Dit ja. Man man man, en iedereen zich maar afvragen waarom we zo'n rubberentegelmaatschappij aan het worden zijn...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Jeetje, is de eigen verantwoordelijkheid dood?
Klopt , maar dit is het enige wat ts kan doenquote:Op maandag 22 februari 2016 21:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In geval je de wegbeheerder (in dit geval waarschijnlijk de gemeente) aansprakelijk wilt stellen moet je kunnen aantonen dat de gevaar veroorzakende vervuiling langere tijd aanwezig is en de gemeente de opruimplicht verzuimd is, danwel dat de situatie pas sinds kort zo gevaarlijk is maar dat de gemeente hier reeds van op de hoogte is en voldoende tijd heeft gehad om actie te ondernemen.
Omdat het hier om een stukje afval gaat op een weg die er verder prima uitziet, vermoed ik dat je geen van bovenstaande hard kunt maken.
Bij afval/puin/rommel op de weg is in beginsel degene aansprakelijk die de rommel verloren is. Dan komt er echter nog je eigen verantwoordelijkheid om de hoek kijken. Je moet aannemelijk dat je een aanrijding met het object niet redelijkerwijs hebt kunnen voorkomen zonder daarbij jezelf en/of het overige verkeer in gevaar te brengen. Op een drukke snelweg is vrij snel aannemelijk te maken. Door de auto's voor je merk je het object relatief laat op, en in de drukte is een noodstop of uitwijkmanoeuvre eigenlijk altijd een risico. Op een fietspad ligt de snelheid veel lager, is meestal voldoende ruimte om uit te wijken en kun je het object ruim van tevoren zien liggen. Mits je je aandacht op de weg hebt...
In theorie, ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus als ik een steen op de snelweg leg, en jij rijd er tegenaan dan is rijkswaterstaat verantwoordelijk.
of deze
ik twijfel nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |