Dat is inderdaad ook zoiets ja. Want dat zie je hier ook, waar de overheid zogenaamd het leven wil beteren - ik noem bijv. jeugdzorg - zie je dat ze vreselijk blundert. Dus ja... Er blijft altijd een element van gevoel ook over.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:25 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Eens. Maar dat betekend niet dat je de overheid groter moet maken. Want de overheid kan nooit voor geluk zorgen.
Of ze zijn er gewoon niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:28 schreef Impressme het volgende:
[..]
Mensen die naar het goede neigen treden zelden op in het openbaar.
Als je iets al sneller dan iemand anders definieert als een zonde gebeurt dat natuurlijk ook eerder.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:27 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident.
Iedereen neigt naar zonden.
Adiosquote:Op zondag 21 februari 2016 03:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook zoiets ja. Want dat zie je hier ook, waar de overheid zogenaamd het leven wil beteren - ik noem bijv. jeugdzorg - zie je dat ze vreselijk blundert. Dus ja... Er blijft altijd een element van gevoel ook over.
Maar goed luitjes, ik ga ook naar bed. Leuk om eens in GRTD gepost te hebben. Hoewel jullie niet uit elkaar zijn te houden, zijn jullie volgens mij best een prima stelletje bij elkaar. Trusten alvast!
Nee, dat is niet waar. En ik spreek niet voor mezelf.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:27 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident.
Iedereen neigt naar zonden.
Een zonde is gewoon een handeling tegen de morele wetten. Ik ken niemand die daar niet in meer of mindere mate naar neigt.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je iets al sneller dan iemand anders definieert als een zonde gebeurt dat natuurlijk ook eerder.
Ik wel, meerdere mensen zelfs.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een zonde is gewoon een handeling tegen de morele wetten. Ik ken niemand die daar niet in meer of mindere mate naar neigt.
Ik bedoel: jij ziet drugs misschien als een zonde. Als je dan geen onderscheid maakt qua zondes met een moordenaar dan denk je al sneller dat de mens neigt naar zondigheidquote:Op zondag 21 februari 2016 03:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een zonde is gewoon een handeling tegen de morele wetten. Ik ken niemand die daar niet in meer of mindere mate naar neigt.
Nou, dan zouden ze zichzelf iets meer in de spotlight moeten zetten.quote:
Er is wel onderscheid natuurlijk, maar dat maakt het 1e natuurlijk nog wel een zonde.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik bedoel: jij ziet drugs misschien als een zonde. Als je dan geen onderscheid maakt qua zondes met een moordenaar dan denk je al sneller dat de mens neigt naar zondigheid
Je hoeft niet je hele leven goed te zijn om good will te hebbenquote:Op zondag 21 februari 2016 03:32 schreef Insomnia_ het volgende:
Maar stel er zijn enkele mensen die inherrent goed zouden zijn.
Dan moet dat een bijzonder kleine minderheid zijn.
Oneens.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hoeft niet je hele leven goed te zijn om good will te hebben
Zonder goed geen kwaad en andersom, misschien moet je je dat beseffen? Er is geen zwart/wit, goed/kwaad. De balans. Jij bent het kwade toch of je denkt dat? Alles draait om wat je denkt.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:32 schreef Insomnia_ het volgende:
Maar stel er zijn enkele mensen die inherrent goed zouden zijn.
Dan moet dat een bijzonder kleine minderheid zijn.
Dat besef ik me maar al te goed ja.quote:Op zondag 21 februari 2016 03:35 schreef Impressme het volgende:
[..]
Zonder goed geen kwaad en andersom, misschien moet je je dat beseffen?
Dan ben je erg streng voor de mens die het wel probeertquote:
Jawel, want op het moment dat je iets doet wat niet "goed" is, is dat per definitie zondig?quote:Op zondag 21 februari 2016 03:36 schreef Fok-it het volgende:
Dan ben je erg streng voor de mens die het wel probeertwant dat lukt niet. En dat heeft niks te maken met zondig zijn
Ok, je bent dus gelovig?quote:Op zondag 21 februari 2016 03:33 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Er is wel onderscheid natuurlijk, maar dat maakt het 1e natuurlijk nog wel een zonde.
Nee tuurlijk nietquote:Op zondag 21 februari 2016 03:37 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Jawel, want op het moment dat je iets doet wat niet "goed" is, is dat per definitie zondig?
Als er twee mensen in een brandend huis liggen en jij red de een en de ander sterft ben je dus zondig omdat je niet beide hebt kunnen redden?quote:Op zondag 21 februari 2016 03:38 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat is gewoon de definitie van zonde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |