abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:17:48 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160015535
quote:
PAK UITKERINGSTREKKERS HUN HONDJE AF”
Mensen met een uitkering moeten hun huisdier inleveren. Dat opmerkelijke voorstel komt van arbeidseconoom Walter Koeneveld. Hij vindt het ongehoord dat mensen met een uitkering kennelijk wél geld hebben om een hond of kat van te onderhouden.

pak-uitkeringstrekkers-hun-hondje-af“Uit cijfers blijkt dat veel werklozen nog een huisdier hebben. Dat is natuurlijk absurd”, zegt Koeneveld. “Ze klagen over geldtekort, terwijl er intussen wel zo’n dure viervoeter rondloopt. Een uitkering is niet bedoeld om hondenvoer van te kopen. Eerst dat vieze beest weg, dan pas een uitkering aanvragen. Gemeenten moeten daar veel strenger in zijn.”

De 41-jarige Ricardo Bossevelt heeft een uitkering en een hond. Hij is het niet met Koeneveld eens. “Zonder mijn hond heb ik helemáál niets meer te doen. Ik werk niet, maar daar moet mijn hond niet het slachtoffer van worden”, aldus Bossevelt.

Toch kan het voorstel ook rekenen op steun. Zelfstandig ondernemer Ben Raggeldonk werd woest, toen hij hoorde dat mensen met een uitkering nu nog een huisdier mogen hebben. “Ik werk 16 uur per dag. Ik betaal graag belasting voor mensen die het minder hebben, maar dan moeten ze potverdorie niet van mijn geld de hond gaan voeren!”
http://nieuwspaal.nl/pak-uitkeringstrekkers-hun-hondje-af/#

Wat vinden we er van?
Mee oneens. Buiten je schuld om in het uitkeringscircuit terechtkomen, huis kwijt, straks evt. ook nog je huisdier terug naar het asiel brengen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:18:43 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160015560
Wat is dat nou weer voor gare bron?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160015570
Zolang je nog in het onderhoud van jezelf en je huisdier kan voorzien moet men zich niet bemoeien. Wel bij aantoonbare verwaarlozing.
pi_160015574
Mensen die ervoor kiezen om een gedeelte van hun uitkering uit te geven aan een huisdier, moeten dat toch gewoon zelf kunnen weten? Ze hebben alleen zichzelf ermee namelijk.
pi_160015578
absurd. niets meer, niets minder.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:19:35 #6
110987 ErwinRommel
pi_160015585
quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:18 schreef Fir3fly het volgende:
Kwam het tegen. Ken deze bron verder ook niet maar vond het wel een discussie waard :)
pi_160015592
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:19 schreef marsan het volgende:
dat is elk bericht van nieuwspaal
daar is die site ook voor..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_160015600
quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:18 schreef Fir3fly het volgende:
Een soort Speld
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:21:00 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160015618
Nieuwspaal lijkt me een soort speld voor marginalen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160015637
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:19 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kwam het tegen. Ken deze bron verder ook niet maar vond het wel een discussie waard :)
het is geen bron, het is een satirische nieuwssite.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_160015649
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:20 schreef gianni61 het volgende:

[..]

dat is elk bericht van nieuwspaal
daar is die site ook voor..
had de link ff niet gezien.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_160015654
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:17 schreef ErwinRommel het volgende:
“Ze klagen over geldtekort, terwijl er intussen wel zo’n dure viervoeter rondloopt. Een uitkering is niet bedoeld om hondenvoer van te kopen. Eerst dat vieze beest weg, dan pas een uitkering aanvragen. Gemeenten moeten daar veel strenger in zijn.”
:')
pi_160015656
Stop anders ook maar met kinderen krijgen. Kinderen kosten klauwen met geld en de arbeidsmarkt is zo onvoorspelbaar dat de kans bestaat dat je daar ook een groot deel van je uitkering aan kwijt gaat zijn.

Zie nu pas de link verdomme :')!
pi_160015658
5de topic hierover.
pi_160015659
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:19 schreef Infection het volgende:
Mensen die ervoor kiezen om een gedeelte van hun uitkering uit te geven aan een huisdier, moeten dat toch gewoon zelf kunnen weten? Ze hebben alleen zichzelf ermee namelijk.
of het is een teken dat de uitkering gewoon te hoog is
pi_160015700
Het feit dat hij al spreekt over "vieze beesten" zegt mij meer over de motivatie van de beste vent.

Pak je ze dan ook de sigaretten af? Of hun TV abonnement? Of hun kratje bier?
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:23:41 #17
110987 ErwinRommel
pi_160015701
Ok, even de bron buiten beschouwing gelaten en puur lettende op het idee om een huisdier af te pakken van uitkeringsgerechtigden.
Indien je een dier neemt als je al rond moet komen van een uitkering is niet bijster slim, maar mensen die er al eentje hadden hun familielid afpakken? Gewoon omdat het kan?
pi_160015715
Bovendien kunnen ze ook boodschappengeld besparen door eerst de hond op te eten
pi_160015726
Nee.

Oh, satirische website.
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:24:37 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160015732
Dat je huisdieren aanschaft als je heel krap bij kas zit is bedenkelijk, maar iemand huisdier afpakken die diegene al 10 jaar heeft is gewoon vreselijk. Ik weet hoe gehecht je kan raken aan een huisdier, en het kan sommige mensen zelfs psychisch helpen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_160015735
Never mind. Nieuwspaal, de niet-grappige variant van de Speld.

En dat is best knap want de Speld is ook maar af en toe grappig.
pi_160015736
quote:
Zelfstandig ondernemer Ben Raggeldonk werd woest, toen hij hoorde dat mensen met een uitkering nu nog een huisdier mogen hebben. “Ik werk 16 uur per dag.
Waar klaagt hij nu over? Dat hij 16 uur per dag werkt? Zou hij minder werken als iemand met een uitkerking geen hond had? Is het niet een eigen keuze van die ondernemer om 16 uur per dag te werken? Of is hij gewoon slecht in het delegeren van werk.

Ofwel: wat heeft de keuze om 16 uur per dag werken te maken met de hond van iemand met een uitkering?

edit: oh wacht... nieuwspaal.nl :')
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:25:55 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160015778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waar klaagt hij nu over? Dat hij 16 uur per dag werkt? Zou hij minder werken als iemand met een uitkerking geen hond had? Is het niet een eigen keuze van die ondernemer om 16 uur per dag te werken? Of is hij gewoon slecht in het delegeren van werk.
Onderbuik. Zie je ook veel op FOK! terug. Komt 9 van de 10 keer doordat mensen zelf een shit baan hebben en daarom andere mensen ook niets gunnen. Als je 16 per dag moet werken (met werk wat je haat) dan moet je daar zelf wat aan veranderen.

Er stond ook zo'n reactie op de frontpage van iemand die bij een V&D topic immigranten erbij ging halen. (want als er geen immigranten waren was V&D gewoon open gebleven ofzo?)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_160015789
We kunnen ze beter hun leven afpakken.
pi_160015896
Uitkeringen kunnen dus prima omlaag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160015921
1. 'Nieuws' van een satirische website
2. Topic # ... zoveel hierover.

Schijnbaar leeft het nogal. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_160016074
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:26 schreef Wespensteek het volgende:
We kunnen ze beter hun leven afpakken.
1 jaar bijstand=nekschot
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_160016077
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:19 schreef marsan het volgende:
Dat dus.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160016081
Nieuwspaal :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: