Bij mij op de sportschool komen vooral stelletjes en fitness is vrij individualistisch. Je hebt wel groepslessen en cursussen maar daar moet je redelijk vaardig voor zijn of iig een grote drempel over.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:19 schreef appelvla het volgende:
Datingapps/sites zou ik wel blijven gebruiken als je het moeilijk vindt om met mensen in contact te komen. Er hoeft maar net 1 juiste tussen te zitten. Daarnaast zijn op de bekende plekken (bv sportschool etc) genoeg aanknopingen om nieuwe mensen te ontmoeten.
Eens gedacht aan het verwisselen van omgeving? Nieuwe stad, nieuwe mensen...
Dat wel ja, maar het 'alleen zijn' gevoel wordt gewoon alleen maar sterker. Het voelt echt als zo'n afsluitingsperiode maar behalve mijn papiertje kijk ik niet echt vrolijk terug op de afgelopen jaren. De meeste mensen sluiten hun studententijd af met een opgebouwde vriendengroep (die dan half uit elkaar valt na de uitreiking) of een relatie. Niet dat ik zo'n huisje boompje beestje ben, maar al die fases waar ik doorheen ga kan ik enkel en alleen met mezelf delen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:23 schreef Mandéra het volgende:
Goed dat je in ieder geval nu actief bezig bent met het afronden van je studie.
Ik moet nog 6 weken Roa slikken, wat als je gevoelig bent voor depressie of neerwaartse gedachten (wat ik wel heb, ook door de acne), de gevoelens versterkt. Maar voordat het goed uit je lichaam is praten we over begin juni.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:20 schreef Copycat het volgende:
En Deezer, ik denk dat het ook voor jou hoog tijd wordt eens met je huisarts te praten over je isolement en hoe je jezelf, met hulp, daaruit kunt trekken. Alleen lukt het je duidelijk niet.
En ook: ''Ze worden vaak mysterieus, attent, betrouwbaar, rustig, goed geïnformeerd en intelligent gevonden'' Oftewel mijn 'nice guy definitie'.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:23 schreef Koral het volgende:
Mensen met het aspergersyndroom hebben vaak het gevoel dat ze niet echt thuishoren op deze wereld.
Bron: http://www.relatietherapie-brabant.nl/asperger-relaties
Kortom; zoek hulp bij een professional. Dat gevoel van er niet bij horen veranderd niet met het verkrijgen van een relatie.
Nou bedankt hè, ik word volgende week 30 en ik kan me aardig vinden in je OP.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:10 schreef Deezertje het volgende:
Voor je het weet ben ik 30 en dan gaat het hard.
En ook: "Vaak worden mensen met het syndroom van Asperger door hun omgeving beschouwd als excentriek, wereldvreemd of als heel individualistisch (Einzelgängers)."quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En ook: ''Ze worden vaak mysterieus, attent, betrouwbaar, rustig, goed geïnformeerd en intelligent gevonden'' Oftewel mijn 'nice guy definitie'.
Ik zie een relatie als een vriendschap en intimiteit in één. Puur intimiteit (ONS) is voor mij niet weggelegd, iig niet via die apps merk ik. Bovendien moet je daar ook wel een beetje sociaal voor zijn, iig mensen het gevoel geven dat je vertrouwen bent en ze op hun gemak kan stellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:36 schreef Koral het volgende:
Deezer,
Hoe denk je in een relatie met jouw directheid en gesteldheid op je eigen vrijheid iemand gelukkig te kunnen maken? Je mist de vaardigheden voor het maken van contact en dus ook het onderhouden van een relatie!
En alle aandacht die je hier gegeven wordt herken je ook niet met een gevoel dat je ergens bij hoort. Dus als je al wel een beetje vaardigheden zou opdoen (of iemand met minder genoegen zal nemen) dan herken je de behoeftes van een ander in een relatie nog steeds niet!
Als ik andere topics mag geloven zijn er dan weer genoeg vrouwen met rammelende eierstokken en stukgelopen relaties en eisenlijstjes die genoegen nemen met minder, maar dat lijkt me ook niet zo'n fijn vooruitzichtquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:40 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nou bedankt hè, ik word volgende week 30 en ik kan me aardig vinden in je OP.
Dit ging over hoe je de gevoelens van een ander gaat herkennen en vervullen. En het ontgaan dat je wel ergens bij hoort gezien alle aandacht die je hier ontvangt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zie een relatie als een vriendschap en intimiteit in één. Puur intimiteit (ONS) is voor mij niet weggelegd, iig niet via die apps merk ik. Bovendien moet je daar ook wel een beetje sociaal voor zijn, iig mensen het gevoel geven dat je vertrouwen bent en ze op hun gemak kan stellen.
Ik heb nooit gezegd dat een relatie voor mij makkelijk is, maar als ik nooit de kans krijg om het te proberen zal ik het nooit weten. Het is ook iets waar je geen grip op hebt: niet ik heb zin in boerenkool vanavond, nou dan koop ik een zak boerenkool in de supermarkt. Een relatie kan je niet kopen in de winkel met geld, maar heb je gevoelens voor nodig.
Ze raden mij een EMDR-therapie aan, alleen moet ik dat zelf ophoesten en gezien ik van voraf resultaat houdt weet ik niet of een slimme zet is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:43 schreef Koral het volgende:
[..]
Dit ging over hoe je de gevoelens van een ander gaat herkennen en vervullen. En het ontgaan dat je wel ergens bij hoort gezien alle aandacht die je hier ontvangt.
En het feit dat je hier al tig topics hebt geopend over het feit dat het je niet lukt om contact te maken, en dus ook de vaardigheden mist om een relatie te onderhouden.
Werk aan de winkel jongen!
Bij voorkeur met mensen die begrijpen wat de handicaps van asperger kunnen inhouden. Dat zijn er hier denk ik niet veel![]()
Dat heeft toch te maken met traumatische ervaringen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ze raden mij een EMDR-therapie aan, alleen moet ik dat zelf ophoesten en gezien ik van voraf resultaat houdt weet ik niet of een slimme zet is.
Vooraf resultaat ga je nooit krijgen, natuurlijk. En ook krijg je vooraf geen garantie over het te behalen resultaat. Maar om het daarom niet te doen, is wel erg gemakzuchtig. En dom. Zie het als een broodnodige investering in jezelf.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:
Ze raden mij een EMDR-therapie aan, alleen moet ik dat zelf ophoesten en gezien ik van voraf resultaat houdt weet ik niet of een slimme zet is.
Ja, maar het gevoel er niet bijhoren of gepest door je uiterlijk vroeger kan dat onbewust misschien zo zijn. Als ik in de spiegel kijk weet ik dat ik niet lelijk ben, maar het wil niet doordringen deze informatie te gebruiken (dus zelfverzekerd over te komen) tijdens het daten of gewoon contact.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:49 schreef Koral het volgende:
[..]
Dat heeft toch te maken met traumatische ervaringen?
Het kan via de GGZ ja, maar het valt onder je eigen risico en die is van mij heel hoog. Dus de eerste 885 euro kan ik zelf ophoesten. Nou zal het wel niet zoveel kosten schat ik in, maar een keer of vier (dus tussen de 200-350) ben je wel kwijt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:50 schreef Elvi het volgende:
Hoezo moet je EMDR zelf ophoesten? Dat valt toch onder GGZ?
Er zijn wel goede resultaten mee behaald, tenminste van de mensen die deze therapie hebben gehad (ervaringsdeskundigen dus) hoor ik veel goeds. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Wat heb je te verliezen? Alleen geld dan toch? Naja dat kan je toch niet meenemen je graf in dus go for it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |