abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160173542
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik kom haar vrijwel dagelijks tegen in het echt,soms urenlang. Dus nee dat weet ze wel.
Hoe kun je iemand urenlang tegenkomen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:11:33 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160173571
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:07 schreef Deezertje het volgende:

De all ohello is eigenlijk precies dit: geen date maar wel elkaar ontmoeten en een drankje drinken.. Vanuit daar kan je vaker afspreken als t klikt.
En daar al succes gehad?

Daarbij is het niet hetzelfde, want hier bieden fokkers aan om af te willen spreken en je zegt keihard nee. Terwijl je er eigenlijk geen goede reden voor hebt..
pi_160173607
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe kun je iemand urenlang tegenkomen?
Zelfde ruimte zitten.
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:13:43 #204
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160173646
Zou jij jezelf daten Deezer?
pi_160173657
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik zou eerst aan jezelf gaan werken in plaats van het doorgaan met daten. Als je niet aan jezelf werkt, dan is de kans op succes een stuk minder.
De reden waarom ik ook zo'n 'hekel' heb aan mensen en stelletjes in een relatie is omdat het indirect een bevestiging is dat ze intimiteit hebben samen. En ik niet.
pi_160173959
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De reden waarom ik ook zo'n 'hekel' heb aan mensen en stelletjes in een relatie is omdat het indirect een bevestiging is dat ze intimiteit hebben samen. En ik niet.
En dat ligt niet aan die anderen, dat ligt aan jou. Daar moet en kun JIJ iets aan doen, niemand anders.
pi_160173973
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:12 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zelfde ruimte zitten.
Een kamer van 2x2 of een zaal?
In het laatste geval: ze zal zich er niet half zo van bewust zijn als jij dat bent.
pi_160174015
quote:

[..]

Eigenlijk ben je wel op meerdere vlakken blijven steken in je basisschoolperiode, je gedraagt je echt als een heel naar kind wanneer niemand je gelijk geeft en je je zin niet krijgt. Je begon je topic goed, maar je laatste posts breng je op een hele vervelende toon. Gedraag je nou eens als een volwassen vent; neem je verantwoordelijk, doe eens wat minder infantiel en reageer eens op de adviezen waar tijd en moeite in is gestoken. Heb een beetje respect voor de mensen die met goede bedoelingen op je reageren. Clown.
pi_160174078
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb meer behoefte aan intimiteit op dit moment. Gooi al jaren weg nu. En nee betaalde varianten begin ik niet aan. Dus ik moet doorgaan met daten wil het de kans daarop vergroten.
:')

Als je het niet ziet zitten om vrienden te zoeken, moet je ook niet zitten zaniken dat je geen vriendin hebt.

Zal even een voorbeeld van mezelf geven: ik heb ook niet zoveel vrienden, echter heb ik een paar hele goede vrienden (3 welgeteld). Daar ben ik in de zomer wat meer terrasjes mee gaan pakken, naar het zwembad gegaan e.d. Een van mijn vrienden heeft toen wat andere mensen uitgenodigd en zo ben ik mijn huidige vriendin tegen gekomen O+

Daarbij schrikt het af als je geen vrienden hebt, je komt over als niet-sociaal en als je mensen als niets te bieden hebt als vriend, wat zou je ze dan in godsnaam te bieden hebben als relatie?
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:28:07 #210
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160174112
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:24 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je wel op meerdere vlakken blijven steken in je basisschoolperiode, je gedraagt je echt als een heel naar kind wanneer niemand je gelijk geeft en je je zin niet krijgt. Je begon je topic goed, maar je laatste posts breng je op een hele vervelende toon. Gedraag je nou eens als een volwassen vent; neem je verantwoordelijk, doe eens wat minder infantiel en reageer eens op de adviezen waar tijd en moeite in is gestoken. Heb een beetje respect voor de mensen die met goede bedoelingen op je reageren. Clown.
Dat is nou precies wat ik dacht. Ik denk dat Deezer zijn sociale leeftijd (veel) jonger is dan 25
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:28:38 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160174137
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:41 schreef Deezertje het volgende:
Misschien laat ik dit topic ook nog wel verwijderen. Kom niet echt goed over zeg maar :')
Nope. Er wordt niets verwijderd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:32:35 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160174267
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:41 schreef Deezertje het volgende:
Misschien laat ik dit topic ook nog wel verwijderen. Kom niet echt goed over zeg maar :')
Wat had je dan verwacht??
Of van dit topic verwacht?
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:34:51 #213
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_160174323
quote:

[..]

Besef je wel hoe je overkomt als je steeds met iemand praat om alleen resultaat te halen. In feite heb je dan een masker op en ziet de ander niet hoe je daadwerkelijk bent.
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:51:37 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160174862
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:35 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Die paar uurtjes die hij aan zijn studie werkt en voor de rest maar luieren? Nee vind ik niet gezond voor iemand van zijn leeftijd. Hij kan zich prima nuttig maken voor andere mensen
Het is toch een voltijd studie? Ik vind het een beetje raar om iemand vrijwilligerswerk op te dringen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:56:41 #215
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160175020
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is toch een voltijd studie? Ik vind het een beetje raar om iemand vrijwilligerswerk op te dringen.
Als iemand voltijd bezig is met een studie is het nog wat anders maar hij doet de hele dag niets behalve een paar uur aan zijn scriptie werken. En opdringen, tja wat is opdringen. Het is mijn mening dat als iemand de hele dag niets doet dat het niet gezond is en dat vrijwilligerswerk een prima manier is om sociale vaardigheden te oefenen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:57:27 #216
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160175051
Moet je maar eens zien als je de hele dag niets nuttigs te doen hebt hoe je gaat piekeren en vast zitten in gedachtes
pi_160175147
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:56 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Als iemand voltijd bezig is met een studie is het nog wat anders maar hij doet de hele dag niets behalve een paar uur aan zijn scriptie werken. En opdringen, tja wat is opdringen. Het is mijn mening dat als iemand de hele dag niets doet dat het niet gezond is en dat vrijwilligerswerk een prima manier is om sociale vaardigheden te oefenen.
Eerder in dit topic zei Deez dat er wel banen waren in de zorg, maar waren te lachwekkend...

Ga maar rustig vanuit dat zoiets, onbetaald zelfs, wordt weggewuifd.
pi_160175153
quote:

[..]

En blijkbaar voel je je heel prettig in die situatie, want je onderneemt geen actie om het te veranderen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:00:31 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160175159
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:57 schreef gebakken-koekje het volgende:
Moet je maar eens zien als je de hele dag niets nuttigs te doen hebt hoe je gaat piekeren en vast zitten in gedachtes
Dan zoek ik iets om me mee te vermaken. Als jij het goedvindt.
pi_160175175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:00 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

En blijkbaar voel je je heel prettig in die situatie, want je onderneemt geen actie om het te veranderen.
Sterk punt.
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:01:15 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160175183
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:00 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Eerder in dit topic zei Deez dat er wel banen waren in de zorg, maar waren te lachwekkend...

Ga maar rustig vanuit dat zoiets, onbetaald zelfs, wordt weggewuifd.
Omdat hij zich er niet geschikt voor acht, toch? Zit wel wat in.
pi_160175194
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat hij zich er niet geschikt voor acht, toch? Zit wel wat in.
Die post heb ik gemist. Op mijn 'waarom' kreeg ik geen reactie.

[ Bericht 0% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 24-02-2016 15:26:16 ]
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:03:23 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160175242
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:01 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dit post heb ik gemist. Op mijn 'waarom' kreeg ik geen reactie.
Zo heb ik het geïnterpreteerd.
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:04:33 #224
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160175272
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan zoek ik iets om me mee te vermaken. Als jij het goedvindt.
Maar jij kan dat, jij hebt de geestelijke mogelijkheden om niet de hele dag naar anderen te lopen staren. Als iemand zoals Deezer de hele dag alleen bezig is met een ongezonde focus op relaties dan is het toch niet zo gek dat ik zeg ga iets doen. Jij zegt iets om je te vermaken, dat wil zeggen dat je daar voldoening uit haalt. Ik weet natuurlijk niet hoe jij sociaal in elkaar zit maar als iemand steeds zegt ik mis aansluiting, ik heb geen mensen om mijn heen, ik zou dat wel willen. Wat is er dan zo raar aan mijn voorstel om te gaan werken?
pi_160175288
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:57 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dit is voorlopig de beste reactie in het topic.

Nadenken is vergif voor de mind als je het niet nodig hebt, inderdaad. Het is killing voor je, de hele dag niets anders doen dan nadenken.
Lambo of Rekt
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:10:44 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160175446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:04 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Maar jij kan dat, jij hebt de geestelijke mogelijkheden om niet de hele dag naar anderen te lopen staren. Als iemand zoals Deezer de hele dag alleen bezig is met een ongezonde focus op relaties dan is het toch niet zo gek dat ik zeg ga iets doen. Jij zegt iets om je te vermaken, dat wil zeggen dat je daar voldoening uit haalt. Ik weet natuurlijk niet hoe jij sociaal in elkaar zit maar als iemand steeds zegt ik mis aansluiting, ik heb geen mensen om mijn heen, ik zou dat wel willen. Wat is er dan zo raar aan mijn voorstel om te gaan werken?
Laat hem eerst maar eens afstuderen en gaan solliciteren. Kijken we dan wel eens verder.
pi_160175461
Al zou hij heel de dag in bed liggen netflixen, als je daar gelukkig van wordt moet je dat vooral doen. Maar dat is niet het geval, het enige wat hij doet is piekeren en alles lijdt daar onder. Hij zit midden in zijn afstudeerperiode en zou zich daar volledig op moeten storten, maar ook dat doet hij niet. Zelfs wanneer hij gaat sporten of naar de bios gaat ontspant hij niet want hij zit zich constant te pijnigen en te ergeren aan alles en iedereen. Zelfs al zou hij vrijwilligerswerk doen, dan nog loopt hij constant te piekeren en alles te overdenken. Het probleem ligt niet aan zijn dagbesteding, maar aan zijn mindset.

Ik zou iemand van 25 jaar zonder baan trouwens niet adviseren om vrijwilligerswerk te doen. Zorg eerst maar eens dat je een fatsoenlijke betaalde baan krijgt zodat je op jezelf kan wonen en ook enigszins zelfstandig wordt. Een deel van het probleem is denk ik dat Deezer nog veel te veel in een veilige bubbel bivakkeert en niet genoodzaakt is om het een en ander op te pakken.
pi_160175502
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb ook op teamsport gezeten maar was ik motorisch niet zo goed, dus de slechtste van het team en viel daarom buiten de boot. Overigens wel jaren volgehouden, maar uiteindelijk moeten stoppen omdat er geen sportieve klik meer was en het onderlinge contact ging ook niet echt lekker. Veel dames in het volleybalteam maar daar kon ik niet mee overweg of ik eiste te veel aandacht en daar zaten ze niet op te wachten. Verder nog op toneel en judo gezeten.
Dus eigenlijk heb je al jaren lang moeite om je aan te passen aan anderen...

Wel een beetje essentieel om aansluiting te vinden denk je ook niet?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:19:00 #229
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160175682
maar door een andere dagbesteding kan je ook een andere mindset krijgen. En je kan prima op zoek naar een betaalde baan en tegelijk iets nuttigs doen voor andere mensen maar goed laten we het er maar op houden dat mijn mening daarin anders is dan die van jullie :)

Wat bedoel je Deezer met ik eiste te veel aandacht, wat deed je dan? Kan het zijn dat dat ook de reden is waarom het tijdens dates mis gaat?
pi_160176141
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Herken jij dat enorme vastlopen/vastzitten van TS in steeds dezelfde negatieve gedachten ook?
Zeker! :Y Ik zit ook niet voor niets aan de antidepressiva, maar sinds ik niet meer werk en sinds ik een vriendin heb, heb ik het gevoel dat ik daar ondertussen wel mee kant stoppen. De eenzaamheid is voor mij niet meer echt een probleem, wat het verder mijn hele leven absoluut wel is geweest.
Werk was altijd een hel; nooit begrepen worden en zelf anderen ook nooit echt begrijpen. Hoe moet je "sociaal" doen tegenover je collega's? Meestal kwam dat erg krampachtig over en vroeg of laat ging men zich daar altijd aan storen of me belachelijk lopen maken.
Dat soort spanningen heb ik niet meer nu ik thuis zit, en dat is een enorme last die van mijn schouders af gevallen is. :)
Mensen die allerlei hoge verwachtingen van me hebben ban ik zo veel mogelijk uit mijn leven, zeker als ik er maar weinig positiviteit voor terug krijg.
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:55:01 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160176661
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Zeker! :Y Ik zit ook niet voor niets aan de antidepressiva, maar sinds ik niet meer werk en sinds ik een vriendin heb, heb ik het gevoel dat ik daar ondertussen wel mee kant stoppen. De eenzaamheid is voor mij niet meer echt een probleem, wat het verder mijn hele leven absoluut wel is geweest.
Werk was altijd een hel; nooit begrepen worden en zelf anderen ook nooit echt begrijpen. Hoe moet je "sociaal" doen tegenover je collega's? Meestal kwam dat erg krampachtig over en vroeg of laat ging men zich daar altijd aan storen of me belachelijk lopen maken.
Dat soort spanningen heb ik niet meer nu ik thuis zit, en dat is een enorme last die van mijn schouders af gevallen is. :)
Mensen die allerlei hoge verwachtingen van me hebben ban ik zo veel mogelijk uit mijn leven, zeker als ik er maar weinig positiviteit voor terug krijg.
Wisten je collega's van je autisme? Of was dit toen je zelf nog niet wist van je Asperger?

Ik heb jaren een collega met autisme gehad. Dat wist iedereen en iedereen hield daar rekening mee.
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:17:57 #232
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160177170
quote:
De eenzaamheid is voor mij niet meer echt een probleem, wat het verder mijn hele leven absoluut wel is geweest.
En dat is het nu niet meer nu je een vriendin hebt? Of ook door andere zaken?
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:22:12 #233
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160178624
quote:

[..]

Ik vind het wel jammer dat er voor mensen als jij niet iets passends qua werk gevonden kan worden in de maatschappij en daarom van mijn belastingcenten moet gaan leven :(. maar goed dat je je iig beter voelt.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_160181073
Ik lig overigens brak op bed, dus reageer later. Gigantische koppijn en warmtestraling, zere keel en koude benen. Griep dus, 1x per jaar ofzo.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:19 schreef gebakken-koekje het volgende:
maar door een andere dagbesteding kan je ook een andere mindset krijgen. En je kan prima op zoek naar een betaalde baan en tegelijk iets nuttigs doen voor andere mensen maar goed laten we het er maar op houden dat mijn mening daarin anders is dan die van jullie :)

Wat bedoel je Deezer met ik eiste te veel aandacht, wat deed je dan? Kan het zijn dat dat ook de reden is waarom het tijdens dates mis gaat?
Sowieso qua sportniveau, dat ik niet goed kon meekomen met het team. In een wedstrijd hadden ze niet veel aan mij en dat wekte irritatie, alsof ik express mijn best niet deed. Onderling was volleyball misschien 2 jongens en 8 meiden en er was soms onenigheid over aanrakingen e.d.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:28 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Dat is nou precies wat ik dacht. Ik denk dat Deezer zijn sociale leeftijd (veel) jonger is dan 25
Hier heb je een punt. Ik stagneer, sta stil. Een gozer van 25 is meestal al klaar met zijn studie, op zichzelf en klaar voor de rest van zijn leven. Ik probeer nog steeds in te halen wat ik nooit heb gedaan (daten, weekends uitgaan, filmavonden etc.). Wat dat betreft ben ik soms misschien kinderachtig. Lessen hielden mij op de been, maar nu ben ik elke dag vrij en met die vrijheid kan ik zelf niet omgaan.
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:28:09 #235
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160181138
Ik bedoel niet zozeer de ervaring wat een 25 jarige heeft maar meer de manier van reageren ook. Dat komt niet overeen met een man van 25
pi_160181180
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wisten je collega's van je autisme? Of was dit toen je zelf nog niet wist van je Asperger?

Ik heb jaren een collega met autisme gehad. Dat wist iedereen en iedereen hield daar rekening mee.
Ik heb pas sinds mijn burn-out de diagnose. :) Daarvoor merkten mensen vaak al wel dat er "iets" met me aan de hand was, maar dat was meer iets om kritiek op mij te leveren of me belachelijk te maken i.p.v. rekening er mee te houden. Ik ben sociaal altijd erg onhandig geweest en kon het daarnaast vaak moeilijk verkroppen als ik dingen op een omslachtige manier moest doen terwijl het veel efficiënter kon, of tijd moest verknoeien aan in mijn ogen onzinnige dingen terwijl er belangrijkere dingen te doen waren enz. Een leidinggevende boven me die absoluut niet wil luisteren en alleen maar commando's kan geven is voor mij gewoon funest.

quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En dat is het nu niet meer nu je een vriendin hebt? Of ook door andere zaken?
Het hebben van een vriendin helpt uiteraard enorm tegen de eenzaamheid en geeft mij ook een gevoel van gewaardeerd worden; iets wat ik altijd gemist heb. Uiteraard is de liefde zelf ook geweldig! :) Ik heb wel vaker een relatie gehad en dat had toen vaak ook wel een goede impuls, maar het heeft nog nooit zo goed gezeten als nu met deze! O+
Maar de grootste doorbraak voor mij was wel arbeidsongeschikt verklaard worden plus therapie krijgen; geen negatieve prikkels meer, gen stress, niet verplicht 40 uur per week mezelf moeten bewijzen tegenover mensen met wie je niet vrijwillig omgaat.
pi_160181185
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:22 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Ik vind het wel jammer dat er voor mensen als jij niet iets passends qua werk gevonden kan worden in de maatschappij en daarom van mijn belastingcenten moet gaan leven :(. maar goed dat je je iig beter voelt.
ok

Mocht je overigens denken dat ik maar een volslagen nutteloze last voor de maatschappij ben; ik doe wel vrijwilligerswerk voor vluchtelingen, maar dan wel op mijn voorwaarden; geen verplichtingen, me niet moeten verantwoorden tegenover een stichting enz. :) Ik overleg met de mensen zelf wanneer ik kom en hoe lang ik blijf enzo.
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:39:08 #238
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160181384
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb pas sinds mijn burn-out de diagnose. :) Daarvoor merkten mensen vaak al wel dat er "iets" met me aan de hand was, maar dat was meer iets om kritiek op mij te leveren of me belachelijk te maken i.p.v. rekening er mee te houden. Ik ben sociaal altijd erg onhandig geweest en kon het daarnaast vaak moeilijk verkroppen als ik dingen op een omslachtige manier moest doen terwijl het veel efficiënter kon, of tijd moest verknoeien aan in mijn ogen onzinnige dingen terwijl er belangrijkere dingen te doen waren enz. Een leidinggevende boven me die absoluut niet wil luisteren en alleen maar commando's kan geven is voor mij gewoon funest.

[..]

Het hebben van een vriendin helpt uiteraard enorm tegen de eenzaamheid en geeft mij ook een gevoel van gewaardeerd worden; iets wat ik altijd gemist heb. Uiteraard is de liefde zelf ook geweldig! :) Ik heb wel vaker een relatie gehad en dat had toen vaak ook wel een goede impuls, maar het heeft nog nooit zo goed gezeten als nu met deze! O+
Maar de grootste doorbraak voor mij was wel arbeidsongeschikt verklaard worden plus therapie krijgen; geen negatieve prikkels meer, gen stress, niet verplicht 40 uur per week mezelf moeten bewijzen tegenover mensen met wie je niet vrijwillig omgaat.
Natuurlijk is een vriendin hebben zeer fijn.
Ben wel blij om te lezen dat t vooral zit in je levensinvulling (bij jou dus juist geen werk want dan geen stress) en therapie.
Kan deezer wel wat van leren
pi_160181539
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben wel blij om te lezen dat t vooral zit in je levensinvulling (bij jou dus juist geen werk want dan geen stress) en therapie.
Thanks! :D

Ja alleen moet je wel kijken dat je thuis niet in een depressie afzakt van de eenzaamheid.
Zomaar een vereniging opzoeken of zo is helemaal niks voor mij en ik ben ook echt geen kroegtijger. Ik hou wel van diepe gesprekken en zo heel af en toe kom je wel eens iemand tegen die dat ook fijn vindt. Ik heb wel een paar vrienden, maar de meesten wonen ver weg. Met de meesten heb ik via FOK! contact en met anderen bel ik regelmatig en heel soms zie ik ze ook wel een keertje. :)
pi_160181601
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als ik opper dat een vriendin mij beter in mijn vel kan laten zitten wordt ik afgeslacht en moet ik eerst aan mezelf werken..
pi_160181631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als ik opper dat een vriendin mij beter in mijn vel kan laten zitten wordt ik afgeslacht en moet ik eerst aan mezelf werken..
ToT heeft therapie en hulp gezocht. En daardoor is hij een andere jongen geworden en is een meisje verliefd op hem geworden.

In jouw huidige staat wordt geen enkel meisje verliefd op jou.
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:52:07 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160181675
quote:

[..]

Zoals ToT ook aangeeft. de doorslag was therapie en een omgeving voor hem creëren die werkte.
De vriendin was mooi meegenomen. Dat is iets heel anders.
pi_160181727
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:25 schreef Deezertje het volgende:

Hier heb je een punt. Ik stagneer, sta stil. Een gozer van 25 is meestal al klaar met zijn studie, op zichzelf en klaar voor de rest van zijn leven. Ik probeer nog steeds in te halen wat ik nooit heb gedaan (daten, weekends uitgaan, filmavonden etc.). Wat dat betreft ben ik soms misschien kinderachtig. Lessen hielden mij op de been, maar nu ben ik elke dag vrij en met die vrijheid kan ik zelf niet omgaan.
Het is meer de manier hoe je hier overkomt wat nogal kinderlijk is. Je kruipt constant in de slachtofferrol en reageert alleen op de berichten die je wel zinden. Nergens neem je eens gewoon de verantwoordelijk waar een volwassen vent van 25 toch wel over zou moeten beschikken. Je vindt vooral jezelf heel erg zielig en met elke post probeer je een soort van medelijden te wekken. Het lijkt wel of je constant getroost wil worden. Om eerlijk te zijn ken ik heel wat zestienjarigen die volwassener overkomen dan jij. Ik ben een aantal jaar jonger dan jij, maar het is alsof ik tegen mijn kleine broertje praat.
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:56:53 #244
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160181791
En ook de 'die mensen hebben het en ik wil het ook, het is niet eerlijk' reacties is niet echt iets wat bij iemand van 25 past
pi_160182053
quote:

[..]

100% herkenbaar hoor: mensen eggen snel dat je eerst van jezelf moet houden voor je van een ander kan houden en dat je een relatie niet moet gebruiken om daarmee aan jezelf te werken.

Ik zeg: bullshit! :)
Okee, als je volkomen labiel zou zijn en onvoorspelbaar agressief kunt worden is het idd handig om eerst aan jezelf te werken, of als je zwelgt in zelfmedelijden of enorm de ander zou claimen.
Ik neem aan dat dit allemaal niet het geval is? Of in ieder geval niet te ernstig?
Ieder mens heeft wel wat; dat hoeft niet te betekenen dat je eenzaam moet blijven tot je gelukkig kunt zijn in je eentje. :)

Niet lullig tegen jou bedoeld dit hoor, en ik snap de standpunten van degenen die het zeggen ook wel; ik ben het er alleen niet mee eens! :)
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:07:36 #246
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160182137
Deezer die NIET enorm zwelgt in zelfmedelijden? Dan moet je zijn topics nog maar eens lezen ;)
pi_160182142
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
En ook de 'die mensen hebben het en ik wil het ook, het is niet eerlijk' reacties is niet echt iets wat bij iemand van 25 past
Het is wel zo dat als je idd sterk het gevoel hebt van "iedereen heeft een relatie en ik wil het ook en het is niet eerlijk dat ik geen relatie heb", dat de kans op claimgedrag wel vrij groot zou kunnen zijn, en dat werkt dan weer averechts.
Een relatie proberen aan te knopen kan verdomd moeilijk zijn en je moet een balans vinden tussen voldoende interesse tonen en niet te wanhopig/happig overkomen.
Direct de volgende ochtend al bellen zodra iemand je haar telefoonnummer geeft is bijvoorbeeld vaak geen goede stap. :)
pi_160182163
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:07 schreef gebakken-koekje het volgende:
Deezer die NIET enorm zwelgt in zelfmedelijden? Dan moet je zijn topics nog maar eens lezen ;)
Haha! :D

Nou om eerlijk te zijn heb ik dit topic zelfs ook niet eens volledig doorgelezen omdat ik deze dagen enorm druk ben met klussen en bezoek en dergelijke. :)
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:09:23 #249
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160182199
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Het is wel zo dat als je idd sterk het gevoel hebt van "iedereen heeft een relatie en ik wil het ook en het is niet eerlijk dat ik geen relatie heb", dat de kans op claimgedrag wel vrij groot zou kunnen zijn, en dat werkt dan weer averechts.
Een relatie proberen aan te knopen kan verdomd moeilijk zijn en je moet een balans vinden tussen voldoende interesse tonen en niet te wanhopig/happig overkomen.
Direct de volgende ochtend al bellen zodra iemand je haar telefoonnummer geeft is bijvoorbeeld vaak geen goede stap. :)
het is helemaal niet erg om iets te willen wat een ander ook heeft en daar soms eens van balen maar jaloers zijn als je stelletjes samen ziet lopen en het ze niet gunnen vind ik geen volwassen gedrag. En dan heb ik het over dat Deezer dat doet he, niet dat je denkt dat ik het over jou heb
pi_160182384
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:09 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

het is helemaal niet erg om iets te willen wat een ander ook heeft en daar soms eens van balen maar jaloers zijn als je stelletjes samen ziet lopen en het ze niet gunnen vind ik geen volwassen gedrag. En dan heb ik het over dat Deezer dat doet he, niet dat je denkt dat ik het over jou heb
Nee snap ik joh! ;)
Dat is dan wel rottig dat Deezer het anderen misgunt, maar ik kan het me wel voorstellen dat het pijn kan doen en dat-ie het gewoon liever niet ziet dat anderen gelukkig zijn; dat herinnert je er dan weer aan dat je dat zelf niet hebt en hoe ontzettend fijn het zou zijn als je het wel zou hebben.
Toch kan de rest van de wereld zich niet aan jouw ongeluk aanpassen. Hoe beter je met je eenzaamheid kunt omgaan, hoe positiever je weer op anderen overkomt, hoe meer kans je maakt dat er toch ergens een vonk over kan springen.

Buiten het feit dat ik thuis kwam te zitten hebben antidepressiva me ook enorm geholpen, met name Wellbutrin. Dat heeft eigenlijk geen merkbare bijwerkingen (in tegenstelling tot veel andere soorten) en het heeft mij echt door de zwaarste periode heen geholpen. Af en toe een oxazepammetje op de zwaarste momenten. :)
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:15:43 #251
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160182386
quote:

[..]

ok

Mocht je overigens denken dat ik maar een volslagen nutteloze last voor de maatschappij ben; ik doe wel vrijwilligerswerk voor vluchtelingen, maar dan wel op mijn voorwaarden; geen verplichtingen, me niet moeten verantwoorden tegenover een stichting enz. :) Ik overleg met de mensen zelf wanneer ik kom en hoe lang ik blijf enzo.
Dat is alleen maar goed! :). Vindt het alleen jammer dat we je niet 'nuttiger' kunnen inzetten op die manier bij een bepaalde baan.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_160182409
quote:
Ik heb wel vaker een relatie gehad en dat had toen vaak ook wel een goede impuls, maar het heeft nog nooit zo goed gezeten als nu met deze! O+
Laten we dit wezenlijke verschil niet over het hoofd zien. Misschien wel zo interessant als je zou kunnen aangeven wat de therapie je gebracht heeft en hoe je een en ander toepast om beter met je situatie om te kunnen gaan. Hoe ben je aan deze vriendin gekomen? Niet zozeer het datingsiteverhaal, maar hoe anders sta je er nu in dat deze relatie wel werkt? Hoe houdt je rekening met je autisme binnen je relatie enzo, waardoor het niet zo een issue is?
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:19:05 #253
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160182492
ToT ik vind jou nou al heel anders over komen als Deezer, jij reageert op mensen, gaat op dingen in, kan de nuttige dingen uit berichten halen en ik weet dat er heel veel verschillende soorten en variaties van autisme zijn en dat het ook niet te vergelijken is maar als ik dan hoor dat Deezer zegt van ja ik wil niet in contact met mensen die ook een stoornis in het autistisch spectrum hebben dan denk ik wel hou toch op zeg, kijk eens hoe veel hij bijvoorbeeld van jou zou kunnen leren over de manier van in het leven staan bijvoorbeeld en dingen aanpakken
pi_160182562
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:15 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Dat is alleen maar goed! :). Vindt het alleen jammer dat we je niet 'nuttiger' kunnen inzetten op die manier bij een bepaalde baan.
Ik heb 15 verschillende banen gehad, geloof me; dat gaat nooit lang goed! -O-
pi_160182587
Het is inderdaad niet erg om naar andere mensen te kijken en te willen wat zij ook hebben, maar doe daar dan ook iets voor. Stel doelen en probeer die te halen. De fase waarin je jezelf zielig vindt moet maar eens over zijn.

Ik vraag mij trouwens of Deezertje wel de posts leest of dat wanneer het te serieus wordt hij meteen zijn scherm weg klikt.
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:23:54 #256
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160182617
Ik denk dat Deezer meer 'scant' dan echt leest, wat hem bevalt pikt hij er uit
pi_160182636
Vergis je niet, wat Deezer al maanden doet op dit forum is kei- en keihard werken. Als je zo vastberaden bent als hij om dagelijks talloze posts te doen heb je er enorm veel plezier in en ben je enorm gedreven. Weinigen doen het hem na. Wanneer je dit realiseert, snap je ook waarom er zo weinig aan zijn situatie verandert. Op deze manier krijgt hij zo vreselijk veel aandacht van zoveel users. Je wilt niet uitrekenen hoeveel uur honderden Fok!ers al gestoken hebben in tips, adviezen, kritiek etc. Het is precies die aandacht die hem hier houdt en in zijn situatie laat. Ergens snap ik wel dat het enorm kick geeft als zoveel mensen zo'n enorme berg energie aan jou besteden, ook al ken je ze niet. De inhoud is dan helemaal niet meer belangrijk.

Stel je voor dat er wel wat verandert aan zijn situatie, dan is de noodzaak om hier te posten er niet meer, en verdwijnt de aandacht die hij van iedereen krijgt. Het zou mij wel lukken om een weekje, misschien 2 weken, iedere dag te posten over mijn leuke goedbetaalde baan, lieve vriendengroep en romantische & spannende dates, maar na verloop van tijd ben ik er toch wel klaar mee (en jullie ook). Het nut is er dan niet meer.
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:26:34 #258
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160182683
Daar heb je een heel sterk punt
pi_160182721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:24 schreef CyberTijn het volgende:
Vergis je niet, wat Deezer al maanden doet op dit forum is kei- en keihard werken. Als je zo vastberaden bent als hij om dagelijks talloze posts te doen heb je er enorm veel plezier in en ben je enorm gedreven. Weinigen doen het hem na. Wanneer je dit realiseert, snap je ook waarom er zo weinig aan zijn situatie verandert. Op deze manier krijgt hij zo vreselijk veel aandacht van zoveel users. Je wilt niet uitrekenen hoeveel uur honderden Fok!ers al gestoken hebben in tips, adviezen, kritiek etc. Het is precies die aandacht die hem hier houdt en in zijn situatie laat. Ergens snap ik wel dat het enorm kick geeft als zoveel mensen zo'n enorme berg energie aan jou besteden, ook al ken je ze niet. De inhoud is dan helemaal niet meer belangrijk.

Stel je voor dat er wel wat verandert aan zijn situatie, dan is de noodzaak om hier te posten er niet meer, en verdwijnt de aandacht die hij van iedereen krijgt. Het zou mij wel lukken om een weekje, misschien 2 weken, iedere dag te posten over mijn leuke goedbetaalde baan, lieve vriendengroep en romantische & spannende dates, maar na verloop van tijd ben ik er toch wel klaar mee (en jullie ook). Het nut is er dan niet meer.
Maar dat is toch logisch? Als ik een fulltime baan zou hebben zou ik 's avonds kapot zijn en hier niet veel meer posten. Als ik aan het daten ben idem. Simpelweg omdat ik dan betere of verplichte tijdsbesteding heb. Nu heb ik zeeën van tijd. Vergelijk het met een auto kopen. Je kan maanden energie steken in uitzoeken welke auto de beste is, maar als je dan eenmaal een auto hebt gekocht valt dat stuk weg en moet je weer een nieuw invulling zoeken.
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:29:30 #260
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160182764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar dat is toch logisch? Als ik een fulltime baan zou hebben zou ik 's avonds kapot zijn en hier niet veel meer posten. Als ik aan het daten ben idem. Simpelweg omdat ik dan betere of verplichte tijdsbesteding heb. Nu heb ik zeeën van tijd.
Oftewel, geen scriptie en niet daten, want hier posten en verder niets doen is fijner en veiliger
pi_160182779
quote:

[..]

Maar dat is toch logisch? Als ik een fulltime baan zou hebben zou ik 's avonds kapot zijn en hier niet veel meer posten. Als ik aan het daten ben idem. Simpelweg omdat ik dan betere of verplichte tijdsbesteding heb. Nu heb ik zeeën van tijd.
En die tijd kan je toch beter spenderen aan hulp zoeken? En als je weer de tijd hebt of klaar bent, kom je hier terug en vertel je je ervaringen en gaan we door tot je klaar bent voor de 'echte wereld'.
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:30:38 #262
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160182794
waarom maak je je scriptie dan niet af met die zeeën van tijd
pi_160182830
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Oftewel, geen scriptie en niet daten, want hier posten en verder niets doen is fijner en veiliger
Daten/socialiseren is je kwetsbaar opstellen. Je kan worden afgewezen als een dame op je afknapt of als na 4 dates blijkt er geen klik is, dan moet je weer van vooraf aan beginnen. Sommige mensen hebben meerdere dates per week, ik helaas niet. In de UB werkt iedereen aan zijn of haar toekomst, dus die hebben de stap al genomen verder te willen komen in het leven, daarom zitten ze er iedere dag. Ik zit er bij gebrek aan beter eigenlijk, thuis werken kan ik niet.
pi_160182855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:16 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Laten we dit wezenlijke verschil niet over het hoofd zien. Misschien wel zo interessant als je zou kunnen aangeven wat de therapie je gebracht heeft en hoe je een en ander toepast om beter met je situatie om te kunnen gaan. Hoe ben je aan deze vriendin gekomen? Niet zozeer het datingsiteverhaal, maar hoe anders sta je er nu in dat deze relatie wel werkt? Hoe houdt je rekening met je autisme binnen je relatie enzo, waardoor het niet zo een issue is?
Nou ik heb vroeger wel vaker therapieën gehad, maar dat was een "praatgroepje voor onzekere mannen" met een stotterende therapeut en een chronisch furieuze Tokkie van > 100 kilo aan spieren, diverse gesprekken met stagiaires die jonger waren dan ikzelf en die ik binnen 2 of 3 sessies helemaal klem had geluld enz. Na mijn burn-out heb ik een tijdje in een herstellingsoord gezeten waar ik positief omgang had met mijn lotgenoten daar (zo ongeveer iedereen daar zat met spanningsklachten), wat me al een stukje acceptatie gaf. De therapieën in dat herstellingsoord werkten op bepaalde punten wat averechts, maar ik werd voor het eerst in mijn leven echt serieus genomen met mijn klachten, en dat deed me gewoon echt heel goed!
Helaas heb ik daarna een paar echt verschrikkelijke therapeuten gehad waardoor ik alles van me af heb gegooid en alle vertrouwen in de psychologie verloren had.
Toen zakte ik heel diep in de ellende af, ook omdat in die periode mijn vader overleed, mijn beste vriend de vriendschap afkapte en verschillende andere dingen gebeurden.
Pas een jaar later of zo besloot ik de draad toch weer op te pakken omdat ik er in mijn eentje niet meer uit kom komen; mijn huis versmeerde, mijn administratie was een puinzooi en mijn financiën waren ook dikke ellende.
Toen ben ik naar het Radboud in Nijmegen gegaan, waar eindelijk Asperger en AD(H)D geconstateerd werd.
Op basis daarvan kreeg ik begeleiding, waardoor mijn thuissituatie verbeterde en met de therapieën kreeg ik vooral het gevoel van dat er veel meer mensen zijn met precies dezelfde problemen. De therapiegroepen, met name de groep voor mensen met Asperger, waren geweldig! _O_ Het klikte ZO GOED met de groepsgenoten, we zaten echt op één lijn met elkaar! Dat leverde me ook echt heel erg veel positiviteit op.

Kort na het afronden van de therapie wilde iemand me koppelen aan een buitenlandse schone, maar dat bleek een scam te zijn. Toch wekte dat wel weer het verlangen naar een relatie.
Gewone datingsites voel ik me altijd doodongelukkig bij; de meeste Nederlandse dames daar komen me erg assertief tot soms zelfs dominant over. Is misschien maar een idee, maar dat gevoel kreeg ik er steeds bij.
Toen heb ik me ingeschreven bij een internationale datingsite. Na een aantal valse starten ben ik uiteindelijk een SUUUUUUUUUUUUUUUPERlieve, intelligente, begripvolle, rustige maar ook spontane meid tegengekomen met wie ik elke dag serieus 8 uur per dag zit te chatten, en met wie ik inmiddels ook op vakantie ben geweest! *O* En in April komt ze 3 maand hier naar toe! *O*
pi_160182878
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:30 schreef gebakken-koekje het volgende:
waarom maak je je scriptie dan niet af met die zeeën van tijd
Omdat ik nog steeds niet geloof dat er dan ineens een hele ommekeer komt in mijn leven. Onzekerheid: solliciteren (hoe lang?), op mezelf of nog niet etc. Het enige wat je kan zeggen tijdens het daten is dat je bent afgestudeerd. Bovendien is de scriptie niet het enige, de opdrachten liggen er ook nog en die liggen er helaas bewust (lastig/sociaal inzicht voor nodig als fotoreportages maken e.d.)
pi_160182890
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:19 schreef gebakken-koekje het volgende:
ToT ik vind jou nou al heel anders over komen als Deezer, jij reageert op mensen, gaat op dingen in, kan de nuttige dingen uit berichten halen en ik weet dat er heel veel verschillende soorten en variaties van autisme zijn en dat het ook niet te vergelijken is maar als ik dan hoor dat Deezer zegt van ja ik wil niet in contact met mensen die ook een stoornis in het autistisch spectrum hebben dan denk ik wel hou toch op zeg, kijk eens hoe veel hij bijvoorbeeld van jou zou kunnen leren over de manier van in het leven staan bijvoorbeeld en dingen aanpakken
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik ook gigantisch van me af heb zitten bijten in periodes waarin ik echt het gevoel overal helemaal alleen voor te staan, en dat mensen nog steeds onredelijke dingen van mij verwachtten en ik echt van niemand begrip kreeg. :@
pi_160182998
quote:

[..]

Maar dat is toch logisch? Als ik een fulltime baan zou hebben zou ik 's avonds kapot zijn en hier niet veel meer posten. Als ik aan het daten ben idem. Simpelweg omdat ik dan betere of verplichte tijdsbesteding heb. Nu heb ik zeeën van tijd. Vergelijk het met een auto kopen. Je kan maanden energie steken in uitzoeken welke auto de beste is, maar als je dan eenmaal een auto hebt gekocht valt dat stuk weg en moet je weer een nieuw invulling zoeken.
Absoluut, zijn we het daar over eens :)

Ik kan ook m'n baan opzeggen, m'n vrienden vaarwel zeggen, stoppen met daten, en thuis hier achter m'n PC gaan lopen klagen op Fok! Wat jij doet, kan ik ook, kan iedereen. Verschil is dat ik er voor kies om de beste versie van mezelf te zijn en een zo leuk mogelijk leven voor mezelf te creëren en verantwoordelijkheid voor dat leven te nemen. Dat maakt mij niet beter ofzo. Wat jij doet, is natuurlijk ook prima. Het is simpelweg een andere keuze, en ik zal de laatste zijn om daar over te oordelen, feitelijk omdat het me totaal niet boeit wat jij doet met je leven. Het is alleen jammer dat je een bodemloze energieslurpende put voor de overige users hier bent geworden. Aan de andere kant, daar kiezen mensen natuurlijk ook zelf door op jou te reageren.
pi_160183006
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik nog steeds niet geloof dat er dan ineens een hele ommekeer komt in mijn leven. Onzekerheid: solliciteren (hoe lang?), op mezelf of nog niet etc. Het enige wat je kan zeggen tijdens het daten is dat je bent afgestudeerd. Bovendien is de scriptie niet het enige, de opdrachten liggen er ook nog en die liggen er helaas bewust (lastig/sociaal inzicht voor nodig als fotoreportages maken e.d.)
Ik dacht dat het wel duidelijk was wat je ouders zeiden over het afmaken en thuis wonen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:40:08 #269
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_160183048
quote:

[..]

Je stelt je ouders enorm teleur.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_160183059
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:32 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daten/socialiseren is je kwetsbaar opstellen. Je kan worden afgewezen als een dame op je afknapt of als na 4 dates blijkt er geen klik is, dan moet je weer van vooraf aan beginnen. Sommige mensen hebben meerdere dates per week, ik helaas niet. In de UB werkt iedereen aan zijn of haar toekomst, dus die hebben de stap al genomen verder te willen komen in het leven, daarom zitten ze er iedere dag. Ik zit er bij gebrek aan beter eigenlijk, thuis werken kan ik niet.
Klopt, daten is idd je kwetsbaar opstellen en als je smoorverliefd op iemand bent en diegene laat op een gegeven moment merken toch geen interesse meer te hebben, ga je wel ongelooflijk hard op je muil.
Je moet je verwachtingen niet te hoog leggen (niet meteen voor een bloedmooi topmodel met een iq van 140 gaan die elk land van de wereld al bezocht heeft en een succesvol zakenvrouw is en een enorm uitgebreide vriendenkring heeft enz enz enz.)
Wat wel wil helpen is gericht zoeken; ik ben jarenlang in spirituele zaken bezig geweest en ben er achter gekomen dat er zelfs een spirituele datingsite bestaat: Netsamen. Daar heb ik ook een leuke date aan overgehouden, maar die dame maakte het toch uit met me, om vervolgens toch weer terug te komen omdat ze alleen maar aan mij kon denken. :@ Ja gevoelsmatig was het bij mij toen echter wel over; me verlaten voor een ander = exit. e was verder wel echt lief hoor! :Y
pi_160183142
quote:

[..]

Onzekerheid over sollicitaties en dergelijke is iets waar iedereen mee te maken krijgt. Je kunt het zelfs als iets spannends en uitdagends zien; schrijf een brief die zo professioneel en enthousiast er uit ziet dat ze je wel MOETEN uitnodigen! *O*
Wat betreft thuis wonen of op jezelf: ik denk dat zelfstandigheid wel een positief effect kan hebben. :)
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:43:26 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160183160
quote:

[..]

Denk je dat je toekomst er beter van wordt als je deze opleiding níet afmaakt?
pi_160183476
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:24 schreef CyberTijn het volgende:

Deels snap ik je stelling, dat dit inderdaad de enige plek is waar Deezer aandacht krijgt. Maar een ander deel snap ik niet. De posts die naar Deezertje gericht zijn zijn inmiddels niet meer positief. Zelfs met zijn autisme snapt hij volgens mij best dat hij hier ook als een loser overkomt. Als ik zulke posts over mijzelf zou lezen zorg ik er voor dat er wat verandert, het tegendeel bewijzen. Zo leuk kan het toch niet zijn om naar een forum te gaan waar ondanks er veel aandacht voor je is ze wel allemaal negatief over je denken? Je zou denken dat het een vorm van automutilatie is.
pi_160183589
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:33 schreef ToT het volgende:
Toen heb ik me ingeschreven bij een internationale datingsite. Na een aantal valse starten ben ik uiteindelijk een SUUUUUUUUUUUUUUUPERlieve, intelligente, begripvolle, rustige maar ook spontane meid tegengekomen met wie ik elke dag serieus 8 uur per dag zit te chatten, en met wie ik inmiddels ook op vakantie ben geweest! *O* En in April komt ze 3 maand hier naar toe! *O*
Bedankt voor je uitgebreide verhaal! Maar dit laatste stukje lijkt bijna alsof het een kwestie is van de juiste dame tegenkomen en dat lijkt me gezien de veranderingen die je hebt doorgemaakt niet zo een realistisch beeld voor TS. Afgezien van de persoon, hoe sta je nu anders in je huidige relatie ten opzichte van voorgaande relaties? Hoe heb je haar vertelt van je diagnose en wat dat irl betekent enzo?

En nieuwsgierig aagje als ik ben, mag ik vragen naar haar nationaliteit en wat ze doet voor a living? Wel spannend als je ineens drie maanden gaat samenwonen enzo. Had je dat al eens gedaan?
pi_160183596
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:53 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Deels snap ik je stelling, dat dit inderdaad de enige plek is waar Deezer aandacht krijgt. Maar een ander deel snap ik niet. De posts die naar Deezertje gericht zijn zijn inmiddels niet meer positief. Zelfs met zijn autisme snapt hij volgens mij best dat hij hier ook als een loser overkomt. Als ik zulke posts over mijzelf zou lezen zorg ik er voor dat er wat verandert, het tegendeel bewijzen. Zo leuk kan het toch niet zijn om naar een forum te gaan waar ondanks er veel aandacht voor je is ze wel allemaal negatief over je denken? Je zou denken dat het een vorm van automutilatie is.
En toch zijn we er allemaal getuige van dat het gebeurt ;)

"Leuk" is inderdaad niet het goede woord. Er is een deel van het brein wat er voldoening uit haalt. Zo zijn er tal van stoornissen waar mensen compulsief gedrag vertonen wat voor "gezonde" mensen onbegrijpelijk en op het eerste gezicht ronduit destructief is. Dit gedrag is niet anders.
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:59:36 #276
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160183664
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:06 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Alleen de meest oppervlakkige snollen vinden een gespierd lichaam belangrijk :') Dat is echt grote onzin. Zolang je maar gewoon slank/atletisch gebouwd bent en een goede kledingsmaak en zelfvertrouwen hebt dan zal 95% van de vrouwen je niet afkeuren omdat je niet lijkt op Dwayne Johnson
Je hebt bodybuilderstypes en duidelijk voelbare/zichtbare spieren. Ik prefereer heel sterk het laatste. Geen bonenstaak voor mij, brrrrrrr. Lang (bij voorkeur), stevig, gespierd, lekker, leuk en lief: kom maar door!

* Andromache houdt even halt en gaat eerst aan zichzelf werken
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_160183756
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:59 schreef Andromache het volgende:

[..]

Je hebt bodybuilderstypes en duidelijk voelbare/zichtbare spieren. Ik prefereer heel sterk het laatste. Geen bonenstaak voor mij, brrrrrrr. Lang (bij voorkeur), stevig, gespierd, lekker, leuk en lief: kom maar door!

* Andromache houdt even halt en gaat eerst aan zichzelf werken
Dat bedoelde ik. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160184287
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:56 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide verhaal! Maar dit laatste stukje lijkt bijna alsof het een kwestie is van de juiste dame tegenkomen en dat lijkt me gezien de veranderingen die je hebt doorgemaakt niet zo een realistisch beeld voor TS. Afgezien van de persoon, hoe sta je nu anders in je huidige relatie ten opzichte van voorgaande relaties? Hoe heb je haar vertelt van je diagnose en wat dat irl betekent enzo?

En nieuwsgierig aagje als ik ben, mag ik vragen naar haar nationaliteit en wat ze doet voor a living? Wel spannend als je ineens drie maanden gaat samenwonen enzo. Had je dat al eens gedaan?
Whehehe no problem. :P

Met de vorige relaties had ik vooral problemen wat betreft persoonlijke ontwikkeling van de vriendin, of ze kon erg grillig en onvoorspelbaar zijn. Met degene met wie ik de grootste wrijvingen had, heb ik 2,5 jaar een relatie gehad.

Met mijn huidige vriendin heb ik, ondanks een groot verschil in leeftijd, veel meer het gevoel op 1 lijn met elkaar te staan. We kunnen enorm goed met elkaar praten over alles. Ze is ontzettend leergierig en geïnteresseerd in veel dingen. Ze weet van mijn autisme af en heeft er totaal geen problemen mee. Het kwam ter sprake toen ze me vroeg wat voor werk ik had, en ik haar vertelde dat ik arbeidsongeschikt was en hoe dat zo kwam.
Een aantal mensen in haar omgeving hebben hier wel problemen mee, maar daar trekt zij zich niets van aan. :)
Ze is half Filipijns en half Ghanees, maar woont in de Filipijnen. :) Ze loopt momenteel stage voor haar bacheloropleiding om lerares in het basisonderwijs te worden en wil hierna haar Master's degree halen; we gaan kijken of ze deze opleiding in Nederland kan volgen, maar dat zal wel een flinke uitdaging kunnen worden.

Ik heb nog nooit eerder met een vriendin samengewoond; ik was altijd al blij als ze na het weekend weer opgedonderd waren, omdat er altijd wrijvingen waren! _O- Met mijn huidige vriendin verwacht ik echt bijzonder weinig problemen; zij is iemand die echt niet snel boos te krijgen is, en kan ook goed open staan voor feedback. In zulke situaties blijf ikzelf ook altijd rustig en open-minded en het hoeft echt niet zo te zijn dat ik de broek aan heb in huis; SAMEN komen we er wel uit! ^O^ Ik ben ook echt niet te beroerd om water bij de wijn te doen of zo, zolang de ander maar REDELIJK blijft!

Maar als de ander (zoals in mijn vorige relaties) erg ONredelijk kan zijn, krijgt die het gewoon 2x zo hard terug! Ik probeer altijd samen naar oplossingen te zoeken, maar als ik vanuit het niets ineens een snauw krijg over iets waarvan ik me geen kwaad bewust ben en het valt ook meteen niet uit te praten, dan komt de autist in me naar boven! _O-
  donderdag 25 februari 2016 @ 01:45:52 #279
416931 yats
(non) Average Joe
pi_160194645
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daten heb je vooraf al contact.

Ik wil best met iemand afspreken en een keer wat eten/drinken in Nijmegen ofzo.
Oh, nu toch wel?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 09:20:09 #280
416020 K44S
The bearded man
pi_160196351
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 01:45 schreef yats het volgende:

[..]

Oh, nu toch wel?
Het klinkt ook erg enthousiast van ts.

Ik vind je maar een naar mannetje ts.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_160196466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:54 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Het is meer de manier hoe je hier overkomt wat nogal kinderlijk is. Je kruipt constant in de slachtofferrol en reageert alleen op de berichten die je wel zinden. Nergens neem je eens gewoon de verantwoordelijk waar een volwassen vent van 25 toch wel over zou moeten beschikken. Je vindt vooral jezelf heel erg zielig en met elke post probeer je een soort van medelijden te wekken. Het lijkt wel of je constant getroost wil worden. Om eerlijk te zijn ken ik heel wat zestienjarigen die volwassener overkomen dan jij. Ik ben een aantal jaar jonger dan jij, maar het is alsof ik tegen mijn kleine broertje praat.
Mijn broertje wordt over 2 maanden 15 en die vind ik al volwassener overkomen.
pi_160199453
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:20 schreef K44S het volgende:

[..]

Het klinkt ook erg enthousiast van ts.

Ik vind je maar een naar mannetje ts.
Klinkt inderdaad alsof hij er een ander plezier mee moet doen. :')
pi_160199858
http://www.meegeldersepoort.nl/cursus/de-vriendenkring/ klinkt als heel geforceerd en blijf je binnen je spectrum
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:28:34 #285
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160199920
Probeer zoiets gewoon eens Deezer! Zo'n intake gesprek kan nooit kwaad en dan kan je ook meteen je zorgen/bezwaren/wensen uiten.
Nu niet een keer alleen een site opzoeken waar zoiets mogelijk is maar er ook iets mee doen!
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:29:45 #286
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160199960
Ik vind het trouwens positief dat je nu opeens wel open staat voor dingen zoals dat.
pi_160199965
Denk niet dat het gratis is, dus ...

Laatste keer haakte hij ook af voor een maar tientjes op het eind.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:31:18 #288
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160199994
Dit is wel echt iets voor mensen zoals Deezer dus het is niet puur het ontmoeten maar hij kan er ook echt iets aan hebben in de toekomst.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:42:38 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160200262
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:30 schreef j1nxnl het volgende:
Denk niet dat het gratis is, dus ...

Laatste keer haakte hij ook af voor een maar tientjes op het eind.
Niet zo negatief!
pi_160200697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:31 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dit is wel echt iets voor mensen zoals Deezer dus het is niet puur het ontmoeten maar hij kan er ook echt iets aan hebben in de toekomst.
Die cursus is 40 euro dat dat is niks ;) maar de laatste les zie ik wel tegenop (iemand uit je eigen netwerk). Sowieso is de diagnose bijna 10 jaar geleden gesteld dus..

Vriendengroep ben in bang voor de echte autisten. Heb zoiets vroeger ook gedaan maar dat klikte nooit omdat ze toch een ander denkniveau hadden en dat ook uitten. Dus als je lekker aan het bowlen was viel je toch altijd op als 'dat aparte groepje'.
pi_160200747
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:26 schreef Deezertje het volgende:
http://www.meegeldersepoort.nl/cursus/de-vriendenkring/ klinkt als heel geforceerd en blijf je binnen je spectrum
Dat iets 'geforceerd' is betekent niet dat het geen baat kan hebben. Sterker nog, ik denk dat jij ook een beetje geforceerd moet worden en meer hebt aan strakke begeleiding zodat je een stok achter de deur hebt. Aanmodderen via die apps en bezoekjes aan de UB en sportschool hebben je tot dusver ook geen baat gehad.

Het is geen ramp om hulp te krijgen Deezer, zorg eens dat die enorme muur wordt afgebroken. Stuur vandaag gewoon een mailtje dat je interesse hebt, laat dat balletje rollen.
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:03:24 #292
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160200830
Er staat toch ook dat het is voor mensen die normaal tot hoog fuctioneren en dat doe jij ook dus probeer het gewoon eens, al is het maar dat intake gesprek van die vriendengroep
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:04:18 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160200854
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die cursus is 40 euro dat dat is niks ;) maar de laatste les zie ik wel tegenop (iemand uit je eigen netwerk). Sowieso is de diagnose bijna 10 jaar geleden gesteld dus..

Vriendengroep ben in bang voor de echte autisten. Heb zoiets vroeger ook gedaan maar dat klikte nooit omdat ze toch een ander denkniveau hadden en dat ook uitten. Dus als je lekker aan het bowlen was viel je toch altijd op als 'dat aparte groepje'.
Loopt je begeleiding ook via MEE Gelderse Poort? Bespreek het anders eens met diegene.

En anders een (vrijblijvend) intakegesprek: misschien rolt daar wel een heel goed advies uit.
pi_160200883
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zou toch ook echt eens stoppen met het generaliseren van autisten. Je baalt dat je (een lichte vorm van) autisme hebt, dat kan ik goed begrijpen. Maar hoe lang blijf je in dat rouwproces en zorg je dat er iets gebeurt? Laten we eerlijk zijn, liever autistische vrienden dan helemaal geen vrienden toch? Daarnaast zit het echt tussen je oren dat je opvalt als 'dat aparte groepje', autisme is iets wat je nauwelijks ziet aan de buitenkant.

Trouwens, wie zegt dat jij de enige bent met licht autisme?
pi_160200984
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:03 schreef gebakken-koekje het volgende:
Er staat toch ook dat het is voor mensen die normaal tot hoog fuctioneren en dat doe jij ook dus probeer het gewoon eens, al is het maar dat intake gesprek van die vriendengroep
De therapiegroep die ik in Het Radboud heb gehad was ook voor normaal tot hoogfuncitonerende mensen met autisme. En autismecafé's zijn vaak voor ook die doelgroepen. :)
pi_160201012
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Loopt je begeleiding ook via MEE Gelderse Poort? Bespreek het anders eens met diegene.

En anders een (vrijblijvend) intakegesprek: misschien rolt daar wel een heel goed advies uit.
Nee ontvang elders begeleiding voor mijn autisme al is het momenteel een wekelijkse uitlaatklep aan het worden ipv echt dingen ondernemen.
pi_160201016
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zo grappig trouwens; ik heb vaker contact met MEE gehad, en telkens zochten ze extern hulp voor mij, omdat zij niet voor hoogfunctionerende autisten zouden zijn! :') WTF? Volgens mij klopt daar geen zak van, maar ik ben in ieder geval wel goed geholpen met die externe hulp die zij hadden opgezocht. :)
pi_160201040
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee ontvang elders begeleiding voor mijn autisme al is het momenteel een wekelijkse uitlaatklep aan het worden ipv echt dingen ondernemen.
Ga eens met je begeleider wandelen, ergens een hapje en een drankje doen en meer van dat soort dingen. :) Dat kan je al een klein beetje over een eerste drempel heen zetten m naar andere sociale aangelegenheden te gaan.
pi_160201041
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:05 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik zou toch ook echt eens stoppen met het generaliseren van autisten. Je baalt dat je (een lichte vorm van) autisme hebt, dat kan ik goed begrijpen. Maar hoe lang blijf je in dat rouwproces en zorg je dat er iets gebeurt? Laten we eerlijk zijn, liever autistische vrienden dan helemaal geen vrienden toch? Daarnaast zit het echt tussen je oren dat je opvalt als 'dat aparte groepje', autisme is iets wat je nauwelijks ziet aan de buitenkant.

Trouwens, wie zegt dat jij de enige bent met licht autisme?
Bij die mensen zag je aan de buitenkant en aan hun doen en laten dat het ook niet helemaal 100% was.
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:11:51 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160201042
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:10 schreef Deezertje het volgende:
wekelijkse uitlaatklep
Wat vertel je dan allemaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: