Net bekend geworden. 53 jaar overleden in zijn huis in Amsterdam aan een hartstilstand.
Boudewijn, bedankt voor je leuke collumns en je boeken en de rest natuurlijk.
Bron: ANP, NOS
[Dit bericht is gewijzigd door Redman op 24-11-2002 17:23]
Ik genoot altijd zo van hem bij Barend en Van Dorp en zijn reisprogramma's.
quote:Ik ook
Op zondag 24 november 2002 17:24 schreef golfer het volgende:
Tjees....wat een triest nieuws.Ik genoot altijd zo van hem bij Barend en Van Dorp en zijn reisprogramma's.
RIP Boudewijn Buch
quote:Hij was natuurlijk al jaren ziek, maar of die hartstilstand een gevolg van zijn ziekte is weet ik niet.
Op zondag 24 november 2002 17:24 schreef Knaller het volgende:
Zo... dat is ook opeens onverwacht!!
Ik vond het altijd zo'n wereldvent
quote:ANP
Op zondag 24 november 2002 17:25 schreef BobRooney het volgende:
bron?
quote:Vooral de kleine blonde dood vond ik een heel mooi boek.
Op zondag 24 november 2002 17:24 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik ook
Heb ook al z'n boeken gelezen
Ik heb van je genoten.. heerlijk hoe je zo enthousiast over boeken en reizen praatte... je collumns..
Je wordt gemist.
[Dit bericht is gewijzigd door PrivateRyan op 24-11-2002 17:26]
Alhoewel ik de man nooit echt heb gemogen, toch mijn condoleances aan de familie
toch wel waar dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Henkmanz op 24-11-2002 17:27]
http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/105
NOS-TT 105 zo 24 nov
Boudewijn Buch (53) overleden
AMSTERDAM Boudewijn Buch is gisteren in zijn woning in Amsterdam aan een hartstilstand overleden.De schrijver en televisiemaker is 53 jaar geworden. In de afgelopen periode toerde Buch nog met zij soloprogramma Op Reis,Een Diavoorstelling Zonder Dia's door de theaters in ons land.Hij was wekelijks te gast in het televisieprogramma van Barend en Van Dorp.
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 24-11-2002 17:31]
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 24-11-2002 18:19]
Overigens wel een sympathiek figuur, jammer.
Ik vond het altijd een genot om hem heel enthousiast over boeken te horen praten, en zijn reisprogrammas waren ook erg interessant.
ik heb krom gelegen om die reclame van die Lassie Couscous rijst, dat hij die volksroep nadoet.
En nog steeds lig ik krom als ik die reclame zie.
Erg jammer.
R.I.P.
53 is veel te jong.
Vond ze programma's eigenlijk wel grappig om naar te kijken..en ook bij Barend en van Dorp vond ik em wel leuk..
Triest nieuws.
De Kleine Blonde Dood is een erg ontroerend boek over zijn overleden zoontje, ook verfilmd nog later.
quote:Minder leuk dan dat het nu al is kan niet...die reclames zijn vréselijk!
Op zondag 24 november 2002 17:29 schreef TrenTs het volgende:
De Lassie reclames zullen een stuk minder leuk gaan worden vrees ik.
R.I.P. Boudewijn....
quote:Inderdaad... Ik heb een paar lezingen van hem bijgewoond, en die waren zonder uitzondering zeer vermakelijk.
Op zondag 24 november 2002 17:30 schreef Disorder het volgende:
Aaaahhh godverdomme, nee..
Die gast kon altijd zo mooi vertellen
Erg jammer dat hij er niet meer is.
Z'n reisprogramma's heb ik van genoten, zijn enthousiasme werkte zo aanstekelijk.
En z'n boeken heb ik verslonden.
De Lassie-reclame's waren daarentegen een domper; zo was hij helemaal niet... leuk zakcentje natuurlijk.
*zucht*
[Dit bericht is gewijzigd door _MaximuS_ op 24-11-2002 17:37]
vond 'm altijd stoer bij Barend & Van Dorp met z'n handschoentjes en oude boeken ... mooie verhalen ....
R.I.P.
quote:Een van de weinige reclames waar ik niet meteen een slappe van krijg.... die van inlegkruisjes en de Edah en al die troep zijn veeheel erger.
Op zondag 24 november 2002 17:34 schreef DooZjUh het volgende:[..]
Minder leuk dan dat het nu al is kan niet...die reclames zijn vréselijk!
we zullen hem missen.
*Pim
*Bart de graaf
*Prins Claus
*Boudewijn Büch
In bvd vond ik hem altijd erg goed!
quote:Het lijkt me gepaster om het gewoon helemaal bij de dood van Buch te houden. Dat is al erg genoeg en verdient hier even alle aandacht.
Op zondag 24 november 2002 17:40 schreef Pukkemans het volgende:
Het lijkt me niet gepast om Buch en Claus in een rijtje met Pim te zetten zeg. Please.......
Balen dit zeg....kheb altijd zo van die man genoten!
(Claus, Bart, Sylvia, Herman.... mja, mensen overlijden nu eenmaal... Dit wil alleen niet zeggen dat het geen pijn doet!)
Sterke voor iedereen die dat nodig heeft!
De Kleine Blonde Dood was een prachtig boek. In BvD was ie altijd enorm grappig. Nog maar niet gesproken over de geweldige programma's die hij bij de VARA gemaakt.
quote:zelfde
Op zondag 24 november 2002 17:24 schreef golfer het volgende:
Tjees....wat een triest nieuws.Ik genoot altijd zo van hem bij Barend en Van Dorp en zijn reisprogramma's.
markante persoonlijkheid
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:50 schreef Bazooka-Eend het volgende:
RIPDe Kleine Blonde Dood was een prachtig boek. In BvD was ie altijd enorm grappig. Nog maar niet gesproken over de geweldige programma's die hij bij de VARA gemaakt.
Hij is heel plotseling overleden, dit had niemand verwacht!, Bart de Graaff en Z.K.H prins Claus, dat was eigenlijk te verwachten.
RIP
quote:23 november, hij is gisteren overleden.
Op zondag 24 november 2002 17:28 schreef SEMTEX het volgende:
R. I. P. Boudewijn Buch
[afbeelding]
14 december 1948 - 24 november 2002
Er is weer een uniek persoon uit ons midden gevallen.
Bouwewijn, het ga je goed!
quote:Helemaal mee eens,
Op zondag 24 november 2002 17:34 schreef Chielus het volgende:
Jammer, hij was een man die wist waar ie over praatte, zijn kennis op vele gebieden was erg hoog. Hij kon zelfs een countrybar een een verloren dorp in de USA nog intressant maken. Ik keek altijd met veel intresse naar zn Progamma'sR.I.P. Boudewijn....
Een gemis!
Ik mocht hem wel.
Rust zacht Boudewijn
Boudewijn, rust in vrede ...
Ik zat me altijd te verbazen hoeveel kennis die man in z'n hoofd had zitten...
Erg jammer. Ik kon ook erg genieten van hem bij Barend en van Dorp. Met al die maffe dingen die hij verzamelde en wat hij er nog allemaal van wist ook .
Erg jammer .
quote:Hij sliep geloof ik 2 uur per nacht. Dat is natuurlijk niet de meest gezonde levensstijl.
Op zondag 24 november 2002 17:58 schreef Zander het volgende:
Heel jammer. Inderdaad, zijn reisprogrammas waren altijd erg leuk en hij was ook een begenadigd schrijver, muziekkenner en -liefhebber. Erg jong nog ook, maar ik vond hem er al tijden niet erg gezond uitzien. Ik zal zijn tv-programmas missen.
quote:op mijn verjaardag,
Op zondag 24 november 2002 17:57 schreef TripleM het volgende:[..]
23 november, hij is gisteren overleden.
hij wist zoveel... had zoveel boeken, wat gaat daar allemaal mee gebeuren
De tv zal een stuk minder leuk gaan worden nu. Met hem kon je wel lachen bij Barend & van Dorp.
Familie en vrienden gecondoleerd.
quote:Hij heeft een keer over die boeken gezegd dat het hem weinig kon schelen wat ermee zou gebeuren na zijn dood.
Op zondag 24 november 2002 18:12 schreef Skinkie het volgende:
R.I.P.hij wist zoveel... had zoveel boeken, wat gaat daar allemaal mee gebeuren
Misschien neemt broer Menno ze wel over, die staat bekend om die ordinaire shows op SBS maar is daarnaast wel degelijk een ontwikkeld en intelligent persoon (althans, zo kwam hij in enkele interviews over op mij).
Hij had een soort aanstekelijke enthousiasme, wat elk saai onderwerp toch interessant kon maken.
Heb nooit mijn tv apart aangezet voor een programma van hem, maar tijdens het zappen bleef je toch wel hangen....
Net als het Journaal, Studio Sport en Sesamstraat hoorde hij toch wel een beetje bij het tv interieur/
3 kleurrijke figuren in 1 jaar heengegaan.
Jammer het verarmd ons land.
quote:..En Prins Claus.
Op zondag 24 november 2002 18:52 schreef gtotep het volgende:
pim fortuyn
bart de graaf
boudewijn buch3 kleurrijke figuren in 1 jaar heengegaan.
Jammer het verarmd ons land.
Ik zou het mooi vinden als ze De Kleine Blonde Dood een dezer dagen gaan herhalen op tv. Een heel persoonlijk verhaal over hemelf.
(disorder: perfect!)
We zullen hem, net als vele andere, missen. Rest in peace...
quote:Hou jij nou eens op met je gezeik, Fortuyn past zeker wel in dat rijtje, je hoeft iemand niet te mogen om in dat rijtje te staan.
Op zondag 24 november 2002 19:01 schreef Pukkemans het volgende:
Ik had al eerder gezegd, plaats Boudewijn nou niet in hetzelfde rijtje als Pim. Beide homo maar dan houdt de overeenkomst ook wel op. Doet heel veel onrecht aan Boudewijn.Ik zou het mooi vinden als ze De Kleine Blonde Dood een dezer dagen gaan herhalen op tv. Een heel persoonlijk verhaal over hemelf.
(disorder: perfect!)
maar nu ontopic: r.i.p.
Laten we het er op houden dat ieder mens uniek is, en Boudewijn nog een beetje unieker. Zonde dat hij zo jong sterft, maar hij heeft er denk ik het beste uitgehaald in zijn leven. Alhoewel... hij schijnt wel last gehad te hebben van depressies enzo.
Anyway, R.I.P.
quote:ieder zijn mening en dat moeten we respecteren vind ik
Op zondag 24 november 2002 17:26 schreef Henkmanz het volgende:
geloof er nix van.vond het een uiterst irritante vent.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik em niet altijd ff leuk vond, maar hij was wel een van die aparte persoonlijkheden die de tv kleur gaven... en zijn boeken zijn geniaal! Rust z8 Boudewijn
quote:Precies.
Op zondag 24 november 2002 19:11 schreef Jordy-B het volgende:
Kan het Buch/Fortuyn gekibbel NU(!) ophouden
Walgelijk.
heel triest
quote:wat ik begrepen heb, was hij wel depressief. weet niet hoe dat de laatste tijd was ...
Op zondag 24 november 2002 19:27 schreef MeneerTim het volgende:
Jammer,.
Was hij ziek?
Maar toen ik net op NOS-tt keek schrok ik toch. Dit is niet zomaar één of ander vaag figuur. Dit is een persoon die leven in de brouwerij bracht.
Woensdag was hij gelook ik nog bij Barend en Van Dorp. Een tijdje terug dat verhaal over de Dodo. Die enorme verzameling die nu vrij komt. Jammer dat hij nu weg is.
Dit is i.d.d niet zomaar iemand, dit was een legende!
Boudewijn, bedankt voor al het moois dat je met ons hebt willen delen .
quote:En dan ga jij er weer mee door? Wat kunnen jullie zeuren zeg, ik geef 1 reply en dat wordt meteen een discussie genoemd over wie beter is??
Op zondag 24 november 2002 19:21 schreef tong80 het volgende:[..]
Precies.
Walgelijk.
Ik heb respect voor Boudewijn Buch, maar ook voor Fortuyn, iemand in dit topic had dat niet voor de laatste, en daar reageerde ik op.
Maar ik zal nu ophouden.
quote:nee... 't ging al 2 jaar ofzo een stuk beter met 'm.
Op zondag 24 november 2002 19:28 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
wat ik begrepen heb, was hij wel depressief. weet niet hoe dat de laatste tijd was ...
maar hij had wel al hartproblemen. (Was waarschijnlijk ook de reden dat 'ie zulke donkere kringen rond z'n ogen had)
quote:
Schrijver en presentator Boudewijn Büch overledenSchrijver en televisiemaker Boudewijn Büch is gisteren op 53-jarige leeftijd aan een hartstilstand overleden in zijn Amsterdamse woning.
Zijn management heeft zijn overlijden bekendgemaakt. Büch toerde met zijn theatersoloprogramma Op Reis, Een Diavoorstelling Zonder Dia's door het land. Hij was tot aan zijn dood een wekelijkse gast in het televisieprogramma Barend en Van Dorp. Frits Barend toonde zich in een eerste reactie diep geschokt door de plotselinge dood van Büch.
Mooiste baby
Boudewijn Büch werd op 14 december 1948 in Den Haag geboren. Büchs talent voor het bespelen van de media en publiek was al vroeg aanwezig. Als baby werd hij in een schoonheidswedstrijd verkozen tot de mooiste van Zuid-Holland. Over zijn ouders, een Italiaanse van joodse afkomst en een Russisch/Pools/Duitse jood, is niet veel bekend. Boudewijn heeft vijf broers, waaronder de jongere Menno, uitbater van sekslijnen en televisiepresentator.Boekenprgramma's
Büch debuteerde in de jaren tachtig bij de VARA-radio met een boekenprogramma. Daarna kreeg hij bij dezelfde omroep op tv de kans om 'De verwondering', ook over boeken, te presenteren. Later werd dit programma simpelweg Büch genoemd. In 1986 volgde serie 'De wereld van Boudewijn Büch'. Hierin nam hij kijkers mee op reis en maakte hen deelgenoot van zijn passie voor verzamelen.Nieuw boek
Van zijn hand verschenen diverse dichtbundels en romans. Zijn meest succesvolle roman verscheen in 1985: De kleine blonde dood. Büch schreef het boek naar aanleiding van de dood van zijn zesjarig zoontje. Kort voor zijn dood voltooide Büch zijn boek Het Geheim van Eberwein. Het management gaat er vanuit dat dit laatste werk waarschijnlijk in februari 2003 verschijnt.
bron: www.rtlnieuws.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-11-2002 19:45]
Ik hoop dat zijn verzameling boeken en alles wat die heeft verzameld in goede handen komt!
quote:
Boudewijn Büch: excentrieke duizendpoot
RIJSWIJK - Wat er na zijn dood met zijn exotische verzameling boeken, beeldende kunst, curiosa en prullaria gebeurt, kon hem "geen donder schelen". En aan een 'Boudewijn Büch museum' moest hij al helemaal niet denken. Tijdens zijn leven omringd zijn met mooie spulletjes was zijn doel.Boudewijn Büch overleed zaterdag op 53-jarige leeftijd in zijn Amsterdamse grachtenpand tussen zijn geliefde objecten, in de loop van veertig jaar reizen verzameld. Vorig jaar was een deel van zijn 'schatten' te zien in het Natuurmuseum in Rotterdam. Van een zeldzame drukproef van de rouwkaart van Goethe tot een evenzeer zeldzaam dijbeenbotje van de door Büch zo geliefde dodo. Museumdirecteur J. Reumer zei destijds: "Als Boudewijn morgen onder een tram komt en alles aan ons schenkt, hebben we een probleem. Dan moet er een gebouw bij."
In zijn tv-programma De wereld van Boudewijn Büch nam hij kijkers mee op reis en liet hen deelnemen in zijn passie voor verzamelen. Niet alleen wilde hij weten hoe Europeanen in de 19e eeuw aankeken tegen pinguins, maar hij wilde dan ook meteen het boek met de eerste afbeelding van het beest in bezit krijgen. De serie draaide vanaf 1986 jarenlang bij de VARA.
Büchs talent voor het bespelen van de media en publiek was al vroeg aanwezig. Als baby werd hij in een schoonheidswedstrijd verkozen tot de mooiste van Zuid-Holland. Over zijn ouders, een Italiaanse van joodse afkomst en een Russisch/Pools/Duitse jood, is niet veel bekend. Boudewijn heeft vijf broers, waaronder de jongere Menno, uitbater van sekslijnen en televisiepresentator.
Het huwelijk van zijn ouders was niet gelukkig, op zijn twaalfde gingen ze scheiden. Büch werd op jonge leeftijd opgenomen in een psychiatrische instelling vanwege het slechte huwelijk van zijn ouders en de al te hechte band met zijn vader. Later beschreef hij zijn belevenissen in de inrichting in de roman Het dolhuis (1987). Ook zijn middelbare schooltijd op het St. Bonaventura Lyceum in Leiden was niet om over naar huis te schrijven. In 1990 verscheen hierover de korte roman De hel.
Zijn schrijversloopbaan begon in deze periode (1964/1965). Zijn officiële debuut kwam jaren later met de gedichtenbundel Nogal droevige liedjes voor de kleine Gijs (1976 De Arbeiderspers). Inmiddels was hij afgestudeerd aan de universiteit in Leiden in Duits en Nederlands.
De stotterende jongen veranderde door intensieve spraaklessen in een spraakwaterval en debuteerde in de jaren tachtig bij de VARA-radio met een boekenprogramma. Daarna kreeg hij bij dezelfde omroep op tv de kans om De verwondering, ook over boeken, te presenteren. Later simpelweg Büch genoemd. In 1986 volgde de al eerder genoemde serie De wereld van Boudewijn Büch. Tot aan zijn dood was hij ook wekelijks te gast bij het televisieprogramma Barend en Van Dorp.
Door zijn mediacarrière verwierf hij grote bekendheid bij het publiek. Hij schreef in bijna elk blad wel een column en zijn journalistieke bijdragen moeten in de duizenden lopen. Midden jaren negentig volgden ook nog theateroptredens. Hij toerde met Op reis, een diavoorstelling zonder dia's door het land.
Ondertussen verschenen van zijn hand diverse dichtbundels en romans. Zijn meest succesvolle roman verscheen in 1985: De kleine blonde dood. Büch schreef het boek naar aanleiding van de dood van zijn zesjarig zoontje. Diverse journalisten vroegen zich af of de schrijver wel een zoontje gehad had. Büch zelf heeft hier nooit uitsluitsel over gegeven. Het boek werd later verfilmd en kreeg in 1993 een Gouden Kalf voor beste Nederlandse film.
In het voorjaar van 2003 verschijnt waarschijnlijk zijn laatste boek Het geheim van Eberwein. Ook zou de excentrieke verzamelaar en schrijver een van de vier essays schrijven voor de Boekenweek 2003.
http://www.telegraaf.nl/crazylife/teksten/crazylife.buch.boudewijn.dood.boek.html
Dat hij in vrede moge rusten.
quote:Toen ben ik hem ook langzamerhand meer gaan waarderen ja
Op zondag 24 november 2002 20:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
Mocht hem eerst niet zo maar toen hij bij Barend en Van Dorp elke week kwam, vond ik hem toch een sympathieke man.Dat hij in vrede moge rusten.
quote:O wee als je een werkstuk over mij maakt
Op zondag 24 november 2002 20:18 schreef Ketjing het volgende:
Ik begin een beetje een raar gevoel te krijgen. Ik moet nl voor Nederlands een werkstuk over Buch gaan maken. Vorig jaar moest ik een werkstuk maken over Fortuyn en die stierf tooen ook. Ik moet blijkbaart geen werkstukken meer maken over levende mensen.
http://www.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/nieuws/2002/november/audio/241102/vandorp.rm
(Realplayer, geluidsfragment)
Maar wat een enorm verlies, deze geweldige sombere man.
Ik ben er ook erg van geschrokken, zo onverwacht.
vind het wel erg jammer zeg
En nu dit
Veels te jong
Boudewijn, je was een bijzonder mens en we zullen je missen.
quote:Ben ik het zowaar voor 1 keer helemaal met je eens...
Op zondag 24 november 2002 21:57 schreef milagro het volgende:
Je vindt tegenwoordig niet veel mensen meer die zo enthousiast kunnen vertellen als dat Boudewijn Büch dat kon.
Zijn enthousiasme werkte aanstekelijk, vrijwel ieder onderwerp werd interessant door zijn manier van vertellen.
Ondanks dat hijzelf een zwaarmoedig mens was, werd je gewoon vrolijk door naar hem te luisteren.
En zelf zijn effect op anderen beseffend en er zelf ook van genietend, kwam hij juist de laatste jaren uit dat isolement, zag hij weer hoe leuk het leven kan zijn.En nu dit
![]()
Veels te jongBoudewijn, je was een bijzonder mens en we zullen je missen.
quote:
Barend en Van Dorp hebben aangekondigd hun wekelijkse gast te herdenken in de uitzending van maandagavond. De VARA besteedt maandagochtend in Ontbijtradio aandacht aan het overlijden van Büch. Voor maandagavond staat op Nederland 3 in plaats van Soprano's nu om 23.15 uur een 'portretprogramma' van Boudewijn Büch gepland.http://www.volkskrant.nl/binnenland/1038169485201.html
Erg jammer.
Ik zal hem missen.
quote:Je woordgebruik is weer eens subliem.
Op zondag 24 november 2002 21:57 schreef milagro het volgende:
Je vindt tegenwoordig niet veel mensen meer die zo enthousiast kunnen vertellen als dat Boudewijn Büch dat kon.
Zijn enthousiasme werkte aanstekelijk, vrijwel ieder onderwerp werd interessant door zijn manier van vertellen.
Ondanks dat hijzelf een zwaarmoedig mens was, werd je gewoon vrolijk door naar hem te luisteren.
En zelf zijn effect op anderen beseffend en er zelf ook van genietend, kwam hij juist de laatste jaren uit dat isolement, zag hij weer hoe leuk het leven kan zijn.En nu dit
![]()
Veels te jongBoudewijn, je was een bijzonder mens en we zullen je missen.
Hij had ook nog eens gelijk.
quote:Dat was inderdaad prachtig, was er toen ook door geraakt...
Op zondag 24 november 2002 23:37 schreef zodiakk het volgende:
Bij Netwerk vanavond lieten ze ook wel iets heel moois zien. Een oude uitzending die ging over de begrafenis van Pim Fortuyn, en de daar omheenhangende aandacht. De uizending was van afgelopen mei, Boudewijn Büch was te gast. In die mei-uitzending zat Boudewijn Büch prachtig te vertellen (echt vertellen, niet zo'n stijve Plasterkiaans pose) over dat de rouw van de straat moet. Heel mooi en sober.Hij had ook nog eens gelijk.
quote:It has crossed my mind.
Op zondag 24 november 2002 23:47 schreef CloudBox het volgende:
Hoeveel mensen in Nederland denken nu: waarom Boudewijn en niet Menno
quote:Volgens mij eentje, uit Schagen.
Op zondag 24 november 2002 23:47 schreef CloudBox het volgende:
Hoeveel mensen in Nederland denken nu: waarom Boudewijn en niet Menno
quote:Nee, ik vind Menno wel goed. Iedereen die lekkere wijven op tv brengt verdient respect.
Op zondag 24 november 2002 23:49 schreef Mike het volgende:[..]
Volgens mij eentje, uit Schagen.
Wat ik me afvraag (en brand me niet af op deze vraag) :
Hartstilstand : 95% gebruikt in rouwadvertenties in het geval van zelfdoding. Boudewijn was depressief. Had hij genoeg van het leven?
J.
Volgens mij moet ik hier maar weg. Elke keer als ik in Canada zit gaat er weer wat mis
Eerst Fortuijn, toen Claus () en nu Boudewijn (
)
Wereldvent, geweldige boeken. Alleen die rijstreclame
quote:Die was cool man !
Op zondag 24 november 2002 23:57 schreef Dagobert het volgende:
. Alleen die rijstreclame
quote:Zoiets mag je natuurlijk niet zeggen, maar je hebt wel gelijk dat 2002 toch wel het jaar van het verlies van groten is. Bart, Claus, Pim en nu ook nog eens Boudewijn......jammer hoor.......
Op maandag 25 november 2002 00:03 schreef Kos het volgende:
Soms vraag je je af waarom alleen de goede mensen dood gaan. Claus, Bart de Graaf, Buch... Het zou voor de statistieken eens leuk zijn als er een Ratelbandje of een Frequin gaat...
53 pas.. RIP Boudewijn..
quote:Ja, dat mag ik alleen denken
Op maandag 25 november 2002 00:06 schreef Chocobo het volgende:[..]
Zoiets mag je natuurlijk niet zeggen, maar je hebt wel gelijk dat 2002 toch wel het jaar van het verlies van groten is. Bart, Claus, Pim en nu ook nog eens Boudewijn......jammer hoor.......
Is er niet ergens een overzichtje te vinden met welke prominenten er allemaal overleden zijn dit jaar? Te veel als je het mij vraagt.
* Kos zingt: "Only the good die young..."
quote:
Aan het roer die avond stond het Hart !
En scheepte maan en bossen bij zich in.
En zeilend over de spiegeling
van al wat het geleden had.
Voer het met wind en schemering
om boeg en tuig voorbij de laatste stad.
http://www.geocities.com/Athens/Ithaca/2249/buchboudewijn.html
quote:
Op maandag 25 november 2002 00:03 schreef Kos het volgende:
Soms vraag je je af waarom alleen de goede mensen dood gaan. Claus, Bart de Graaf, Buch... Het zou voor de statistieken eens leuk zijn als er een Ratelbandje of een Frequin gaat...
Laat ik hier maar niet op ingaan.
Goethe heeft er een vriend aan gene zijde bij
Een erg markant en kleurrijk persoon is dan heengegaan, ik was geschokt toen ik het hoorde
Heel, heel, heel erg jammer...
quote:Daar moest ik ook gelijk aan denken.
Op zondag 24 november 2002 23:53 schreef Juan Zueco het volgende:Wat ik me afvraag (en brand me niet af op deze vraag) :
Hartstilstand : 95% gebruikt in rouwadvertenties in het geval van zelfdoding. Boudewijn was depressief. Had hij genoeg van het leven?
J.
Maar goed, het blijft zonde, hij was een originele en boeiende persoonlijkheid. We zullen 'm missen.
quote:
Publiek kan donderdag afscheid nemen van Büch
Het publiek kan donderdag in Amsterdam afscheid nemen van Boudewijn Büch, die zaterdag overleed. Na dit openbare 'rouwmoment' wordt hij in stilte begraven.
Begrafenis
Wanneer en waar de begrafenis plaatsvindt, is nog niet bekend. Dat heeft Erica Reijmerink, vriendin en manager van Büch, gezegd. Omdat Büch door zijn werkzaamheden een publiek figuur was, wil ze iedereen op een nog te kiezen locatie de gelegenheid geven afscheid van hem te nemen.Papier
Naast de kist met daarin het lichaam van Büch komen in plaats van een condoleanceregister velletjes papier te liggen waarop mensen iets kunnen schrijven, aldus Reijmerink.Collectie
Büch overleed op 53-jarige leeftijd aan een hartstilstand in zijn woning in Amsterdam. Wat er met zijn verzameling boeken, beeldende kunst en natuurhistorische objecten gebeurt, is nog niet duidelijk. Büch zelf had gezegd dat het hem 'geen donder' kon schelen wat er na zijn dood met zijn verzameling gebeurt.Laatste boek
Bij uitgeverij De Arbeiderspers verschijnt naar verwachting in februari volgend jaar het laatste boek van Büch, Het Geheim van Eberwein. Ook komt er nog een essay van hem uit dat hij heeft geschreven voor de komende Boekenweek (12-22 maart). Zijn verhandeling gaat over de dood en de literatuur. Büch was een van de vier auteurs die het essay voor de Boekenweek schrijven.
Fernando de Noronha.
Zonder Boudewijn Buch had ik dit aparte eiland (en vele anderen) nooit leren kennen.
Heel treurig dat zo'n veelzijdig en interessant man zo vroeg moet gaan. Vooral de manier waarop.
Hij is gestorven zoals hij leefde; alleen.
Treurig. Rust in vrede.
quote:ik zou eik
Op maandag 25 november 2002 15:38 schreef CloudBox het volgende:
Ook sneu voor Diederik van Vleuten
quote:Ach, een
Op maandag 25 november 2002 17:17 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
ik zou eik
willen doen maar dat is niet gepast dus
Boudewijn Büch: Als onderwijzers en leraren in dit land ook maar een kwart van zijn enthousiasmerend vermogen hadden, zou het leren de jeugd een stuk makkelijker afgaan...
Vanochtend lieten ze bij Goedemorgen NL een fragment van hem zien,
hij was 3 weken geleden nog in de uitzending daar.
Presentatrice vroeg wat hij nog wilde zien, hij reageerde
"ik word binnenkort toch begraven, ik heb alles al gezien" (zo ongeveer)
Vanavond ook op Net5 een extra programma, Een Prettig Gesprek met... van Theo van Gogh
quote:Schaam je! Je zou eens een boek kunnen gaan lezen ipv de tv maar weer aan te zetten. Lees bijvoorbeeld "Lotte, een Wertheriade" van Boudewijn Büch, dat is honderd keer mooier dan alle judging amy's bij elkaar. Doe wat met je leven, lees een boek.
Op dinsdag 26 november 2002 00:05 schreef texelonia het volgende:
Jah erg jammer hoor
Maar om daar nou Judging Amy niet voor uit te zenden...
quote:
Stadjer pleit voor Boudewijn Büch-museumDe stad-Groningse publicist Bart de Glint pleit voor een Boudewijn Büch-museum aan de oost-zijde van de Grote Markt in Groningen.
Volgens hem zijn de inwoners van Groningen door de gemeente gevraagd ideeën te lanceren voor de oostzijde van de Grote Markt. Daarom is hij zelf met het idee van een Boudewijn Büch-museum op de proppen gekomen.
Volgens Bart de Glint is met Boudewijn Büch een groot mens heen gegaan. Zijn geweldige enthousiame en kennis zullen mij altijd bij blijven. Hij was één van mijn helden, absoluut! Aanstaande woensdag, 27 november 2003, zou hij nog een lezing geven in Groningen. Hij had veel met Groningen, moest ook altijd Groningen aandoen in zijn theater-tour!
Laten we ons nu inzetten om een Boudewijn Büch Museum te realiseren aan de Grote Markt Oostzijde te Groningen!! Echt, dat verdient Boudewijn als geen ander en zou de meest fantastische optie voor de nieuwe Oostzijde zijn. Een publiekstrekker van jewelste, waarin Boudewijns verzamel-`gekte` in volle bloei getoond kan worden. Dit verdient hij: tot in lengte van dagen!, aldus Bart de Glint.
quote:Ik vind lezen hartstikke leuk, maar tv kijken soms ook. En ik kijk helemaal niet veel tv, op een paar vaste programma's na. En waarom zou alles altijd nuttig enzow moeten zijn wat je doet? Af en toe wat ontspanning is ook niet verkeerd hoor..
Op dinsdag 26 november 2002 02:08 schreef didina het volgende:
Schaam je! Je zou eens een boek kunnen gaan lezen ipv de tv maar weer aan te zetten. Lees bijvoorbeeld "Lotte, een Wertheriade" van Boudewijn Büch, dat is honderd keer mooier dan alle judging amy's bij elkaar. Doe wat met je leven, lees een boek.
Dag allerliefste broer.
Dag schat van me!
"Boudy"
Wat ben ik trots op je!
(Menno)
quote:
Afscheid van Büch in West-Indisch HuisHILVERSUM - Mensen kunnen donderdag van 10.30 tot 12.00 uur in het West-Indisch Huis in Amsterdam afscheid nemen van de zaterdag overleden schrijver, televisiemaker en verzamelaar Boudewijn Büch. Dat heeft E. Reijmerink, vriendin en manager van Büch, maandag in het tv-programma Barend & Van Dorp gezegd.
Na het afscheid in het West-Indisch Huis wordt Büch in stilte begraven. Wanneer en waar dat gebeurt, is nog niet bekend. Naast de gesloten kist, een wens van Büch zelf, komen in plaats van een condoleanceregister velletjes papier te liggen waarop mensen iets kunnen schrijven, aldus Reijmerink.
quote:Menno en Boudewijn hadden toch nauwelijks contact met elkaar? Ik meen gister gehoord te hebben bij BvD dat Boudewijn Büch sowieso alle familiebanden had doorgesneden, op contact met één broer na (en dat was niet Menno).
Op dinsdag 26 november 2002 16:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ontroerend familiebericht van z'n broer in de krant;Dag allerliefste broer.
Dag schat van me!"Boudy"
Wat ben ik trots op je!
(Menno)
quote:Dacht het ook. Begreep iig van die vrouw dat zij alles geregeld had en dat Menno "alles wel goed vond" wat zij wilde doen.
Op dinsdag 26 november 2002 18:15 schreef Kozzmic het volgende:Menno en Boudewijn hadden toch nauwelijks contact met elkaar?
ik was wel even onder de indruk van zijn manier van vertellen en zijn jeugd. Hoevaak hij wel niet aan zelfmoord dacht en wat zijn vader hem aan heeft gedaan... ongelovelijk dat hij zoveel van die man hield..
RIP
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |