Tot nu toe bevalt ie prima maar omdat ik em nog maar net heb zal het vertrouwen nog moeten groeien natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:52 schreef caroro het volgende:
Goed zo Vannelle!! Bevalt de auto? Zal je wel weer wat vrijheid geven.
Psies, gewoon gedaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Chapau vannelle!Toch maar even geflikt! En jij bent wel de laatste die aan afbouwen/stoppen moet denken
![]()
Oftewel nog even door de zure appel heen bijten.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kom net bij de huisarts weg. Helaas niks te doen aan de afkickverschijnsels, ja Valium, maar dan ben ik dáár straks aan verslaafdNu een afbouwschema meegekregen. Ipv 1mg Alprazolam te nemen zodra ik pijn heb moet ik het nu 's ochtends preventief slikken. Vanaf morgen 0,75mg en dan binnen 8 weken naar 0.
Hij had ook geen advies/oplossing voor het zweetprobleem.
Bij de apotheek een ''second opinion'' aangevraagd bij een lieve assistente. Zij had wél een mogelijke oplossing! Een sterk lotion, voor oksels en handen. Ze is wel een half uur bezig geweest met uitzoeken en klaarmakenHopelijk helpt het wat!
Ook kreeg ik nog een verwijzing voor de fysio mee voor m'n spanningsspierpijn.
Jammer dat de huisarts verder niets kon doen. Nu maar dat afbouwschema volgen en hopelijk gaat dat goed. En lief van die apothekersassistente, hopelijk helpt dat ookquote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Chapau vannelle!Toch maar even geflikt! En jij bent wel de laatste die aan afbouwen/stoppen moet denken
Ik kom net bij de huisarts weg. Helaas niks te doen aan de afkickverschijnsels, ja Valium, maar dan ben ik dáár straks aan verslaafdNu een afbouwschema meegekregen. Ipv 1mg Alprazolam te nemen zodra ik pijn heb moet ik het nu 's ochtends preventief slikken. Vanaf morgen 0,75mg en dan binnen 8 weken naar 0.
Bij de apotheek een ''second opinion'' aangevraagd bij een lieve assistente. Zij had wél een mogelijke oplossing! Een sterk lotion, voor oksels en handen. Ze is wel een half uur bezig geweest met uitzoeken en klaarmakenHopelijk helpt het wat!
Nee, niet boven het hoofd gestegen omdat ik wel wist dat het k*t zou zijn maar sommige dingen moeten gewoon gebeuren, dan maar au.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben verheugd te lezen dat je je reis met het OV succesvol hebt volbracht. Oké, je gaat het nog voelen, maar het is je dus niet boven het hoofd gestegen. Goed gedaan
Het was idd een avontuur op zich, ga dat niet snel nóg een keer doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:09 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Zei toch al dat je op avontuur ging![]()
Een wijs iemand op Twitter zei ooit eens;
"Er zijn 2 dingen die ik haat aan het openbaar vervoer:
1- het vervoer
2- het is openbaar "
Moet wel onwijs lachen om je schrijfstijl, lekker handig zo'n lift.
Misschien een rare vraag maar word je soms niet raar aangekeken, zo van " ah gosh kijk die arme man nou.."?
Lekker uitrusten nu dan, ik ben óók trots op jou![]()
Ik mis wel even de clou, je HEBT de auto nu ook toch?
Was zeer zeker een hele onderneming en het resultaat is goed dus ik ben tevreden.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Vannelle, dat is idd een hele onderneming geweest. Maar als het goed is heb je nu je auto toch?
Ik heb vandaag wel een goede dag. Het lukte vandaag om op tijd uit bed te komen, heb een goede balans gevonden tussen inspanning (naar de stad, afstoffen en stofzuigen) en ontspanning en mn stemming is ook beter dan de afgelopen dagen. Alsof dat ik dinsdag met de deeltijd kan beginnen toch meteen weer voor een stukje hoop zorgt ofzo
Alleen dat van die ziekenhuisafspraken onder therapietijd vind ik dan wel weer balen, maarja, niks aan te doen. Dus moet dat maar proberen los te laten.
Ach dan had je het nodigquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:27 schreef Toto69 het volgende:
Om 13.45 uit bed komen, productief ten topach, na een werkweek mag het
Ik sliep rond 4.30, dus denk het welquote:
Dan ben je idd nog best productief geweest jaquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:29 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik sliep rond 4.30, dus denk het wel
Maar heb nog best wat gedaan ook vandaanboodschappen, trainen, keuken + badkamer gepoetst, en m'n kamer weer eens wat opgeruimd en de boel wat verplaatst.
Ja idd dat hoop ik dan maar.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:36 schreef Poesopstokje het volgende:
Sylvana; Jammer dat de afspraken niet verzet konden worden.. Therapie heeft er vast wel begrip voor, het hoort toch bij je algehele herstel.
Ik ben ook trots op jou. Wat een onderneming is dat geweest. Ov-reisjes gaan nooit zonder hobbelsquote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:49 schreef vannelle het volgende:
We hebben het nu dus over afkicken en verlies van conditie/spiermassa.
Mooi, kom ik ff meekletsen.
Behalve over afkicken want dat speelt bij mij niet.
Conditie kan ik wel wat over zeggen, kwam er vanmorgen achter dat zelfs een dood paard nog beter in vorm is dan ikke.
Ik ging dus met de trein om mijn auto op te halen maar door werkzaamheden aan het station moest ik over een voetgangersbrug om op het goede perron te komen.
Gelukkig hadden ze daar ook een lift in gebouwd voor zwakkere poppetjes zoals ik. Alleen jammer dat die lift het niet deed.
Dus dan maar traplopen, de tering zeg!Ik dacht serieus dat ik het niet zou redden tot bovenaan.
Niet alleen door gebrek aan lucht maar mijn lijf wou gewoon niet meer, weigerachtig snertding.![]()
Naar beneden was een stuk makkelijker gelukkig.
Ik ben iig een hele hoop conditie en kracht kwijtgeraakt sinds ik het rustig aan moet doen en eerlijk gezegd maak ik me daar wel een beetje zorgen om, waar houdt het op?
Net als met spiermassa, vroeger had ik aardig stevige bovenarmen maar tegenwoordig lijk ik wat dat betreft meer op Midas Wolf of zo.
Kracht in mijn armen en handen heb ik nog wel voldoende, ik kan elk pak koekjes openmaken.
Maar het ziet er echt anders uit dan "vroeger" toen ik nog gewoon aan het werk was.
Hopelijk helpt revalidatie vanaf woensdag de boel weer een beetje op orde te brengen, we zullen het zien.
1 ding is zeker: Je bent je conditie sneller kwijt dan dat je het opbouwt!
Even wat anders, even wat luchtigs tussendoor.
Ik zat dus in de trein tussen allemaal keurige mensen en ik dacht nog dat het OV zo slecht nog niet was.
Tot de conducteur kwam en me vertelde dat ik in de 1e klas zat.
Heb toen nog even om me heen gekeken en verbaasd gevraagd of ze nou serieus was of een geintje maakte.
Toen ik vroeger nog wel eens met de trein ging was het verschil tussen 1e en 2e klas wel duidelijk, nu is de 1e klas net zo sober als de 2e klas vroeger.
Ze zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen dat ze daar extra geld voor vragen.![]()
Voor de goede orde toch maar naar de 2e klas gegaan uiteraard.
Maar wát een armoe.
Ik voel de gevolgen van mijn reisje trouwens uitstekend, pas geleden hadden we het over "over de grenzen heen gaan" en dat is precies wat er vandaag is gebeurd.
Dit ga ik nog een tijdje voelen maar gelijkertijd ben ik blij dat ik het heb gedaan.
Ik zag er enorm tegenop omdat ik wel wist wat de gevolgen zijn maar ik heb het toch maar mooi wél gedaan.
Ik ben trots op mij.
Oh, dat doe ik eigenlijk al bijna een half jaar, woon alweer bijna een half jaar in Tilburg bedenk ik me netquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:36 schreef Poesopstokje het volgende:
Vannelle;voor je auto! Hoe ging de terugweg? Kon je dat wat handelen?
Toto; Fijn om te horen dat je weer werkt, traint en poetstGaat de goede kant op of niet?
Sylvana; Jammer dat de afspraken niet verzet konden worden.. Therapie heeft er vast wel begrip voor, het hoort toch bij je algehele herstel.
Vannelle; ik ben al sinds de kerst aan het afbouwen, om de week een pil er af. Zit nu al weken op 1mg per dag (ipv 2.5mg). Ik neem ze ook pas als ik pijn krijg. Huisarts wist niet hoe snel het zou overgaan, heeft nu het afbouwschema op 8wk gezet, dus we zullen het zien.
NSquote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:49 schreef vannelle het volgende:
We hebben het nu dus over afkicken en verlies van conditie/spiermassa.
Mooi, kom ik ff meekletsen.
Behalve over afkicken want dat speelt bij mij niet.
Conditie kan ik wel wat over zeggen, kwam er vanmorgen achter dat zelfs een dood paard nog beter in vorm is dan ikke.
Ik ging dus met de trein om mijn auto op te halen maar door werkzaamheden aan het station moest ik over een voetgangersbrug om op het goede perron te komen.
Gelukkig hadden ze daar ook een lift in gebouwd voor zwakkere poppetjes zoals ik. Alleen jammer dat die lift het niet deed.
Dus dan maar traplopen, de tering zeg!Ik dacht serieus dat ik het niet zou redden tot bovenaan.
Niet alleen door gebrek aan lucht maar mijn lijf wou gewoon niet meer, weigerachtig snertding.![]()
Naar beneden was een stuk makkelijker gelukkig.
Ik ben iig een hele hoop conditie en kracht kwijtgeraakt sinds ik het rustig aan moet doen en eerlijk gezegd maak ik me daar wel een beetje zorgen om, waar houdt het op?
Net als met spiermassa, vroeger had ik aardig stevige bovenarmen maar tegenwoordig lijk ik wat dat betreft meer op Midas Wolf of zo.
Kracht in mijn armen en handen heb ik nog wel voldoende, ik kan elk pak koekjes openmaken.
Maar het ziet er echt anders uit dan "vroeger" toen ik nog gewoon aan het werk was.
Hopelijk helpt revalidatie vanaf woensdag de boel weer een beetje op orde te brengen, we zullen het zien.
1 ding is zeker: Je bent je conditie sneller kwijt dan dat je het opbouwt!
Even wat anders, even wat luchtigs tussendoor.
Ik zat dus in de trein tussen allemaal keurige mensen en ik dacht nog dat het OV zo slecht nog niet was.
Tot de conducteur kwam en me vertelde dat ik in de 1e klas zat.
Heb toen nog even om me heen gekeken en verbaasd gevraagd of ze nou serieus was of een geintje maakte.
Toen ik vroeger nog wel eens met de trein ging was het verschil tussen 1e en 2e klas wel duidelijk, nu is de 1e klas net zo sober als de 2e klas vroeger.
Ze zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen dat ze daar extra geld voor vragen.![]()
Voor de goede orde toch maar naar de 2e klas gegaan uiteraard.
Maar wát een armoe.
Ik voel de gevolgen van mijn reisje trouwens uitstekend, pas geleden hadden we het over "over de grenzen heen gaan" en dat is precies wat er vandaag is gebeurd.
Dit ga ik nog een tijdje voelen maar gelijkertijd ben ik blij dat ik het heb gedaan.
Ik zag er enorm tegenop omdat ik wel wist wat de gevolgen zijn maar ik heb het toch maar mooi wél gedaan.
Ik ben trots op mij.
Ik kan er niet goed over oordelen (haal de info uit je topic) maar zoals ik je nu hoor praten KLINKT het wel beter te gaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:38 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Oh, dat doe ik eigenlijk al bijna een half jaar, woon alweer bijna een half jaar in Tilburg bedenk ik me netal heb ik het hier wel enigszins gezien..
Qua wond blijft het eigenlijk kut met peren, ding is zeker 5-6 cm groot vermoed ik dus ik vrees dat ik gewoon door blijf lopen met verband voor etcAh well.
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik maak er het beste vanquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik kan er niet goed over oordelen (haal de info uit je topic) maar zoals ik je nu hoor praten KLINKT het wel beter te gaan.
Terugweg ging niet al te best eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:36 schreef Poesopstokje het volgende:
Vannelle;voor je auto! Hoe ging de terugweg? Kon je dat wat handelen?
1 mg per dag valt wel mee, denk dat afbouwen ipv cold turkey stoppen best wel voordelen heeft.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:36 schreef Poesopstokje het volgende:
Vannelle; ik ben al sinds de kerst aan het afbouwen, om de week een pil er af. Zit nu al weken op 1mg per dag (ipv 2.5mg). Ik neem ze ook pas als ik pijn krijg. Huisarts wist niet hoe snel het zou overgaan, heeft nu het afbouwschema op 8wk gezet, dus we zullen het zien.
Dank je.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:37 schreef Adriane het volgende:
[..]
Ik ben ook trots op jou. Wat een onderneming is dat geweest. Ov-reisjes gaan nooit zonder hobbels
Helemaal mee eens en dank je.quote:
Thanksquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Terugweg ging niet al te best eerlijk gezegd.
Ondanks dat ie comfortabel zit ben ik onderweg toch 2x gestopt om even een stukje te lopen.
Eigenlijk ook wel logisch dat dat nodig was, had de heenreis immers al gehad.
[..]
1 mg per dag valt wel mee, denk dat afbouwen ipv cold turkey stoppen best wel voordelen heeft.
Merk je trouwens ook dat je er geestelijk behoefte aan hebt of is het puur lichamelijk?
[..]
Dank je.![]()
Was idd een hele onderneming en die hoop ik voorlopig niet meer te hoeven doen.
Al is het alleen maar om het OV te mijden, wat een bende zeg...
[..]
Helemaal mee eens en dank je.
Hopelijk horen we van jou ook ooit nog eens positieve verhalen.
Ik heb echt bewondering voor het feit hoe je er mee omgaat.
Al zul je ook je baaldagen wel hebben, kan niet anders.
Thanksquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:51 schreef Poesopstokje het volgende:
Vannelle; het is vooral lichamelijk. Zo in de namiddag krijg ik enorme zenuwpijn in m'n armen, alleen een pilletje helpt dan nog.
Geestelijk ben ik nog wel even onderweg om weer stabiel te worden. De angst/zenuwen kan ik nog wel handelen.
Toto; Goed bezig man! En gefeliciteerd
Kitten doet het goedquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:53 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Thanks
Hoe is het met kleine Poesopstokje?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je topic niet meer bijgelezen heb de laatste tijd maar ik weet dat je idd plannen had om naar het buitenland te gaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:51 schreef Toto69 het volgende:
[..]
ThanksJa vaak genoeg helaas.
In het kader van positiviteit ben ik wel deze week aangenomen voor een nieuwe baan, begin op 1 april (geen grapje) en in mijn topicreeks had ik het altijd over weer naar het buitenland gaan, dus dat ga ik dan doen
Lichamelijk dus.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:51 schreef Poesopstokje het volgende:
Vannelle; het is vooral lichamelijk. Zo in de namiddag krijg ik enorme zenuwpijn in m'n armen, alleen een pilletje helpt dan nog.
Geestelijk ben ik nog wel even onderweg om weer stabiel te worden. De angst/zenuwen kan ik nog wel handelen.
Post ook al tijden niet meer in dat topic, probeer het ietwat los te latenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je topic niet meer bijgelezen heb de laatste tijd maar ik weet dat je idd plannen had om naar het buitenland te gaan.
En dat gaat nu lukken? Gefeliciteerd!!!![]()
En baaldagen mogen gewoon hoor, maar nooit langer dan 3 dagen achter elkaar, dan is er meer aan de hand.
[..]
Lichamelijk dus.
Da's alleen maar mooi denk ik, als het geestelijk zou zijn zou je er denk ik veel langer over doen om er helemaal van af te komen.
Maar als je helemaal zonder pillen gaat, hoe ga je dat dan doen als je later op de dag weer zenuwpijn in je armen krijgt?
Uit ervaring weet ik dat zenuwpijn NIET te harden is, daar moet iets aan gedaan worden.
Welke angst/zenuwen heb je het hier over? Het "afkicken"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |