abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 21 februari 2016 @ 19:42:05 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_160100021
Een casus die vandaag aan ons werd voorgelegd. Mijn broertje heeft een kat, en een bril. Nu heeft de kat de bril van het aanrecht gegooid, zoals katten wel vaker dingen van dingen afgooien. Resultaat: de bril met glazen van ¤ 800,- is kapot. Hij heeft een inboedelverzekering, maar die sluit schade door toedoen van eigen huisdieren uit.

Hij belde me op, met de vraag of het oké was om op te geven aan de verzekering dat onze kat, die daar zou logeren, de bril van het aanrecht zou hebben gegooid. Ware het niet dat wij helemaal geen kat hebben.

Persoonlijk ben ik niet kapot (haha, kapot) van het idee. Verzekeringen hebben immers de prijs die ze hebben doordat er zoveel fraude plaatsvind, en dit is natuurlijk fraude. Ik vind het lullig, echt waar, maar als je zo'n dure bril hebt en huisdieren, neem je toch geen verzekering die huisdieren uitsluit? Of op z'n minst een brilverzekering?

Hoe dan ook, stel dat we het doen. Mijn broertje gaat ervan uit dat zijn inboedelverzekering alles dan zal vergoeden, omdat het niet zijn kat is geweest. Maar volgens mij werkt het niet zo, toch? Wij zullen dan toch ónze aansprakelijkheidsverzekering moeten aanspreken, want het is onze (fictieve) kat.

Welke veronderstelling klopt?

Inb4 "wat zei de verzekering toen je ze belde", en "hoe moeten wij weten wat er in de polisvoorwaarden staat". Terechte vragen, maar het gaat mij met name even over welke verzekering er aangesproken zal worden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 21 februari 2016 @ 19:45:52 #2
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_160100102
'Nee, dat vind ik niet goed'. Broertje zoekt het verder zelf uit met zijn kat.
Prrrrr
pi_160100105
Dit is gewoon fraude.
Snap niet dat je overweegt en het hier uberhaupt komt vragen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_160100112
Ben jij er niet per ongeluk op gaan staan, en geef het aan bij je wa verzekering.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_160100121
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:46 schreef Bzzzzt het volgende:
Ben jij er niet per ongeluk op gaan staan, en geef het aan bij je wa verzekering.
Op gaan staan met de auto
pi_160100124
In de casus dat je fraudeert zal jouw aansprakelijkehdsiverzekering de schade vergoeden als ze de fraude niet doorhebben en als deze dit fictieve verhaal niet uitsluit in hun voorwaarden.

Als ze het door hebben kom jij trouwens op een zwarte lijst te staan en met je broer gebeurd er niks.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 21 februari 2016 @ 19:48:34 #7
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_160100162
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
In de casus dat je fraudeert zal jouw aansprakelijkehdsiverzekering de schade vergoeden als ze de fraude niet doorhebben en als deze dit fictieve verhaal niet uitsluit in hun voorwaarden.
Hoelek?
Prrrrr
pi_160100170
Nu houd ik heel erg van poezen, maar gadverdamme zeg, huishoudens waarin katten op het aanrecht mogen....
pindazakje
pi_160100186
quote:
9s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Nu houd ik heel erg van poezen, maar gadverdamme zeg, huishoudens waarin katten op het aanrecht mogen.... :r
Dat beest zag toch niks man, het probeerde nota bene een bril op te zetten om te kijken waar het liep.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 21 februari 2016 @ 19:52:14 #10
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_160100241
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit is gewoon fraude.

Dit inderdaad.

En daarom sluiten we ook dit topic. Hoe vervelend ook voor je broer maar als de kat iets gedaan heeft is het toch echt het risico van een kat nemen en geen juiste verzekering.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')