abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160118096
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:24 schreef Arutha_ConDoin het volgende:

[..]

Krijg je weer die discussie wat is mooi en wat is lelijk.

Ik ben het 100% met je eens, ik zou ook graag extra er voor willen betalen. Alleen die onzin discussies over kosten zoals elektriciteit en onderhoud, zou ik me er niet mee willen bemoeien.

Wat is je mening over deze oplossing. Je kent die Elektriciteitshuisjes wel in je wijk. Vroeger waren die huisjes vol geplakt met pamfletten en andere dansfeest aankondigen. Een aantal jaar geleden heeft iemand bij de gemeente een helder momentje gehad en toen hebben ze het volgende gedaan met alle eneco-huisjes in de wijk Segbroek:

Van:
[ afbeelding ]

Naar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit zit er gewoon leuk uit, vind ik.
Ik ken dat soort projecten. Zo kleuren ze ook schuren van scholen, metroperrons en andere graffitigevoelige objecten. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat niet mooi vind. Ik denk ook dat mensen een vrij uniform idee hebben van wat mooi is of lelijk.

Niet iedereen houdt van klassieke muziek, maar wie ontkent dat klassieke muziek mooi is? Populaire muziek is muziek dat populair is: het spreek veel mensen aan. Niet iedereen houdt ervan, maar het is de standaard in publieke ruimtes als winkelcentra.

Op deze wijze verwacht ik ook geen discussie als de gemeente een keuze maakt tussen oranje lampionnen en witte lichtslangen, blauw geschilderd beton of geel geschilderd beton en tussen bakken met violen of rozen. Het zijn allemaal sfeervolle decoraties waar iedereen van kan genieten. :)
  maandag 22 februari 2016 @ 14:44:57 #177
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160118213
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:31 schreef HSG het volgende:

[..]

Ook dat kun je hier nog vinden.
ik kan het niet vinden op Funda. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 22 februari 2016 @ 15:03:08 #178
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_160118625
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:39 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik ken dat soort projecten. Zo kleuren ze ook schuren van scholen, metroperrons en andere graffitigevoelige objecten. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat niet mooi vind. Ik denk ook dat mensen een vrij uniform idee hebben van wat mooi is of lelijk.

Niet iedereen houdt van klassieke muziek, maar wie ontkent dat klassieke muziek mooi is? Populaire muziek is muziek dat populair is: het spreek veel mensen aan. Niet iedereen houdt ervan, maar het is de standaard in publieke ruimtes als winkelcentra.

Op deze wijze verwacht ik ook geen discussie als de gemeente een keuze maakt tussen oranje lampionnen en witte lichtslangen, blauw geschilderd beton of geel geschilderd beton en tussen bakken met violen of rozen. Het zijn allemaal sfeervolle decoraties waar iedereen van kan genieten. :)
Laten we hopen dat Nederland over een paar decennia mooi gekleurd is. :)

En niet alleen oranje tijdens EK/WK wedstrijden want dan trekt NL wél zonder morren zijn portemonnee open om de straten te versieren.
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
  maandag 22 februari 2016 @ 15:37:27 #179
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_160119333
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 08:50 schreef Chai het volgende:

[..]

Verbaas me in dit topic sowieso over hoe weinig sommigen van het Nederlandse landschap af weten. :')
Ja, ik ook. Het lijkt wel of iedereen hier in Vinex-wijken woont en daar alleen uit gaat om naar een andere Vinex-wijk te rijden. Via de snelweg vanzelfsprekend, zodat je alleen maar bedrijventerreinen en de achterkant van dikwijls erg mooie steden ziet. Nooit even een halfvergeten weggetje in, met schitterende boerderijen erlangs (in elke regio in Nederland weer totaal anders van opzet trouwens, fantastisch).

Ik vind zelf Nederland een van de mooiste landen die ik ken. Met een enorm veelzijdig landschap dat bovendien goed ontgonnen is, waardoor je bijna overal kunt komen.

Veenweidegebieden met ontelbare slootjes erdoorheen, eeuwenoude polders, zandgronden, hoogveen, kreekruggen met akkertjes erop, bossen, stuwwallen, duinen, stranden, eilanden, heuvels, grote rivieren, stuifzanden, het kan niet op. En altijd een historisch plaatsje in de buurt, met kneuterige of juist voorname panden die getuigen van een rijke historie. Veel buitenhuizen ook, bijvoorbeeld langs de Utrechtse Vecht of achter Zutphen, rondom Vorden.

Ik houd van het Nederlandse landschap. Van het oude cultuurlandschap dat je bijna nergens ter wereld in zo'n puike conditie kan terugvinden als in Nederland. Met zorg onderhouden en liefdevol opgeknapt bovendien.

Zo, dat was een soort liefdesverklaring inderdaad O+
Stop the world, I want to get out.
pi_160119879
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 03:17 schreef female81 het volgende:
Sommige mensen vinden het interessant als de openbare ruimte niet enorm strak en aangeharkt oogt (ben er ook een van). Ik kijk in Luik, door velen beschouwd als nogal dramatisch, m'n ogen uit.

Daadwerkelijk in zo'n half krot wónen zal wel wat minder zijn. :+

[ afbeelding ]
Dit zijn juiste de mooie huizen. Moet je die huizen vlak langs het spoor zien als je vanaf Maastricht rijdt. Dat is pas droefnis. Ik ben overigens ook Luikliefhebber. Mooi historisch centrum dat desondanks er her en der toch slordig uitziet.
pi_160119961
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Niet met alle gemakken nog in de omgeving, dan woon je echt in the middle of nowhere en dan niet in een nieuwbouw.
Als je ongeveer 15km reizen niet al te ver vind voor alle voorzieningen dan is dat prima te vinden in Groningen en Noord Drenthe, binnen de 15 km zone worden de prijzen al wel snel hoger
  maandag 22 februari 2016 @ 16:04:27 #182
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160120037
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als je ongeveer 15km reizen niet al te ver vind voor alle voorzieningen dan is dat prima te vinden in Groningen en Noord Drenthe, binnen de 15 km zone worden de prijzen al wel snel hoger
Dat bedoel ik inderdaad, hier is dat 5km.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160120131
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:37 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Het lijkt wel of iedereen hier in Vinex-wijken woont en daar alleen uit gaat om naar een andere Vinex-wijk te rijden. Via de snelweg vanzelfsprekend, zodat je alleen maar bedrijventerreinen en de achterkant van dikwijls erg mooie steden ziet. Nooit even een halfvergeten weggetje in, met schitterende boerderijen erlangs (in elke regio in Nederland weer totaal anders van opzet trouwens, fantastisch).

Ik vind zelf Nederland een van de mooiste landen die ik ken. Met een enorm veelzijdig landschap dat bovendien goed ontgonnen is, waardoor je bijna overal kunt komen.

Veenweidegebieden met ontelbare slootjes erdoorheen, eeuwenoude polders, zandgronden, hoogveen, kreekruggen met akkertjes erop, bossen, stuwwallen, duinen, stranden, eilanden, heuvels, grote rivieren, stuifzanden, het kan niet op. En altijd een historisch plaatsje in de buurt, met kneuterige of juist voorname panden die getuigen van een rijke historie. Veel buitenhuizen ook, bijvoorbeeld langs de Utrechtse Vecht of achter Zutphen, rondom Vorden.

Ik houd van het Nederlandse landschap. Van het oude cultuurlandschap dat je bijna nergens ter wereld in zo'n puike conditie kan terugvinden als in Nederland. Met zorg onderhouden en liefdevol opgeknapt bovendien.

Zo, dat was een soort liefdesverklaring inderdaad O+
Jij komt uit de achterhoek zeker?

Ben het volledig met je eens vooral rondom Vorden een echte mooie natuur daar. Sowieso de Berkel een keer volgen is echt een aanrader.
pi_160120197
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 00:27 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Marokkanen zijn een van de redenen dat het straatbeeld in Nederland zo lelijk is.
Marokkanen zijn in het algemeen knapper dan Nederlanders, dus dat valt denk ik wel mee.
Als je er last van hebt kan je altijd nog emigreren.
pi_160120423
Overigens vind ik Groningen als provincie best mooi met uitzondering van de oude veenkoloniën.

En dit is echt net buiten de stad.

En iets verder buiten de stad, vooral mooi als het in bloei staat

Verder is dit inderdaad een topic van iemand die waarschijnlijk nog nooit buiten de randstad is geweest en ook nog niet echt heel veel landen bezocht heeft.
  maandag 22 februari 2016 @ 16:32:01 #186
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_160120801
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:07 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Jij komt uit de achterhoek zeker?

Ben het volledig met je eens vooral rondom Vorden een echte mooie natuur daar. Sowieso de Berkel een keer volgen is echt een aanrader.
Nee, ik kom uit Amsterdam, maar ik vind de Achterhoek wel heel erg mooi. Ik sluit zelfs niet uit dat ik de komende jaren een keer die kant op 'emigreer' :)

En een tochtje langs de Berkel is zeker een aanrader inderdaad, goeie tip.
Stop the world, I want to get out.
pi_160121206
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:10 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Marokkanen zijn in het algemeen knapper dan Nederlanders, dus dat valt denk ik wel mee.

Hoe is dat in het algemeen of denkt de gemiddelde Nederlander er zo over?
pi_160121418
Ik vind Nederland op sommige plekken mooi. Ik woon in West-Brabant in een kleine-kernen-gemeente tussen twee dorpjes in. Bosrijk. Elke dag komen er allerlei vogels en ook eekhoorns pindaas eten. Als ik naar de supermarkt ga, fiets ik door een stuk bos en langs mooie boerderijtjes en woningen en zonder een stoplicht tegengekomen te zijn, kom ik in de hoofdstraat van een mooi dorp. Ik raak niet uitgekeken op al het moois bij mij in de buurt. Maar ook andere gebieden van Nederland vind ik mooi. Zoals de Veluwe, het groene hart en Twente.
Maar de steden vind ik vaak lelijk, vooral de Vinex en bedrijventerreintjes er om heen.
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 17:09:52 #189
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_160122043
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:44 schreef CaseJunky het volgende:
Belgie is echt vergeleken met NL een vies smerig kut land

Natuur is ruk, de steden stinken en nog maar over die achterstand mensen te zwijgen.

Voor we verder gaan mag ik er wel op wijzen dat ik bij deze Vlaanderen bedoel. Ik heb werkelijk waar in welk buurland dan ook nog nooit zoveel zwervers gezien als in heel fucking Belgie. Pauper straten en smerige lucht overal rotzooi in de natuur.

En dan die culturele trekpleisters.... Sorry maar van onderhoud hebben ze daar nooit gehoord of wel? Kijk eens goed naar dat Atomium bijvoorbeeld. Ding is zo smerig dat hij niet grijs is van kleur maar van de zooi die er aan plakt.

Nee sorry TS je moet beter je best doen om Nederland een lelijk land te vinden
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 10:01 schreef Dven het volgende:
Maarja..

Is dit België?

[ afbeelding ]

Of is dit België?

[ afbeelding ]

Is dit Nederland?

[ afbeelding ]

Of is dit Nederland?

[ afbeelding ]

Is dit Bulgarije?

[ afbeelding ]

Of is dit Bulgarije?

[ afbeelding ]

Zeg het maar :D
Eerst eens naar je eigen land kijken voordat je een ander land bekritiseerd
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 22 februari 2016 @ 17:17:06 #190
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160122266
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:09 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

[..]

?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 22 februari 2016 @ 17:17:41 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160122282
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:18 schreef Chewie het volgende:
Overigens vind ik Groningen als provincie best mooi met uitzondering van de oude veenkoloniën.

[ afbeelding ]

En dit is echt net buiten de stad.

En iets verder buiten de stad, vooral mooi als het in bloei staat
[ afbeelding ]

Verder is dit inderdaad een topic van iemand die waarschijnlijk nog nooit buiten de randstad is geweest en ook nog niet echt heel veel landen bezocht heeft.
Moet zeggen dat dit soort beelden in heel veel landen nu niet echt bepaald ongewoon zijn o.i.d.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160122359
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Moet zeggen dat dit soort beelden in heel veel landen nu niet echt bepaald ongewoon zijn o.i.d.
Ik vind het ook voor Nederland geen bijzondere plaatjes, maar is misschien een kwestie van smaak.
pi_160122504
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:20 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik vind het ook voor Nederland geen bijzondere plaatjes, maar is misschien een kwestie van smaak.
Dit soort plekken zijn in het hele land te vinden.
pi_160122725
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:24 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dit soort plekken zijn in het hele land te vinden.
Idd.
pi_160122872
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 00:55 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dat klopt ook dat is super kut.

Maar het percentage tokkies/pitigkapsels is in Drenthe/Groningen 10 keer zo hoog als in andere provincies. Loop maar eens door Emmen dan krijg je er wel een trauma van. Ook is het daar super saai in Drenthe is 25% boer,25% tokkie, 25% junk en de rest is nog wel normaal.
Eindelijk iemand waarmee ik kan praten! :)

Ik heb een tijdje in Emmen gewoond, ze kijken je allemaal letterlijk aan van top tot teen als je op de fiets zit, loop je door de stad zie je bijvoorbeeld een hele grote man, met klompen aan, en op zijn shirte '' Piratenhits Veenoord'' :') en een cowboy hoed op... _O-

Pittige kapsels inderdaad die over helemaal niks praten ''joa ik goa veure het eerste noar Zuid Limburg joa zal wel eem wenn'n zijn doar sprek'n ze weer een heel ander dialect gut mien vader is er ooit west, '' :'( :') :') :')
De enige keer wanneer men naar het theater gaat is als Mooi wark optreed, of dat radio NL komt draaien.. en ga zo maar door, ik was altijd blij als ik weer voorbij Zwolle was richting Amersfoort. :P
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 18:01:59 #196
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_160123528
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:17 schreef Dven het volgende:

[..]

?
Niet jij, die ander. ik nam je post als voorbeeld
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_160138875
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:09 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

[..]

We hebben het hier over het algemeen en totaliteit van de uitstraling over het land NL opzich.

Iedereen kan wel wat mooie plaatjes met elkaar vergelijken en zeggen dat het land er mooi uit ziet. Wat, je kan een berg stront nog mooi op de foto zetten.

Maar over het algemeen is NL echt wel mooier en schoner dan Belgie. Sowieso zijn onze grote steden een stuk beter en schoner dan bij de Belgen.

Bedoel dit is best een leuke foto van een best wel vies gebouw eigenlijk. (ja heb zelf de foto gemaakt)
pi_160139175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 08:56 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

We hebben het hier over het algemeen en totaliteit van de uitstraling over het land NL opzich.

Iedereen kan wel wat mooie plaatjes met elkaar vergelijken en zeggen dat het land er mooi uit ziet. Wat, je kan een berg stront nog mooi op de foto zetten.

Maar over het algemeen is NL echt wel mooier en schoner dan Belgie. Sowieso zijn onze grote steden een stuk beter en schoner dan bij de Belgen.

Bedoel dit is best een leuke foto van een best wel vies gebouw eigenlijk. (ja heb zelf de foto gemaakt)
[ afbeelding ]
Inderdaad, mijn punt over die zonnige foto van Dinant. Gewoon een leuke foto van een vieze stinkstad.
pi_160139979
Hangt ervan af hoe je lelijk en mooi definieert. Bijvoorbeeld vandaag is het weer wel mooi maar daar staat Nederland ook niet om bekend. Nederland staat bekend voor de wiet, hoeren en drugs. Daar komen de mensen ook voor.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:14:42 #200
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_160140202
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:03 schreef Atak het volgende:
...Nederland staat bekend voor de wiet, hoeren en drugs. Daar komen de mensen ook voor.
Ken je publiek... Er komen zat mensen voor onze Hollandse Meesters en onze musea. Niet elke toerist naar NL is een simpele student.
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')