als ik mijn creditcard of sleutels kwijt ben merk ik dat, als men met dit systeem mijn geld zou stelen merk ik niets.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:53 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat wespensteek geen creditcard heeft. En geen sleutels, maar alleen cijfersloten.
Jij merkt direct dat je je sleutels kwijt bent? En binnen het uur heb je de sloten vervangen? Well done.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
als ik mijn creditcard of sleutels kwijt ben merk ik dat, als men met dit systeem mijn geld zou stelen merk ik niets.
Jij merkt het niet als er geld van je rekening verdwijnt naar een onbekende tegenrekening?quote:Op zondag 28 februari 2016 14:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
als ik mijn creditcard of sleutels kwijt ben merk ik dat, als men met dit systeem mijn geld zou stelen merk ik niets.
Niet vrij snel nee, ik kijk niet elke dag bij internetbankieren naar afboekingen en een afschrift krijg ik nog 1 keer per maand. Het zicht op afboekingen is enorm afgenomen, daarnaast is bij vrij veel afschrijvingen nauwelijks te zien waarom het was omdat de omschrijvingen nauwelijks te herleiden zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij merkt het niet als er geld van je rekening verdwijnt naar een onbekende tegenrekening?
Vrijwel elke bank heeft een app die je kunt bekijken, dat doe ik zeker 1 a 2 keer per dag. Internetbankieren doe ik minstens 2 keer per week en afschriften krijg ik gelukkig al jaren niet meer.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Niet vrij snel nee, ik kijk niet elke dag bij internetbankieren naar afboekingen en een afschrift krijg ik nog 1 keer per maand. Het zicht op afboekingen is enorm afgenomen, daarnaast is bij vrij veel afschrijvingen nauwelijks te zien waarom het was omdat de omschrijvingen nauwelijks te herleiden zijn.
Ik kom toch vrij regelmatig tegen dat ik op het afschrift een naam tegenkom die totaal niet past bij waar ik iets heb gekocht. Uiteindelijk kan ik na overleg met partner vaak wel herleiden wat het was maar bij kleinere bedragen vind ik dat zeker niet eenvoudig en door het veel gebruiken van de pinpas is het ook een behoorlijk lang overzicht geworden. Op zich zie je dus wel met internet bankieren makkelijker wat er is afgeboekt maar ik vind het wel minder overzichtelijk geworden. Al had je met kasopnames natuurlijk geen idee waaraan het was uitgegeven.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:08 schreef Copycat het volgende:
Het zicht op afboekingen is juist enorm toegenomen.
Je bent nu echt spijkers op laag water aan het zoeken, dat zie je zelf ook wel, toch?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:25 schreef Wespensteek het volgende:
Ik kom toch vrij regelmatig tegen dat ik op het afschrift een naam tegenkom die totaal niet past bij waar ik iets heb gekocht. Uiteindelijk kan ik na overleg met partner vaak wel herleiden wat het was maar bij kleinere bedragen vind ik dat zeker niet eenvoudig en door het veel gebruiken van de pinpas is het ook een behoorlijk lang overzicht geworden. Op zich zie je dus wel met internet bankieren makkelijker wat er is afgeboekt maar ik vind het wel minder overzichtelijk geworden. Al had je met kasopnames natuurlijk geen idee waaraan het was uitgegeven.
Ik geef mijn mening, ik vind het overzicht op de afboekingen wel minder geworden. Verder vind ik dat niet erg. Wat ik wel erg vind is dit nieuwe systeem vandaar dat ik dat heb geblokkeerd. Van banken heb ik trouwens geen hoge pet op qua beveiliging van hun systemen en ze zijn volgens mij veel te makkelijk omgegaan met het betaalverkeer. Dat bedrijven automatisch kunnen incasseren zonder machtiging van mij bevalt mij ook niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je bent nu echt spijkers op laag water aan het zoeken, dat zie je zelf ook wel, toch?
http://www.consumentenbon(...)/onterechte-incasso/quote:Wanneer je geen machtiging hebt gegeven (dus geen handtekening hebt gezet) voor een eenmalige incasso, een doorlopende of automatische incasso dan heb je tot 13 maanden na afschrijving van het geld de mogelijkheid om jouw bank te vragen het geld terug te boeken via de procedure 'Melding Onterechte Incasso (MOI)':
Och het uitgangspunt is voor mij hetzelfde, als er geld van mijn rekening afgaat wil ik daartoe opdracht hebben gegeven met een handtekening of pincode en elk systeem dat de banken verzinnen dat daarvan afwijkt vind ik in principe slecht. Controle achteraf vind ik geen alternatief voor toegangscontrole.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:43 schreef karr-1 het volgende:
En het ging over contactloos betalen maar er worden nu allerlei andere dingen bijgesleept waar we het niet over hadden.
Ik heb dat ook wel, dat beetje dwarse. En ik kan ook niet zo goed tegen fanboys (meestal met hun particuliere verborgen agenda) die elke "vernieuwing" als "God's gifts to Man" zien.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:52 schreef sirdanilot het volgende:
Dat is nog iets heel anders dan dat je zomaar een pas krijg toegestuurd met contactloos betalen erop terwijl je dat helemaal niet wil. Of dat je geconfronteerd wordt met het feit dat je op steeds meer plekken niet meer contant kunt betalen. Of dat je steeds meer dingen allééén via internetbankieren kunt doen. Etc.
Een fanboy omdat ik voor gemak ben? Prima, dan ben ik dat.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel, dat beetje dwarse. En ik kan ook niet zo goed tegen fanboys (meestal met hun particuliere verborgen agenda) die elke "vernieuwing" als "God's gifts to Man" zien.
Het probleem van lang wachten, pincode onthouden en intoetsen etc Plus niet hoeven te pinnen voor elke euro die ik uitgeef. Kleine bedragen kunnen sneller en gemakkelijker op deze manier.quote:Ik stel mezelf altijd de vraag: welk probleem lost deze techniek op? En het antwoord is dan vaak dat er helemaal geen probleem bestond. En dat je dus zou kunnen stellen dat het inderdaad om vernieuwen om het vernieuwen gaat waar men dan op de 1 of andere manier particulier belang bij heeft. Zo werkt dat blijkbaar.
Met contactloos betalen heb je inderdaad ook zelf de opdracht gegeven.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Och het uitgangspunt is voor mij hetzelfde, als er geld van mijn rekening afgaat wil ik daartoe opdracht hebben gegeven met een handtekening of pincode en elk systeem dat de banken verzinnen dat daarvan afwijkt vind ik in principe slecht. Controle achteraf vind ik geen alternatief voor toegangscontrole.
Dat hoeft dus niet, als iemand ongemerkt mijn pas kan scannen is mijn instemming niet nodig.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Met contactloos betalen heb je inderdaad ook zelf de opdracht gegeven.
Klopt, maar dat kan dus ook niet. Technisch zal het ongetwijfeld kunnen, maar het nog niet rendabel genoeg en tot op heden is het nooit gebeurd. En mocht het gebeuren, een belletje naar de bank en voila geld terug gestort.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat hoeft dus niet, als iemand ongemerkt mijn pas kan scannen is mijn instemming niet nodig.
Ik ook.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:48 schreef Wespensteek het volgende:
Ik zie het voordeel niet en toets liever even een pincode in.
Precies dus controle achteraf vervangt de toegangscontrole, ik kan er niet meer op vertrouwen dat anderen niet bij mijn geld kunnen, ik moet ervan uitgaan dat ze dat wel kunnen en dan eventueel mijn geld terugeisen. Waarbij de vraag blijft hoe makkelijk de banken geld terugbetalen want in theorie kan men dus ook geld terug gaan vragen nadat netjes is betaald, hoe weet de bank wat misbruik was?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat kan dus ook niet. Technisch zal het ongetwijfeld kunnen, maar het nog niet rendabel genoeg en tot op heden is het nooit gebeurd. En mocht het gebeuren, een belletje naar de bank en voila geld terug gestort.
Tijd verspillen in de supermarkt vind ik wel degelijk een probleem. Pinnen voor een pakje kauwgom van 1 euro terwijl het sneller kan vind ik wel een probleem.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:09 schreef Bart2002 het volgende:
Verder vind ik het contactloze pinnen een "oplossing" voor een probleem wat niet bestond.
Je weet ook dat dat potentiële misbruik gewoon aan de klant doorberekend wordt?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:06 schreef karr-1 het volgende:
En mocht het gebeuren, een belletje naar de bank en voila geld terug gestort.
Tja je had verwacht dat het gratis was?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je weet ook dat dat potentiële misbruik gewoon aan de klant doorberekend wordt?
Zodat we een faalsysteem gewoon met z'n allen betalen?
En hoe vaak is er in het verleden geld van je rekening gehaald zonder dat jij het wist en zonder dat je het zag?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Precies dus controle achteraf vervangt de toegangscontrole, ik kan er niet meer op vertrouwen dat anderen niet bij mijn geld kunnen, ik moet ervan uitgaan dat ze dat wel kunnen en dan eventueel mijn geld terugeisen. Waarbij de vraag blijft hoe makkelijk de banken geld terugbetalen want in theorie kan men dus ook geld terug gaan vragen nadat netjes is betaald, hoe weet de bank wat misbruik was?
Het is gewoon zoeken naar problemen die er niet zijn en die ook niet gaan gebeuren. Op die manier kun je overal moeilijk over doen. Ik bankier toch al zeker 25 jaar zelfstandig en er is nog nooit iets gebeurd waar ik geen weet van had.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef Copycat het volgende:
Bij sommigen is de bankrekening altijd halfleeg ... Wat een voorbarige beren op de weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |