Heej allemaal!
![]()
Ik ben op vakansie geweest met papa en mama, naar Vader Jakob, in Duitsland
![]()
Duitsland is een hotel, en ik heb bij papa en mama op de kamer geslapen op een bank die je heel breed kon maken en ik ben er maar 1 keer uitgevallen
![]()
We hebben een heleboel gedaan, fietsen en zwemmen en wandelen met opa en oma op de berg!
Hier waren we aan het fietsen en ik ging even water pompen voor mama. Alleen kwam er geen water uit
![]()
![]()
Water is wel leuk
![]()
We kwamen ook nog langs een fontein en die deed het wel
![]()
Dat bloemetje had ik van papa gekregen, dat is een echte paardebloem!
![]()
En toen ging papa's fiets stuk en toen moesten we terug en toen ging ik weer bij de fontein spelen
![]()
En ik heb geleerd dat ik ook staand kan plassen en toen zei mama dat jongens altijd ergens tegenaan plassen en dat ik maar bij de regenpijp moest gaan staan en dat deed ik. Mama moest heel erg lachen toen ze zag dat ik met mijn rug tegen de regenpijp aan stond
Later gingen we weer fietsen, toen papa's fiets was gemaakt. We hebben ook gezwommen maar die foto's heeft papa gemaakt en die kan ik niet laten zien nog. Toen met het fietsen kwamen we langs dit rare zwembadje. Het water was heel erg koud en mama ging alleen met haar armen in een soort bak met water, en papa ging helemaal niet in het water
![]()
maar ik ben een bikkel dus ik ging wel natuurlijk. Mama zegt ik was aan het wassertreten
![]()
![]()
Stoer hè? Mijn broek werd wel nat maar gelukkig was het mooi weer
![]()
![]()
We zijn ook in een soort dierentuin geweest, maar de hertjes waren niet in een hok maar die liepen gewoon los
![]()
Je kon er zomaar heel dichtbij komen
![]()
De geitjes zaten wel achter een hek maar de kleintjes konden er gewoon uit! Ik kreeg wat brokjes van een mevrouw om de geitjes te voeren. Ik vond het wel een heel klein beetje eng
![]()
maar ook wel spannend
![]()
Er was ook een hele mooie hoge glijbaan en daar kon ik helemaal zelf inklimmen. Je kon er niet uitvallen, kijk maar. Ik ben er wel vijfentig keer opgeweest.
![]()
En er was een soort Scoop waar je op kon zitten en gaten graven en zand scheppen en laten vallen en dat was zo gaaf!
![]()
Maar van al die dingen word je wel moe...
![]()
...en een beetje vies, dus ik ging in bad
![]()
![]()
![]()
De volgende dag gingen we weer fietsen en toen hielden we picknick op een bankje
![]()
![]()
En hier op de laatste avond show ik nog even hoe bruin ik ben geworden