Dit vind ik altijd zo'n kul.. Je bedoelt je wil zelf meerdere kinderen. Alsof een klein kind überhaupt het besef heeft dat het graag een broer of zus wil en daar rationeel een keuze in kan maken en daar ook echt op zit te wachten. Toen ik klein was was ik me amper bewust van mezelf laat staan dat ik een soort diepgewortelde wens had voor een broertje of zusje..quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:32 schreef Andromache het volgende:
En ik wil een kind als het even kan een broertje of zusje geven.
Het boek "Verslaafd van Liefde" van Jan Geurtz is een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb en heeft mijn ogen geopend over dit onderwerp, en me de illusie van relatiedrang laten doorzien en doorbreken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:22 schreef Andromache het volgende:
Ik geef mezelf nog even de tijd. Het komt goed. Leuker worden offline, meer lol, LEVEN, er op uit.
Ik stel veel te hoge eisen aan mezelf. Aan wie bedoel je dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 23:43 schreef vaduz het volgende:
Je moet eens hogere eisen gaan stellen en niet zo onzeker doen.
Dus eigenlijk zeg je dat je maar akkoord moet gaan met minder als je de juiste nog niet tegen bent gekomen? Zo van, eigenlijk vind ik hem naar mwa, maar bij gebrek aan beter...quote:Op zaterdag 20 februari 2016 10:03 schreef Badger. het volgende:
Misschien klinkt het raar, maar is het geen optie om wat breder te kijken wat mannen betreft?
Ik bedoel, ik ben 27 jaar, single, en bijvoorbeeld op tinder valt me op dat ik erg veel matches heb met single vrouwen tussen de 27 en ca. 34..
Die beginnen vervolgens een gesprek, waarvan ik vaak zelf al min of meer zenuwachtig word: De torenhoge verwachtingen spatten er van af. Het begint niet meer met een luchtig gesprek over koetjes en kalfjes, nee er wordt meteen een ''checklist'' nagelopen, en ondertussen moet je constant opletten met wat je zegt, want elke uitspraak kan weer een afknapper zijn.
Daarnaast zie ik ook steeds meer (vooral vrouwen) in deze leeftijdsfase die toch een beetje dimmen wat betreft het stellen van 'eisen'. Mijn zus is twee jaar ouder dan ik, en heeft sinds een jaartje een vriend. Ze hebben het goed samen, zijn vertrouwd met elkaar, maar hij is niet echt het type man dat mijn zus altijd voor ogen had ; Hij wijkt af van het ideaalplaatje.
Maar goed, als maar 1 % van alle mannen aan dat ideaalplaatje voldoet, weet je bijna zeker dat het hem niet gaat worden.
Sowieso moet je niks natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 10:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat je maar akkoord moet gaan met minder als je de juiste nog niet tegen bent gekomen? Zo van, eigenlijk vind ik hem naar mwa, maar bij gebrek aan beter...
Sommige mensen denken dat ze heel wat mee kunnen nemen aan de 'onderhandelingstafel', maar stiekem valt dat best wel tegen, dan is er ook weinig te eisen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 10:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat je maar akkoord moet gaan met minder als je de juiste nog niet tegen bent gekomen? Zo van, eigenlijk vind ik hem naar mwa, maar bij gebrek aan beter...
Mensen die jou betichten van slachtoffergedrag hebben vaak het empathisch vermogen van een borrelnootje. Of ze herkennen zichzelf in het zogenaamde slachtoffergedrag en vallen jou daarop aan in plaats van zichzelf.quote:Op zondag 14 februari 2016 21:14 schreef Andromache het volgende:
Ik had dit niet moeten posten. Ik post dit in een depressieve bui. Want ik heb niet eens echt serieus geprobeerd, om eens wat langer achter elkaar te daten. Ik TR mezelf even. Sorry. Kern van het verhaal is wel waar, ik heb een bepaalde overtuiging van huis uit meegekregen, maar ik moet eens ophouden met dit slachtoffergedrag. Wel zo eerlijk, OP laat ik staan, maar ik ga even mijn licht opsteken in FB wat er mogelijk is. Toch bedankt.
Waarom zeg je niet tegen je vader dat je het kwetsend vindt als hij zoiets zegt?quote:Op zondag 28 februari 2016 20:45 schreef Andromache het volgende:
Hoppa! Leuk, pa! Als ik vertel over mijn weekend en totaal terloops noem dat ik ben wezen eten bij vrienden, drankje gedronken heb, kraamvisite heb afgelegd: 'Ja, zíj worden wél allemaal moeder, hahahaha!'
Hork van een vent, echt! Zak een eind in de stront. Ik heb snel opgehangen. Hoe durft 'ie?
Zelfs de grootst mogelijke vrijgezel uit een vorig leven is al maanden aan de vriendin. Ik ben gewoon minderwaardig. Ik ben zo leuk, zo mooi, maar een relatie, ho maar. Fuck alles en iedereen. Zo vreselijk teleurgesteld.
zojuist gedaan per sms, was telefonisch te verbouwereerd. Dit houdt mijn minderwaardigheid in stand, dit telkens vergelijken. Het is een botterik, en contact is nu even niet goed voor mij. Dan liever zulke lieve vrienden als afgelopen weekend bij wie ik altijd welkom ben en die lief voor mij zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zeg je niet tegen je vader dat je het kwetsend vindt als hij zoiets zegt?
Maar waarom lukt 't bij jou niet dan? Als ik je topics lees krijg ik het idee dat jij (net zoals mij misschien) té graag iets wilt en daarmee best plakkerig/claimerig overkomt en dat kan best afschrikken.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:58 schreef Andromache het volgende:
[..]
zojuist gedaan per sms, was telefonisch te verbouwereerd. Dit houdt mijn minderwaardigheid in stand, dit telkens vergelijken. Het is een botterik, en contact is nu even niet goed voor mij. Dan liever zulke lieve vrienden als afgelopen weekend bij wie ik altijd welkom ben en die lief voor mij zijn.
Ik kom er te weinig uit, ben te negatief, blijf te veel hangen in teleurstelling en als er dan eens iemand mij versiert (wat best gebeurt als ik er uit kom), dan hecht ik daar te veel waarde aan en vind ik het zo bijzonder 'dat dit wel iets gaat opleveren'. Palmolive-zeepje, zei het toch.quote:Op zondag 28 februari 2016 21:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar waarom lukt 't bij jou niet dan? Als ik je topics lees krijg ik het idee dat jij (net zoals mij misschien) té graag iets wilt en daarmee best plakkerig/claimerig overkomt en dat kan best afschrikken.
Ik snap het niet. Als je word versierd, dan is het toch makkelijk om contactgegevens uit te wisselen? Als je contactgegevens hebt, dan is het toch makkelijk om iets af te spreken? Als hij af wil spreken, dan heb je toch een date? Als je meerdere dates hebt en je pakt hem vol op de mond, dan heb je toch een beginnende relatie? Als een relatie ontstaat, dan heb je toch wat je wil?quote:Op zondag 28 februari 2016 21:40 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik kom er te weinig uit, ben te negatief, blijf te veel hangen in teleurstelling en als er dan eens iemand mij versiert (wat best gebeurt als ik er uit kom), dan hecht ik daar te veel waarde aan en vind ik het zo bijzonder 'dat dit wel iets gaat opleveren'. Palmolive-zeepje, zei het toch.
Pa gesmst om dit niet meer te doen. Word er krankjorum van.
Spreek je jezelf niet ontzettend tegen? Als je geen leuk persoon bent, dan zou je niemand hebben om mee uit te gaan en al helemaal niet versierd worden.quote:Ik ben waarschijnlijk gewoon geen leuk persoon. Ik kook nauwelijks nog omdat ik te veel moeite vind in mijn eentje. Ik heb een beperkt sociaal leven en de mogelijkheden die ik daar wel in heb, ontwijk ik een beetje. Ik steek te weinig moeite in vrienden. Nou ja. Ik ben dus waarschijnlijk overwegend niet leuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |