Een casus die vandaag aan ons werd voorgelegd. Mijn broertje heeft een kat, en een bril. Nu heeft de kat de bril van het aanrecht gegooid, zoals katten wel vaker dingen van dingen afgooien. Resultaat: de bril met glazen van ¤ 800,- is kapot. Hij heeft een inboedelverzekering, maar die sluit schade door toedoen van eigen huisdieren uit.
Hij belde me op, met de vraag of het oké was om op te geven aan de verzekering dat onze kat, die daar zou logeren, de bril van het aanrecht zou hebben gegooid. Ware het niet dat wij helemaal geen kat hebben.
Persoonlijk ben ik niet kapot (haha, kapot) van het idee. Verzekeringen hebben immers de prijs die ze hebben doordat er zoveel fraude plaatsvind, en dit is natuurlijk fraude. Ik vind het lullig, echt waar, maar als je zo'n dure bril hebt en huisdieren, neem je toch geen verzekering die huisdieren uitsluit? Of op z'n minst een brilverzekering?
Hoe dan ook, stel dat we het doen. Mijn broertje gaat ervan uit dat zijn inboedelverzekering alles dan zal vergoeden, omdat het niet zijn kat is geweest. Maar volgens mij werkt het niet zo, toch? Wij zullen dan toch ónze aansprakelijkheidsverzekering moeten aanspreken, want het is onze (fictieve) kat.
Welke veronderstelling klopt?
Inb4 "wat zei de verzekering toen je ze belde", en "hoe moeten wij weten wat er in de polisvoorwaarden staat". Terechte vragen, maar het gaat mij met name even over welke verzekering er aangesproken zal worden.
[b]Op
zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef
Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*