Hoor al wekenlang een tv denk ik. Hele dag door. LTVDK word al gek van mijn geklaagquote:
Woon je in een koop- of huurwoning? Zijn er geen huisregels over geluidsoverlast? Kun je niet bij een VVE of verhuurder aankloppen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Ah de bovenburen komen ook thuis
[ afbeelding ]
Koop.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Woon je in een koop- of huurwoning? Zijn er geen huisregels over geluidsoverlast? Kun je niet bij een VVE of verhuurder aankloppen?
Ik zit zelf in een VVE-bestuur. Ik raad je een andere aanpak aan. Er zijn ongetwijfeld huisregels. Als die inderdaad worden overschreden, neem dan contact op met het VVE-bestuur. Beschrijf je klacht, zeg dat je zelf al onderzoek hebt gedaan, maar dat je niet precies weet waar het geluid vandaan komt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Koop.
De eigenaar van de bovenwoning zit in dezelfde VVE. Hij verhuurt het particulier. Dus bij volgende vergadering ga ik maar vragen of ze wel een ondervloer hebben. Waar de tv vandaan komt denk ik is een andere VVE dus moet dan maar zelf oplossen.
Als het geen koop was had ik er serieus over nagedacht om te verhuizen
Ik ga nu gelukkig weg:pquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zit zelf in een VVE-bestuur. Ik raad je een andere aanpak aan. Er zijn ongetwijfeld huisregels. Als die inderdaad worden overschreden, neem dan contact op met het VVE-bestuur. Beschrijf je klacht, zeg dat je zelf al onderzoek hebt gedaan, maar dat je niet precies weet waar het geluid vandaan komt.
Vaak is in een huishoudelijk reglement wel vastgelegd of er een verplichting is om een ondervloer te hebben. De VVE kan natuurlijk ook een berichtje de deur uitdoen naar eigenaren, met gewoon de oproep om rekening te houden met elkaar qua geluidsoverlast.
Verder is de eigenaar verantwoordelijk voor het gedrag van zijn huurder. Als een huurder overlast veroorzaakt, kan de VVE daar de eigenaar op aanspreken of zelfs beboeten. Bij ons in het gebouw was dat laatste vorig jaar helaas een keer nodig.
Tuurlijk. Ik zie je bericht wel verschijnen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik ga nu gelukkig weg:p
Mag ik je straks nog vragen hoe ik het moet aanpakken? Totaal geen ervaring er mee en ga ook liever de confrontatie uit de weg:P
Je moet toch wat hè? Ik doe sinds mijn 18e bijna ononderbroken iets aan vrijwilligerswerk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:33 schreef Njosnavelin het volgende:
Elfletterig in VVE bestuur, natuurlijk
Verbaast me niks. Wat heb je nog meer gedaan?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je moet toch wat hè? Ik doe sinds mijn 18e bijna ononderbroken iets aan vrijwilligerswerk.
Ik heb onder meer ook in een muziekcafé gewerkt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:49 schreef Njosnavelin het volgende:
Verbaast me niks. Wat heb je nog meer gedaan?
Dat zou ik niet accepteren. Je betaalt maandelijks een bijdrage; dan mag je verwachten dat zulke defecten binnen een redelijke termijn worden gerepareerd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:50 schreef Njosnavelin het volgende:
Van ons VVE bestuur ben ik tot dusver niet zo onder de indruk. Intercom is al 3 maanden kapot en deur naar balkon gaat nauwelijks nog open, hebben we al lang gemeld maar er gebeurt niks.
Waarom?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:32 schreef Specularium het volgende:
Kan iemand mij alsjeblieft even tegenhouden?
Hoop dat je mij op weg kunt helpen:Pquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je moet toch wat hè? Ik doe sinds mijn 18e bijna ononderbroken iets aan vrijwilligerswerk.
Wanneer ga jij ons allemaal bij je uitnodigen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoop dat je mij op weg kunt helpen:P
ik vermoed dus dat er boven geen isolatievloer onder hun laminaat ligt. Dit denk ik omdat ik de buurvrouw die er voor woonde nooit hoorde, zij had ook nog een 16 jarige zoon in huis en vaak kleine kinderen op bezoek.
Waar ik nu een beetje mee zit is dat de huidige bewoners er al denk ik 3 jaar wonen en ik dus niet eerder bij hun heb geklaagd. Maar ben er nu dus echt klaar mee.
Dus ik moet eerst achterhalen wie in het bestuur zit? Of kan ik ook een brief schrijven naar het bedrijf wat de VVE faciliteert? En dan schrijf ik ze dus een brief dat ik dus denk dat er boven geen ondervloer ligt. Hoe gaat het dan verder?
Om mee te luisteren naar het geluid?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wanneer ga jij ons allemaal bij je uitnodigen?
Je situatie is me niet helemaal duidelijk. Je had het over twee verschillende VVE's. Zit de persoon die je hierboven beschrijft in dezelfde VVE als jij? Zo ja, dan moet je bij je eigen VVE zijn. Zo niet, dan moet je bij die andere VVE zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoop dat je mij op weg kunt helpen:P
ik vermoed dus dat er boven geen isolatievloer onder hun laminaat ligt. Dit denk ik omdat ik de buurvrouw die er voor woonde nooit hoorde, zij had ook nog een 16 jarige zoon in huis en vaak kleine kinderen op bezoek.
Waar ik nu een beetje mee zit is dat de huidige bewoners er al denk ik 3 jaar wonen en ik dus niet eerder bij hun heb geklaagd. Maar ben er nu dus echt klaar mee.
Dus ik moet eerst achterhalen wie in het bestuur zit? Of kan ik ook een brief schrijven naar het bedrijf wat de VVE faciliteert? En dan schrijf ik ze dus een brief dat ik dus denk dat er boven geen ondervloer ligt. Hoe gaat het dan verder?
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je situatie is me niet helemaal duidelijk. Je had het over twee verschillende VVE's. Zit de persoon die je hierboven beschrijft in dezelfde VVE als jij? Zo ja, dan moet je bij je eigen VVE zijn. Zo niet, dan moet je bij die andere VVE zijn.
Beide VVE's hebben ongetwijfeld iets van huisregels of een huishoudelijk reglement waar passages over geluidsoverlast en -isolatie in staan. In ons reglement is dat in elk geval wél zo.
Jij hebt ergens last van en je vermoedt dat ontbrekende vloerisolatie de reden is. Je moet die kwestie dus bij de VVE aankaarten. Je moet uiteindelijk iemand van het VVE-bestuur hebben. De VVE-bestuurders zijn primair verantwoordelijk voor het bestuur van de vereniging, niet het bedrijf dat de VVE faciliteert (zoals een verenigingsbeheerder).
Ik zou zeggen: probeer een telefoonnummer of mailadres van een VVE-bestuurslid te bemachtigen (bij voorkeur de voorzitter) en bel of mail die persoon. Leg je situatie uit, leg uit dat je het zat bent. Als het inderdaad zo is dat de bovenburen geen vloerisolatie hebben en als dat inderdaad tegen de regels is, zijn ze verplicht om de situatie aan te pakken.
Ja klopt, de bovenburen zitten in de zelfde VVE. Je raad dus niet aan om zelf met ze te gaan praten?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je situatie is me niet helemaal duidelijk. Je had het over twee verschillende VVE's. Zit de persoon die je hierboven beschrijft in dezelfde VVE als jij? Zo ja, dan moet je bij je eigen VVE zijn. Zo niet, dan moet je bij die andere VVE zijn.
Beide VVE's hebben ongetwijfeld iets van huisregels of een huishoudelijk reglement waar passages over geluidsoverlast en -isolatie in staan. In ons reglement is dat in elk geval wél zo.
Jij hebt ergens last van en je vermoedt dat ontbrekende vloerisolatie de reden is. Je moet die kwestie dus bij de VVE aankaarten. Je moet uiteindelijk iemand van het VVE-bestuur hebben. De VVE-bestuurders zijn primair verantwoordelijk voor het bestuur van de vereniging, niet het bedrijf dat de VVE faciliteert (zoals een verenigingsbeheerder).
Ik zou zeggen: probeer een telefoonnummer of mailadres van een VVE-bestuurslid te bemachtigen (bij voorkeur de voorzitter) en bel of mail die persoon. Leg je situatie uit, leg uit dat je het zat bent. Als het inderdaad zo is dat de bovenburen geen vloerisolatie hebben en als dat inderdaad tegen de regels is, zijn ze verplicht om de situatie aan te pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |