Ik denk dat dat wel goed gaat komenquote:Op maandag 19 april 2004 19:44 schreef JedaiNait het volgende:
Gaan er nog mensen ectrie in Grunn studeren volgend jaar?
(of ben ik voor niets een geweldig introkamp aan het organiseren?)
Alweer bijna een half jaar geleden...quote:Op maandag 19 april 2004 18:39 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Enorme kick in dit topic.
Ik wou zelf volgend jaar Econometrie gaan doen in Maastricht.
Yep, ik doe nu een master econometrie in Maastricht. Erasmus heeft een betere reputatie en veel meer mogelijkheden zoals duaal, maar heb toch voor UM gekozen, anders had ik wel voor quantitative finance in rotterdam gekozen. Nu volg ik stochastische processen/calculus en een minder belangrijk keuzevak. Toch wel redelijk pittig.quote:Op maandag 27 september 2004 17:47 schreef amr_diab het volgende:
[..]
Alweer bijna een half jaar geleden...
Heb je er inderdaad voor gekozen? Bevallen de eerste weken een beetje?
Ik heb de studie in augustus afgerond. De vakken gingen prima; ik heb van de meeste vakken wel 75% van de colleges gevolgd en ruim de tijd genomen voor tentamen. Toch voelde ik niet echt een tijdsdruk, vaak hadden we maandag vrij of bijvoorbeeld halve dagen. Heb er overigens vrij lang over gedaan (6 jaar), omdat ik weinig motivatie had voor mijn scriptie. Dat vond ik nog het lastigste deel van de studie. Ook werd het steeds saaier, omdat de meeste van mijn medestudenten reeds waren afgestudeerd (of met de studie gestopt). Uiteindelijk ging ik nog maar met één medestudente om, die ik leerde kennen via de Eurekaweek in 1998
In 5-6 jaar tijd is er natuurlijk wel een en ander veranderd aan de studie Econometrie.
Nu maareens aan baan vinden![]()
Je komt econometristen overal tegen. Ook bij CBS en CPB, maar ook bij banken, verzekeraars, in de pensioenenwereld of bellegingskantoren. Maar ook in het bedrijfsleven zijn econometristen gevraagd, op het gebied van logistiek en marketing. Kortom econometristen vind je overal, natuurlijk wel afhankelijk van de afstudeerrichting.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:40 schreef Ontopic het volgende:
Wat voor 'n soort banen nemen mensen die econometrie hebben gestudeerd?
Gaan die bij het CBS of CPB werken, bij bedrijven, banken of de overheid?
En wat voor 'n soort functies nemen ze daar in?
Ruim twee jaar later nu, zit nu in m'n vierde jaar maar nog steeds met m'n bachelor bezig. Ik hoop wel dat ik volgend jaar aan m'n master kan beginnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2003 10:45 schreef Kworb het volgende:
Ik zal mijn ervaring ook eens delen in dit vrij oude topic...
Ik zit nu in het tweede jaar econometrie in Rotterdam en ik moet eerlijk zeggen dat het echt niet zo zwaar is als wordt beweerd. Nu heb ik maar driekwart van de vakken in het eerste jaar gehaald, maar ik heb dan ook niets gedaan (helft van colleges, geen huiswerk gemaakt, dag van tevoren tentamen leren).
Het is nu nog erger geworden, want ik word helemaal lui van deze studie en skip ontzettend veel colleges omdat je het allemaal toch wel kan nalezen in de boeken of sheets. Theoretisch natuurlijk, want ik heb nooit zin om wat te doen tot de dag voor het tentamen
Ook erg demotiverend is een Integratievak wat poogt uit te leggen wat het verband is tussen de verschillende vakken, maar het is gewoon drie uur per week verplichte tijdverspilling (vorig jaar zelfs vier!)
Nu ben ik redelijk intelligent dus misschien dat het meeste me daarom niet veel moeite kost, maar de stress is alleen overdreven als je echt overal heen gaat en alles doet. Verder is het een leuke studie hoor, ik heb er geen spijt van dat ik hem doe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |