abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159955947
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:01 schreef Insomnia_ het volgende:
Gastvrijheid _O_
Wat vinden ze in mocro-gemeenschap eigenlijk van non-gelovigen?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_159955951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat vinden ze in mocro-gemeenschap eigenlijk van non-gelovigen?
Kafir.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_159955961
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:03 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Kafir.
Ja dat is de Islamitische benaming. maar bedoel. Kijken ze echt vies er op neer?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_159955962
Als Christen kreeg ik vaak wel een bovengemiddeld respect, degene die ik tegenkwam.
Geen kafir he.
pi_159955964
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja dat is de Islamitische benaming. maar bedoel. Kijken ze echt vies er op neer?
Degene die ik ken? Ja.
pi_159955974
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:04 schreef Insomnia_ het volgende:
Als Christen kreeg ik vaak wel een bovengemiddeld respect, degene die ik tegenkwam.
Geen kafir he.
Hm grappig wel.
pi_159955978
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hm grappig wel.
Geloven in Al Lah he.
pi_159955983
Joden en Christenen zijn "niet-moslims" geen Kafir.
pi_159955991
En als je dan ook nog beide in de Messias gelooft.
pi_159955993
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:06 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Geloven in Al Lah he.
Ach, sowieso alle Islamitische namen klinken niet zo angstaanjagend als je weet wat het betekent :+

Al Jazeera betekent het eiland ;(
pi_159955994
Nee, meeste moslim maatjes zijn altijd best bijzonder geinteresseerd in mijn geloof.
Dat kan je van veel agnosten/atheisten niet zeggen
pi_159956002
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:10 schreef Insomnia_ het volgende:
Nee, meeste moslim maatjes zijn altijd best bijzonder geinteresseerd in mijn geloof.
Dat kan je van veel agnosten/atheisten niet zeggen
En je kan er ook best aardig mee discussiėren natuurlijk. Interpretatie van het geloof begrijpt de tegenpartij toch wat beter dan een agnost/atheist
pi_159956008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En je kan er ook best aardig mee discussiėren natuurlijk. Interpretatie van het geloof begrijpt de tegenpartij toch wat beter dan een agnost/atheist
Dat klopt.
Al is het tussen moslims/christenen vooral dat die 1e partij een profeet gelooft die ik als oplichter zie even kort gezegd.

;(
pi_159956021
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:13 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Dat klopt.
Al is het tussen moslims/christenen vooral dat die 1e partij een profeet gelooft die ik als oplichter zie even kort gezegd.

;(
En volgens mij zien moslims Jezus helemaal niet als iets negatiefs maar meer gewoon als een profeet meer niet.
pi_159956022
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:15 schreef Fok-it het volgende:
En volgens mij zien moslims Jezus helemaal niet als iets negatiefs maar meer gewoon als een profeet meer niet.
Als de Messiah zelfs.
pi_159956024
En ze geloven ook dat Jezus Christus zal wederkeren.
pi_159956027
Alleen geloven ze niet dat ie gekruizigt is.
pi_159956029
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:15 schreef Insomnia_ het volgende:
En ze geloven ook dat Jezus Christus zal wederkeren.
Maar christenen zien de Islam dus sneller als negatief dan andersom
pi_159956030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Maar christenen zien de Islam dus sneller als negatief dan andersom
Nee hoor. De islam niet.
Maar als ze Mohammed zouden geloven waren ze moslim.

Zien Joden christendom als iets negatiefs omdat ze niet in Jezus als de Messiah geloven?
pi_159956039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:18 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Maar als ze Mohammed zouden geloven waren ze moslim.

Ze hoeven hem ook niet te geloven, maar ik eb nog nooit een moslim Jezus een oplichter horen noemen :+

En dat terwijl jij dat wel doet, en hem een warlord vindt, denk dat je daar ook niet de enige christen in bent. Nu kan Jezus moeilijk een warlord genoemd worden natuurlijk maar die hadden hun ook makkelijk als oplichter kunnen afschrijven
pi_159956049
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ze hoeven hem ook niet te geloven, maar ik eb nog nooit een moslim Jezus een oplichter horen noemen :+

En dat terwijl jij dat wel doet, en hem een warlord vindt, denk dat je daar ook niet de enige christen in bent. Nu kan Jezus moeilijk een warlord genoemd worden natuurlijk maar die hadden hun ook makkelijk als oplichter kunnen afschrijven
Joden geloven niet in Christus. Dus dan is ie een oplichter. Kijken ze daarom neer op christendom, absoluut niet.
En als Christenen negatief over Islam keken, dan zouden er niet zoveel moslims in christelijke landen wonen. Andersom uitgesloten.
pi_159956051
Maar waarom zou een Moslim Jezus Christus als oplichter neerzetten als ze zelf in Hem geloven.
pi_159956053
Interessant dit weer Inso, thnx!
(she/her)
pi_159956054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:22 schreef Insomnia_ het volgende:
Maar waarom zou een Moslim Jezus Christus als oplichter neerzetten als ze zelf in Hem geloven.
Ja oke, daar heb je gelijk in.
Vond het gewoon een aparte constatering :+

Vooral omdat de publieke opinie is dat de Islam niet tolerant lijkt te zijn tegenover andere geloven
pi_159956055
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:23 schreef Fylax het volgende:
Interessant dit weer Inso, thnx!
? Hij heeft niks gezegd :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')