abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160335718
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:36 schreef Deezertje het volgende:
Hopelijk krijg ik daar meer zelfvertrouwen. Sinds ik weet dat ik autisme heb voel ik mij minder en heb ik het gevoel mezelf iedere dag te moeten bewijzen, .meer dan andere mensen, ook tijdens eerdere stages en later op 't werk.
Is dat niet ook een beetje het probleem. Je bent autistisch dus je bent raar,minder of niet in staat tot?

Je bent gewoon een mens, beetje eenzaam misschien beetje awkward.. (Weet ik niet ik ken je niet)

In mijn beleving zijn het meestal de "normale" mensen die merkwaardig gedrag vertonen.
(Zie het vorige topic waar iemand een meisje op dr werk wou vragen om aan te schuiven, dat is awkward...)

Ik zou ook niemand vertellen over je autisme, alleen de belangrijke mensen. Anders heb je al gauw dat alles op je autisme word afgeschoven..

Verder is het ook niet zo alsof je Niks kan/doet. Je volgt een opleiding, je denkt na over de toekomst.
Als je vrienden wilt maken moet je een sociale hobby zoeken, roeien/tennis/schaken/muziek e.D. whatever floats your boat... Maar daarvoor moet je wel zoals je vader zegt wat proactieve worden :)
Je houd jezelf tegen, dat is jammer.
pi_160335869
quote:
3s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:36 schreef EggsTC het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de vorderingen nu zijn, na 2 topics.

Wat heb je allemaal al gedaan met de adviezen uit de vorige 2 topics, Deezertje? Hoe is dat verlopen, zie je al vorderingen? Of gaat het minder goed dan gedacht? Heb je daarna andere dingen geprobeerd om het beter te laten gaan?
quote:
3s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:05 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

Waarom reageer je hier niet op?
Lambo of Rekt
pi_160335892
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:26 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:27 schreef Deezertje het volgende:
Bericht gekregen dat er nog plek is voor de cursus PE, vanaf eind april tot eind juni:

[..]

Moet even een formuliertje invullen en dan kom ik op de lijst... Nu nog nadenken over mijn leerdoel :P
pi_160335995
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

[..]

Tis een begin... maar dat was de vraag niet
Lambo of Rekt
pi_160336020
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:32 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Tis een begin... maar dat was de vraag niet
Welke vraag doel je op? Ik zie er 4.
pi_160336027
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Welke vraag doel je op? Ik zie er 4.
Alle 4.
Lambo of Rekt
pi_160336379
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Alle 4.
Op dat mailtje na heeft hij niks gedaan. Volgens mij heb je daarmee antwoord op alle vier de vragen.
pi_160336404
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:52 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Op dat mailtje na heeft hij niks gedaan. Volgens mij heb je daarmee antwoord op alle vier de vragen.
Bedankt.
Lambo of Rekt
pi_160337366
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:53 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Bedankt.
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Behalve dat ik school wederom heb gemaild voor die cursus is er niet veel gebeurd. Morgen weer met scriptie aan de slag.
Dit was bedoeld als zijn antwoord op die vraag.
pi_160341151
Ik heb de lijst inmiddels teruggestuurd en nu is het een kleine twee maanden wachten tot de bijeenkomsten starten... Oh en vandaag aan mijn scriptie gewerkt.
pi_160342548
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:56 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb de lijst inmiddels teruggestuurd en nu is het een kleine twee maanden wachten tot de bijeenkomsten starten... Oh en vandaag aan mijn scriptie gewerkt.
*O*

Ik weet niet of het voor jou werkt, maar heb je een soort van planning voor je afstuderen?
pi_160342706
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:52 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

*O*

Ik weet niet of het voor jou werkt, maar heb je een soort van planning voor je afstuderen?
Eind deze week weer een afspraak en dan weer wat laten zien dus zorgen dat ik dan wat heb. Deadline is 1 juni voor alles, ook opdrachten.
pi_160347138
Heb overigens wel besloten geen verwachtingen meer te hebben qua sociaal contact op de locaties waar ik kom. Vooraf kan ik al precies inschatten wie ik tegenkom en het levert toch niks op. Iedereen is toch bezig met zijn of haar leven en ze zitten (althans zo komt 't over) niet op mij te wachten of zijn er samen met andere mensen dus mij ook helemaal niet nodig. Ik maak geen onderdeel uit van hun leven, nog nooit een praatje gemaakt etc. Op de datingapps idem, altijd dezelfde mensen maar 0 echte dates.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:26:24 #89
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160347784
Das mooi, hoeven we daar dus niet meer de verhalen over te horen ^O^
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:40:50 #90
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_160348268
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:02 schreef Deezertje het volgende:
Heb overigens wel besloten geen verwachtingen meer te hebben qua sociaal contact op de locaties waar ik kom. Vooraf kan ik al precies inschatten wie ik tegenkom en het levert toch niks op. Iedereen is toch bezig met zijn of haar leven en ze zitten (althans zo komt 't over) niet op mij te wachten of zijn er samen met andere mensen dus mij ook helemaal niet nodig. Ik maak geen onderdeel uit van hun leven, nog nooit een praatje gemaakt etc. Op de datingapps idem, altijd dezelfde mensen maar 0 echte dates.
Niks verwachten kan inderdaad best wel goed werken. Iedereen die dan toch tegen je gaat praten is dan weer mooi meegenomen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:13:42 #91
416020 K44S
The bearded man
pi_160349388
quote:
Inschatten=aannamen=dodelijk.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_160350245
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niks verwachten kan inderdaad best wel goed werken. Iedereen die dan toch tegen je gaat praten is dan weer mooi meegenomen.
Ach, ik ben al maanden niet aangesproken dus ik zou eerder verbaasd zijn als mensen het nu ineens wél doen...
pi_160356016
quote:
Wat voor verwachtingen had je daar dan eerst bij?
pi_160361586
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:13 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wat voor verwachtingen had je daar dan eerst bij?
Als je maanden op dezelfde locatie komt met dezelfde mensen had ik wel verwacht makkelijker contacten te maken. Of als je daar zelf niet zo'n held in bent andere mensen je wel herkennen en en eerder een praatje maken. Maar nee, mensen leven hun eigen leven en ondanks dat je er vaak bent is dat geen reden je aan te spreken. Als je bij elkaar in de klas of op de afdeling zit heb je min of meer verplicht contact, maar daarbuiten is nieuw contact maken lastig.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:07:37 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160361697
Maar heb je zelf al eens initiatief genomen tot een praatje? Of verwacht je dat deze vreemden jou ook maar op sleeptouw nemen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160362025
quote:
5s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:07 schreef Copycat het volgende:
Maar heb je zelf al eens initiatief genomen tot een praatje? Of verwacht je dat deze vreemden jou ook maar op sleeptouw nemen?
Uiteraard. Maar de meeste mensen zoeken niks achter zulke gesprekjes. Dus die praten 5 minuten mee en gaan dan door met wat ze aan het doen waren. En een volgende keer dat je ze ziet komen ze ook niet automatisch weer je naar je toe ofzo, de meeste zijn je allang vergeten. En dat komt (helaas) voor een deel omdat ze wel al een sociale groep hebben dus niet snappen dat ieder contact voor mij welkom is.

Ik kom steeds vaker voor de vraag: werk ik vandaag thuis of op locatie aan mijn scriptie? En als ik mij goed kan concentreren is thuis beter, maar op locatie kom ik meer onder de mensen. Maar aan het eind van de dag keer je weer naar huis, kost het je op een dag een uur aan reistijd en heb je 0 sociale contacten gehad. Dus wie houd je dan voor de gek? Waarom ga ik iedere dag de deur uit, wil ik er leuk uitzien, smeer ik mijn brood etc.? Aan mijn scriptie werken, oké en omdat ik thuis helemaal niemand ontmoet, daarom. Maar op locatie is het dus niet beter, vandaar ook geen verwachtingen meer. Iedereen leeft tussen mij in zeg maar.
pi_160362053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je maanden op dezelfde locatie komt met dezelfde mensen had ik wel verwacht makkelijker contacten te maken. Of als je daar zelf niet zo'n held in bent andere mensen je wel herkennen en en eerder een praatje maken. Maar nee, mensen leven hun eigen leven en ondanks dat je er vaak bent is dat geen reden je aan te spreken. Als je bij elkaar in de klas of op de afdeling zit heb je min of meer verplicht contact, maar daarbuiten is nieuw contact maken lastig.
Mja, het is geen middelbare school meer hè? De meeste mensen die daar komen hebben in de loop der jaren al een sociale kring opgebouwd en komen daar simpelweg om te studeren. Jij bent hun misschien als 'bekenden' gaan beschouwen, maar ik kan je verzekeren dat dat niet wederzijds is. Je bent een van de vele gezichten die ze dagelijks zien en als ze je al herkennen op straat dan zal het hoogstens een gedachte zijn als 'hé, dat is die ene jongen van de bieb'. Aan het einde van de straat zijn ze je al weer vergeten. Niet lullig bedoeld, maar zo gaat het gewoon echt.

Ik zeg niet dat je geen vrienden kunt maken in zo'n UB, maar dan zal er toch ook wat van jou moeten komen. Je kunt niet verwachten dat je ergens dagelijks gaat zitten dat mensen je opeens gaan aanspreken. Dan kun je beter elke dag op dezelfde kruk in een café gaan zitten, daar zal het wel gebeuren.
pi_160362089
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:35 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Mja, het is geen middelbare school meer hè? De meeste mensen die daar komen hebben in de loop der jaren al een sociale kring opgebouwd en komen daar simpelweg om te studeren. Jij bent hun misschien als 'bekenden' gaan beschouwen, maar ik kan je verzekeren dat dat niet wederzijds is. Je bent een van de vele gezichten die ze dagelijks zien en als ze je al herkennen op straat dan zal het hoogstens een gedachte zijn als 'hé, dat is die ene jongen van de bieb'. Aan het einde van de straat zijn ze je al weer vergeten. Niet lullig bedoeld, maar zo gaat het gewoon echt.

Ik zeg niet dat je geen vrienden kunt maken in zo'n UB, maar dan zal er toch ook wat van jou moeten komen. Je kunt niet verwachten dat je ergens dagelijks gaat zitten dat mensen je opeens gaan aanspreken. Dan kun je beter elke dag op dezelfde kruk in een café gaan zitten, daar zal het wel gebeuren.
Tja dat is ook het dilemma. De tijd van samen aan opdrachten werken is voorbij. De meeste zijn al klaar en de rest werkt op andere locaties aan hun scriptie/opdrachten. Dus iedereen die ik nu tegenkom is voor mij nieuw, en andersom kennen ze mij ook niet. Ik maak geen deel meer uit van het leven van andere mensen. Omdat ik nog niet werk heb ik ook geen collega's e.d. Ik probeer overal tussen te komen, maar tevergeefs. Ik ben inderdaad niets meer dan een 'hey, hij is er ook weer vandaag' gedachte.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:48:56 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160362214
Denk dat jij nog te weinig beseft hoe belangrijk ook die 1 tot 5 minuten gesprekken kunnen zijn. ook al doe je ze 1x per week met dezelfde persoon.
Uiteindelijk kan dit uitdraaien naar vaker per week, langere gesprekken en wie weet naar vrienschap / relatie.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:50:59 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160362241
Ik kom elke ochtend dezelfde man tegen die van zijn huis wegfietst of de hond uitlaat als ik op de bus sta te wachten.
Na 4x dat dit voorkwam zegge4n we nu elke ochtend goedemorgen tegen elkaar. Als ik zou willen kan ik vast ook wel een langer gesprek eruit halen. En vanuit daar misschen iets opbouwen. En ja dat heeft gewoon tijd nodig en is geen garantie tot succes. Maar je kan het altijd proberen en het is meer dan dat je nu hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')