Ik ken dat soort projecten. Zo kleuren ze ook schuren van scholen, metroperrons en andere graffitigevoelige objecten. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat niet mooi vind. Ik denk ook dat mensen een vrij uniform idee hebben van wat mooi is of lelijk.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:24 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Krijg je weer die discussie wat is mooi en wat is lelijk.
Ik ben het 100% met je eens, ik zou ook graag extra er voor willen betalen. Alleen die onzin discussies over kosten zoals elektriciteit en onderhoud, zou ik me er niet mee willen bemoeien.
Wat is je mening over deze oplossing. Je kent die Elektriciteitshuisjes wel in je wijk. Vroeger waren die huisjes vol geplakt met pamfletten en andere dansfeest aankondigen. Een aantal jaar geleden heeft iemand bij de gemeente een helder momentje gehad en toen hebben ze het volgende gedaan met alle eneco-huisjes in de wijk Segbroek:
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zit er gewoon leuk uit, vind ik.
ik kan het niet vinden op Funda.quote:
Laten we hopen dat Nederland over een paar decennia mooi gekleurd is.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:39 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik ken dat soort projecten. Zo kleuren ze ook schuren van scholen, metroperrons en andere graffitigevoelige objecten. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat niet mooi vind. Ik denk ook dat mensen een vrij uniform idee hebben van wat mooi is of lelijk.
Niet iedereen houdt van klassieke muziek, maar wie ontkent dat klassieke muziek mooi is? Populaire muziek is muziek dat populair is: het spreek veel mensen aan. Niet iedereen houdt ervan, maar het is de standaard in publieke ruimtes als winkelcentra.
Op deze wijze verwacht ik ook geen discussie als de gemeente een keuze maakt tussen oranje lampionnen en witte lichtslangen, blauw geschilderd beton of geel geschilderd beton en tussen bakken met violen of rozen. Het zijn allemaal sfeervolle decoraties waar iedereen van kan genieten.
Ja, ik ook. Het lijkt wel of iedereen hier in Vinex-wijken woont en daar alleen uit gaat om naar een andere Vinex-wijk te rijden. Via de snelweg vanzelfsprekend, zodat je alleen maar bedrijventerreinen en de achterkant van dikwijls erg mooie steden ziet. Nooit even een halfvergeten weggetje in, met schitterende boerderijen erlangs (in elke regio in Nederland weer totaal anders van opzet trouwens, fantastisch).quote:Op maandag 22 februari 2016 08:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Verbaas me in dit topic sowieso over hoe weinig sommigen van het Nederlandse landschap af weten.
Dit zijn juiste de mooie huizen. Moet je die huizen vlak langs het spoor zien als je vanaf Maastricht rijdt. Dat is pas droefnis. Ik ben overigens ook Luikliefhebber. Mooi historisch centrum dat desondanks er her en der toch slordig uitziet.quote:Op maandag 22 februari 2016 03:17 schreef female81 het volgende:
Sommige mensen vinden het interessant als de openbare ruimte niet enorm strak en aangeharkt oogt (ben er ook een van). Ik kijk in Luik, door velen beschouwd als nogal dramatisch, m'n ogen uit.
Daadwerkelijk in zo'n half krot wónen zal wel wat minder zijn.
[ afbeelding ]
Als je ongeveer 15km reizen niet al te ver vind voor alle voorzieningen dan is dat prima te vinden in Groningen en Noord Drenthe, binnen de 15 km zone worden de prijzen al wel snel hogerquote:Op maandag 22 februari 2016 14:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet met alle gemakken nog in de omgeving, dan woon je echt in the middle of nowhere en dan niet in een nieuwbouw.
Dat bedoel ik inderdaad, hier is dat 5km.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als je ongeveer 15km reizen niet al te ver vind voor alle voorzieningen dan is dat prima te vinden in Groningen en Noord Drenthe, binnen de 15 km zone worden de prijzen al wel snel hoger
Jij komt uit de achterhoek zeker?quote:Op maandag 22 februari 2016 15:37 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Het lijkt wel of iedereen hier in Vinex-wijken woont en daar alleen uit gaat om naar een andere Vinex-wijk te rijden. Via de snelweg vanzelfsprekend, zodat je alleen maar bedrijventerreinen en de achterkant van dikwijls erg mooie steden ziet. Nooit even een halfvergeten weggetje in, met schitterende boerderijen erlangs (in elke regio in Nederland weer totaal anders van opzet trouwens, fantastisch).
Ik vind zelf Nederland een van de mooiste landen die ik ken. Met een enorm veelzijdig landschap dat bovendien goed ontgonnen is, waardoor je bijna overal kunt komen.
Veenweidegebieden met ontelbare slootjes erdoorheen, eeuwenoude polders, zandgronden, hoogveen, kreekruggen met akkertjes erop, bossen, stuwwallen, duinen, stranden, eilanden, heuvels, grote rivieren, stuifzanden, het kan niet op. En altijd een historisch plaatsje in de buurt, met kneuterige of juist voorname panden die getuigen van een rijke historie. Veel buitenhuizen ook, bijvoorbeeld langs de Utrechtse Vecht of achter Zutphen, rondom Vorden.
Ik houd van het Nederlandse landschap. Van het oude cultuurlandschap dat je bijna nergens ter wereld in zo'n puike conditie kan terugvinden als in Nederland. Met zorg onderhouden en liefdevol opgeknapt bovendien.
Zo, dat was een soort liefdesverklaring inderdaad
Marokkanen zijn in het algemeen knapper dan Nederlanders, dus dat valt denk ik wel mee.quote:Op maandag 22 februari 2016 00:27 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Marokkanen zijn een van de redenen dat het straatbeeld in Nederland zo lelijk is.
Nee, ik kom uit Amsterdam, maar ik vind de Achterhoek wel heel erg mooi. Ik sluit zelfs niet uit dat ik de komende jaren een keer die kant op 'emigreer'quote:Op maandag 22 februari 2016 16:07 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Jij komt uit de achterhoek zeker?
Ben het volledig met je eens vooral rondom Vorden een echte mooie natuur daar. Sowieso de Berkel een keer volgen is echt een aanrader.
Hoe is dat in het algemeen of denkt de gemiddelde Nederlander er zo over?quote:Op maandag 22 februari 2016 16:10 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Marokkanen zijn in het algemeen knapper dan Nederlanders, dus dat valt denk ik wel mee.
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 08:44 schreef CaseJunky het volgende:
Belgie is echt vergeleken met NL een vies smerig kut land
Natuur is ruk, de steden stinken en nog maar over die achterstand mensen te zwijgen.
Voor we verder gaan mag ik er wel op wijzen dat ik bij deze Vlaanderen bedoel. Ik heb werkelijk waar in welk buurland dan ook nog nooit zoveel zwervers gezien als in heel fucking Belgie. Pauper straten en smerige lucht overal rotzooi in de natuur.
En dan die culturele trekpleisters.... Sorry maar van onderhoud hebben ze daar nooit gehoord of wel? Kijk eens goed naar dat Atomium bijvoorbeeld. Ding is zo smerig dat hij niet grijs is van kleur maar van de zooi die er aan plakt.
Nee sorry TS je moet beter je best doen om Nederland een lelijk land te vinden
Eerst eens naar je eigen land kijken voordat je een ander land bekritiseerdquote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:01 schreef Dven het volgende:
Maarja..
Is dit België?
[ afbeelding ]
Of is dit België?
[ afbeelding ]
Is dit Nederland?
[ afbeelding ]
Of is dit Nederland?
[ afbeelding ]
Is dit Bulgarije?
[ afbeelding ]
Of is dit Bulgarije?
[ afbeelding ]
Zeg het maar
?quote:Op maandag 22 februari 2016 17:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
[..]
Eerst eens naar je eigen land kijken voordat je een ander land bekritiseerd
Moet zeggen dat dit soort beelden in heel veel landen nu niet echt bepaald ongewoon zijn o.i.d.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:18 schreef Chewie het volgende:
Overigens vind ik Groningen als provincie best mooi met uitzondering van de oude veenkoloniën.
[ afbeelding ]
En dit is echt net buiten de stad.
En iets verder buiten de stad, vooral mooi als het in bloei staat
[ afbeelding ]
Verder is dit inderdaad een topic van iemand die waarschijnlijk nog nooit buiten de randstad is geweest en ook nog niet echt heel veel landen bezocht heeft.
Ik vind het ook voor Nederland geen bijzondere plaatjes, maar is misschien een kwestie van smaak.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Moet zeggen dat dit soort beelden in heel veel landen nu niet echt bepaald ongewoon zijn o.i.d.
Dit soort plekken zijn in het hele land te vinden.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik vind het ook voor Nederland geen bijzondere plaatjes, maar is misschien een kwestie van smaak.
Idd.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:24 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dit soort plekken zijn in het hele land te vinden.
Eindelijk iemand waarmee ik kan praten!quote:Op maandag 22 februari 2016 00:55 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dat klopt ook dat is super kut.
Maar het percentage tokkies/pitigkapsels is in Drenthe/Groningen 10 keer zo hoog als in andere provincies. Loop maar eens door Emmen dan krijg je er wel een trauma van. Ook is het daar super saai in Drenthe is 25% boer,25% tokkie, 25% junk en de rest is nog wel normaal.
Niet jij, die ander. ik nam je post als voorbeeldquote:
We hebben het hier over het algemeen en totaliteit van de uitstraling over het land NL opzich.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
[..]
Eerst eens naar je eigen land kijken voordat je een ander land bekritiseerd
Inderdaad, mijn punt over die zonnige foto van Dinant. Gewoon een leuke foto van een vieze stinkstad.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:56 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
We hebben het hier over het algemeen en totaliteit van de uitstraling over het land NL opzich.
Iedereen kan wel wat mooie plaatjes met elkaar vergelijken en zeggen dat het land er mooi uit ziet. Wat, je kan een berg stront nog mooi op de foto zetten.
Maar over het algemeen is NL echt wel mooier en schoner dan Belgie. Sowieso zijn onze grote steden een stuk beter en schoner dan bij de Belgen.
Bedoel dit is best een leuke foto van een best wel vies gebouw eigenlijk. (ja heb zelf de foto gemaakt)
[ afbeelding ]
Ken je publiek... Er komen zat mensen voor onze Hollandse Meesters en onze musea. Niet elke toerist naar NL is een simpele student.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:03 schreef Atak het volgende:
...Nederland staat bekend voor de wiet, hoeren en drugs. Daar komen de mensen ook voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |