abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:48:53 #1
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_164044074
Goedemiddag!

Heb een gaaf spel gevonden namelijk: Screeps

https://screeps.com/

Steam

Officiele beschrijving:

quote:
Screeps is a MMO sandbox strategy game for programmers, wherein the core mechanic is programming your units AI. With all the attributes of a real strategy game, you control your colony by merely writing JavaScripts which operate 24/7 in the single persistent world filled by other players on par with you.

[screeps.com]

Such a colony can harvest resources, build units, conquer territory, trade with another colonies. As you conquer more territory, your influence in the game world grows, as well as your abilities to expand your footprint. However, it requires a lot of effort on your part, since multiple players may aim at the same territory.

Screeps is developed for people with programming skills. Unlike some other RTS games, your units in Screeps can react to events without your participation – provided that you have programmed them properly. And, unlike other MMO, you do not have to play Screeps constantly to play well. It is quite enough just to check once in a while to see if everything goes well.

Features:
You play by writing JavaScript AI which controls your units 24/7 even while you're offline.

No shards, game realms and session match-ups: units of all players coexist in the same real-time persistent world and obey the same rules.

Units, base, mining resources, territory control, economy, manufacturing, transporting, logistics, trading – all the attributes of a real strategy game which you need to program!

The better your scripts, the better your game — irrespective of the time played. Your creeps will mine, build, defend, and conquer as you just work, sleep, or walk your dog.

You can start without knowing JavaScript – only basic skills are required. However, if you are a pro developer, now is the chance to put your skills to the limit!

Open source game server engine.

An option to create your own local world and play with friends.
Wat houdt het spel in:

Je krijgt een room met daarin een controller. That's it. Het is de bedoeling dat je in javascript code schrijft die jouw room aanstuurt en op de juiste moment de beslissingen neemt zodat je een werkende economie hebt.

Je kunt ook alles met de hand doen, maar dat is op ten duur geen optie meer.

Het spel begint op het moment dat je de code klaar hebt om je room te managen en je in aanraking gaat komen met andere spelers. Het is namelijk de bedoeling dat je meer resources krijgt en dus zul je aangrenzende rooms moeten overnemen.

Je zult een defence perimeter moeten opzetten en aansturen. Zoals op het dashboard plaatje weergegeven heb ik besloten dat mijn defense perimeter actief is als alle torens genoeg energie hebben om te kunnen aanvallen.

Eerste room van BarryOSeven

Code schrijf je gewoon in je eigen editor

Zo zijn er allerhande professionele tools beschikbaar om je in je voortgang te begeleiden.

Zoals dit geweldige nerdy dashboard:

Dashboard van BarryOSeven

Zoals jullie kunnen zien: factorio on steroids.

Simpelweg awesome. Zijn er meer mensen die dit spelen of willen spelen?

Handige linkjes:

Dit is de tutorial

Hier staan de API docs

Algemeen support overzicht

Screeps Slack community chat <--- absulute must

GitHub met tools en voorbeeld AI

Screeps Wiki voor nog meer uitgebreide info

Screeps Reddit

Screeps StackOverflow

Nog meer tools

[ Bericht 2% gewijzigd door 2dope op 05-08-2016 14:30:11 ]
pi_164044239
Leuke manier om te leren. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:03:02 #3
440653 BarryOSeven
pi_164044402
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:56 schreef dimmak het volgende:
Leuke manier om te leren. :)
Yup, er zit een gave community bij die via slack elkaar helpt.
pi_164044720
quote:
Buy Screeps + 30 days of CPU subscription

After the 30 days period is over, you can continue playing, but you will be limited to 10 CPU in the online mode. The single-player and local hosted mode will be available without subscribing after the version 1.0 release.
juist, abonnements basis dus als je serieus mee wil doen aan de MP
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:21:59 #5
440653 BarryOSeven
pi_164044804
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:17 schreef mschol het volgende:

[..]

juist, abonnements basis dus als je serieus mee wil doen aan de MP
Klopt, er zit wel een fee bij van 9 euro in de maand.

Het is verder niet pay2win in de zin van dat je meer CPU kunt kopen voor meer geld (wat ze eerst wilden doen)

Je kunt levelen en elk level krijg je 30CPU punten erbij tot een limiet van 300.

Als je via steam koopt krijg je voor altijd 10CPU, voor meer moet je inderdaad je abonnement activeren.
pi_164050337
Dit lijkt mij ook wel leuk, eens even naar kijken.
pi_164067435
Zowiezo maar op de wishlist, maar volgens mij ga ik gigantisch falen in dit spel :D
  donderdag 28 juli 2016 @ 17:16:18 #8
440653 BarryOSeven
pi_164069051
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:46 schreef mschol het volgende:
Zowiezo maar op de wishlist, maar volgens mij ga ik gigantisch falen in dit spel :D
In de slack channel van de game is men erg behulpzaam. Een goede sfeer voor een MMORPG tot nu toe.

Verder gewoon beginnen met een creep resources laten ophalen en langzaam uitbreiden. Je hebt wel even de tijd om in te komen zeg maar.
pi_164113669
Gekocht en weer gerefund, mij te moeilijk :)
  zondag 31 juli 2016 @ 13:20:06 #10
440653 BarryOSeven
pi_164128567
Alright jammer maar kan het me wel voorstellen.

Vannacht voor het eerst wat delen van de economie dynamisch gemaakt. Zo worden er exact de juiste hoeveelheid upgraders gespawned voor de income die ik heb om winstgevend te zijn.

Valt nog een hoop te optimaliseren. Na een week spelen ben ik nog steeds enorm fan. Beste spel op de markt qua vrijheid me dunkt met een leuke volwassen community.

Gisteren ook het renew/recyclen van creeps geïmplementeerd zodat ze zichzelf upgraden naar een betere versie of de ticksToLive weer naar het start niveau brengt. (Groene bolletje screenshot)

Sinds de laatste update van een week terug is er de creep.say functionaliteit geïntroduceerd. Dit wil zeggen dat de creeps in de publieke ruimte zaken kunnen zeggen die opgevangen kunnen worden door andere spelers.

Resultaat van die introductie is dat er nu op slack een groep mensen bezig is om diplomacy te gaan gebruiken met die creep.say. De beschrijving wordt nu opgesteld.

En dat is wat het zo gaaf maakt imho, er zullen in de toekomst denk ik alliences ontstaan die versleuteld met elkaar communiceren via creep.say. Met de juiste broncode kun je orders ontsleutelen en dat soort spul.

Hoewel creep.say nu nog voornamelijk wordt gebruikt door de rickrollers :P

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
switch (Game.time % 4) {

case 0: creep.say('Never gonna give you up.', true); break;

case 1: creep.say('Never gonna let you down.', true); break;

case 2: creep.say('Never gonna run around...', true); break;

case 3: creep.say('...and desert you.', true); break;

}

De eerste comment op de creep.say changelog :P

http://support.screeps.co(...)Changelog-2016-07-22
pi_164244049
Is er ook een guide?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:24:45 #12
440653 BarryOSeven
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:26:47 #14
440653 BarryOSeven
pi_164244510
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

_O_ nu nog verdiepen in java :P
javascript ;)
pi_164244557
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

javascript ;)
:@
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:40:41 #16
440653 BarryOSeven
pi_164244837
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

:@
JavaScript is wel helemaal hot tegenwoordig, als je dit nu leert zit je wel goed de komende 5 jaar.

Even een update mijner zijde, na 2 weken nog steeds zo enthousiast al in het begin. Heb de eerste stapjes gedaan in een multi-room omgeving waarmee mijn architectuur verrassend genoeg zonder grote problemen kon omgaan.

Meteen heb ik een claimer rol gemaakt en heb 2 claimers op pad gestuurd de naburige rooms over te kunnen nemen. Helaas kon dat pas op GCL 2 (Praise the GCL _O_ ) en was ik nog GCL 1. Heb maar besloten de rooms te reserveren, alleen vergt dit een constante aanvoer van claimers waardoor ik nogal snel blut was.

Verder heb ik een aantal optimalisaties doorgevoerd en heb zaken herschreven om object oriented te gaan werken.

Gisteren dacht ik nog even mijn Defence code aan te passen en was de defence perimeter 15 minuten offline. Exact op dat moment kwam er een NPC mijn room in (gebeurt hooguit een paar keer per dag) en heeft mijn complete basis uitgemoord.

Gisteren kwam er op de communitychat al iemand aan met het gevoel als je nieuwe SpawnCode gaat uitproberen:

Altijd hetzelfde liedje :D
pi_164245149
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:40 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

JavaScript is wel helemaal hot tegenwoordig, als je dit nu leert zit je wel goed de komende 5 jaar.

Even een update mijner zijde, na 2 weken nog steeds zo enthousiast al in het begin. Heb de eerste stapjes gedaan in een multi-room omgeving waarmee mijn architectuur verrassend genoeg zonder grote problemen kon omgaan.

Meteen heb ik een claimer rol gemaakt en heb 2 claimers op pad gestuurd de naburige rooms over te kunnen nemen. Helaas kon dat pas op GCL 2 (Praise the GCL _O_ ) en was ik nog GCL 1. Heb maar besloten de rooms te reserveren, alleen vergt dit een constante aanvoer van claimers waardoor ik nogal snel blut was.

Verder heb ik een aantal optimalisaties doorgevoerd en heb zaken herschreven om object oriented te gaan werken.

Gisteren dacht ik nog even mijn Defence code aan te passen en was de defence perimeter 15 minuten offline. Exact op dat moment kwam er een NPC mijn room in (gebeurt hooguit een paar keer per dag) en heeft mijn complete basis uitgemoord.

Gisteren kwam er op de communitychat al iemand aan met het gevoel als je nieuwe SpawnCode gaat uitproberen:

[ afbeelding ]

Altijd hetzelfde liedje :D
:D _O- nice
pi_164248884
Je kan het toch testen in een test server?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 19:37:43 #19
440653 BarryOSeven
pi_164250025
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:37 schreef t4rt4rus het volgende:
Je kan het toch testen in een test server?
Yup er is een PTR alleen heb ik het spel pas twee weken dus is mijn account nog niet geactiveerd daar.

Verder net ook weer een mooie actie.

Ik wil graag een room van een buurman, maar ik had nog geen attackers en behaviour gemaakt daarvoor. Dus ik spawn een leger zonder de code goed te testen en ren op die room af. Nadat zijn basis kapot was kwam ik terug om mijn basis helemaal uitgemoord te zien. Nou had ik dus een fout gemaakt met het selecteren van targets voor de harvester waardoor de hele economie in de soep liep.

Maar wel erg gaaf. De eerste aanval is een succes geweest, ook voor de tegenstander. :P
  zondag 7 augustus 2016 @ 09:16:01 #20
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_164290636
JavaScript :')

Interessant maar kun je geen andere taal gebruiken?
graag op anoniem
  zondag 7 augustus 2016 @ 09:49:40 #21
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_164290882
Andere language kan dus wel zolzng die naar Js compiled. Ik GA denk ik coffeescript of typescript checken hiervoor

https://github.com/jashke(...)s-that-compile-to-js
graag op anoniem
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:04:04 #22
440653 BarryOSeven
pi_164330457
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 09:49 schreef topdeck het volgende:
Andere language kan dus wel zolzng die naar Js compiled. Ik GA denk ik coffeescript of typescript checken hiervoor

https://github.com/jashke(...)s-that-compile-to-js
TypeScript is een superset van javascript. Gebruik het zelf ook.

De volledige development environment is los te trekken van het spel. Via Grunt kun je bijvoorbeeld je spul doorsturen.
  Moderator vrijdag 28 juli 2023 @ 20:10:37 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210073722
sesam
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:16:54 #24
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210073818
Thanks @Bosbeetle

Ik heb hem gekocht, ik heb al aardige ervaring met JavaScript en TypeScript. Ik ga er van het weekend eens mee spelen, misschien een goede kans om eens purescript uit te proberen, of misschien gewoon met javascript.

Zelf vind ik javascript wel een fijne taal, het heeft vele nadelen maar ook zeker voordelen, de array methods(map, filter, reduce etc) zijn erg fijn en ik heb nog geen programmeertaal gezien welke hier beter mee omgaat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:35:27 #25
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210074019
quote:
16s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Thanks @:Bosbeetle

Ik heb hem gekocht, ik heb al aardige ervaring met JavaScript en TypeScript. Ik ga er van het weekend eens mee spelen, misschien een goede kans om eens purescript uit te proberen, of misschien gewoon met javascript.

Zelf vind ik javascript wel een fijne taal, het heeft vele nadelen maar ook zeker voordelen, de array methods(map, filter, reduce etc) zijn erg fijn en ik heb nog geen programmeertaal gezien welke hier beter mee omgaat.
Have fun! Ik doe ook mee in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')