abonnement Unibet Coolblue
pi_160632314
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:19 schreef zarGon het volgende:
Bij de AH twee komkommers voor 85 cent. Meteen 20 gekocht. Eet er elke avond vijf of zo, bijna op. Morgen is de actie als het goed is afgelopen, moet dus weer aanvullen...

Komkommers. _O_.
Ik vind ze in Turkije alleen lekker, hier eet ik omdat het moet. :r
  zondag 13 maart 2016 @ 12:44:10 #102
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_160632952
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:48 schreef zG. het volgende:

[..]

Nerelisin?
Gaziantep. Sen?
  zondag 13 maart 2016 @ 12:47:07 #103
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_160633013
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:41 schreef zG. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar het is beter dan niets...

Vroeger gingen we langs bij komkommerkassen in het Westland (als ik het me goed herinner...), boh wat waren die lekekkr!

Moestuinfruit en -groente, mmmmmmm. Zoveel meer smaak!
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:41 schreef zG. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar het is beter dan niets...

Vroeger gingen we langs bij komkommerkassen in het Westland (als ik het me goed herinner...), boh wat waren die lekekkr!

Moestuinfruit en -groente, mmmmmmm. Zoveel meer smaak!
Hier in Limburg was het ook nog zo dat we groenten echt bij de kweker zelf gingen halen. Mijn ouders haalden zelfs melk bij een melkboerderij, nu beperkt dit zich alleen tot kaas bij de kaasboer. Ff naar de super lopen die hier een paar jaar geleden is gekomen is natuurlijk wat makkelijker helaas.
pi_160644780
Zargon,

Ik ben eigk benieuwd of jij je mening over akp hebt mogen wijzigen na alle shit en ellende over de afgelopen jaren heen.
Jij hebt altijd gezegd dat Erdogan toppie was voor Koerden en de meesten hier deelden ook die mening. Opmerkingen van mij dat Erdogan Koerden alleen heeft gesteund omwille van stemmen werden niet zo geloofwaardig beschouwd.

Steun je hem nog? Kun je na alle schandalen nog positief schreeuwen over dat satansgebroed?
  maandag 14 maart 2016 @ 10:19:31 #105
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_160655314
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:10 schreef Stimorol- het volgende:
Zargon,

Ik ben eigk benieuwd of jij je mening over akp hebt mogen wijzigen na alle shit en ellende over de afgelopen jaren heen.
Jij hebt altijd gezegd dat Erdogan toppie was voor Koerden en de meesten hier deelden ook die mening. Opmerkingen van mij dat Erdogan Koerden alleen heeft gesteund omwille van stemmen werden niet zo geloofwaardig beschouwd.

Steun je hem nog? Kun je na alle schandalen nog positief schreeuwen over dat satansgebroed?
pro-Koerdische partij HDP heeft de aanslag veroordeeld. De partij wordt door tegenstanders vaak verweten de politieke arm van de verboden Koerdische Arbeiderspartij PKK te zijn en zich niet tegen het geweld van de PKK uit te spreken.

De Turkse autoriteiten houden Koerdische militanten verantwoordelijk voor de aanslag. Ten minste een van de daders was een vrouw van de PKK, stellen zij. Ze zou zijn geboren in 1992.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_160655410
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:12 schreef Stimorol- het volgende:
Zargon, bak je weleens zelf? Je vroeg wat tips vorige keer als je bakt heb ik wel wat recepten :9
Ben je een feeder?
pi_160655687
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:44 schreef Amazing_Jebediah het volgende:

[..]

Gaziantep. Sen?
In de OP stond er een plaatje van de memlekets van de users hier, maar die doet het niet meer, hm...

Bolu.

Je komt/woont uit/in het zuiden van Nederland, dus? Limburg?
pi_160655739
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:12 schreef Stimorol- het volgende:
Zargon, bak je weleens zelf? Je vroeg wat tips vorige keer als je bakt heb ik wel wat recepten :9
Tuurlijk. :9.

Wil altijd wel een poging wagen (maar beloof niets, :D).
pi_160656758
Solid, None, =iif(Instr(Fields!Group.Value,"Valid"), "Dotted", "Solid"), Solid, None

quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:10 schreef Stimorol- het volgende:
Zargon,

Ik ben eigk benieuwd of jij je mening over akp hebt mogen wijzigen na alle shit en ellende over de afgelopen jaren heen.
Jij hebt altijd gezegd dat Erdogan toppie was voor Koerden en de meesten hier deelden ook die mening. Opmerkingen van mij dat Erdogan Koerden alleen heeft gesteund omwille van stemmen werden niet zo geloofwaardig beschouwd.

[q]Steun je hem nog?
Steunen in welke zin?

Erdoğan en co. (Davutoğlu enz.) hebben inmiddels een beleid aangenomen dat zorgt voor meer chaos, in plaats van deëscalatie. Tegen de PKK wordt er op de 'oude' manier gereageerd, wat geen oplossingen gaat brengen. De plaatselijke bevolking is er de dupe van. Wat betreft Syrië verliest Turkije meer en meer steun van 'bondgenoten', en lijkt de ingeslagen weg weinig goeds te brengen. De huidigge houding van de Turkse regering tegen PYD kan in de toekomst heel nadelig uitpakken; wat dat betreft moet je de Koerden in Turkije dus niet vervreemden van je zoals dat nu gebeurd door al die militaire operaties.

Het buitenlandbeleid dat ooit de goede kant op leek te gaan, is inmiddels een drama. Wat betreft diplomatie is Turkije heel zwak, dat zie je ook aan de manier waarop de vluchtelingen met Europa worden besproken/onderhandeld. Dat werkt Turkije allemaal tegen, want men is al op voorhand 'oneens' met Turkije.

Anyways, er worden keuzes gemaakt die te veel op emotie gebaseerd zijn (tja, Turks, eh). Wat meer rationele keuzes zouden wel fijn zijn, ja.

quote:
Kun je na alle schandalen nog positief schreeuwen over dat satansgebroed?
Ik probeer zaken altijd gescheiden en los van elkaar te zien, en per geval/situatie te beoordelen. Wat ik vaak merk is dat men (Turken) alles op dezelfde hoop gooien en alles emotioneel met elkaar verbinden, wat als resultaat heeft dat de persoon of alles goed doet, of alles slecht.

Ik ben meer van: als de persoon 13 van de 14 dingen slecht doet, dat je alsnog best mag aangeven dat die ene geval goed is geregeld.

Dus, antwoord op je "nog positief": ja, als er iets positiefs valt te benoemen, dan zal ik dat vast wel doen. Maar dat hangt los van de persoon, geldt in alle gevallen.

Mijn mening die je hier ziet heeft ook vooral te maken met de verdeling. Als ik merk dat iedereen vóór of tegen iets/iemand is, kom ik een beetje vanzelf in de andere team (als iedereen vóór is, probeer ik tegen te zijn, en andersom). Op die manier probeer ik wellicht de balans een beetje te herstellen, want een discussie waar iedereen het met elkaar eens is, is niet zo spannend.

Wellicht komt het daardoor dat ik pro-Erdoğan lijk, want waar de meesten kritisch zijn over Erdoğan, let ik meer op wat de oppositie doet (of juist niet doet). Ik vind het namelijk ook makkelijk om kritiek te leveren op Erdoğan, maar wat ik mis is dus kritiek op de andere kant. Die balans, waar ik het over had. Erdoğan heeft vele gebreken, hij maakt het ernaar, dus ik zou de rest alleen maar herhalen.

Ik noem mezelf daarom liever anti-oppositie (i.p.v. pro-Erdoğan), omdat ik anderen daar dan weer te weinig over hoor. Bedoel, heb je dat hele poster-omlaag-haal-gedoe bij de CHP meegekregen? Serieus eh, je bent de grootste/belangrijkste oppositiepartij en je gaat je twee (!) maanden lang druk maken om een poster, alsof dat nou echt zo enorm belangrijk is. En dan dat resultaat: een parlementslid is uit de partij gegooid omdat ze (volgens het onderzoek) een poster van Atatürk omlaag heeft gehaald. Dat hele gedoe werkt nou niet overtuigend, zeg maar...

En mocht je je het afvragen: ja, ik ben wel toe aan een nieuwe partij die de leiding overneemt.
pi_160656761
Te veel tekst, hm?
pi_160657042
Collega heeft ter viering van een jubileum appelkanjers gehaald. Ik beheers me, maar... Hngg.

9.gif.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2016 12:04:20 ]
  maandag 14 maart 2016 @ 12:14:18 #112
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_160657291
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

In de OP stond er een plaatje van de memlekets van de users hier, maar die doet het niet meer, hm...

Bolu.

Je komt/woont uit/in het zuiden van Nederland, dus? Limburg?
Mooie plaats Bolu, Ismailin yeri is dan ook ons favo restaurant om te stoppen langs de weg onderweg naar Turkije.

Yes, kom uit Venlo maar ga binnenkort verhuizen naar de regio Rotterdam vanwege een nieuwe baan.
  maandag 14 maart 2016 @ 12:17:55 #113
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_160657379
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:50 schreef zarGon het volgende:
Solid, None, =iif(Instr(Fields!Group.Value,"Valid"), "Dotted", "Solid"), Solid, None

[..]

Steunen in welke zin?

Erdoğan en co. (Davutoğlu enz.) hebben inmiddels een beleid aangenomen dat zorgt voor meer chaos, in plaats van deëscalatie. Tegen de PKK wordt er op de 'oude' manier gereageerd, wat geen oplossingen gaat brengen. De plaatselijke bevolking is er de dupe van. Wat betreft Syrië verliest Turkije meer en meer steun van 'bondgenoten', en lijkt de ingeslagen weg weinig goeds te brengen. De huidigge houding van de Turkse regering tegen PYD kan in de toekomst heel nadelig uitpakken; wat dat betreft moet je de Koerden in Turkije dus niet vervreemden van je zoals dat nu gebeurd door al die militaire operaties.

Het buitenlandbeleid dat ooit de goede kant op leek te gaan, is inmiddels een drama. Wat betreft diplomatie is Turkije heel zwak, dat zie je ook aan de manier waarop de vluchtelingen met Europa worden besproken/onderhandeld. Dat werkt Turkije allemaal tegen, want men is al op voorhand 'oneens' met Turkije.

Anyways, er worden keuzes gemaakt die te veel op emotie gebaseerd zijn (tja, Turks, eh). Wat meer rationele keuzes zouden wel fijn zijn, ja.

[..]

Ik probeer zaken altijd gescheiden en los van elkaar te zien, en per geval/situatie te beoordelen. Wat ik vaak merk is dat men (Turken) alles op dezelfde hoop gooien en alles emotioneel met elkaar verbinden, wat als resultaat heeft dat de persoon of alles goed doet, of alles slecht.

Ik ben meer van: als de persoon 13 van de 14 dingen slecht doet, dat je alsnog best mag aangeven dat die ene geval goed is geregeld.

Dus, antwoord op je "nog positief": ja, als er iets positiefs valt te benoemen, dan zal ik dat vast wel doen. Maar dat hangt los van de persoon, geldt in alle gevallen.

Mijn mening die je hier ziet heeft ook vooral te maken met de verdeling. Als ik merk dat iedereen vóór of tegen iets/iemand is, kom ik een beetje vanzelf in de andere team (als iedereen vóór is, probeer ik tegen te zijn, en andersom). Op die manier probeer ik wellicht de balans een beetje te herstellen, want een discussie waar iedereen het met elkaar eens is, is niet zo spannend.

Wellicht komt het daardoor dat ik pro-Erdoğan lijk, want waar de meesten kritisch zijn over Erdoğan, let ik meer op wat de oppositie doet (of juist niet doet). Ik vind het namelijk ook makkelijk om kritiek te leveren op Erdoğan, maar wat ik mis is dus kritiek op de andere kant. Die balans, waar ik het over had. Erdoğan heeft vele gebreken, hij maakt het ernaar, dus ik zou de rest alleen maar herhalen.

Ik noem mezelf daarom liever anti-oppositie (i.p.v. pro-Erdoğan), omdat ik anderen daar dan weer te weinig over hoor. Bedoel, heb je dat hele poster-omlaag-haal-gedoe bij de CHP meegekregen? Serieus eh, je bent de grootste/belangrijkste oppositiepartij en je gaat je twee (!) maanden lang druk maken om een poster, alsof dat nou echt zo enorm belangrijk is. En dan dat resultaat: een parlementslid is uit de partij gegooid omdat ze (volgens het onderzoek) een poster van Atatürk omlaag heeft gehaald. Dat hele gedoe werkt nou niet overtuigend, zeg maar...

En mocht je je het afvragen: ja, ik ben wel toe aan een nieuwe partij die de leiding overneemt.
Ik ben het eens met je verhaal. Het was wel de AKP die voor een verzoenende strategie koos met de Koerden jarenlang. Dit werd dan steenvast bekritiseerd door de oppositie en de aanslagen die een einde maakte aan deze diplomate bevestigde dat de regering het bij het foute eind had.

Nu zij heeft gekozen voor een zero-tolerance strategie en agressief optreed tegen de gebeurtenissen in zuid-oost Turkije (dus waar iedereen om heeft geschreeuwd al die jaar) zijn ze het er niet mee eens en wordt deze aanpak weer afgekeurd.

Het is idd heel erg moeilijk regeren in Turkije. We zijn zo'n divers volk zoveel geluiden uit elke hoek van het land..
pi_160657562
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:50 schreef zarGon het volgende:
Solid, None, =iif(Instr(Fields!Group.Value,"Valid"), "Dotted", "Solid"), Solid, None

[..]

Steunen in welke zin?

Erdoğan en co. (Davutoğlu enz.) hebben inmiddels een beleid aangenomen dat zorgt voor meer chaos, in plaats van deëscalatie. Tegen de PKK wordt er op de 'oude' manier gereageerd, wat geen oplossingen gaat brengen. De plaatselijke bevolking is er de dupe van. Wat betreft Syrië verliest Turkije meer en meer steun van 'bondgenoten', en lijkt de ingeslagen weg weinig goeds te brengen. De huidigge houding van de Turkse regering tegen PYD kan in de toekomst heel nadelig uitpakken; wat dat betreft moet je de Koerden in Turkije dus niet vervreemden van je zoals dat nu gebeurd door al die militaire operaties.

Het buitenlandbeleid dat ooit de goede kant op leek te gaan, is inmiddels een drama. Wat betreft diplomatie is Turkije heel zwak, dat zie je ook aan de manier waarop de vluchtelingen met Europa worden besproken/onderhandeld. Dat werkt Turkije allemaal tegen, want men is al op voorhand 'oneens' met Turkije.

Anyways, er worden keuzes gemaakt die te veel op emotie gebaseerd zijn (tja, Turks, eh). Wat meer rationele keuzes zouden wel fijn zijn, ja.

[..]

Ik probeer zaken altijd gescheiden en los van elkaar te zien, en per geval/situatie te beoordelen. Wat ik vaak merk is dat men (Turken) alles op dezelfde hoop gooien en alles emotioneel met elkaar verbinden, wat als resultaat heeft dat de persoon of alles goed doet, of alles slecht.

Ik ben meer van: als de persoon 13 van de 14 dingen slecht doet, dat je alsnog best mag aangeven dat die ene geval goed is geregeld.

Dus, antwoord op je "nog positief": ja, als er iets positiefs valt te benoemen, dan zal ik dat vast wel doen. Maar dat hangt los van de persoon, geldt in alle gevallen.

Mijn mening die je hier ziet heeft ook vooral te maken met de verdeling. Als ik merk dat iedereen vóór of tegen iets/iemand is, kom ik een beetje vanzelf in de andere team (als iedereen vóór is, probeer ik tegen te zijn, en andersom). Op die manier probeer ik wellicht de balans een beetje te herstellen, want een discussie waar iedereen het met elkaar eens is, is niet zo spannend.

Wellicht komt het daardoor dat ik pro-Erdoğan lijk, want waar de meesten kritisch zijn over Erdoğan, let ik meer op wat de oppositie doet (of juist niet doet). Ik vind het namelijk ook makkelijk om kritiek te leveren op Erdoğan, maar wat ik mis is dus kritiek op de andere kant. Die balans, waar ik het over had. Erdoğan heeft vele gebreken, hij maakt het ernaar, dus ik zou de rest alleen maar herhalen.

Ik noem mezelf daarom liever anti-oppositie (i.p.v. pro-Erdoğan), omdat ik anderen daar dan weer te weinig over hoor. Bedoel, heb je dat hele poster-omlaag-haal-gedoe bij de CHP meegekregen? Serieus eh, je bent de grootste/belangrijkste oppositiepartij en je gaat je twee (!) maanden lang druk maken om een poster, alsof dat nou echt zo enorm belangrijk is. En dan dat resultaat: een parlementslid is uit de partij gegooid omdat ze (volgens het onderzoek) een poster van Atatürk omlaag heeft gehaald. Dat hele gedoe werkt nou niet overtuigend, zeg maar...

En mocht je je het afvragen: ja, ik ben wel toe aan een nieuwe partij die de leiding overneemt.
Goh heb niets aan te merken op wat je zegt. Uniek :')

Ik maak mij wel zorgen om de verdeling in Turkije. Kunnen mijn ouders straks nog wel Koerdisch praten in het openbaar?

Verder verbaast het mij dat 2u na de aanslag van gisteren al verteld kan worden dat het PKK er verantwoordelijk voor was en dat men kennelijk hierin weer een go ziet voor weer druk op Koerden in Syrie.
pi_160657613
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:04 schreef zarGon het volgende:
Collega heeft ter viering van een jubileum appelkanjers gehaald. Ik beheers me, maar... Hngg.

[ afbeelding ].
Ik ben ziek en eet niets. Havermout weggegooid, soep ga ik weggooien.
Kan het je aanraden.

Hoeveel kcal neem je nu tot je?
pi_160657626
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:25 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ben je een feeder?
Ben jij een stalker? Wat zegt je vrouw hiervan?
pi_160657704
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:31 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ben jij een stalker? Wat zegt je vrouw hiervan?
Je draait steeds hetzelfde plaatje lijkt wel _O- Erg creatief ben je niet
pi_160657760
quote:
16s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:35 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Je draait steeds hetzelfde plaatje lijkt wel _O- Erg creatief ben je niet
E'can he.
pi_160657883
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:50 schreef zarGon het volgende:
Steunen in welke zin?
Het helpt ook niet echt nu er (zeker de laatste aantal jaren vanwege Syrië) zoveel partijen in het geopolitieke spelletje meespelen. De burgers worden er veelal niet beter van.
pi_160662228
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:43 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Het helpt ook niet echt nu er (zeker de laatste aantal jaren vanwege Syrië) zoveel partijen in het geopolitieke spelletje meespelen. De burgers worden er veelal niet beter van.
Ik weet niet, hoor, maar dit is altijd zo geweest.
pi_160662526
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik weet niet, hoor, maar dit is altijd zo geweest.
Zeker nu de koude oorlogsmentaliteit weer blijkt terug te komen door o.a. Rusland en de VS. De conflicten lijken alleen steeds erger te worden. Iedereen lijkt elkaar wel te haten, en ik vraag mij soms wel eens af of dat ooit nog goed komt. Er zijn altijd wel partijen die zich achtergesteld zullen voelen. Een eenheid zal het voorlopig niet worden.
pi_160662565
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zeker nu de koude oorlogsmentaliteit weer blijkt terug te komen door o.a. Rusland en de VS. De conflicten lijken alleen steeds erger te worden. Iedereen lijkt elkaar wel te haten, en ik vraag mij soms wel eens af of dat ooit nog goed komt. Er zijn altijd wel partijen die zich achtergesteld zullen voelen. Een eenheid zal het voorlopig niet worden.
Turkije heeft altijd haat gekend. Je doet alsof het zo raar is dat spelletjes in Turkije worden gespeeld. Turkije kent teveel subculturen en die sukkels zijn niet in staat één te worden. Erdogan is de president van de Turkse soenniet. De Koerd, de Aleviet kan de tering krijgen.

Ze stikken er maar in. Ik heb nu nul,nul binding met dat land. :r
pi_160662712
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:37 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Turkije heeft altijd haat gekend. Je doet alsof het zo raar is dat spelletjes in Turkije worden gespeeld. Turkije kent teveel subculturen en die sukkels zijn niet in staat één te worden. Erdogan is de president van de Turkse soenniet. De Koerd, de Aleviet kan de tering krijgen.

Ze stikken er maar in. Ik heb nu nul,nul binding met dat land. :r
Het is altijd het proberen waard. Of het nou met Erdogan moet of de volgende, altijd een nieuwe kans.
pi_160663229
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:37 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Turkije heeft altijd haat gekend. Je doet alsof het zo raar is dat spelletjes in Turkije worden gespeeld. Turkije kent teveel subculturen en die sukkels zijn niet in staat één te worden. Erdogan is de president van de Turkse soenniet. De Koerd, de Aleviet kan de tering krijgen.
Probleem zit 'm een beetje bij de Turken zelf. We staan niet echt open voor dingen wanneer de 'eenheid' aangetast kan worden. Ten tijde van Atatürk is iedereen die niet-Turks was, een aparte behandeling gekregen. Vóór Erdoğan kregen de religieuzen een aparte behandeling, en nu tijdens Erdoğan krijgen de niet-conservatieven een aparte behandeling. Ook na Erdoğan/AKP zal de ene groep de andere weer onderdrukken, want dat gedrag verdwijnt niet zomaar.

En het land heeft veel erger meegemaakt, o.a. de staatsgreep in 1980. Het verschil met 'vroeger' en nu is dat er (merkbaar) meer welvaart is, en daar teert Erdoğan dus ook op.

Volgens mij is de tolerantie tegenover Koerden wel beter, toch, Stimorol? Kijk, de nationalisten die zal je altijd hebben, maar mij is de situatie beter dan vóór Erdoğan, no? Even los van de militaire operaties in het zuidoosten, want dat is nergens goed voor (en had je bovendien vroeger ook). Ik ben geen Koerd, en heb ook geen idee wat er precies speelt in het oosten van Turkije, dus ik kan het fout hebben.

quote:
Ze stikken er maar in. Ik heb nu nul,nul binding met dat land. :r
Ik vind het altijd wel onbegrijpelijk om de binding met een land af te laten hangen van de regering. Dat staat wat mij betreft los van elkaar, de emotionele band heb je met je dorp, je stad, de andere locaties, de mensen, overal waar je een herinnering bij hebt...
pi_160663333
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Probleem zit 'm een beetje bij de Turken zelf. We staan niet echt open voor dingen wanneer de 'eenheid' aangetast kan worden. Ten tijde van Atatürk is iedereen die niet-Turks was, een aparte behandeling gekregen. Vóór Erdoğan kregen de religieuzen een aparte behandeling, en nu tijdens Erdoğan krijgen de niet-conservatieven een aparte behandeling. Ook na Erdoğan/AKP zal de ene groep de andere weer onderdrukken, want dat gedrag verdwijnt niet zomaar.

En het land heeft veel erger meegemaakt, o.a. de staatsgreep in 1980. Het verschil met 'vroeger' en nu is dat er (merkbaar) meer welvaart is, en daar teert Erdoğan dus ook op.

Volgens mij is de tolerantie tegenover Koerden wel beter, toch, Stimorol? Kijk, de nationalisten die zal je altijd hebben, maar mij is de situatie beter dan vóór Erdoğan, no? Even los van de militaire operaties in het zuidoosten, want dat is nergens goed voor (en had je bovendien vroeger ook). Ik ben geen Koerd, en heb ook geen idee wat er precies speelt in het oosten van Turkije, dus ik kan het fout hebben.

[..]

Ik vind het altijd wel onbegrijpelijk om de binding met een land af te laten hangen van de regering. Dat staat wat mij betreft los van elkaar, de emotionele band heb je met je dorp, je stad, de andere locaties, de mensen, overal waar je een herinnering bij hebt...
Beter in die zin dat ze hun kinderen Koerdische namen mogen geven, dat ze hun taal zgn vrij kunnen spreken etc. Ik voel mij er niet veilig in ieder geval. Voel mij soms net als de jaren 90, waarin ik haast gedwongen werd door anderen om mijn zülfikar af te doen wegens haat van mensen. Ik voel mij in Erzincan in de stad niet veilig. Dat meen ik serieus. Ik denk dat je het begrijpt als je deel uitmaakt van de minderheid.

En gelukkig heb je ook mensen die verschil kunnen maken in PKK en Koerd. Maar ik kan mijn vriendengroep met 2/3 verminderen sinds een paar jaar, waarbij ik 99% zeker weet dat het feit dat ik HDP goeds gunde invloed heeft gehad dat sommige mensen mij liever negeren.

Mijn enige binding met dat land is mijn familie en het dorp. That's it. Maar als ik daar ben heb ik geen last van de buitenwereld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')