abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6973524
Ik kwam een tijdje geleden de band Sopor Aeternus tegen.
Het is een 1mans bandje van Anne Varney, een artiest die sexloos(onzijdig) wil zijn,het wordt beschouwd als de meeste pure Gothic muziek omdat er geen andere muzikale invloeden zoals bijv. Metal in zitten , het klinkt daarom ook vrij klassiek , ze gebruiken ook gedichten van Edgar Allen Poe als inspiratie en in het nummer The Sleeper als lyrics.

Anne Varney

Zijn er nog meer mensen die hier helemaal gek van zijn ?

Mp3'z zijn onder andere op de oficiele site te downloaden
http://www.soporaeternus.de

*link fixed*

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_6973708
niet echt mijn muziek .....
wat een freak... hehehe
k moet er wel ff bij zeggen dat ik ook niet echt gothic (meer) luister..
pi_6981435
Helemaal gek van is wel een erg groot woord. Zo nu en dan zet ik het op. Ik heb hier:
- Sopor Aeternus & The ensemble of Shadows 1999 Dead lover's sarabande (face one).
salva cum reverentia
pi_6993413
Hij / Zij is zo fascinerend .
Sopor Aeternus is zijn/haar 1 persoons band en ze maken zulke prachtige muziek .
Allemaal wel heel deprimerend maar erg mooi .
  maandag 25 november 2002 @ 20:30:18 #5
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_6994064
Ja, interessant project, ik heb er een cd van op mijn Lijst staan.
pi_6997827

ik heb ook Dead Lover's Sarabande (face one) in mn bezit.
ik wist van het sexloze, maar niet dat Sopor Aeternus geen band was, maar 1 persoon. dat zal er wel aan liggen dat eerdergenoemde cd met The Ensemble Of Shadows is gemaakt.

en de muziek...tja...ik kwam met Sopor en de cd in aanraking toen ik depressief was, misschien zegt dat genoeg
heel intrigerende muziek, maar ook zeer depressief. daarbij kan ik niet echt tegen Duitstalig, dus dan zijn er al veel tracks stukken minder. maar eigenlijk zou ik het album iets vaker moeten draaien (nu al zeker anderhalf jaar niet meer gehoord), want er zitten zeker tracks tussen die bijzonder zijn.

de muziek is inderdaad moeilijk te catagoriseren, maar ik zou het 'medival' willen noemen. heeft inderdaad iets van klassiek weg soms.

i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_7006459
The Ensemble of shadows is het duistere genootschap dat de artiest vanuit het hiernamaals inspiratie zou geven.
Ik vind Anne in ieder geval een fascinerend persoon en op sommige fotos ziet hij/zij er zeer aantrekkelijk uit.
pi_8295327
*Meldt* Nieuwe album is uit trouwens..
My pupils are not students,they dilate but do not learn.
pi_8295382
Vind het trouwens een belediging om het gothic te noemen!
My pupils are not students,they dilate but do not learn.
pi_8296382
Zeker zeer goede muziek !!! M'n vriend is er dan ook helemaal leip van en verzameld echt alles wat hij kan vinden. Hij kan het alleen niet uitstaan dat het steeds bekender wordt dus hij zal van deze topic ook wel weer flink balen
I'm as fake as a wedding cake
  vrijdag 7 februari 2003 @ 18:51:58 #11
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8337041
Ik heb eigenlijk alleen maar dit te zeggen:
"This is a sad day here in the world of shades,
but even pain has its own beauty,
even pain can perform a lovely face."
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 12:01:17 #12
62862 Jinchi
positief bevooroordeeld
pi_12804109
quote:
Op zondag 24 november 2002 16:37 schreef Antagonist het volgende:

Zijn er nog meer mensen die hier helemaal gek van zijn ?

* Jinchi meldt zich *

Ik heb alle albums op cd (alleen limited-editions), behalve de eerste uitvoering van Ich töte mich... (wel de laatste re-release) en Ehjeh Ascher Ehjeh, maar... die komen binnenkort nog wel.

En ook Jekura (nog gesealed!), waar ze met haar side-project White Onyx Elephants op staat.

Ik ben het ooit per toeval tegengekomen, omdat de toenmalige officiële site (The Shadowsphere) door een (internet) vriendin van me gehost werd op haar domein ebony-orchid.net. Dat was na de release van Dead Lovers' Sarabande (Face One). Daarna was er geen houden aan voor mij.

Wie buiten zichzelf kijkt, droomt. Wie in zichzelf kijkt, ontwaakt.
Carl Gustav Jung
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 12:10:06 #13
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_12804328
heh, ik las over Sopor heen, dacht dat er Super stond, en dacht dat 't over de black metal band Aeternus ging
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:32:24 #14
18413 Summoner
pi_12809795
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:10 schreef Graveland het volgende:
heh, ik las over Sopor heen, dacht dat er Super stond, en dacht dat 't over de black metal band Aeternus ging
Aeternus is een death metal band.
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:33:18 #15
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_12809820
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:32 schreef Summoner het volgende:

[..]

Aeternus is een death metal band.

het nummer dat ik hier heb lijkt anders verdacht black, zijn er meerdere?
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:36:38 #16
18413 Summoner
pi_12809888
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:33 schreef Graveland het volgende:
het nummer dat ik hier heb lijkt anders verdacht black, zijn er meerdere?
Dan heb je waarschijnlijk een oud nummer, maar ook in het begin was bestond de Aeternus sound al uit 60% death metal en 40% black metal.
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:37:59 #17
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_12809925
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:36 schreef Summoner het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk een oud nummer, maar ook in het begin was bestond de Aeternus sound al uit 60% death metal en 40% black metal.

't zijn iig vooral de vocals die me aan BM doen denken..maar 't is ook zeer sfeervol en langzaam
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:41:20 #18
18413 Summoner
pi_12809999
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:37 schreef Graveland het volgende:
't zijn iig vooral de vocals die me aan BM doen denken..maar 't is ook zeer sfeervol en langzaam
Waarom doen diepe grunts jou aan Black Metal denken? Je zat net nog in een ander topic uit te leggen dat het verschil tussen Death en Black Metal ook met vocalen te maken heeft.

Ares heeft altijd al een vette gruntstem gehad, dat vind ik een van de sterkste punten van Aeternus..

En wat betreft het tempo... wel, Aeternus is ook beïnvloedt door de doom scene.

vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:42:37 #19
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_12810023
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:41 schreef Summoner het volgende:

[..]

Waarom doen diepe grunts jou aan Black Metal denken? Je zat net nog in een ander topic uit te leggen dat het verschil tussen Death en Black Metal ook met vocalen te maken heeft.

Ares heeft altijd al een vette gruntstem gehad, dat vind ik een van de sterkste punten van Aeternus..

En wat betreft het tempo... wel, Aeternus is ook beïnvloedt door de doom scene.

ik zeg je, dit nummer is gekrijs alom!
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:50:11 #20
18413 Summoner
pi_12810176
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:42 schreef Graveland het volgende:
ik zeg je, dit nummer is gekrijs alom!
Is de titel soms "Vind"?

Of een van deze nummers?

Black Dust
Victory
Raven and Blood
Nordlys

vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:50:59 #21
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_12810198
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:50 schreef Summoner het volgende:

[..]

Is de titel soms "Vind"?

Of een van deze nummers?

Black Dust
Victory
Raven and Blood
Nordlys

Ild Dans is de titel
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:57:34 #22
18413 Summoner
pi_12810350
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:50 schreef Graveland het volgende:
Ild Dans is de titel
Dat is een nr. van het tweede album, "And So the Night Became". Een van een aantal uitzonderingen op vocaal gebied.

Als je nog es wat van Aeternus wilt zoeken, probeer dan "There's No Wine like the Blood's Crimson", "Sworn Revenge" en "Sentinels of Darkness".

Met "Shadows of Old" gingen ze jammergenoeg nog meer de death metal kant uit.

vrijdag 29 augustus 2003 @ 16:05:27 #23
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_12810541
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:57 schreef Summoner het volgende:

[..]

Dat is een nr. van het tweede album, "And So the Night Became". Een van een aantal uitzonderingen op vocaal gebied.

Als je nog es wat van Aeternus wilt zoeken, probeer dan "There's No Wine like the Blood's Crimson", "Sworn Revenge" en "Sentinels of Darkness".

Met "Shadows of Old" gingen ze jammergenoeg nog meer de death metal kant uit.

okido, ff zoeken
pi_12812731
(Im)Garten des Nichts is een goed nummer. Een kameraad van me is helemaal gek van Sopor Aeternus. Hij heeft ook van die gesigneerde boxen etc etc
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12812786
En zo heeft Graveland alweer een verkloot topic op zijn naam staan
Eerst Het grote Burzum Topic!! dat hij gelukkig zelf opende en nu deze

Maak het hier ook ff goed

salva cum reverentia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')