quote:Haagse apotheek maakt cannabisolie voor kinderen met epilepsie
Cannabisolie zonder de roesstof THC kan een uitkomst zijn voor kinderen met epilepsie. Een apotheek in Den Haag die deze olie maakt ziet steeds meer klanten toestromen, ook uit het buitenland.
In het buitenland is medicinale cannabis vaak nog taboe. Lastig voor de buitenlandse klanten is dat Nederland volgens internationale opiumverdragen geen cannabisproducten de grens over mag brengen, meldt NRC Handelsblad.
Toch reist de Italiaanse Chiara Ponzone (50) elke twee maanden van Milaan naar Den Haag. Daar bezoekt ze een apotheker, overhandigt hem een recept van een Italiaanse neuroloog en een kleine 400 euro. Daarvoor ontvangt ze twee kleine flesjes met olie, bereid uit cannabis. "Eindelijk slaapt mijn dochter weer goed."
Het is olie met een hoge concentratie cannabidiol. Uit steeds meer serieuze wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat deze olie helpt bij het onderdrukken van onder meer pijn, psychoses en epileptische aanvallen. In de olie zit niet de roesstof THC: je wordt er dus niet high van.
Chronische pijn
De olie met cannabidiol, ofwel CBD-olie, is sinds afgelopen zomer verkrijgbaar in Den Haag. Het aantal klanten neemt sindsdien wekelijks toe, zegt apotheker Paul Lebbink.
Het zijn er inmiddels meer dan vierhonderd; vooral terminale kankerpatiënten, maar ook ouders van kinderen met ernstige epilepsie en mensen met chronische pijn.
Bron
Verbod (of in het geval van NL: het gedoogbeleid) opheffen en belasting innen! Goed voor de overheidsbegroting en ik ben vrijwel zeker van dat cannabis veel meer mogelijkheden biedt dan we nu kennen.quote:Zwitserland start proef met cannabisclubs
Vier Zwitserse steden gaan een proef starten met cannabisclubs, waar de drug mag worden gebruikt zonder het risico te lopen op een boete. Bern, Zürich, Basel en Genève zijn overeengekomen om mogelijk nog dit jaar te starten met het project, schrijft omroep SRF vrijdag.
Vertegenwoordigers van de steden spraken donderdag over hoe de verkoop van cannabis gereguleerd kan worden. In Zwitserland is de verkoop en het gebruik van drugs verboden, hoewel de politie het gebruik van hennep vaak gedoogt.
Doordat de cannabis nu op de zwarte markt wordt verhandeld, kan de overheid geen belasting innen, de producten niet controleren en ook geen preventieprogramma's opstarten. Deze pilot zou het gebruik van cannabis door jongeren en volwassenen die lijden aan ernstige problemen met de drugs toelaten.
Het project duurt vier jaar en wordt wetenschappelijk gemonitord. Voordat het kan starten, is er nog goedkeuring nodig van de kantons (verzameling van onafhankelijke staten) en de federale overheid.
Bron
Hmm, harddrugs legaliseren? Nee, dat is een brug te ver. Laat men het voorlopig houden op cannabis! Kijken hoe dat gaat uitpakken.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:35 schreef Rezania het volgende:
Gewoon alle drugs legaliseren, mensen die er problemen mee hebben helpen in plaats van in het gevang gooien.
Prima. Ik kende (want dood) iemand die er zoals hij zelf zij "helse pijnen" mee bestreed. Of in ieder geval een stuk dragelijker maakte. Dat deed hij door weed te "dampen". Vergelijkbaar met het elektrisch roken. Het is goed spul. En ieder initiatief om de handel uit de criminele sfeer te halen is goed lijkt me.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 21:40 schreef George_Zina het volgende:
Verbod (of in het geval van NL: het gedoogbeleid) opheffen en belasting innen! Goed voor de overheidsbegroting en ik ben vrijwel zeker van dat cannabis veel meer mogelijkheden biedt dan we nu kennen.
Waarom niet? Verbieden helpt toch niet. Ik zeg niet dat je het in de supermarkt moet gaan verkopen, maar nu blijft alles in het illegale circuit met soms desastreuze gevolgen (kijk naar de zaak van witte heroïne).quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:38 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Hmm, harddrugs legaliseren? Nee, dat is een brug te ver. Laat men het voorlopig houden op cannabis! Kijken hoe dat gaat uitpakken.
Helemaal mee eens. Dat voor de hand liggende inzicht gaan wij nog wel meemaken vermoed ik.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom niet? Verbieden helpt toch niet. Ik zeg niet dat je het in de supermarkt moet gaan verkopen, maar nu blijft alles in het illegale circuit met soms desastreuze gevolgen (kijk naar de zaak van witte heroïne).
Het gaat voorzichtig de goede kant uit. Het moet in kleine stappen gebeuren. Dat is de aard van de mens als het gaat om bijvoorbeeld drugs. Ook de 4 grootste Zwitserse steden Bern, Zurich, Basel en Geneve gaan een proef houden. Ziet steeds beter uit maar men is nog lang niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Prima. Ik kende (want dood) iemand die er zoals hij zelf zij "helse pijnen" mee bestreed. Of in ieder geval een stuk dragelijker maakte. Dat deed hij door weed te "dampen". Vergelijkbaar met het elektrisch roken. Het is goed spul. En ieder initiatief om de handel uit de criminele sfeer te halen is goed lijkt me.
Eerst cannabis. Dan heeft men al behoorlijke stappen genomen en de conservatieven buitenspel gezet.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom niet? Verbieden helpt toch niet. Ik zeg niet dat je het in de supermarkt moet gaan verkopen, maar nu blijft alles in het illegale circuit met soms desastreuze gevolgen (kijk naar de zaak van witte heroïne).
Link?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:13 schreef Physsic het volgende:
Cool!
Ik heb hier een hele gave docu over gezien.
Maar die man ( als we het over dezelfde hebben) had wél de THC er inzitten.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:13 schreef Physsic het volgende:
Cool!
Ik heb hier een hele gave docu over gezien.
Wat een ontzettende naaier die apotheker.quote:Toch reist de Italiaanse Chiara Ponzone (50) elke twee maanden van Milaan naar Den Haag. Daar bezoekt ze een apotheker, overhandigt hem een recept van een Italiaanse neuroloog en een kleine 400 euro. Daarvoor ontvangt ze twee kleine flesjes met olie, bereid uit cannabis. "Eindelijk slaapt mijn dochter weer goed."
Zeer prijzig inderdaad. Misbruik maken van zijn monopoliepositie. In het Rifgebergte kun je voor dat bedrag een paar kilo cannabis op de kop tikken omdat te veel boeren wietplanten telen. Het overgrote deel wordt illegaal geëxporteerd naar Europa door drugscriminelen. Staat helemaal vol met wietplanten dat gebied.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Maar die man ( als we het over dezelfde hebben) had wél de THC er inzitten.
[..]
Wat een ontzettende naaier die apotheker.
400 euro voor flesjes ter grote van neusdruppelflesjes
Thanks!quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://www.stichtingmediw(...)-wietolie-en-kanker/
Internetfilm: Run from the Cure
Dit in combinatie met voldoende regulatie zou inderdaad een beter systeem zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:35 schreef Rezania het volgende:
Gewoon alle drugs legaliseren, mensen die er problemen mee hebben helpen in plaats van in het gevang gooien.
Er is echt al heel veel cannabis-olie te verkrijgen, ook prijzig , maar 400 euro, die man moet zich doodschamen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:22 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Zeer prijzig inderdaad. Misbruik maken van zijn monopoliepositie. In het Rifgebergte kun je voor dat bedrag een paar kilo cannabis op de kop tikken omdat te veel boeren wietplanten telen. Het overgrote deel wordt illegaal geëxporteerd naar Europa door drugscriminelen. Staat helemaal vol met wietplanten dat gebied.
Waarom niet? Daar verkopen ze ook alcohol en tabak. Die staan in de top-4 van de gevaarlijkste drugs.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:39 schreef Rezania het volgende:
Waarom niet? Verbieden helpt toch niet. Ik zeg niet dat je het in de supermarkt moet gaan verkopen,
Italië is natuurlijk aartsconservatief aangezien het land zeer katholiek is (Vaticaanstad). Het kan nog lang duren voordat de apothekers daar zelf cannabisolie mogen produceren en aanbieden.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er is echt al heel veel cannabis-olie te verkrijgen, ook prijzig , maar 400 euro, die man moet zich doodschamen.
Oh en het is eenvoudig zelf te maken, maar ik denk dat de vrouw uit de OP daar weinig aanheeft
Oehh, daar twijfel ik over.. Kan ik me niet meer herinneren. Ik weet wel nog dat het wel/niet bevatten van THC een belangrijk punt was.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Maar die man ( als we het over dezelfde hebben) had wél de THC er inzitten.
[..]
Ik heb je het misschien al eens verteld, maarquote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:19 schreef yvonne het volgende:
Snap ik, maar ik val echt achterover van die 400 euro.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:29 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Italië is natuurlijk aartsconservatief aangezien het land zeer katholiek is (Vaticaanstad). Het kan nog lang duren voordat de apothekers daar zelf cannabisolie mogen produceren en aanbieden.
THC in de juiste hoeveelheidquote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:30 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oehh, daar twijfel ik over.. Kan ik me niet meer herinneren. Ik weet wel nog dat het wel/niet bevatten van THC een belangrijk punt was.
Was dat het product dat iets van 'Spiders Web' of '... Web' heet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |