abonnement Unibet Coolblue
pi_160283028
Ik had laats op mijn werk een heerlijk glaasje rode wijn gehad merk was chateau Mouton Rothschild 2011. Truffel achtige smaak. Ik kan het zelf niet betalen, 1 fles kost al 600 euro.


Wat zijn nog meer goede merken wijn? Reeële prijzen.
  zondag 28 februari 2016 @ 15:10:06 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160284822
Merken boeien me niet zo, ik weet over het algemeen welke wijnen ik lekker vind en die koop ik dan ook vaak.

Of ga eens naar de slijterij voor advies.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 28 februari 2016 @ 17:30:41 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160289462
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:16 schreef lelyflower23 het volgende:
Ik had laats op mijn werk een heerlijk glaasje rode wijn gehad merk was chateau Mouton Rothschild 2011. Truffel achtige smaak. Ik kan het zelf niet betalen, 1 fles kost al 600 euro.

Wat zijn nog meer goede merken wijn? Reeële prijzen.
Op jouw werk schenken ze zomaar een Mouton Rothschild? Ik geloof er eerlijk gezegd heel weinig van.
Verder: ga naar een slijter en laat je adviseren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_160290957
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Op jouw werk schenken ze zomaar een Mouton Rothschild? Ik geloof er eerlijk gezegd heel weinig van.
Verder: ga naar een slijter en laat je adviseren.
_O-
pi_160290971
TS heeft wat met Rothschild
R&P / Rijke Gentlemannen
o|O :W _O-
pi_160293137
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator zondag 28 februari 2016 @ 20:42:49 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160295181
Liebfraumilch.

Slotje. :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160309350
8-12 euro: Ripasso, bv:
Conti Neri Valpolicella Ripasso

25-35 euro: Brunello of Amarone, bv:
Cerbaia Brunello Di Montalcino
Feudo Di Marano Amarone Della Valpolicella
pi_160342073
TS heeft op de Gall & Gall website gekeken waar een rothsxhild 2011 te koop staat voor 600 euro met een smaak notitie truffel :')
hardcoholic
pi_160351922
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:31 schreef Ferdii het volgende:
TS heeft op de Gall & Gall website gekeken waar een rothsxhild 2011 te koop staat voor 600 euro met een smaak notitie truffel :')
Als ik een fles rode wijn zou opentrekken en deze zou naar truffel smaken, dan ging ie zo op de kop boven t gootsteenputje.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:36:28 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160352265
Wat je moet voorkomen als je lekkere wijn wil drinken is dat je het bij een supermarktketen of slijterijketen koopt. Iedere keten moet zoveel wijn van een type kunnen afnemen dat je of veel te veel voor goede wijn mag betalen, of dat je massa productie rommel koopt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:18:16 #13
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_160353902
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:36 schreef XL het volgende:
Wat je moet voorkomen als je lekkere wijn wil drinken is dat je het bij een supermarktketen of slijterijketen koopt. Iedere keten moet zoveel wijn van een type kunnen afnemen dat je of veel te veel voor goede wijn mag betalen, of dat je massa productie rommel koopt.
:')
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:35:37 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160354530
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:18 schreef Bramito het volgende:

[..]

:')
Je hebt gelijk als je wil zeggen dat je bij de supermarkt wel lekkere wijn kunt kopen. Dat kan.

Alleen koop je voor hetzelfde geld veel betere wijn bij een wijngoed en is je wijn geen industrieprodukt. Een wijnboer verkoopt zijn slechte druiven aan bedrijven die ze verwerken tot sap, supermarktwijn enz. Van zijn mooie druiven maakt hij wijn en als je die te pakken hebt alvorens drie tussenhandelaren eraan verdienen kun je echt lekker wijn drinken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 maart 2016 @ 03:14:05 #15
414785 sirdanilot
pi_160359686
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:16 schreef lelyflower23 het volgende:
Ik had laats op mijn werk een heerlijk glaasje rode wijn gehad merk was chateau Mouton Rothschild 2011. Truffel achtige smaak. Ik kan het zelf niet betalen, 1 fles kost al 600 euro.

Wat zijn nog meer goede merken wijn? Reeële prijzen.
'Kijk mij eens dure wijn drinken' topic :') En dan ook nog eens een 'truffel achtige smaak' :') :') :')

Ja had laatst ook een lekker glaasje rood op, kostte maar 1000 euro en smaakte een beetje naar kaviaar en foie gras :') :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 maart 2016 @ 03:16:05 #16
414785 sirdanilot
pi_160359693
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:35 schreef XL het volgende:

[..]

Je hebt gelijk als je wil zeggen dat je bij de supermarkt wel lekkere wijn kunt kopen. Dat kan.

Alleen koop je voor hetzelfde geld veel betere wijn bij een wijngoed en is je wijn geen industrieprodukt. Een wijnboer verkoopt zijn slechte druiven aan bedrijven die ze verwerken tot sap, supermarktwijn enz. Van zijn mooie druiven maakt hij wijn en als je die te pakken hebt alvorens drie tussenhandelaren eraan verdienen kun je echt lekker wijn drinken.
Ja, voor lekkere wijn moet je dus naar Frankrijk rijden.
En de kosten die dat met zich meebrengt vergeten we gemakshalve maar even :') :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 08:06:19 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160360401
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 03:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, voor lekkere wijn moet je dus naar Frankrijk rijden.
En de kosten die dat met zich meebrengt vergeten we gemakshalve maar even :') :')
Als je maar genoeg wijn meeneemt dalen die kosten per fles vanzelf
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:27:35 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160361150
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 03:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, voor lekkere wijn moet je dus naar Frankrijk rijden.
En de kosten die dat met zich meebrengt vergeten we gemakshalve maar even :') :')
Internet. Er zijn genoeg wijnboeren die het je direct leveren, duurder als ophalen op de boerderij. Dat loont zich pas in het model van DerLudolf. Ik doe dat wel, 3 uur rijden naar de Pfalz. Weekendje lekker eten en drinken. Kofferbak open, vol laden. 3 uur terug. 1 jaar wijn in de kelder.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:27:53 #19
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_160361155
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:35 schreef XL het volgende:

[..]

Je hebt gelijk als je wil zeggen dat je bij de supermarkt wel lekkere wijn kunt kopen. Dat kan.

Alleen koop je voor hetzelfde geld veel betere wijn bij een wijngoed en is je wijn geen industrieprodukt. Een wijnboer verkoopt zijn slechte druiven aan bedrijven die ze verwerken tot sap, supermarktwijn enz. Van zijn mooie druiven maakt hij wijn en als je die te pakken hebt alvorens drie tussenhandelaren eraan verdienen kun je echt lekker wijn drinken.
Jouw beeld van de wijnindustrie is nogal romantisch. Wijnboeren zijn ten eerste gewoon mensen die geld moeten verdienen. Als de Carrefour langskomt en die koopt de hele productie op, dan zijn ze maar wat blij. Er is veel te veel wijn voor de markt.
Ik geloof best dat je op verdwaalde landgoederen in Frankrijk verschrikkelijk speciale wijnen voor heel weinig geld zou kunnen vinden, maar dat zal uitzondering zijn en geen regel. En als je denkt dat die wijnboeren te dom zijn om een fatsoenlijke prijs aan voor hun product te vragen, dan doe je ze tekort.
Mijn ervaring is trouwens dat ze de wijn voor min of meer dezelfde prijs als in de supermarkt verkopen. Maar mijn ervaring is dan ook vrij lokaal.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:39:02 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160361304
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:27 schreef Bramito het volgende:

[..]

Jouw beeld van de wijnindustrie is nogal romantisch. Wijnboeren zijn ten eerste gewoon mensen die geld moeten verdienen. Als de Carrefour langskomt en die koopt de hele productie op, dan zijn ze maar wat blij. Er is veel te veel wijn voor de markt.
Ik geloof best dat je op verdwaalde landgoederen in Frankrijk verschrikkelijk speciale wijnen voor heel weinig geld zou kunnen vinden, maar dat zal uitzondering zijn en geen regel. En als je denkt dat die wijnboeren te dom zijn om een fatsoenlijke prijs aan voor hun product te vragen, dan doe je ze tekort.
Mijn ervaring is trouwens dat ze de wijn voor min of meer dezelfde prijs als in de supermarkt verkopen. Maar mijn ervaring is dan ook vrij lokaal.
De carrefour biedt op je druiven, niet op je wijn. Je verkoopt je slechte druiven aan carrefour, want daar kun je geen goede wijn mee maken. Je krijgt een slechte prijs voor je druiven, maar ze zijn weg. Van je goede druiven maak je wijn, want dan kun je de meeste marge genereren op je dure druiven. Vervolgens heb je een partij wijn, die is voor carrefour niet interessant, want die is te klein. Carrefour kan je hele seizoenproductie in 30 minuten verkopen.

Daarom dumpt alle carrefour alle restdruiven uit een regio in een vat en maakt vult daarvan zelf wijn af. Beetje levensmiddeltechnicus geeft daar een fantastische smaak aan, als je bedenkt wat de kwaliteit van de basisingredienten is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:42:19 #21
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_160361345
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:39 schreef XL het volgende:

[..]

De carrefour biedt op je druiven, niet op je wijn. Je verkoopt je slechte druiven aan carrefour, want daar kun je geen goede wijn mee maken. Je krijgt een slechte prijs voor je druiven, maar ze zijn weg. Van je goede druiven maak je wijn, want dan kun je de meeste marge genereren op je dure druiven. Vervolgens heb je een partij wijn, die is voor carrefour niet interessant, want die is te klein. Carrefour kan je hele seizoenproductie in 30 minuten verkopen.

Daarom dumpt alle carrefour alle restdruiven uit een regio in een vat en maakt vult daarvan zelf wijn af. Beetje levensmiddeltechnicus geeft daar een fantastische smaak aan, als je bedenkt wat de kwaliteit van de basisingredienten is.
De Carrefour koopt gewoon wijn in op lokaal niveau. Heb je het assortiment wel eens bekeken?
Siesta & Fiesta!
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 09:42:46 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160361354
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:27 schreef XL het volgende:

[..]

Internet. Er zijn genoeg wijnboeren die het je direct leveren, duurder als ophalen op de boerderij. Dat loont zich pas in het model van DerLudolf. Ik doe dat wel, 3 uur rijden naar de Pfalz. Weekendje lekker eten en drinken. Kofferbak open, vol laden. 3 uur terug. 1 jaar wijn in de kelder.
Tss TS gaat toch geen Duitse wijn drinken, dat c smaakt niet naar truffel :+

Ja ik weet dat, ondanks dat ik geen wijn drink, er wel degelijk goede Duitse wijnen zijn. Ze hebben onterecht een slechtere naam
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 09:46:57 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160361407
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:27 schreef Bramito het volgende:

[..]


Mijn ervaring is trouwens dat ze de wijn voor min of meer dezelfde prijs als in de supermarkt verkopen. Maar mijn ervaring is dan ook vrij lokaal.
Dat denk ik niet: dan zou iedereen het wel bij de supermarkt halen.

Als je het bij de supermarkt haalt heeft de super er veel aan verdient en de boer een beetje. Als ie het zelf verkoopt voor een iets lagere prijs als de supermarkt, verdient ie er meer op :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:48:01 #24
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_160361422
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat denk ik niet: dan zou iedereen het wel bij de supermarkt halen.

Als je het bij de supermarkt haalt heeft de super er veel aan verdient en de boer een beetje. Als ie het zelf verkoopt voor een iets lagere prijs als de supermarkt, verdient ie er meer op :Y
Dus als de boer er minder voor vraagt, verdient hij meer?
Siesta & Fiesta!
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 10:42:56 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160362139
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:48 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dus als de boer er minder voor vraagt, verdient hij meer?
Stel, flesje wijn kost in de super ¤3,50. De Carrefour koopt ze in voor ¤2,50.

Dan verdient de boer toch met als ie hem zelf verkoopt voor ¤3?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')