Een basisschoolkind dat maar één vriend heeft is in mijn ogen niet sociaal sterk. Je zou kunnen zeggen dat het vanaf dat moment allemaal mis is gegaan, maar daarvoor had Deezertje ook al moeite met het aangaan van nieuwe vriendschappen. Ik denk dat je die gebeurtenis eerder als bevestiging kunt zien van zijn sociale incapabiliteit. Je kunt wel zeggen dat die gebeurtenis een keerpunt is in zijn leven, maar de problemen waren er al veel langer. En schijnbaar waren de ouders van die ene vriend de enige die dat zagen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:28 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon letterlijk een trauma opgelopen. En dit heeft hem belemmert om nieuwe relaties aan te gaan na zijn basisschool. Ik denk dat ie slechts het beginpunt van het probleem probeert te schetsen.
Liever 1 goede dan geen toch? Of van die halve vrienden waar je slechts opvulling voor bent.. Nee dank je. Ik had wel contact met meer kinderen hoor, maar wij deden letterlijk alles samen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:41 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Een basisschoolkind dat maar één vriend heeft is in mijn ogen niet sociaal sterk. Je zou kunnen zeggen dat het vanaf dat moment allemaal mis is gegaan, maar daarvoor had Deezertje ook al moeite met het aangaan van nieuwe vriendschappen. Ik denk dat je die gebeurtenis eerder als bevestiging kunt zien van zijn sociale incapabiliteit. Je kunt wel zeggen dat die gebeurtenis een keerpunt is in zijn leven, maar de problemen waren er al veel langer. En schijnbaar waren de ouders van die ene vriend de enige die dat zagen.
Als dat jouw keuze is moet je ook niet gaan klagen dat je geen aansluiting hebt als die ene om wat voor reden dan ook weg valt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Liever 1 goede dan geen toch? Of van die halve vrienden waar je slechts opvulling voor bent.. Nee dank je. Ik had wel contact met meer kinderen hoor, maar wij deden letterlijk alles samen.
In zijn beleving is die gebeurtenis dusdanig heftig dat al zijn handelingen daarna negatief beïnvloed heeft. En als je daarna gepest wordt en geen aansluiting vindt in je formatieve jaren en angststoornis ontwikkelt, dan kom je in de situatie terecht waar ts nu inzet. Ik denk dat het nog heel lang gaat duren voordat hij de eerste stap zet naar verbeteting vanwege zijn angsten en trots.quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:41 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Een basisschoolkind dat maar één vriend heeft is in mijn ogen niet sociaal sterk. Je zou kunnen zeggen dat het vanaf dat moment allemaal mis is gegaan, maar daarvoor had Deezertje ook al moeite met het aangaan van nieuwe vriendschappen. Ik denk dat je die gebeurtenis eerder als bevestiging kunt zien van zijn sociale incapabiliteit. Je kunt wel zeggen dat die gebeurtenis een keerpunt is in zijn leven, maar de problemen waren er al veel langer. En schijnbaar waren de ouders van die ene vriend de enige die dat zagen.
True.quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:47 schreef Jhovall het volgende:
Ik denk dat we nu wel genoeg adviezen aan deezertje hebben gegeven en hem keihard geholpen hebben hem zijn foute wegen proberen in te laten zien.
Ik denk niet dat het verder nog helpt dingen aan toe te voegen: Het is aan deezertje of hij (de laagdrempelige) stappen onderneemt en de handvaten een keer aanpakt die hem zijn aangerijkt.
Meer kunnen wij niet doen denk ik?
Maar laten we even heel eerlijk zijn. Hoe goed was die vriendschap nou eigenlijk dat door zo'n gebeurtenis het contact abrupt is verbroken? In een vriendschap gebeuren ook wel eens minder leuke dingen, die je weer snel vergeet om het niet afweegt tegen alle goede dingen. En ja, liever één goede vriend dan geen. Maar dat betekent nog steeds dat je maar met één iemand aansluiting kan vinden en dus sociaal niet zo sterk staat.quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Liever 1 goede dan geen toch? Of van die halve vrienden waar je slechts opvulling voor bent.. Nee dank je. Ik had wel contact met meer kinderen hoor, maar wij deden letterlijk alles samen.
Ik twijfel eerlijk gezegd een beetje aan hoe heftig die gebeurtenis voor hem is. Deezertje post hier al maanden en sinds gisteren komt opeens dat verhaal naar boven. Het komt op mij neer dat hij vooral excuses aan het zoeken is om zo lang mogelijk niks te hoeven ondernemen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:52 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
In zijn beleving is die gebeurtenis dusdanig heftig dat al zijn handelingen daarna negatief beïnvloed heeft. En als je daarna gepest wordt en geen aansluiting vindt in je formatieve jaren en angststoornis ontwikkelt, dan kom je in de situatie terecht waar ts nu inzet. Ik denk dat het nog heel lang gaat duren voordat hij de eerste stap zet naar verbeteting vanwege zijn angsten en trots.
Herken jij dat enorme vastlopen/vastzitten van TS in steeds dezelfde negatieve gedachten ook?quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:56 schreef ToT het volgende:
Herkenbaar.
Bij mij is pas kort geleden de diagnose Asperger geconstateerd. Cursussen gehad; dat deed mij echt veel goed, omdat zo velen in exact het zelfde schuitje bleken te zitten.
Ik heb ook een paar keer een autisme-café bezocht; dat was ook erg tof aangezien je daar ook weer meerderen tegenkomt die soortgelijke problemen hebben en je ook begrijpen. Sommigen houden daar goede vriendschappen aan over.
Momenteel ben ik echter nog steeds helemaal alleen en krijg bij verhuizingen (meerdere keren verhuisd) eigenlijk zelden echt contact met buren. Gelukkig heb ik nu wel een heel lieve buitenlandse vriendin die hier naar toe komt!Via een internationale datingsite leren kennen. Gewone datingsites zijn echt niks voor mij!
Maar das toch een kenmerk van een angststoornis? Naarmate je langer angstige situaties ontloopt, wordt het alleen maar moeilijker om eruit te komen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:56 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Maar laten we even heel eerlijk zijn. Hoe goed was die vriendschap nou eigenlijk dat door zo'n gebeurtenis het contact abrupt is verbroken? In een vriendschap gebeuren ook wel eens minder leuke dingen, die je weer snel vergeet om het niet afweegt tegen alle goede dingen. En ja, liever één goede vriend dan geen. Maar dat betekent nog steeds dat je maar met één iemand aansluiting kan vinden en dus sociaal niet zo sterk staat.
Mag ik trouwens vragen wat voor rol jouw ouders hadden in je kindertijd? Van mijn ouders moest ik bijvoorbeeld verplicht op een sportvereniging. Als ze moesten werken en ik een oppas nodig had werd ik eerder gestuurd naar een klasgenoot dan bijv. mijn opa en oma.
[..]
Ik twijfel eerlijk gezegd een beetje aan hoe heftig die gebeurtenis voor hem is. Deezertje post hier al maanden en sinds gisteren komt opeens dat verhaal naar boven. Het komt op mij neer dat hij vooral excuses aan het zoeken is om zo lang mogelijk niks te hoeven ondernemen.
Ik heb ook op teamsport gezeten maar was ik motorisch niet zo goed, dus de slechtste van het team en viel daarom buiten de boot. Overigens wel jaren volgehouden, maar uiteindelijk moeten stoppen omdat er geen sportieve klik meer was en het onderlinge contact ging ook niet echt lekker. Veel dames in het volleybalteam maar daar kon ik niet mee overweg of ik eiste te veel aandacht en daar zaten ze niet op te wachten. Verder nog op toneel en judo gezeten.quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:56 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Maar laten we even heel eerlijk zijn. Hoe goed was die vriendschap nou eigenlijk dat door zo'n gebeurtenis het contact abrupt is verbroken? In een vriendschap gebeuren ook wel eens minder leuke dingen, die je weer snel vergeet om het niet afweegt tegen alle goede dingen. En ja, liever één goede vriend dan geen. Maar dat betekent nog steeds dat je maar met één iemand aansluiting kan vinden en dus sociaal niet zo sterk staat.
Mag ik trouwens vragen wat voor rol jouw ouders hadden in je kindertijd? Van mijn ouders moest ik bijvoorbeeld verplicht op een sportvereniging. Als ze moesten werken en ik een oppas nodig had werd ik eerder gestuurd naar een klasgenoot dan bijv. mijn opa en oma.
[..]
Ik twijfel eerlijk gezegd een beetje aan hoe heftig die gebeurtenis voor hem is. Deezertje post hier al maanden en sinds gisteren komt opeens dat verhaal naar boven. Het komt op mij neer dat hij vooral excuses aan het zoeken is om zo lang mogelijk niks te hoeven ondernemen.
Antwoord hier eens op, Deez. Ben nou ook wel benieuwd.quote:Op woensdag 24 februari 2016 01:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wie bedoel je met je andere wederhelft?
En dit. Als een vrouw die in je straatje past zou zeggen kom we spreken af vlieg je er nog net niet naartoe maar gewoon sociaal contact met mensen waar het al duidelijk is dat er geen romantische bedoelingen zijn is eng? Waarom?quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:43 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Dit begrijp ik nog steeds niet. Je stuurt wel DM's naar random vrouwen hier op FOK! , zoekt matches op datingapps en sites met de intentie om af te spreken. Maar een kop koffie en een praatje met iemand die het aan jou aanbied vind je eng.
Waarom is het eng? Denk je dat het minder eng zal zijn als er een planning gemaakt wordt voor een dergelijke afspraak zodat je weet wat er wanneer gaat gebeuren? Is het oncontroleerbare wat je tegenhoud?
Nou, lijkt me zat dagbesteding. Laten we niet overdrijven. Het is karig in de sociale contacten, dat is het probleem.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:30 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
En dit. Als een vrouw die in je straatje past zou zeggen kom we spreken af vlieg je er nog net niet naartoe maar gewoon sociaal contact met mensen waar het al duidelijk is dat er geen romantische bedoelingen zijn is eng? Waarom?
En over dat (vrijwilligers)werk zoals ik al zei en iemand zelfs met een site aan kwam, ga mensen helpen met computer problemen, ga ouderen/mensen met een beperking bezoeken. Nee, daar gaat geen relatie of vriendschap uit komen (je weet nooit natuurlijk)
Wat gaat er wel uit komen? Het in contact komen met veel verschillende mensen waardoor je het op gang houden van een gesprek kan oefenen en in plaats van staren je je zekerder gaat voelen in die dingen.
Ik vind het sowieso ongezond dat iemand van 25 helemaal geen enkele dagbesteding heeft naast sporten en studeren en naar de film gaan.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:24 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Antwoord hier eens op, Deez. Ben nou ook wel benieuwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]Is het je tweelingbroer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Wat voor dagbesteding zou je behalve werken dan zien?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:30 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
En dit. Als een vrouw die in je straatje past zou zeggen kom we spreken af vlieg je er nog net niet naartoe maar gewoon sociaal contact met mensen waar het al duidelijk is dat er geen romantische bedoelingen zijn is eng? Waarom?
En over dat (vrijwilligers)werk zoals ik al zei en iemand zelfs met een site aan kwam, ga mensen helpen met computer problemen, ga ouderen/mensen met een beperking bezoeken. Nee, daar gaat geen relatie of vriendschap uit komen (je weet nooit natuurlijk)
Wat gaat er wel uit komen? Het in contact komen met veel verschillende mensen waardoor je het op gang houden van een gesprek kan oefenen en in plaats van staren je je zekerder gaat voelen in die dingen.
Ik vind het sowieso ongezond dat iemand van 25 helemaal geen enkele dagbesteding heeft naast sporten en studeren en naar de film gaan.
Die paar uurtjes die hij aan zijn studie werkt en voor de rest maar luieren? Nee vind ik niet gezond voor iemand van zijn leeftijd. Hij kan zich prima nuttig maken voor andere mensenquote:Op woensdag 24 februari 2016 12:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, lijkt me zat dagbesteding. Laten we niet overdrijven. Het is karig in de sociale contacten, dat is het probleem.
gewoon werken, en als je nog geen betaald werk kan vinden dan vrijwillig.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat voor dagbesteding zou je behalve werken dan zien?
Ivm herkenning. Misschien laat ik dit topic ook nog wel verwijderen. Kom niet echt goed over zeg maarquote:Op woensdag 24 februari 2016 12:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
'Mijn andere wederhelft' slaat niet op broers/zussen.
Vandaar de verwarring.
Dat is heel creepy ja. Iemand die voor haar totaal onbekend is maar wel haar voor- en achternaam heeft lopen uitzoeken en haar blijkbaar in de gaten houdt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:40 schreef Deezertje het volgende:
Ik zag 'mijn' meisje net weer voorbij lopen. Maar voordat ik haar kon aanspreken was ze al weg. Kan haar via FB een berichtje sturen maar das misschien creepy.. Maar onderneem ik wel jets haha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |