abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 maart 2016 @ 16:31:26 #76
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_160492537
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:18 schreef hierissieweer het volgende:
Hoe hard kan je eigenlijk met een normale sportieve fiets en baggage?
Met een lichte fiets en niet teveel bagage hou je makkelijk 30 vol als je een beetje conditie hebt.
Zonder bagage en maximaal op de pedalen staan heb ik ook woon-werk 40 km/u gefietst. Afstand van 12 km. Maar dan ben je nat op je werk, zonder dat het regent.

Met een racefiets kan dat nog hoger, ligfietsen of die eieren die je kunt kopen kan je nog harder.
Heeft allemaal te maken met luchtweerstand.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteelē
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  maandag 7 maart 2016 @ 16:33:07 #77
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_160492587
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:03 schreef hierissieweer het volgende:
En toch blijf ik benieuwd naar een cijfermatige onderbouwing over hoeveel je nou (of niet) verbrand op een (high speed) elektrische fiets.
In ieder geval meer dan wanneer je met een brommer/auto/motor/ov gaat. En dat is ook wat de reclames over het algemeen zeggen/bedoelen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteelē
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  maandag 7 maart 2016 @ 16:45:48 #78
37248 BertV
Klei indiaan
pi_160492901
Ik heb twee weken met een normale E-bike gereden, net onder de irritante begrenzing van 26km/u.
Ritjes van 2x20km.

Ik zal al flink boven wat de normale fietser haalde.
Vooral bij het wegfietsen van het stoplicht trek je een gat met andere fietsers.
Rustig stukje dus wellicht daarom alleen maar ingehaald door een andere E-biker waarbij de begrenzer net wat verder lag.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 7 maart 2016 @ 19:40:20 #79
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_160497524
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:58 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Op een high speed E-bike moet je nog steeds zelf fietsen om vooruit te komen dus doe je wel degelijk aan lichaamsbeweging.
Sorry maar de fiets levert meer aan vermogen dan de gemiddelde fietser uberhaupt levert dus van veel lichaamsbeweging is echt geen sprake. Je beweegt maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
Niks tegen ebikes maar ga niet beweren dat je er veel lichaamsbeweging op krijgt want dat is domweg niet zo.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 7 maart 2016 @ 20:16:27 #80
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160498728
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Sorry maar de fiets levert meer aan vermogen dan de gemiddelde fietser uberhaupt levert dus van veel lichaamsbeweging is echt geen sprake. Je beweegt maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
Niks tegen ebikes maar ga niet beweren dat je er veel lichaamsbeweging op krijgt want dat is domweg niet zo.
Dat ligt eraan in welke ondersteuningsstand je gaat rijden, als je de hoogste stand gebruikt dan doet de motor het meeste werk en heb je inderdaad niet veel beweging, als je er voor kiest in lichtere ondersteuningsstand te gaan fietsen in een zwaarder versnelling moet je veel meer zelf doen en heb je dus meer lichaamsbeweging. In de praktijk fiets bijna elke e-bike rijder in de hoogste ondersteuningsstand met bijna de zwaarste versnelling dus is er van lichaamsbeweging weinig sprake.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 7 maart 2016 @ 23:20:59 #81
37248 BertV
Klei indiaan
pi_160505921
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik kan maar praten over 1 E-bike, een oudere Flyer.
Met maximale ondersteuning, net onder de begrenzer, is de inspanning gelijk aan fietsen met 15km/u, maar je krijgt er simpel weg 10 kado. De winst zit wel goed voelbaar in het wegrijden vanaf stilstand.
Op lagere snelheden krijg je in verhouding wel meer ondersteuning.

Ben wel benieuwd naar die andere E-bikes nu.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_160506719
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:04 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Nee je snelheid hangt af van hoe snel jij met de cranks rond gaat, deze fietsen hebben een rotatiesensor. Er zit een magneetschijf op de trapas die meet hoe vaak je cranks ( voortandwiel) rond gaat en hand de hand daar van word je snelheid bepaalt, ook kan je verschillende niveaus van ondersteuning kiezen.
Bij de duurdere fietsen wel ja. Bij die van de Aldi niet.
Die van de aldi kun je letterlijk heel langzaam trappen, terwijl je zelf niks doet, en hij schiet naar de ingestelde snelheid terwijl jij met 1 omwenteling per 5seconden rond gaat zonder kracht.. Dat is gewoon een verkapte snor..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')