Is dat niet ook een beetje het probleem. Je bent autistisch dus je bent raar,minder of niet in staat tot?quote:Op maandag 29 februari 2016 20:36 schreef Deezertje het volgende:
Hopelijk krijg ik daar meer zelfvertrouwen. Sinds ik weet dat ik autisme heb voel ik mij minder en heb ik het gevoel mezelf iedere dag te moeten bewijzen, .meer dan andere mensen, ook tijdens eerdere stages en later op 't werk.
quote:Op maandag 29 februari 2016 13:36 schreef EggsTC het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de vorderingen nu zijn, na 2 topics.
Wat heb je allemaal al gedaan met de adviezen uit de vorige 2 topics, Deezertje? Hoe is dat verlopen, zie je al vorderingen? Of gaat het minder goed dan gedacht? Heb je daarna andere dingen geprobeerd om het beter te laten gaan?
quote:Op maandag 29 februari 2016 14:05 schreef EggsTC het volgende:
[..]
[..]
Waarom reageer je hier niet op?
quote:
quote:Op maandag 29 februari 2016 19:27 schreef Deezertje het volgende:
Bericht gekregen dat er nog plek is voor de cursus PE, vanaf eind april tot eind juni:
[..]
Moet even een formuliertje invullen en dan kom ik op de lijst... Nu nog nadenken over mijn leerdoel
Welke vraag doel je op? Ik zie er 4.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:32 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Tis een begin... maar dat was de vraag niet
Alle 4.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Welke vraag doel je op? Ik zie er 4.
Op dat mailtje na heeft hij niks gedaan. Volgens mij heb je daarmee antwoord op alle vier de vragen.quote:
Bedankt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:52 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Op dat mailtje na heeft hij niks gedaan. Volgens mij heb je daarmee antwoord op alle vier de vragen.
quote:
Dit was bedoeld als zijn antwoord op die vraag.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Behalve dat ik school wederom heb gemaild voor die cursus is er niet veel gebeurd. Morgen weer met scriptie aan de slag.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:56 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb de lijst inmiddels teruggestuurd en nu is het een kleine twee maanden wachten tot de bijeenkomsten starten... Oh en vandaag aan mijn scriptie gewerkt.
Eind deze week weer een afspraak en dan weer wat laten zien dus zorgen dat ik dan wat heb. Deadline is 1 juni voor alles, ook opdrachten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:52 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Ik weet niet of het voor jou werkt, maar heb je een soort van planning voor je afstuderen?
Niks verwachten kan inderdaad best wel goed werken. Iedereen die dan toch tegen je gaat praten is dan weer mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:02 schreef Deezertje het volgende:
Heb overigens wel besloten geen verwachtingen meer te hebben qua sociaal contact op de locaties waar ik kom. Vooraf kan ik al precies inschatten wie ik tegenkom en het levert toch niks op. Iedereen is toch bezig met zijn of haar leven en ze zitten (althans zo komt 't over) niet op mij te wachten of zijn er samen met andere mensen dus mij ook helemaal niet nodig. Ik maak geen onderdeel uit van hun leven, nog nooit een praatje gemaakt etc. Op de datingapps idem, altijd dezelfde mensen maar 0 echte dates.
Inschatten=aannamen=dodelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:02 schreef Deezertje het volgende:
Heb overigens wel besloten geen verwachtingen meer te hebben qua sociaal contact op de locaties waar ik kom. Vooraf kan ik al precies inschatten wie ik tegenkom en het levert toch niks op. Iedereen is toch bezig met zijn of haar leven en ze zitten (althans zo komt 't over) niet op mij te wachten of zijn er samen met andere mensen dus mij ook helemaal niet nodig. Ik maak geen onderdeel uit van hun leven, nog nooit een praatje gemaakt etc. Op de datingapps idem, altijd dezelfde mensen maar 0 echte dates.
Ach, ik ben al maanden niet aangesproken dus ik zou eerder verbaasd zijn als mensen het nu ineens wél doen...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Niks verwachten kan inderdaad best wel goed werken. Iedereen die dan toch tegen je gaat praten is dan weer mooi meegenomen.
Wat voor verwachtingen had je daar dan eerst bij?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:02 schreef Deezertje het volgende:
Als je maanden op dezelfde locatie komt met dezelfde mensen had ik wel verwacht makkelijker contacten te maken. Of als je daar zelf niet zo'n held in bent andere mensen je wel herkennen en en eerder een praatje maken. Maar nee, mensen leven hun eigen leven en ondanks dat je er vaak bent is dat geen reden je aan te spreken. Als je bij elkaar in de klas of op de afdeling zit heb je min of meer verplicht contact, maar daarbuiten is nieuw contact maken lastig.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 23:13 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat voor verwachtingen had je daar dan eerst bij?
Uiteraard. Maar de meeste mensen zoeken niks achter zulke gesprekjes. Dus die praten 5 minuten mee en gaan dan door met wat ze aan het doen waren. En een volgende keer dat je ze ziet komen ze ook niet automatisch weer je naar je toe ofzo, de meeste zijn je allang vergeten. En dat komt (helaas) voor een deel omdat ze wel al een sociale groep hebben dus niet snappen dat ieder contact voor mij welkom is.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:07 schreef Copycat het volgende:
Maar heb je zelf al eens initiatief genomen tot een praatje? Of verwacht je dat deze vreemden jou ook maar op sleeptouw nemen?
Mja, het is geen middelbare school meer hè? De meeste mensen die daar komen hebben in de loop der jaren al een sociale kring opgebouwd en komen daar simpelweg om te studeren. Jij bent hun misschien als 'bekenden' gaan beschouwen, maar ik kan je verzekeren dat dat niet wederzijds is. Je bent een van de vele gezichten die ze dagelijks zien en als ze je al herkennen op straat dan zal het hoogstens een gedachte zijn als 'hé, dat is die ene jongen van de bieb'. Aan het einde van de straat zijn ze je al weer vergeten. Niet lullig bedoeld, maar zo gaat het gewoon echt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je maanden op dezelfde locatie komt met dezelfde mensen had ik wel verwacht makkelijker contacten te maken. Of als je daar zelf niet zo'n held in bent andere mensen je wel herkennen en en eerder een praatje maken. Maar nee, mensen leven hun eigen leven en ondanks dat je er vaak bent is dat geen reden je aan te spreken. Als je bij elkaar in de klas of op de afdeling zit heb je min of meer verplicht contact, maar daarbuiten is nieuw contact maken lastig.
Tja dat is ook het dilemma. De tijd van samen aan opdrachten werken is voorbij. De meeste zijn al klaar en de rest werkt op andere locaties aan hun scriptie/opdrachten. Dus iedereen die ik nu tegenkom is voor mij nieuw, en andersom kennen ze mij ook niet. Ik maak geen deel meer uit van het leven van andere mensen. Omdat ik nog niet werk heb ik ook geen collega's e.d. Ik probeer overal tussen te komen, maar tevergeefs. Ik ben inderdaad niets meer dan een 'hey, hij is er ook weer vandaag' gedachte.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Mja, het is geen middelbare school meer hè? De meeste mensen die daar komen hebben in de loop der jaren al een sociale kring opgebouwd en komen daar simpelweg om te studeren. Jij bent hun misschien als 'bekenden' gaan beschouwen, maar ik kan je verzekeren dat dat niet wederzijds is. Je bent een van de vele gezichten die ze dagelijks zien en als ze je al herkennen op straat dan zal het hoogstens een gedachte zijn als 'hé, dat is die ene jongen van de bieb'. Aan het einde van de straat zijn ze je al weer vergeten. Niet lullig bedoeld, maar zo gaat het gewoon echt.
Ik zeg niet dat je geen vrienden kunt maken in zo'n UB, maar dan zal er toch ook wat van jou moeten komen. Je kunt niet verwachten dat je ergens dagelijks gaat zitten dat mensen je opeens gaan aanspreken. Dan kun je beter elke dag op dezelfde kruk in een café gaan zitten, daar zal het wel gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |