Ik heb al onvet en geschuurd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:38 schreef usernaamvergeten het volgende:Kleine tip: voor het schuren eerst goed ontvetten, anders verspreid je het alleen. Hiervoor kan je het beste Universol gebruiken, ammoniak kan ook maar dat is niet echt gezond.
daar is een magisch iets voor uitgevonden; lakquote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Trappen hebben nogal wat te verduren.. Ik zou voor een goed merk gaan wat goed slijtvast is.
Stomme lekenvraag: Wat is het verschil tussen lak en verf?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:48 schreef fs180 het volgende:
daar is een magisch iets voor uitgevonden; lak
Dasty is zover ik weet een schoonmaakmiddel, dat is geen basis voor schilderwerk. Voor het schilderen dus nog even nalopen met Universol/St Marc/Ammoniak.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:45 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik heb al onvet en geschuurd.
het is een nieuwbouwtrap die pas is opgeleverd dus ik dacht mischien valt dat vet nog al mee, desalniettemin heb ik het voor de zekerheid maar gedaan met dasty.
lak is dat harde doorzichtige laagje dat de witte laag beschermd tegen vieze poten en krassenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:49 schreef Werkman het volgende:
[..]
Stomme lekenvraag: Wat is het verschil tussen lak en verf?
Is terpentine ook goed?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:50 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dasty is zover ik weet een schoonmaakmiddel, dat is geen basis voor schilderwerk. Voor het schilderen dus nog even nalopen met Universol/St Marc/Ammoniak.
Nee, gewoon fles ammoniak halenquote:Op zondag 28 februari 2016 00:07 schreef Werkman het volgende:
[..]
Is terpentine ook goed?
Daar heb ik nog zat van staan.
Maakt geen verschil. St Marc is iets beter trouwens. Ammoniak is een heel vies kleverig gas. Als t ware blijft er een filmpje achter, waardoor de verf mogelijk b minder v goed hechtquote:Op zondag 28 februari 2016 00:18 schreef Werkman het volgende:
[..]
Is dat van de kruidvat goed of moet ik een professioneel merk hebben?
Van het kruidvat is prima.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:18 schreef Werkman het volgende:
[..]
Is dat van de kruidvat goed of moet ik een professioneel merk hebben?
Dat dus. Ik heb recent alle drempels in huis met een Histor gedaan, de waterverdunde versie. Kan je na 3 uur weer de trap oplopen. Ben nu bezig deuren met Sikkens Resizto Glans te schilderen (¤32,50/Liter) en dat is betere verf dan Histor.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik zou het niet doen, de kwaliteit is niet denderend. Beter kan je gewoon een goed merk nemen zoals Sikkens, Wijzonol of Sigma, als je even goed zoekt online kan je het voor een goede prijs bestellen.
Je kunt sowieso beter verfafbijter gebruiken.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:07 schreef Werkman het volgende:
[..]
Is terpentine ook goed?
Daar heb ik nog zat van staan.
Ik heb het vandaag al afgerond met action verf.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:52 schreef Prowl het volgende:
Het stinkt enorm, duurt een dag of wat om uit te harden maar daarna word de verf keihard en kan goed tegen een stootje
Heb het hier op de deurkozijnen zitten en ziet er na 3 jaar nog perfect uit
Heb je daar een bron van?quote:Op maandag 29 februari 2016 17:27 schreef srapnel het volgende:
Grappige is dat spctrum verf gewoon uit de Flexa fabriek komt........................
Bij/B/merk van Flexa
Ja, dus? Flexa en Sikkens komen ook uit dezelfde fabriek maar dat betekent niet dat je hetzelfde product en dezelfde kwaliteit krijgt.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:27 schreef srapnel het volgende:
Grappige is dat spctrum verf gewoon uit de Flexa fabriek komt........................
Bij/B/merk van Flexa
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |