Fisheye voor een flatterende foto.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik snapte de context dus niet, maar nu wel. Dan is het inderdaad lastig om beiden in beeld te krijgen. Dus snap nu het standpunt wel, maar vind de foto nog steeds erg onflatteus. Volgens mij zou hier misschien met een groothoek/fisheye lens het gewenste resultaat wel bereikt worden zonder dat mevrouw eruit ziet als een gnoom met een veel te klein hoofd? Maar die heb je natuurlijk ook niet altijd bij de hand. .
Je hoeft met een fisheye niet altijd op 10cm van iemand zijn gezicht te staan hoor...quote:Op vrijdag 18 maart 2016 08:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Fisheye voor een flatterende foto.Dan krijg je pas een gnoom-effect met gigantische neus.
Onzinquote:Op vrijdag 18 maart 2016 08:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Fisheye voor een flatterende foto.Dan krijg je pas een gnoom-effect met gigantische neus.
Gelukkig hoef ik geen antwoord meer te geven op je schampere opmerking, dat hebben twee experts al gedaan.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 08:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik vind het beide fascinierende foto's. Lelijk, maar fascinerend en past schitterend bij het thema Karakter.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:51 schreef Ener-G het volgende:
Ik vind het idee van Sunchaser nog niet eens zo heel slecht eigenlijk, lager standpunt, zodat ze statiger over komt, temidden van haar collega' s/voorgangers op de muur.
Blijft de vraag was dat plan er voor het schieten van de foto ook? Technisch valt er nog wel eea. over te discussieren. Het is inderdaad een typische nieuwsfoto, neigend naar snapshot maar dat is ook logisch gezien de (fotografische) achtergrond van Sunchaser.
De manier waarop die kritiek gebracht wordt mag wel wat minder bot voordat het weer verzandt in een schreeuwpartij.
Als je puur naar het maandonderwerp kijkt, 'karakter', zeg ik: goeie jas
Zelfde voor het portret van het meisje, de piercings maken haar karakter. Ik vind 'm persoonlijk (de lichte delen) wat aan de donkere kant, en haar rechter oog valt helemaal weg in de schaduw. Als die net zo scherp en belicht was als haar linker wordt haar blik nog wat meer 'ik ben wie ik ben' doordringender. Naast stiekem toch dat hele lichte randje onzekerheid![]()
Dan wordt de dame in kwestie wel erg klein wil je dat zonder veel vervorming doen. Al kan het op zich wel als de reden dan is dat de achtergrond heel erg imponerend is, maar we weten niet hoe groot die muur met portretten achter haar is. Als die groot genoeg is om beeldvullend te zijn, dan kan dat wel werken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 08:44 schreef Uncle het volgende:
[..]
Je hoeft met een fisheye niet altijd op 10cm van iemand zijn gezicht te staan hoor...
De ene fisheye is de andere niet. Ik heb de Sigma 15mm fisheye voor fullframe en die valt reuze mee nog. Je kan ook nog croppen in nabewerkingquote:Op zaterdag 19 maart 2016 05:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan wordt de dame in kwestie wel erg klein wil je dat zonder veel vervorming doen. Al kan het op zich wel als de reden dan is dat de achtergrond heel erg imponerend is, maar we weten niet hoe groot die muur met portretten achter haar is. Als die groot genoeg is om beeldvullend te zijn, dan kan dat wel werken.
Die is beeldvullend, dus dat is sowieso beter. Maar misschien ben ik bevooroordeeld, hou wel van ultrawide maar niet van fisheye en al helemaal niet van de versies waar het vignet uiteindelijk 100 procent rondom is. Hou meer van de versies die zoveel mogelijk de vervorming beperken. Ik denk zelf aan de Tokina 11-16 bijvoorbeeld maar heb zelf een DX camera dus voor FF heeft dat weer geen zin.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 07:24 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
De ene fisheye is de andere niet. Ik heb de Sigma 15mm fisheye voor fullframe en die valt reuze mee nog. Je kan ook nog croppen in nabewerking
die muur erachter was groot en wandvullend alleen was het er ook druk en ik wilde er geen andere mensen opquote:Op zaterdag 19 maart 2016 05:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan wordt de dame in kwestie wel erg klein wil je dat zonder veel vervorming doen. Al kan het op zich wel als de reden dan is dat de achtergrond heel erg imponerend is, maar we weten niet hoe groot die muur met portretten achter haar is. Als die groot genoeg is om beeldvullend te zijn, dan kan dat wel werken.
Ah, da's ook een overweging natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:43 schreef SunChaser het volgende:
[..]
die muur erachter was groot en wandvullend alleen was het er ook druk en ik wilde er geen andere mensen op
tot en met de 21equote:Op maandag 21 maart 2016 07:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
Oh ja, het is steeds tot de 21e. Dan wordt het inderdaad wat lastig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |