Bart | donderdag 25 februari 2016 @ 20:20 |
Factorio is een game waarbij je fabriekjes moet maken. Je begint met de hand, het mijnen van kolen en ijzererts. Daarmee maak je je eerste mijn en je eerste smelterij. Het daarin gesmolten ijzer gebruik je weer voor het maken van andere zaken zoals transportbanden om de materialen automatisch te transporteren. Van daaruit ga je steeds verder. Je maakt science, waarmee je research kunt doen en nieuwe technieken ontwikkelt. Je maakt wapens, want er zijn aliens op de planeet, die jou aanvallen. Je kunt treinen maken voor transport over grote afstand. Olieraffinaderijen, laser turrets, batterijen, smeermiddel, alles wordt geleidelijk aan uitgebreid. Het spel wordt van bovenaf weergegeven. De kunst van het spel is om je productie te automatiseren en optimaliseren, zorgen dat alles soepel loopt, om uiteindelijk (als je dat wil) het einddoel te behalen, het bouwen van een raket. Dat is echter niet noodzakelijk, je kunt gewoon eeuwig doorspelen als je wil, de map waarop je speelt is namelijk oneindig groot. Het bevat ook een coop-multiplayer dus je kunt met vrienden samen aan één basis werken! Het spel is nog in ontwikkeling, officieel is het nog een alpha. Daar merk je echter weinig van. Soms heb je wat bugs, maar niets ernstigs, de gemiddelde game van EA of Ubisoft die gereleased wordt, is erger. Voor ¤20,- koop je het al en heb je echt tientallen uren plezier van. Of zelfs honderden, als je er verslaafd aan raakt. En die kans is niet gering. Hier te koop: https://www.factorio.com/ Of hier: http://store.steampowered.com/app/427520/ Er is op die site ook een gratis demo beschikbaar die best een aardige indruk van het spel geeft. Spel al gekocht en wil je een Steam key? Check hier hoe: http://www.factorio.com/blog/post/steam-keys-available Bazenspel . [ Bericht 2% gewijzigd door Bart op 25-02-2016 21:41:15 ] | |
mschol | donderdag 25 februari 2016 @ 21:21 |
en hij is, inmiddels weer 1:20, gereleased | |
TigerXtrm | donderdag 25 februari 2016 @ 21:26 |
Wacht, pas het tweede topic in deze reeks? | |
mschol | donderdag 25 februari 2016 @ 21:28 |
het is ook niet een game die de meeste mensen zullen spelen, een niche markt | |
TigerXtrm | donderdag 25 februari 2016 @ 21:59 |
Van de 212 reviews op Steam is er momenteel maar 1 negatief. En die is ook positief | |
mschol | donderdag 25 februari 2016 @ 22:08 |
tijd om een negatieve review te plaatsen dan: "They added steam achievements but no steam workshop" | |
__Saviour__ | donderdag 25 februari 2016 @ 22:27 |
Nog net gekocht via de site van Factorio zelf voordat de prijs omhoog ging vanwege de Early Access Steam-release. Van het weekend eens even uitproberen. Het spelconcept spreekt me alvast aan, ik heb al meerdere van dit soort spellen in m'n Steam-bibliotheek. Ik lees wel dat de makers verwachten dat het spel nog zeker 8 tot 12 maanden in die testfase zal verkeren. dus ik verwacht wel nog wat ruwe gameplay tegen te komen. Het spel lijkt ook wel een flink steile leercurve te hebben. | |
mschol | donderdag 25 februari 2016 @ 22:54 |
de steile leercurve in dit spel is eigenlijk 1 van de weinige ruwe gameplay momenten moet ik eerlijk toegeven... ik ben altijd wel aan het knoeien met een ontwerp van een fabriek, maar die eerste stappen zijn toch het meest tijdrovend vervolgens een fabriek uitdenken is wellicht nog tijdrovender, maar dat hoort bij de gameplay denk ik dan maar.. (teveel opties om teveel te kunnen produceren denk ik, bomen bos enzo..) | |
mschol | vrijdag 26 februari 2016 @ 00:19 |
en, al ziek gemeld voor morgen? | |
Bart | vrijdag 26 februari 2016 @ 06:54 |
Vond de leercurve wel meevallen. Enige ruwe element vind ik spoorrails plaatsen. Maar dat is met de volgende release verholpen . | |
NewHorizon | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:33 |
Moeilijkste is nog wel het continu moeten uitbreiden met nieuwe outposts, zeker als je een redelijke productielijn hebt lopen kan het rap gaan met de grondstoffen. Het is echter wel een genot als je een enorme fabriek hebt staan die uit allerlei uithoeken grondstoffen krijgt aangeleverd per trein Mijn volgende fabriek gaat denk ik gesegmenteerd worden opgebouwd, met aparte productielocaties voor ruwe grondstofbewerking, electronica, raffinaderij, en dan alles met treinen verbonden. Nu al zin in | |
Bart | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:41 |
Ja zoiets wil ik ook gaan doen. Wel in peaceful mode denk ik. En ik wacht tot 0.13 uit is zodat sporen bouwen wat makkelijker wordt . [ Bericht 1% gewijzigd door Bart op 27-02-2016 11:49:41 ] | |
Jump | vrijdag 26 februari 2016 @ 20:09 |
Ik heb mijn key geactiveerd op Steam, maar heb het spel nog niet gestart. Ik ga het voorlopig nog zo even houden | |
TigerXtrm | zaterdag 27 februari 2016 @ 11:02 |
Ik was even heel erg in de war toen ik gisteren Factorio via Steam starte en alles er ineens anders uitzag. Dat wordt weer even wennen | |
Bart | zaterdag 27 februari 2016 @ 11:49 |
Bij mij ziet alles er hetzelfde uit . | |
mschol | zaterdag 27 februari 2016 @ 13:56 |
mijn eerste poging er wat van te maken in de steam versie: rode science is geautomatiseerd zowaar.. ik raak altijd in de knoop zodra ik bepaalde onderdelen (in dit geval de gears) ergens anders ook moet gebruiken... | |
TigerXtrm | zaterdag 27 februari 2016 @ 14:46 |
Ik weet niet of ik dan op een oudere versie zat, maar bij mij zijn veel grafische elementen veranderd. Nieuwe icoontjes voor research, nieuwe sprites voor turrets en dergelijke | |
mschol | zaterdag 27 februari 2016 @ 15:00 |
dan moet je volgens mij op een hele oude versie hebben gezeten, of een mod aangehad hebben? | |
TigerXtrm | zaterdag 27 februari 2016 @ 15:49 |
Ik heb geen idee, ik had hem pas nog geupdate Zo zag het er tot voor kort uit bij mij: | |
Bart | zaterdag 27 februari 2016 @ 15:52 |
experimental updates aanzetten | |
TigerXtrm | zaterdag 27 februari 2016 @ 15:56 |
Maar wat zijn nu de huidige graphics dan? Want ik ben nu in de war Dit is hoe het er nu uit ziet, wat me 'nieuwer' lijkt. | |
Odaiba | zaterdag 27 februari 2016 @ 16:32 |
Vraag me af of ik dit leuk blijf vinden na 1 middag spelen. | |
mschol | zaterdag 27 februari 2016 @ 16:56 |
je bent nu 2 verschillende screens aan het vergelijken... research screen en een inventory/build menu en die hebben idd andere iconen... | |
Bart | zaterdag 27 februari 2016 @ 17:11 |
0.12.24 is de nieuwste. Steam is die versie. | |
mschol | zaterdag 27 februari 2016 @ 17:21 |
tip voor mensen die willen blijven hangen op een bepaalde versie (voor zover ze het aanbieden): in steamlibrary doe rechtermuisklik op de game -> properties -> betas -> selecteer gameversie in dropdownlist.. | |
mschol | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:08 |
heeft iemand hier al gespeeld met het logic network? ik snap em niet.. ik wil proberen voor elkaar te krijgen dat als een smart chest <40 van b.v. copper wire heeft een smart inserter dan items pakt, anders doettie niks.. | |
Jump | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:32 |
Smart chest, is dat die chest waarbij je die groene en rode kabels kan aanhangen? Die heb ik nog nooit gebruikt, ik ga altijd direct naar het logistics network. Anders eens rechtermuisknop op een chest doen. | |
mschol | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:42 |
yup dat is em idd.. Overigens is het mij nu wel gelukt, was even proberen maar de kist geeft kennelijk wel aan of ik meer of minder dan X copper cable heb , vervolgens laat ik de combinator een signaal sturen om de smart inserter copper cable te pakken (en die stopt ook zodra er in de kist meer dan X copper cable zit) zo zit het nu in elkaar: ja, verre vann efficient, maar dat pak ik een ander keertje aan, ging mij er nu om dat ik dat stukje werkende had Dan haal ik alles weg... ? | |
Jump | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:57 |
Die nieuwe combinators en dergelijke allemaal nog niet getest. Het lijkt me weer ingewikkeld te gaan worden Rechtermuisknop opent bij mij het properties window, waarschijnlijk iets anders dan standaard ingesteld is dus. | |
mschol | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:10 |
het was een stukje proberen wat mogelijk was en nu te lui er een betere oplossing voor te verzinnen ik zit nu een beetje in de knoop met de productie van die 3de science pack, er moeten gelijk 5-6 extra producten geproduceerd worden waar een hele productie lijn voor moet worden gemaakt (olie -> sulfur -> batterijen) dus ik zit te bedenken hoe ik dat zo goed mogelijk kan neer zetten, pijpen vind ik echt verschrikkelijk yup, dat is linkernkop bij mij | |
Teeno | zondag 28 februari 2016 @ 08:59 |
Batterijen liet ik maken in een provider chest omdat er meerdere items zijn die ze nodig hebben, maar ook weer niet zoveel dat je een continu flow nodig hebt. Dan met je logostic bots laten droppen waar ze nodig zijn. | |
Bart | zondag 28 februari 2016 @ 09:32 |
Wut . Ik heb altijd megaveel batterijen nodig, voor laser turrets en accumulators. | |
Teeno | zondag 28 februari 2016 @ 10:38 |
Precies wat ik nooit gebruik, speel in laffe peaceful mode | |
Bart | zondag 28 februari 2016 @ 10:49 |
Je mist echt het halve spel zo. Maar zelfs in peaceful mode zijn accu's en solar panels handig. Niet meer zo'n rode vlek op de kaart, zie je weer wat . | |
TigerXtrm | zondag 28 februari 2016 @ 10:55 |
Ik moet echt af van de mindset om dingen met de hand te willen craften. Zit nu redelijk midgame en het werkt gewoon niet meer | |
mschol | dinsdag 1 maart 2016 @ 01:41 |
ik moet van de mindset af dat ik altijd te weinig land heb en dus compact MOET bouwen... (met alle uitbreid gevolgen van dien) | |
Teeno | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:35 |
Wat zou de goede verhouding zijn van het aantal accumulators op solar panels? Ik heb nu ongeveer 1 accumulator op 3 panels maar weet niet hoe je kan berekenen of dit een ideale setup is. Ook omdat je niet weet hoe lang een nacht duurt. | |
mschol | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:58 |
https://wiki.factorio.com(...)_ratios#Solar.2FAccu | |
Bart | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:30 |
84 accumulators op 100 solar panels, zoals in de link van mschol staat. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:13 |
speel het spel sinds gisteren, heb nu fabriek opgezet voor de meeste dingen. Maar loop nu constant te kutten met schaalbaarheid. Heb al 2x alles gesloopt om opnieuw op te zetten, maar loop weer tegen limieten aan. Nog geen gebruik gemaakt van logistics of treinen. Alles puur met loopbanden xD [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 14:43:07 ] | |
Jump | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:20 |
http://images.internix.be/factorio/ Dit is van een spel in versie 0.9.6 of 0.11.x, weet het niet zeker meer. Maar je hebt wel een idee hoe schaalbaar ik het indertijd gemaakt heb. Deze versie is ook drie of vier keer afgebroken en opnieuw gebouwd op een andere plaats omdat het eerst te klein was. Dus 1 tip alsje plaats gebrek hebt: bouw er gewoon een nieuwe, grotere factory naast en hoop dat die groot genoeg is En Copper Wire is zinloos om op een belt te plaatsen, veel sneller om het ter plekke te maken | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 16:20 |
Ik heb een nieuwe gebouwd, die best wel gigantisch is, maar nog veel onderdelen mist. Ook is mijn stroom aan copper plates te traag om alles bij te houden. Daarnaast heb ik het probleem dat er bijna geen olie te vinden is op mijn map, ik had 5 olie plekken naast mijn basis maar afgezien daarvan totaal niks te vinden. Waarschijnlijk moet ik mijn furnace situatie oplossen en daarnaast extra copper/iron/olie/coal ergens anders proberen te vinden en dan met een trein te transporteren. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 16:20:32 ] | |
NewHorizon | woensdag 2 maart 2016 @ 16:59 |
Nadeel van lang doorspelen is dat je fabriek steeds meer veeleisend gaat worden, maar de grondstofvoorraden die je tegenkomt niet groter worden. Je moet dus steeds sneller nieuwe grondstoflocaties vinden, logistiek zoals trainrails aanleggen, etc. | |
Jump | woensdag 2 maart 2016 @ 21:48 |
Ik heb altijd moeite om in het spel te komen, nog steeds na het al zoveel te hebben gespeeld. Eenmaal mijn basis wat goed verdedigd is, heb ik dat probleem niet echt meer. Het is gewoon in het begin het ritme vinden dat soms moeilijk is. En dan speel ik voor half uurtje, en ben het beu om dan later nog eens voor paar minuten te spelen en zo. | |
NewHorizon | woensdag 2 maart 2016 @ 22:05 |
Het mooie van het begin is het contrast met het 'eindspel'. Zo enorm kleinschalig, met de hand bouwen en heen en weer rennen, tot enorme faciliteiten met logistieke netwerken die volledig zelfvoorzienend is. Daar haal ik de voldoening uit | |
mschol | woensdag 2 maart 2016 @ 22:10 |
die logistieke netwerken snap ik echt niks van | |
NewHorizon | woensdag 2 maart 2016 @ 22:11 |
Die zijn juist enorm eenvoudig en krachtig | |
Jump | woensdag 2 maart 2016 @ 22:11 |
Inderdaad, dat is net het leuke aan het spel. Het constant herbouwen, verbeteren van wat er al staat. Bedoel je dan die vliegende helpertjes, of dat met die groene en rode kabels? | |
mschol | woensdag 2 maart 2016 @ 22:18 |
de robo ports snap ik opzich wel, maar daar moet je zo belachelijk veel van neerzetten om een beetje fatsoenlijke fabriek geheel te coveren (en ik vind het daardoor dus ook lastig van te voren te integreren in een fabrieksontwerp en het groene/rode draadjes gebeuren is lasig, maar wellicht komt dat omdat ik gewoon vaak laat na werk achter pc zit en daar geen energie voor heb om daar nog flink over na te denken | |
NewHorizon | woensdag 2 maart 2016 @ 22:20 |
Je hoeft niet heel je fabriek te coveren, maar wel stukken tussen entry/exitpoints van grondstoffen op je loopbanden en de laadstations van treinen. Zo pak ik het meestal aan iig. | |
Jump | woensdag 2 maart 2016 @ 23:06 |
Inderdaad. Ik gebruik die meestal voor autorepair. En dat is een groot vlak dat ze bedienen. Voor raw resources zoals iron en copper gebruik ik die niet, dan is een rode of blauwe (of meerdere) veel sneller. Zeker zolang ze geen drie of meerdere in een keer kunnen meenemen. Het is handig om plastic naar de andere kant te krijgen, dat verbruik valt nog redelijk goed mee. Ik heb nu een kleine muur rondom mijn base geplaatst met wat turrets, en ben begonnen met first rebuild . Gemerkt dat ik plaats te kort ging hebben door een meer, dus de ganse richting aan het ombouwen | |
NewHorizon | woensdag 2 maart 2016 @ 23:24 |
Voor grote afstanden of grote kwantiteiten moet je inderdaad treinen of banden gebruiken. Maar het werkt enorm goed om in elk van je fabrieken een centrale opslag met storagechests te hebben, die bevoorraad worden vanuit treinen en op hun beurt de requestchests binnen die fabriek bedienen. De verschillende fabrieken en miningsites inderdaad met treinen verbinden. | |
mschol | vrijdag 4 maart 2016 @ 00:56 |
you where saying... | |
Jump | vrijdag 4 maart 2016 @ 01:04 |
Maak daar een groene assemblies van, je zal snel copper plates te kort hebben Voorde green circuits is het handiger ter plaatse te maken, voor de kleine zaken kan je het op een belt plaatsen. Probleem is dat ik in een later spel met drie blue belts vol met copper wire nog niet toekwam En die gingen constant aan volle snelheid vooruit. Op den duur geef je het op en maak je ze ter plekke | |
Bart | vrijdag 4 maart 2016 @ 07:41 |
Je gaat uiteindelijk tekortschieten door het gemis van de stack bonus... | |
Munchlax | zaterdag 5 maart 2016 @ 13:47 |
Dit spel... de demo alleen al.. Het is te leukkk | |
Munchlax | zaterdag 5 maart 2016 @ 14:39 |
Oké, gekocht | |
mschol | zaterdag 5 maart 2016 @ 14:39 |
dat was snel | |
Asschen_sukar | zaterdag 5 maart 2016 @ 15:33 |
Dit spel is echt te verslavend. Had hier nooit aan moeten beginnen. | |
Bart | zaterdag 5 maart 2016 @ 15:35 |
| |
TigerXtrm | zaterdag 5 maart 2016 @ 16:22 |
Volgens de devs hebben ze sinds de Steam release meer units verkocht dan in het hele jaar ervoor. Het is echt een ongekend succes op Steam | |
mschol | zaterdag 5 maart 2016 @ 16:35 |
Slechts 17 negatieve reviews plaatst het spel ook in een goede positie om op te vallen | |
Munchlax | zaterdag 5 maart 2016 @ 18:46 |
Haha, erg he. Volgensmij maak ik m'n bouwwerken ook erg onefficient maar who cares, het is leuk haha | |
Jump | zaterdag 5 maart 2016 @ 21:40 |
Ze hebben het dan volgens mij ook goed aangepakt. Geen release twee jaar geleden op Steam met een spel dat toen nog weinig te bieden had. Lekker op hun eigen tempo verder gewerkt naar een spel met een hoop content (tot de end game ben je toch al even bezig), en een goede userbase gecreëerd. Nu het spel goed vergevorderd is, multiplayer heeft, pas op Steam gaan is en zeer goede zet geweest. | |
Jump | zaterdag 5 maart 2016 @ 22:48 |
#ANONIEM | zondag 6 maart 2016 @ 11:46 |
Ik wil het. Er is zeker geen local multiplayer? | |
Bart | zondag 6 maart 2016 @ 12:19 |
Wat bedoel je met local multiplayer? Splitscreen met twee spelers op één pc? Dat zit er niet in nee. | |
TigerXtrm | zondag 6 maart 2016 @ 18:45 |
Netwerk en online maar geen splitscreen ofzo nee. | |
Jump | maandag 7 maart 2016 @ 23:33 |
Maar een nieuw spel gestart. Ik wou alles veel te perfect doen van in het begin. Zat al enkele uren verder voordat ik zelf nog maar een green science begonnen was. Nu in nieuw spel na een klein uurtje al eerste green science gedaan. Toch terug voor een bussysteem gekozen, maar niet zo strak en nog wat organisch. | |
Bart | dinsdag 8 maart 2016 @ 07:10 |
In het begin beetje aanrommelen is vaak het beste ja. Daarna vlak ernaast een nieuwe basis bouwen die goed is, is efficiënter. | |
mschol | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:09 |
ik vind het juist wel een uitdaging om waar je mee begint uit te bouwen tot iets wat zo goed mogelijk is... | |
TigerXtrm | dinsdag 8 maart 2016 @ 14:36 |
Begonnen met een treinstation en smelting hub te bouwen. En tanks zijn baas. Op volle snelheid over een spawner heen rijden en dan met een horde aliens achter je aan terug naar je turrets | |
Jump | vrijdag 18 maart 2016 @ 00:18 |
Kan nog beter he Zelfde, maar met een andere tijdsview: En zo gaan de green circuits er goed door: De base. Juist onderaan buiten beeld zitten nog enkele assemblers voor level 1 modules. Rechtsboven zit alles van de olie, en linksboven zitten de smelters. Olie en ore komt binnen via treinen. [ Bericht 29% gewijzigd door Jump op 18-03-2016 00:25:44 ] | |
Libris | vrijdag 18 maart 2016 @ 05:56 |
Hoe spelen jullie? Proberen een steeds grotere basis te bouwen of het spel zo snel mogelijk uit te spelen? Het fabriekbouwen vind ik nogsteeds super, ben geen fan van de refineries en alle pijpjes die je daarvoor moet leggen. Ook het eindspel (lanceren van de sateliet vind ik so-so). Ik had het leuker gevonden om bepaalde raket onderdelen te zoek over de map, outposts bouwen met turrets en radar, etc. | |
Jump | zaterdag 19 maart 2016 @ 00:30 |
Ik begin altijd met een kleine base. Daarna bouw ik er een grotere naast die ik makkelijk kan uitbreiden met extra smeltdinges, treinen, ... Meestal ook wel met een soort van bussysteem: 2 belts voor iron, 2 voor copper, 2 voor green circuits, 1 voor rode, 1 voor paarse, 1 voor steel en 1 voor plastic (alhoewel dat maar voor 1 zaken gebruikt wordt). En aan beide kanten dan allerlei aftakkingen. De logistics robots gebruik ik wel, maar vooral om zaken die op het einde gemaakt worden, ergens naar boven in de fabriek te brengen. Mijn volgende game ga ik waarschijnlijk eens de "no crafting" challenge proberen. No crafting is uiteraard niet mogelijk, maar enkel het noodzakelijke. Dat zal vooral in het begin echt rot zijn denk ik. Ik wou ook nog eens een "no belt" proberen, maar geen idee hoe ik dat ga doen. Robotics zit al redelijk ver in het spel om zonder belts te spelen. Ooh, en ik verschoot even. Ik was ten strijde gegaan, en opeens weerklonk het geluid dat de raket klaar is. Edit: 24u23m later, spel afgerond | |
hiddit | woensdag 23 maart 2016 @ 15:34 |
hoe bouwen jullie de energie voorziening? ik krijg hem niet goed stabiel. | |
TigerXtrm | woensdag 23 maart 2016 @ 17:59 |
Beginnen met 14 boilers per 10 steam engines en dat in losse modules. Dus niet 28 boilers achter elkaar met 20 engines er aan vast, dan krijg je gedonder met water doorvoer. | |
Bart | woensdag 23 maart 2016 @ 18:52 |
Gewoon genoeg bouwen. | |
hiddit | woensdag 23 maart 2016 @ 18:56 |
vind dat ik al best wel wat heb staan maar blijkbaar niet genoeg zit nu op 584 energie opslag en 707 zonnepanelen | |
Bart | woensdag 23 maart 2016 @ 19:00 |
Je weet hoe je kunt zien wat je verbruik is? | |
hiddit | woensdag 23 maart 2016 @ 19:07 |
op een elektrischetijds paal klikken toch | |
Bart | woensdag 23 maart 2016 @ 19:24 |
| |
Teeno | woensdag 23 maart 2016 @ 20:48 |
Even een nieuwe smelterij gebouwd voor iron | |
mschol | woensdag 23 maart 2016 @ 20:53 |
waarom concrete eronder? voor de looks of is het ook nog nuttig? | |
Teeno | woensdag 23 maart 2016 @ 20:54 |
Voor de looks, je loopt 140% op concrete maar zovaak loop je ook niet tussen die furnaces door. | |
Jump | woensdag 23 maart 2016 @ 20:58 |
Vergeet ook niet dat de pollution verder gaat als je concrete gebruikt als ondergrond. | |
Teeno | woensdag 23 maart 2016 @ 21:03 |
Boeiend ik speel op laffe peaceful mode. Voor de volgende map wil ik wat mods gaan proberen waaronder ook die om alien artifacts te craften. Vind dat aspect van het spel totaal niet belangrijk. | |
Teeno | donderdag 24 maart 2016 @ 17:16 |
Vanilla finished, nu op zoek naar wat leuke mods. Welke mods gebruiken jullie? De devs mogen wel een beter hostingpakket nemen van hun steam-opbrengsten, 509 bandwidth limit exceeded op het forum Schijnt de hosting van bob te zijn.. juist de mods die ik wil | |
Teeno | vrijdag 25 maart 2016 @ 17:09 |
Net weer een nieuwe vanilla begonnen, frequencies van de resources op very low gezet en de richness en size very high. Olievelden met 800% yield | |
BarryOSeven | vrijdag 25 maart 2016 @ 17:10 |
Op 1 april snel downloaden dan | |
NewHorizon | vrijdag 25 maart 2016 @ 17:16 |
Heb ik ook. Alhoewel ik het wel kicken vind om een volledig zelfvoorzienend defensie-systeem te hebben. Muren en gates die door bots worden gerepareerd, automatische wapens, etc. Echter het deel waarbij je actief op jacht moet om nesten weg te werken vind ik niks. Zeker als je met enorme basissen exponentieel snel op zoek moet naar nieuwe outposts voor de aanvoer van grondstoffen. | |
Bart | vrijdag 25 maart 2016 @ 19:47 |
Je moet toch sowieso actief op jacht naar nesten, je hebt die paarse shit nodig voor je research en modules. | |
NewHorizon | vrijdag 25 maart 2016 @ 20:50 |
Daar heb je mods voor | |
Teeno | vrijdag 25 maart 2016 @ 21:14 |
En anders wel wat trucjes, zeker op peaceful. 20 laser turrets eromheen zetten, solar panels ernaast, even die verbindende electricity pole ertussen en je kan artifacts gaan rapen | |
hiddit | vrijdag 25 maart 2016 @ 21:26 |
Ben je niet net zo lang bezig met het neer zetten en afbreken als het afschieten er van? | |
mschol | vrijdag 25 maart 2016 @ 21:40 |
als je het zelf gaat afslachten wordt jezelf gemiddeld omgelegd | |
Teeno | vrijdag 25 maart 2016 @ 21:41 |
Blueprints Alleen het plaatsen van de turrets doe je met de hand, de rest doen jouw robots in je portable roboport voor je. | |
hiddit | vrijdag 25 maart 2016 @ 22:31 |
Ahaa blueprints heb ik nog niet naar gekeken en miste het eigenlijk niet. | |
Bart | zaterdag 26 maart 2016 @ 13:46 |
Van de recentste FFF: Het slechte nieuws: het duurt nog wel even voordat we 0.13 kunnen verwachten . Wat kunnen we dan in 0.13 verwachten? De highlights: Tech tree Additional train conditions Turrets revisit - Minimised to flame thrower turret and fire system. Better rail building Achievements Multiplayer matching server - more about it in future FFF Better train management possibilities. Modules in blueprints. Power switch. Blueprint book Search field (recipes, technologies, filters, stations and maybe more) Circuit network additions Redo of the train graphics and fixing the train distances, so they are whole tiles and vertical and horizontal distances are the same. Graphical gui redesign - one of the big things that just had to be done sooner or later, we will definitely talk about it in detail in the future FFF Native mod portal integration Resource generation overhaul. The loader. Maar daarnaast ook wat makkelijker gebruik van modules: Veel sneller modules vervangen dus . En modules worden dus mee-gekopieerd in blueprints . En hier zat ik zelf al heel lang op te wachten: Underground belts en pipes slepen, net als dat nu al kan bij elektriciteitsmasten . | |
hiddit | zaterdag 26 maart 2016 @ 15:20 |
een mooi vooruitzicht, alleen jammer wat het nog even duurt. is er trouwens een mogelijkheid om bv transportbanden 1x te laten vervangen? [ Bericht 2% gewijzigd door hiddit op 26-03-2016 15:29:55 ] | |
Bart | zaterdag 26 maart 2016 @ 16:04 |
Was dacht ik een mod voor, ooit. Maar zonder mods kan het in ieder geval niet in één keer. | |
Cowamundo | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:12 |
Gister geïnstalleerd en gespeeld, erg leuk spel en kan me hier wel uren in verdiepen om alles smooth werkend te krijgen. De toevoeging van aliens hou ik me nog niet erg veel mee bezig, ik ben eerst een heleboel spelletjes aan het proberen en dan weer re-starten om alles een beetje onder de knie te krijgen. Spelen jullie met of zonder mods en zo ja, welke zijn dit en waarom gebruik je die? Ben benieuwd wat dit spel nog allemaal te brengen heeft en krijgt richting release! | |
mschol | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:28 |
ik speel nog steeds zonder mods.. | |
Jump | dinsdag 29 maart 2016 @ 21:10 |
Idem dito. De enige mod die ik ooit geïnstalleerd had, was om zo Google Maps achtige maps te maken van je spel. Dus geen geen toevoegingen aan het spel zelf. Al zou ik Bob'smods wel eens willen proberen, maar denk dat het veel te diep gaat. | |
FunkY-FrankY | woensdag 30 maart 2016 @ 12:01 |
Echt wat een game, begin gisterochtend eindelijk op m'n vrije dag Had ik wat leuks gebouwd, en dacht: "laat ik eens wat gaan eten. Is het 5 uur later. Wat een verslaving. Ik mis de waarschuwing vooraf: This game can ruin you're life. Ik gebruik wel tips van de wiki om een logisch geheel te creëren. | |
Jump | woensdag 30 maart 2016 @ 12:16 |
Of zo een melding zoals in Anno. Elke twee uur een kleine herinnering om toch eens de benen te strekken of een kwartiertje van het scherm te gaan. | |
Cowamundo | zaterdag 2 april 2016 @ 20:34 |
Nabij mijn base zitten een paar alien bases die ik wil killen om meer ruimte te krijgen ivm polution alleen maken de medium en large biters mij vrij snel dood voordat ik hun kan killen. Toen dacht ik, TANKS! maar ik heb de research gedaan maar kan ze nog steeds niet maken. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen of is er een andere manier om deze alien bases plat te krijgen? | |
Bart | zaterdag 2 april 2016 @ 20:39 |
Hoezo kun je tanks nog steeds niet maken? Je zou overigens turretcreep kunnen doen. | |
hiddit | zondag 3 april 2016 @ 08:42 |
ik rij altijd met een tank rondjes er omheen en dan een zooitje destroyer capsules die doen eigenlijk alles, zo lang je niet stil komt te staan over leef je het denk ik wel. en anders snel terug rijden/rennnen naar je base haha met een modulair armor kan je ook sneller rennen en zit ook een defance systeem in | |
BarryOSeven | woensdag 27 juli 2016 @ 13:49 |
Screeps - Factorio on Steroids GAM / Screeps: MMORPG for programmers | |
JaimyLee | donderdag 1 september 2016 @ 13:50 |
Heyo! De laatste dagen heb ik een aantal Factorio filmpjes gekeken en word wel heel enthousiast. Nou ben ik tegen pre-orderen en early access games dus twijfel ik om het te kopen. Ik lees soms dat er weinig bugs in zitten en het niet als early access voelt, maar toch, het is niet voor niets een early access lijkt me. Vinden jullie het nog erg op een early access lijken en hebben jullie enig idee wanneer de full release moeten komen? | |
#ANONIEM | donderdag 1 september 2016 @ 15:06 |
Tegen early access zijn en dan toch een early access game willen kopen. Genot. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2016 15:07:16 ] | |
Bart | donderdag 1 september 2016 @ 16:27 |
Het is al meer een volledige game dan menig andere game die al wel officieel uit is. Kan dit absoluut geen beta meer noemen. Full release wordt volgens mij begin volgend jaar. Nu is 0.14 net uit. Daarna komt nog 0.15 uit met de laatste nieuwe features, en het idee is dat de laatste stable van 0.15 de 1.0 gaat worden. | |
#ANONIEM | woensdag 19 oktober 2016 @ 10:33 |
Ook eens aan begonnen, zeer verslavend!!! | |
Bart | woensdag 19 oktober 2016 @ 10:49 |
Herkenbaar | |
JaimyLee | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:47 |
Van twijfel om het te kopen vorige maand, naar nu al 187 uur geklokt op Steam | |
Bart | woensdag 19 oktober 2016 @ 19:15 |
mschol | zondag 23 oktober 2016 @ 19:39 |
die fire mechanics | |
Bart | zondag 23 oktober 2016 @ 20:21 |
Gisteren binnen 8 uur raketlancering voor de een na laatste achievement. | |
mschol | zondag 23 oktober 2016 @ 21:56 |
nice | |
Bart | zondag 23 oktober 2016 @ 21:58 |
Ja, was ook goed te doen met zes man. Nu alleen nog 20 miljoen groene printplaatjes . | |
mschol | maandag 24 oktober 2016 @ 21:00 |
je kan die achievements ook in multiplayer halen? wel beetje nep.. | |
Bart | maandag 24 oktober 2016 @ 21:21 |
Ja, dat kan. Hebben ook al meerdere mensen over geklaagd, die logden in op een random server en kregen gelijk een berg achievements . Zelf zie ik het probleem er niet zo van in. Een team effort telt net zo goed. | |
TigerXtrm | maandag 24 oktober 2016 @ 21:24 |
Die 8 uur achievement haal je volgens mij alleen maar lastiger met meerdere mensen. Hele tijd elkaar in de weg lopen en om elkaars spaghetti heen moeten werken | |
mschol | maandag 24 oktober 2016 @ 21:26 |
gewoon van tevoren afspreken wie wat doet.. | |
Bart | maandag 24 oktober 2016 @ 21:33 |
Viel mee. Was wel 15 minuten verloren aan iemand die een beetje moeilijk liep te doen met power (gewoon 1 pomp, 14 boilers, 14 burner inserters, 10 steam engines, en dat keer 4 of zo was genoeg). En twee gasten waren 40 minuten bezig met de olie, ze hadden water in de leiding. Kregen ze maar niet weg. Maar je bent veel sneller doordat je in het begin 1 man al steen kan laten mijnen, 1 man power laten regelen, gelijk 2 burner mines tegenover elkaar zetten op kolen, 1 man gelijk rode flesjes laten maken zodra het kan, enz enz. In je eentje lukt dat lang niet zo snel. | |
mschol | dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:36 |
http://steamcommunity.com(...)/340412734660205829/ wat een idee | |
mschol | woensdag 26 oktober 2016 @ 04:39 |
en de derde dag op rij dat het half 5 is geworden... | |
Bart | woensdag 26 oktober 2016 @ 09:13 |
goed spel he | |
mschol | woensdag 26 oktober 2016 @ 09:21 |
ik vind het een geweldig spel, alleen van die mooie fabrieken maken kan ik niet, uit eindelijk loop ik toch te klooien op een te klein oppervlak, en zet ik het niwt allemaal wat ruimer neer | |
Bart | woensdag 26 oktober 2016 @ 09:41 |
Gelijk 2x zo ruim beginnen als je denkt dat nodig is, en alles zo bouwen dat het oneindig uitbreidbaar is . | |
mschol | woensdag 26 oktober 2016 @ 10:06 |
das makkelijker gezegd dan gedaan bij mij | |
Asschen_sukar | woensdag 26 oktober 2016 @ 10:53 |
Ik begin ook altijd met een uitgedacht plan om een goede structuur op te zetten, die dan eindigt in chaos. | |
mschol | woensdag 26 oktober 2016 @ 15:22 |
ik weet juist nooit zo goed hoe ik het best kan beginnen (ivm afwijkende maten enzo) en ga vervolgens aanklooien :p | |
Bart | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:53 |
Afwijkende maten? | |
Asschen_sukar | woensdag 26 oktober 2016 @ 17:10 |
Dit zijn wel een paar mooie lay-outs http://m.imgur.com/gallery/ERVhg | |
mschol | woensdag 26 oktober 2016 @ 19:12 |
verschil in grootte tussen burner furnace, steel furnace/electric furnace b.v. | |
Bart | woensdag 26 oktober 2016 @ 19:37 |
Oh maar je hoeft niet te upgraden he. Ik laat die oude dingen gewoon staan en bouw ergens anders een rij nieuwe electric furnaces. | |
mschol | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:16 |
ik ben meer van het upgraden vraagje: ik heb een personal roboport en heb ergens remote genoeg meegenomen voor 1 solar blueprint beton wordt netjes neergelegd, evenals het substation maar de solar panels en accumulators worden aangegeven als "Missing the material for construction" ? terwijl ik die dingen wel in mijn backpack heb zitten.. of moet ik echt de materialen meenemen zodat het terplekke gebouwd wordt ofzo? | |
Bart | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:18 |
Alles wat in je blueprint zit moet je in je backpack hebben. | |
Bart | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:19 |
En je moet ook construction drones in je backpack hebben. | |
mschol | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:19 |
dat zit er dus in daar heb ik ook een stapeltje van bij me | |
Bart | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:21 |
En bouw je het toevallig in range van een gewone roboport? | |
mschol | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:38 |
nope ver weg ervan zojuist mijn portable roboport losgehaalt en opnieuw in armor gezet, en vervolgens begonnen ze te bouwen eens in de gaten houden of dit vaker gebeurd en of ik het ook in andere sessies kan reproduceren.. | |
Bart | vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:14 |
Hmm, vreemd bugje dan. Misschien ook even melden op factorioforums? | |
mschol | vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:14 |
dit is wat op de steamfora gesuggereerd werd:
| |
Bart | vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:24 |
Ah, interessant, maar wel vreemde melding dan. Want je mist geen materialen voor de constructie, maar drones... | |
Teeno | zaterdag 22 april 2017 @ 10:00 |
Komende dinsdag 0.15 https://www.factorio.com/blog/post/fff-187 | |
Bart | zaterdag 22 april 2017 @ 10:13 |
TigerXtrm | zaterdag 22 april 2017 @ 17:07 |
Die nieuwe graphics | |
Asschen_sukar | zaterdag 22 april 2017 @ 18:19 |
Heb je die test fabriek van de devs gezien Krijg gelijk weer zin om te gaan spelen | |
Teeno | zaterdag 22 april 2017 @ 18:22 |
Ik ben vooral heel benieuwd naar de nieuwe science. De stap van groen naar blauw was altijd wel fors. Er zit in elk geval weer genoeg nieuws in om met een vanilla map te beginnen. Was 0.14 wel zat op vanilla en met het volle 5dim's pakket bezig. | |
EnGCatjuh | zaterdag 22 april 2017 @ 20:22 |
Misschien dinsdag maar weer eens opstarten dan maar. | |
Jump | maandag 24 april 2017 @ 18:22 |
Vandaag ook goed? En 0.15 is uit bij de experimental releases. Nog niet op steam. Ik ga gewoon een linkje plaatsen voor de wijzigingen, te veel om op te sommen: https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=3&t=44505 | |
EnGCatjuh | maandag 24 april 2017 @ 20:22 |
Hij is ook al op Steam, moet je alleen ff de properties in. Game wordt nu geüpdate. Edit: Geeft een error op 98% laden. Maar gewoon tot morgen wachten dus [ Bericht 9% gewijzigd door EnGCatjuh op 24-04-2017 20:38:04 ] | |
Jump | maandag 24 april 2017 @ 20:54 |
Steam > Settings > Cloud > uncheck the first one De steam cloud uitzetten dus. Dan doet die het wel. OFwel: rechtermuiskno op Factorio, Properties. Dan op de tweede tab onderaan Steam Cloud uitzetten. Dan zet je het enkel voor Factorio uit en werkt ook. | |
EnGCatjuh | maandag 24 april 2017 @ 21:55 |
Thanks, dat maar eens proberen | |
Fe2O3 | dinsdag 25 april 2017 @ 15:58 |
Dat zei ik gisteren ook op reddit ^^ Beta tab kun je experimental aanzetten, dan krijg je 0.15 , die crashte eerst maar met bovenstaande nie meer. (mogelijk niet meer nodig, er is alweer een 0.15.1 en 0.15.x zie ik. | |
Jump | dinsdag 25 april 2017 @ 18:36 |
Voor wie een uurtje over heeft. | |
Asschen_sukar | dinsdag 25 april 2017 @ 18:58 |
Jullie ook problemen met de mod portal? ingame krijg ik ineens een login te zien, en de website heeft het zwaar | |
Jump | maandag 8 mei 2017 @ 23:38 |
Ik zou niet weten hoe ik er aan moet beginnen | |
Schroevendraaier | woensdag 10 mei 2017 @ 09:24 |
Wtf | |
Libris | donderdag 11 mei 2017 @ 09:12 |
0.15 is wel weer een hele stap lastiger geworden. Research kost een stuk meer, en ik moet mijn hele fabriek herontwerpen omdat de grondstoffen voor research anders zijn. Interessant is wel de Blueprint strings die je kan toevoegen en kan gebruiken in je game. | |
mpodder | vrijdag 26 mei 2017 @ 17:36 |
Na lange tijd factorio weer eens opgestart, 0.15 is een serieuze update! Wel heb ik sinds de patch af en toe chrashed (legale stream versie) op willekeurige momenten, meer mensen last hiervan? | |
Bart | vrijdag 26 mei 2017 @ 17:45 |
Geen last van. | |
cablegunmaster | donderdag 1 juni 2017 @ 20:09 |
Dusverre geen last van maar ik sla dan ook op eens per 2 uur xD. | |
EnGCatjuh | vrijdag 2 juni 2017 @ 23:01 |
Ook geen last van... | |
0108daniel | woensdag 7 juni 2017 @ 02:03 |
Ik ben ook al een tijdje bezig met Factorio. Ook ik mis een bepaald doel. Bij het begin staat er dat je een raket moet maken en laten lanceren. Zijn er door de mods ook andere opdrachten? Ik lees dat er soms requests komen van producten die je moet maken? Wat kunnen jullie mij aanraden? | |
lifeblind | maandag 19 juni 2017 @ 10:47 |
*meld zich* Sinds afgelopen zaterdag compleet verslaafd hieraan. Een vriend van me raadde het al een tijd geleden aan, maar had er nog niet echt de tijd voor gehad, tot afgelopen weekend. Meteen maar even co-cop multiplayer om wat dingen uitgelegd te krijgen, en toen werd het wel ineens wel heel erg onverwacht licht 's ochtends | |
Bart | maandag 19 juni 2017 @ 11:12 |
Mooi he . | |
mschol | vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:20 |
binnenkort maar weer eens uitproberen, zal wel een hoop veranderd zijn | |
Peter | vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:36 |
goed idee | |
0108daniel | vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:30 |
Nou ik heb het een aantal weken gespeeld. Werd bij mij al snel saai omdat er geen doel aan zit. Het enigste wat ik had opgezocht was dat je een raket kan maken en lanceren. Zoals ik eerder vroeg, zijn er ook mods met opdrachten dat het niet zo saai word? | |
bagpiper001 | vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:41 |
Heb je die raket al eens gelanceerd? Als je blanco aan het spel begint dan ben je echt wel een aantal uren zoet. Verwacht overigens geen MMO-quest-achtige verhalen bij dit spel, dan heb je echt het verkeerde voor je. Het idee erachter is (geloof ik, tutorial is al een tijd geleden) dat je op een planeet komt zonder spullen met vreemde wezens. Je doel is om een satelliet te lanceren om zo hulp te vragen. Dan heb je het in principe "uitgespeeld". Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij zijn die er wel, even zoeken, dan vindt je van alles. | |
0108daniel | zondag 27 augustus 2017 @ 01:16 |
Jup, het was meer omdat het 'moet' om het te lanceren omdat ik verder geen doel zie | |
NewHorizon | zondag 27 augustus 2017 @ 08:19 |
Het is ook meer een sandbox game. Het doel is dan ook een steeds grotere en efficiëntere fabriek neer te zetten met alle uitdagingen die erbij horen (met name de aanvoer van grondstoffen, die raken op waarna je weer nieuwe bronnen moet zoeken, daar een outpost bouwen en een treinnetwerk aanleggen etc. | |
0108daniel | zondag 27 augustus 2017 @ 11:23 |
Ahh okee, dankjewel! | |
bagpiper001 | maandag 28 augustus 2017 @ 08:36 |
En verder is het best een leuke uitdaging om alle Steam-achievements te halen | |
Burrito | maandag 28 augustus 2017 @ 08:44 |
Ik verlies altijd alle zin als ik die olie moet opzetten, wat een kut werk. | |
EnGCatjuh | maandag 28 augustus 2017 @ 09:07 |
Als je het eenmaal door hebt, valt het wel mee toch? | |
Burrito | maandag 28 augustus 2017 @ 10:25 |
Je kan de enemies aanzetten | |
Burrito | maandag 28 augustus 2017 @ 10:26 |
Denk dat ik het nu voor het eerst goed heb! | |
EnGCatjuh | maandag 28 augustus 2017 @ 13:53 |
Om het dan weer helemaal om te gooien als je advanced oil processing hebt unlocked | |
Bart | maandag 28 augustus 2017 @ 17:04 |
Alle research doen, alle achievements halen, een fabriek maken die 1 raket per minuut kan lanceren. Ik spreek je wel weer als je met die opdrachten klaar bent . | |
NewHorizon | maandag 28 augustus 2017 @ 20:05 |
Ik ben na het lezen van dit eens gaan kijken op YouTube, holy shit 2 raketten per minuut | |
Bart | maandag 28 augustus 2017 @ 20:40 |
Bizar he . Ik ben ook begonnen aan een 1rpm-fabriek, maar met 18fps is gewoon niet meer leuk spelen. Dus ik moet alles gaan redesignen met minder bandjes en minder fabriekjes . Op zich haal ik de 1rpm wel een beperkte tijd. | |
bagpiper001 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:29 |
Ben nu met de "Lazy Bastard" achievement bezig. Niet heel moeilijk op zich, vooral even goed nadenken bij het opzetten van je fabriek. Wel erg leuk om te doen | |
Bart | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:56 |
Ja die is wel tof . Na die achievement ben ik ook anders gaan spelen, veel minder met de hand maken, gewoon gelijk in het begin al fabriekjes die fabriekjes bouwen, fabriekjes die mijntjes bouwen, etc. Voor de achievement deed ik dat pas veel later. | |
0108daniel | dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:06 |
Waar staan die achievements? Is dat alleen via steam want ik heb de GOG versie. | |
mschol | dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:22 |
als je via gog galaxy speelt heb je kans dat je ook achievements hebt | |
Bart | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:01 |
Gewoon rechtsbovenin op de achievementsknop klikken . | |
EnGCatjuh | donderdag 23 november 2017 @ 14:24 |
Geïnspireerd door Reddit-posts als deze ben ik momenteel bezig een "hormoongestuurde" fabriek te bouwen. Het fundament ligt er inmiddels: een "aorta" waarop de hoeveelheid Iron Plates en Copper Plates worden gereguleerd door "hormonen" (in dit geval items die nergens anders voor worden gebruikt, zoals raw wood en crates). Wanneer er te weinig iron of copper op de belt gedetecteerd wordt, worden er hormonen vrijgegeven die resulteren in het plaatsen van iron of copper op de belt. Wanneer er te veel iron of copper op de belt gedetecteerd wordt, worden er hormonen vrijgegeven die ervoor zorgen dat er iron of copper van de belt wordt afgehaald. Misschien dat ik dit weekend ff wat screenshots kan maken. Het zal nooit een superefficiënte fabriek worden, maar het is wel een grappige manier om erover na te denken (en een goede manier om circuitry te leren). De volgende stap: het toevoegen van de eerste consumptie in de vorm van Gears en Red Science. | |
EnGCatjuh | zondag 26 november 2017 @ 18:26 |
Vandaag consumptie toegevoegd: red gears, red science + labs. Overview van de fabriek: De structuur van de fabriek is als volgt: links invoer/uitvoer van ruwe materialen koper en ijzer. Alles gaat over een grote band (een soort aorta) door de fabriek heen. Boven de aorta productie van onderdelen, vlnr gears en red science. Onder de aorta de science labs en het "hormone control centre" waarin wordt geteld hoeveel van elke item er op de band ligt. Aan de hand daarvan worden er "activator" of "inhibitor" hormonen op de band gelegd. Close-ups: Een stukje hormone control centre: Invoer/uitvoer van ijzer: Aanmaak van gears/red science | |
Droopie | zondag 8 juli 2018 @ 00:00 |
kick ik heb net mijn rode pakketjes op orde en ben de groene gedeeltelijk aan het voorbereiden. leuke aan het spel dat je iedere keer kan opslaan en de (foutieve) gevolgen kan corrigeren. spelen sommige van jullie ook online? | |
Monolith | zondag 8 juli 2018 @ 00:42 |
Hier maar even verder dan. Die groene doe ik volledig via de band. Aan de ene kant ingrediënten er in aan de andere kant de packs eruit. | |
ipa84 | zondag 8 juli 2018 @ 00:46 |
Ik heb zelf mee gedaan aan MMO-events van de youtubers Arumba07 en een keer van Katherinaofsky. Daar heb ik ook de achievement There is no spoon gehaald. Soms speel ik wel met vrienden maar dat is vooral meer om elkaars bleu-prints uit te proberen. Zeker nu je makkelijk je save game kan open stellen aan vrienden is het wel is leuk om door een andere fabriek heen te wandelen. | |
ipa84 | zondag 8 juli 2018 @ 00:57 |
Om terug te komen over wat je moet doen met olie in het andere topic. Ik persoonlijk vervoer olie altijd met de trein naar me main base. Daar maak ik vlak bij me chemie sector een station speciaal voor olie. Daar zet ik alles om en heavy en light oil kraak ik meteen om naar petroleum gas met een kleine buffer van alle 2 omdat je die wel nodig hebt. Daar maak ik ook me batterys en plastic. Dat is makkelijker dan het eind product weer terug te vervoeren omdat er nog veel meer bij gaat komen. zoals sulfur, sulfuric acid en lubricant. | |
mschol | zondag 8 juli 2018 @ 01:25 |
ik heb even een oude save geladen en zag dat ik al sinds 0.12 of 0.13 niet meer heb gespeeld heb en dat er behoorlijk wat wijzigingen zijn | |
Monolith | zondag 8 juli 2018 @ 15:40 |
Ben inderdaad voor de trein gegaan en heb nu blauwe science packs ook automatisch geproduceerd. Alleen zijn mijn labs een beetje ingesloten, dus dat wordt handmatig overdragen of een stuk herbouwen. De biters worden ook steeds agressiever, dus ook volop muren en turrets aan het plaatsen en kijken of ik snel flamethrower / laser turrets kan krijgen. | |
ipa84 | zondag 8 juli 2018 @ 18:34 |
Wat bedoel je met handmatig overdragen? Dat je ze zelf bijvult? Als je ruimte te kort komt science labs kunnen ook uit elkaar pakken als je inserters er tussen zet. Dan hoef je alleen de eerste in de rij te voeden. Hoe groter je fabriek wordt hoe meer vervuiling dus hoe agressiever de biters worden en de nesten groeien ook als je niet in een trainworld zit. Bossen tussen de nesten en je fabriek houden een gedeelte van je vervuiling tegen dus dat wilt nog wel is helpen om niet iedere keer een aanval te creëren. Laser turrets zijn goed maar nadeel is dat je energie huishouding wel echt op orde moet hebben. Anders valt bij elke aanval je fabriek stil. Flameturrets gebruik ik zelf nooit omdat ik altijd olie wil gebruiken voor petroleum gas. Zolang je nog grijze en rode biters hebt zijn gun turrets prima zeker als je ze met science upgrade. Alle onderzoeken stacken dus als je bullet damage, bullet speed, gunturret damage en gunturret speed onderzoekt zijn ze vrij sterk, zeker met armored piecing rounds. Ook gun turret kunnen elkaar voeden dus gunturret inserter en dan weer een gunturret kan je een redelijke verdediging bouw en hoef je er maar 1 belt met kogels er naar toe te vervoeren. Die je hele muur voed. | |
Monolith | zondag 8 juli 2018 @ 18:53 |
Ik bedoelde handmatig de geproduceerde blauwe science packs in een lab dumpen. Die lab setup met inserters die ze weer door verdelen had ik al in een tutorial gezien, dus die gebruik ik ook. | |
Droopie | zondag 8 juli 2018 @ 20:52 |
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer? Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game | |
TigerXtrm | zondag 8 juli 2018 @ 21:40 |
Beetje van beide. Voor super ingewikkelde constructies, zoals een zo efficient mogelijke kerncentrale, haal ik wel een ontwerp van Reddit af. Dat is zo groot en ingewikkeld, daar heb ik zelf geen zin in Trouwens voor het eerst met mods aan het spelen nu. Wat zijn sommige toch simpel maar oh zo welkom. Gewoon tussen dingen door kunnen lopen wat eerst niet kon, rechte pijpen naast elkaar kunnen leggen zonder dat ze aansluiten, elektriciteitspalen met ingebouwde lamp | |
Droopie | zondag 8 juli 2018 @ 21:48 |
electrische palen met lamp.. OMG OMG... | |
Monolith | zondag 8 juli 2018 @ 21:49 |
Beetje zelf ontdekken, soms eens online wat tips & tricks lezen. Puur knip- en plakwerk is niet leuk, maar je kunt aardig verzuipen in de mogelijkheden. | |
TigerXtrm | zondag 8 juli 2018 @ 22:36 |
Het zijn de kleine dingen des levens | |
mschol | zondag 8 juli 2018 @ 23:43 |
oeh, die mods moet ik ook vinden | |
TigerXtrm | maandag 9 juli 2018 @ 00:05 |
Flow Control Lighted Electric Poles + Squeek through Auto fill Even distribution Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken. | |
cablegunmaster | maandag 9 juli 2018 @ 07:47 |
Ik fixte dat met underground pipes en dan 3 naast elkaar met 1 afstand split en je had never nimmer issues. | |
mschol | maandag 9 juli 2018 @ 08:10 |
dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo. | |
cablegunmaster | maandag 9 juli 2018 @ 09:32 |
alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later. | |
TigerXtrm | maandag 9 juli 2018 @ 09:39 |
Dat was doorgaans ook mijn oplossing, maar deze mod geeft toch net even wat meer vrijheid en werkruimte. En eerlijk is eerlijk, zo'n rij pipes ziet er eigenlijk ook wel lekker industrieel uit | |
mschol | maandag 9 juli 2018 @ 23:09 |
even mee aan het proberen geslagen vanavond Zelf wel een long reach mod geinstalleerd autofill geeft error, maar oplossing ook al gespot.. landfill optie is trouwens wel errug fijn [ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 09-07-2018 23:31:51 ] | |
lifeblind | dinsdag 10 juli 2018 @ 10:29 |
Verrek, compleet vergeten dat dit topic bestond. Ondertussen in een half jaar 500 uur speeltijd er bij. Megabases bouwen is verslavend Ik ben eigenlijk compleet afgestapt van mods gebruiken, al zijn dingen als Squeek Through wel fijn soms, al is het meestal niet zo'n probleem als je gewoon fatsoenlijk planned. Sowieso heb ik nog een paar achievements op steam te halen dus dat wordt dan sowieso nog even zonder mods. Daarna maar eens een poging wagen aan Bob's & Angels | |
Droopie | dinsdag 10 juli 2018 @ 23:32 |
voor de beginners | |
cablegunmaster | woensdag 11 juli 2018 @ 11:11 |
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 11:17 |
| |
cablegunmaster | woensdag 11 juli 2018 @ 11:25 |
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna. | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 11:33 |
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren | |
Monolith | woensdag 11 juli 2018 @ 11:33 |
Hmm, ik probeerde eigenlijk gelijk al het 'kistjes vullen' te vermijden en echt volledig geautomatiseerde (elektrische) productielijnen op te zetten. Ging op zich wel prima. Voor de beginners heb je tegenwoordig ook die campagnes die je wel iets van basiskennis opleveren over hoe je de boel opzet. | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 11:36 |
Als ik een nieuwe map begin, heb ik altijd wel zo snel mogelijk wat miners en furnaces die in ieder geval wat kistjes vullen, zodat ik in ieder geval wel wat voorhanden heb. Ook meestal wel iets om cogs en copper wires te maken, zodat ik die meuk niet hoef te handcraften, want da's gewoon zonde van de tijd. Die dingen bouw ik dan ook meestal gewoon op de orefields waar ik op ongeveer start, zodat mn uiteindelijke mainbus en overige productielijnen in ieder geval niet in de weg zitten. Maar goed, ik begin amper een nieuwe map, aangezien ik gemiddeld 100 tot 150 uur op een map speel | |
Droopie | woensdag 11 juli 2018 @ 12:19 |
Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerd Maar ik zag ook een filmpje met tips en trucs met een kernreactor. Ik ben pas bij de groene flesjes | |
cablegunmaster | woensdag 11 juli 2018 @ 12:50 |
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed. | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 12:54 |
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren. Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen. Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is. | |
cablegunmaster | woensdag 11 juli 2018 @ 13:01 |
Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus. | |
Monolith | woensdag 11 juli 2018 @ 13:03 |
Ik zit een beetje bij de blauwe / grijze nog. Heb net de blauwe circuit dingetjes geautomatiseerd qua productie. | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 13:06 |
Main bus is heilig! Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen | |
cablegunmaster | woensdag 11 juli 2018 @ 13:12 |
Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goed Ik speel wel met creepers. , het verlangzaamt een beetje maar geeft wel een uitdaging. | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 13:15 |
Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters! En met de recent toegevoegde artillery train is het uitbreiden van je basis sowieso heel makkelijk geworden, en nog leuk ook | |
cablegunmaster | woensdag 11 juli 2018 @ 13:22 |
Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden. | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 13:54 |
Artillery trains | |
cablegunmaster | woensdag 11 juli 2018 @ 14:00 |
Ah daar moet ik nog mee beginnen . Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power. | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 14:07 |
Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen. De eerste trein is m'n normale building train van 4 of 5 wagons met alle meuk die ik nodig heb om de meeste dingen te kunnen maken (dus zit vol met rails, powerlines, belts, inserters, productivity/speed modules, noem maar op), en mn artillery train er naast op het 2e spoor, met 2 wagons vol met shells. Sowieso doe ik altijd treinsporen van 4 tracks, 2 heen, 2 terug. In het begin is dat even lastig, maar zodra je bots hebt, is 't een kwestie van blueprints neerplempen en je kan op je gemak doorkachelen. Dan om de zoveel tijd een paar laserturrets neerkwakken, alles in range van je artillery train bestoken met raketten, en dan 5 minuten genieten van een slachtpartij a la tower defense. Sowieso als biters buiten je pollution range zitten, komen ze niet naar je toe, en dat kun je prima oplossen met vaste artillery guns om ze op afstand te houden zodra ze nieuwe nests bouwen. Het enige lastige is dat de evolution factor natuurlijk omhoog gaat wanneer je meer research doet (het is geen 1-op-1 relatie ertussen, maar is wel verbonden). Maar tegen de tijd dat je behemoths aan je deur hebt, is je basis al wel zover dat dat geen probleem is. | |
cablegunmaster | woensdag 11 juli 2018 @ 14:18 |
Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam. | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 14:21 |
Oh lasers gebruik ik ook langs mn muur hoor, uiteindelijk plaats ik ze langs mn normale gunturrets. Ik wacht er alleen wel altijd mee totdat ik ze los van stroom kan voorzien, aangezien je een gigantische dip in je stroomverbruik krijgt wanneer er 30 laserturrets tegelijk op alles beginnen te schieten En behemoths gaan uiteindelijk een stuk sneller dood wanneer je infinite research doet in turret damage. | |
TigerXtrm | woensdag 11 juli 2018 @ 14:24 |
Een trainbus... dus? Nucleaire artillery trains Gewoon alles plat nuken. Tot de biters je trollen en een nest bouwen in range van je spoorlijn | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 14:26 |
Tank + personal repair bots Zolang je niet vast komt te zitten en je niet te veel vooruit rijd van je bots, wordt alle damage die je krijgt meteen weer gerepareerd. | |
mschol | woensdag 11 juli 2018 @ 14:59 |
ik vind het om de een of andere reden altijd lastig dat begin uit te zoeken: waar begin ik mijn main bus en waar zet ik alles neer.. als eenmaal die bus enigsinds ligt, kan ik daar wel op uitbreiden vaak | |
Droopie | woensdag 11 juli 2018 @ 21:34 |
Voor goede tips voor beginners en evt youtube filmpjes hou ik mij aanbevolen. Dit weekend eens vol gas (waarschijnlijk met proberen de eerste treinmissie te voltooien ) | |
lifeblind | woensdag 11 juli 2018 @ 22:37 |
In dat geval! Nilaus - https://www.youtube.com/channel/UCD80bzqJh1N7lOqn7n0vKTg Xterminator - https://www.youtube.com/channel/UC5StrkKVnU2xkjV0mVJ9yTw Factorio subreddit: https://www.reddit.com/r/factorio/ Blueprints: https://factorioprints.com/ Calculator voor ratios: https://doomeer.com/factorio/ | |
Monolith | donderdag 12 juli 2018 @ 23:08 |
Inmiddels de grijze en blauwe science pots ook aan het produceren en een beetje op gang met robots en dergelijke. Biters beginnen wel steeds meer aan te dringen. Had ook wat flamethrower turrets geplaatst, dus mijn hele natuurlijke bescherming in het zuiden was verdwenen. Nu daar de boel flink aan het versterken. Ook al een biter nest opgeruimd, weet alleen nooit of dat nou wel of geen goed idee is. | |
Droopie | donderdag 12 juli 2018 @ 23:12 |
tnx man | |
lifeblind | vrijdag 13 juli 2018 @ 01:34 |
Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog. En als je eenmaal zo ver bent dat je alles op orde hebt, ga je dit soort shit doen (artillery train en turretcreepen met lasers) | |
lifeblind | vrijdag 13 juli 2018 @ 01:36 |
Overigens, zei daar iemand robots? (is een oude megabase van me die ik in v0.15 had) | |
Monolith | vrijdag 13 juli 2018 @ 11:45 |
Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt. Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen. Dat zal ook wel minder worden naarmate ze evolueren. | |
lifeblind | vrijdag 13 juli 2018 @ 11:57 |
Tot op zekere hoogte klopt dat ook hoor, het is voornamelijk een kwestie van prioriteiten stellen. De eerste paar uur van een map zet ik alleen hier en daar wat turrets neer die ik handmatig bijvul/repair, en probeer ik al zoveel mogelijk met radars te coveren, tot ik een beetje een idee heb waar ik bepaalde dingen wil bouwen, afhankelijk van waar orefields zijn. Dingen zoals hoe m'n treinnetwerk zal gaan lopen, waar ik stations/stackers etc ga bouwen, welke richting m'n mainbus gaat. Daarna bouw ik een gigantische muur om m'n basis heen, zodat ik minimaal wel een basis heb van 6 x 6 radarvelden zeg maar. Het is aardig tijdrovend, maar als ik dat eenmaal heb staan hoef ik eigenlijk amper iets te doen aan mn defenses. Klopt ja, biters worden langzaamaan sterker, wordt ook wel aangegeven met de zgn. 'evolution factor', wat een percentage is wat als een soort multiplier werkt. Vanaf een bepaalde hoeveelheid zullen er dus sterkere biters zijn, tot je uiteindelijk zgn Behemoths krijgt, dus gigantisch sterk zijn, en je kunnen oneshotten als je geen power armor draagt. Maar goed, uranium ammo helpt | |
mschol | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:03 |
dienen die biters nog ergens voor? voorheen had je alien dingen nodig voor je research en dat is eruit gehaald, nu heb ik het idee dat het niet meer dan een opvulling is om nog wat uitdaging te geven? | |
Bart | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:07 |
Heeft inderdaad geen ander nut dan wat uitdaging. Ik zet ze dan ook altijd uit. | |
lifeblind | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:08 |
Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting. | |
mschol | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:12 |
hmm, oke niet dat ik het vervelwnd vind, zo kan ik mij richten op fabriekjes proberen te bouwen en die biters lekker links laten liggen | |
Monolith | vrijdag 13 juli 2018 @ 14:50 |
Ik vind het wel een leuke toevoeging. Zit nog in m'n eerste potje wat aan te klooien dus echt aan de slag met zaken als een main bus doe ik nog niet. Gezien m'n opzet is robot logistics wel noodzakelijk binnenkort, want het is een redelijk chaos geworden. | |
lifeblind | vrijdag 13 juli 2018 @ 15:14 |
Dingen als een main bus enzo zijn dingen die je op een gegeven moment vanzelf wel uitvind, de eerste 20 / 30 uur van het spel kun je beter sowieso eerst een hoop zelf aanklooien om uit te zoeken hoe 't nou precies werkt. Dat is wel een beetje 't nadeel van sommige youtube video. KoS bijvoorbeeld heeft heel strict alles uitgepland wat voor een beginner tutorial niet echt heel nuttig is. Ben haar eigenlijk ook pas gaan volgen nadat ik zelf een hoop aangekloot had, al was de eerste keer spelen voor mij samen met iemand die toen al 100+ uur in het spel had zitten | |
Monolith | vrijdag 13 juli 2018 @ 23:18 |
Vanavond even met een tank even een rondje nests gedaan. Dat ging wel heel makkelijk. | |
Marsenal | vrijdag 13 juli 2018 @ 23:21 |
Ik haal deze ook weer eens uit het stof, heb zin om ergens structuur in aan te brengen, en ik was het bijna al in mijn werk aan het doen, dat kunnen we niet hebben natuurlijk. | |
Asschen_sukar | zaterdag 14 juli 2018 @ 14:42 |
Een hele tijd bezig geweest met een mega base met treinen tussen bepaalde delen met Angels en Bob's mods. Maar m'n pc kan het nu niet meer aan, stottert teveel bij het bewegen Toch maar weer terug naar spelen zonder Angel's en Bobs mods | |
Fe2O3 | zaterdag 14 juli 2018 @ 15:24 |
Vooral Angels maakt eea bijzonder complex ... met alleen Bobs (of Angels) speelt het leuker imho | |
Asschen_sukar | zaterdag 14 juli 2018 @ 15:27 |
Juist dat complexe van Angels vond ik heerlijk om uit te vogelen, maar je hebt uiteindelijk zoveel entities op je map staan dat je een betere cpu nodig hebt dan die van mij. | |
cablegunmaster | maandag 16 juli 2018 @ 16:29 |
Als je de hele map rood wordt dan is een tank helemaal niks meer . | |
Monolith | maandag 16 juli 2018 @ 16:36 |
Dat geloof ik graag. Ben nu een raket aan het bouwen, dus de biters worden flink wat aggresiever. Vooralsnog houdt m'n verdediging het wel aardig dus even dit potje afronden en daarna echt een serieus potje doen met een wat beter gestructureerde fabriek en dergelijke. | |
lifeblind | maandag 16 juli 2018 @ 17:39 |
Afgelopen weekend zo'n 25 uur besteed op een nieuwe map om er achter te komen dat de iron ore generation best wel klote was op die mapseed Sowieso is in vanilla 0.16 de resource generation nogal bagger, maar aangezien ik nog bezig ben met wat achievements kan ik RSO niet gebruiken... Vanavond maar aan een nieuwe map beginnen dus | |
lifeblind | maandag 16 juli 2018 @ 17:44 |
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen. | |
mschol | woensdag 18 juli 2018 @ 13:47 |
Ik ben weer eens begonnen en heb nu een klein stuk gebouwd (geen biters/pollution enzo, dus beetje sandbox) https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1444214985 nou loop ik in het begin altijd te klooien met mooie setups, maar ik zit zelf een beetje in de knoop met de belt productie (onderin) (en de inserter productie in mindere mate) voor groene science hoe doen jullie dat, qua setup "vroeg" in de game? inserters kan ik wel herdesignen om hem ook van zuid naar noord te laten lopen overigens | |
TigerXtrm | woensdag 18 juli 2018 @ 13:57 |
Ik zeg doen. | |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 14:00 |
Ik weet ondertussen precies hoe ik m'n main bus ga laten lopen, dus gebruik ik ghosts om alvast alles te plannen zoals ik 't wil, en verder, heel, veel ruimte overlaten. Gisteren bezig geweest aan een nieuwe map, zal eens wat screenshots posten vanavond. In principe gebruik ik een aantal blueprints voor een mall en wat standaard green chip production, en science, die ik langzaam aanvul met wat ik nodig heb. M'n smelter arrays zet ik ook alvast op zoals ik ze wil gebruiken totdat ik beaconed electric smelters heb. Die begin ik met normale stone furnaces, die ik later upgrade naar steel, en daarbij ook de belts upgrade van yellow naar red, en laat genoeg ruimte aan zijkant over om een fatsoenlijk treinstation te bouwen om alles via trein binnen te halen, aangezien ik altijd alleen maar op railworlds speel. | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:02 |
Server is geen probleem Verbinding al helemaal niet,vraag is alleen of ik hem dan 24 uur wil gaan hosten. Opzich best tof idee. Heeft iemand nog een Server over? Als in Server hardware die ik voor goedkoop kan overnemen, juist voor dit doel? [ Bericht 11% gewijzigd door cablegunmaster op 18-07-2018 16:07:31 ] | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:05 |
Tijdelijk indumpen en later nieuwe belt langs zetten om het te automatiseren . Kwestie van hoe meer je automatiseerd des te beter. | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:06 |
Nou beetje van beiden, maar het gaat erom dat je alles kan automatiseren op een bepaalde manier. Uitvogelen en combineren beetje van beide er is meer dan genoeg om je bezig te houden. | |
Marsenal | woensdag 18 juli 2018 @ 16:18 |
Ik vind tutorials kijken pas leuk als ik alle gameplay elementen heb leren kennen en mijn plafond van creativiteit bereikt heb. Dat proces van autonoom ontdekken past bij een game als deze. Als ik niks meer bijleer of iets niet snap, dan ga ik pas online. | |
Monolith | woensdag 18 juli 2018 @ 16:21 |
Ja ik dacht ik rond even snel af en dan ga ik een nieuw potje doen met een veel ruimere opzet, main bus en meer van dat soort zaken. Alleen wist ik niet dat er ook nog een satelliet in die raket moest, dus ik moet weer science packs gaan produceren, automation 3 onderzoeken en dan die gele production dingetjes neerplempen voor het bouwen van de satelliet. | |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 16:26 |
Ah, die fout heeft bijna iedereen gemaakt met z'n eerste raket Overigens, je kan er ook iets anders in stoppen en lanceren | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:28 |
Zoals een tank, een appel een Jeep. Een vis , een peer. Stuk ijzer. (wat best ironisch is bedenk ik me nu). | |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 16:28 |
Ja ik zat al even rond te kijken of er een dienst was waar dat makkelijk bij kon (heb een jaar of 1,5 een minecraft server bij Cubedhost gedraaid bijvoorbeeld voor echt een habbekrats per maand). Had een tijdje terug wel een tutorial gevonden om een factorio server op te zetten via Google Cloud, al weet ik niet wat de performance daarvan is. | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:28 |
Wat zijn de kosten? | |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 16:28 |
Volgens mij is er ondertussen ook een mod waar je auto's kan lanceren since dat Elon Musk dat IRL gedaan heeft | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:29 |
| |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 16:31 |
De server waar ze dat op geprobeerd hadden in deze reddit thread was net onder $14,- per maand. | |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 16:33 |
Iemand ervaring met Nodecraft? Die kost echt geen drol zo te zien. | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:34 |
Klinkt aardig, ik zeg doen gewoon in EU? Daarna een tijd afspreken en welke mods we gaan spelen. en wat voor GB requirements we nodig hebben voor de Ram. | |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 16:37 |
Ik vind het helemaal prima. Qua mods ben ik in ieder geval niet zo veeleisend, wat quality of life stuff en ik ben blij. Lijkt me niet zon goed idee om met z'n allen een seablock Angel/Bobs te gaan spelen alhoewel... | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:37 |
misschien eerst Vanilla? Daarna zien we wel weer? ? Dok jij of dokken we samen? | |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 16:40 |
Zal vanavond eens even kijken of 't via nodecraft een beetje fatsoenlijk op te zetten is. Vind 't prima om te dokken, kan altijd een paypal pool opzetten zodat mensen die er veel op spelen een bijdrage kunnen doneren | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:41 |
Laat me weten ,al zal het vroegst dat ik meekandoen wel pas over 2-3 weken zijn ibm vakanties. | |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 16:43 |
Prima, denk dat ik eerst wat research ga doen (huehue), misschien dat er meer opties zijn die beter werken, voordat ik daadwerkelijk iets opstart. Sowieso is 't wel tof als er een paar mensen al tegelijk online zijn met de start van de server, anders bouw ik in 2 weken m'n standaard megabase blueprint | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:44 |
Daar zit je op te wachten, want dat ken je al . | |
Droopie | woensdag 18 juli 2018 @ 16:46 |
Ik wil ook wel meedoen en paar euro's storten. Ik zie het meer dan als beetje meekijken af en toe helpen en leren | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 16:47 |
We kunnen een Discord server starten, een gratis variant en dan iedereen ernaar toe bonjouren, dan hebben we realtime overleg en kunnen mensen onderling kletsen. | |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 16:48 |
Precies wat ik ook net zat te denken. Sowieso vervuilen we dit topic dan niet met slowchat bagger | |
lifeblind | woensdag 18 juli 2018 @ 16:53 |
Oh, en ik neem aan dat iedereen 't met me eens is dat we dit dan FOK!torio noemen? | |
cablegunmaster | woensdag 18 juli 2018 @ 17:05 |
Wat anders? | |
mschol | woensdag 18 juli 2018 @ 18:09 |
FactoFok! ? | |
TigerXtrm | woensdag 18 juli 2018 @ 18:54 |
FOK!torio is de enige logische keus Ik dok ook wel een paar euro mee om dit op te zetten, lijkt me een erg leuk idee | |
EnGCatjuh | donderdag 19 juli 2018 @ 09:45 |
Ik wil ook wel meedoen. Ben alleen geen megabase-pro ofzo. | |
lifeblind | donderdag 19 juli 2018 @ 15:48 |
Mooi, er is in ieder geval genoeg interesse! Ben een beetje aan het rondkijken naar verschillende hosts (Wube heeft zelf ook een lijst met recommended parties, per maand kost 't gemiddeld een tientje ofzo, dus zodra ik het opgezet heb zal ik wel een keer een paypal pool opzetten ofzo. Discord server heb ik aangemaakt, moet 'm alleen nog fatsoenlijk instellen. | |
TigerXtrm | donderdag 19 juli 2018 @ 17:51 |
Goed bezig Komend weekend lekker met z'n allen een clusterfuck van een basis bouwen | |
lifeblind | donderdag 19 juli 2018 @ 19:43 |
FOK!torio discord staat https://discord.gg/MR2G5ug Qua hosting denk ik dat ik 't gewoon bij Nodecraft hou, aantal reviews opgezocht en alles is prima in orde daar. Voor nu denk ik dat ik gewoon 't eerste serverpakket kies, met 1gb ram, pas als een basis heel groot wordt trekt een factorio server meer, al hebben de meeste mensen ruim voldoende aan zo'n 2gb als ze tegen megabase volume aanzitten. Mocht het nodig zijn kan er later altijd nog geupgrade worden, bij nodecraft is dat blijkbaar 5 minuten werk. Opslag is 5gb, da's ook meer dan voldoende voor nu | |
lifeblind | donderdag 19 juli 2018 @ 22:22 |
Server draait! Details staan op discord, ik moet je eerst member maken en whitelisten als je er in wilt, dus PM me daarop als je mee wilt doen | |
TigerXtrm | donderdag 19 juli 2018 @ 22:24 |
Beginnetje is vast gemaakt. We hebben stroom en wat labs Voor de TS van het volgende topic in de reeks, zet het verhaal over de server in de OP [ Bericht 38% gewijzigd door TigerXtrm op 19-07-2018 22:38:43 ] | |
lifeblind | donderdag 19 juli 2018 @ 22:44 |
Het eerste basale begin is inderdaad gemaakt, lijkt me wel het tofste om verder te gaan als er wat meer mensen online zijn in ieder geval. Zin in! | |
EnGCatjuh | vrijdag 20 juli 2018 @ 12:38 |
Ik kom vanavond rond een uur of 21:00 ff kijken denk ik. | |
lifeblind | vrijdag 20 juli 2018 @ 13:29 |
Ik ook wel waarschijnlijk, heb sowieso het hele weekend voor Factorio dit weekend Gisteren ook nog een paar uurtjes verder gegaan met m'n nieuwe base die ik vandeweek begonnen ben. Trainworlds... wat hou ik er van | |
TigerXtrm | vrijdag 20 juli 2018 @ 13:51 |
Ik ben vanavond ook van de partij |