ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
In het eerste geval is kutweer één woord, in het tweede geval is het raar dat iets is dus het hangt er vanaf wat je bedoelt!
Waar lees je in vredensnaam "nog steeds alweer"?
Kut weer staat niet in de Van Dale. Dus mijn inziens is het niet een woord. Het is gewoon een bijvoeglijk naamwoord. Tenminstd zo heb ik het bedoeld, heb er wel over nagedacht
Maar afdeling taalnazi's is een paar deuren verderop. Zullen we het weer over treinen hebben.
Dat is wat er staat op het moment dat je kutweer niet als één woord schrijft.
quote:
Kut weer staat niet in de Van Dale. Dus mijn inziens is het niet een woord. Het is gewoon een bijvoeglijk naamwoord. Tenminstd zo heb ik het bedoeld, heb er wel over nagedacht
Er staan ongelofelijk veel dingen niet in de Van Dale. Dat betekent niet dat woorden niet aan elkaar schrijven opeens toegestaan is.
quote:
Maar afdeling taalnazi's is een paar deuren verderop. Zullen we het weer over treinen hebben.
Ken je dat verhaaltje van oom Jack en een paard? Dit is ook een leuke:
Goed taalgebruik is belangrijk. De pen is van jezus, de pen is van je zus, de penis van jezus...
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
CFL 3007 + IR 113 Bij Michelau (L) passeert IR 113 naar Ettelbruck, met voorop de fraaie 3007. Dit weekend reden de treinen enkel tussen Liers en Ettelbruck, omdat er werkzaamheden waren tussen Ettelbruck en Mersch waren.
Binnenkort is dit ook over met getrokken treinen: NMBS wil Desiro's toegelaten krijgen in Luxemburg nadat men daar volledig op ERTMS overgestapt is, en deze verbinding door Desiro's vervangen. Volgens NMBS moet er dan ook winst in de rijtijd komen.
Op vrijdag 12 februari 2016 19:30 schreef greavy het volgende: [ link | afbeelding ] CFL 3007 + IR 113 Bij Michelau (L) passeert IR 113 naar Ettelbruck, met voorop de fraaie 3007. Dit weekend reden de treinen enkel tussen Liers en Ettelbruck, omdat er werkzaamheden waren tussen Ettelbruck en Mersch waren.
Binnenkort is dit ook over met getrokken treinen: NMBS wil Desiro's toegelaten krijgen in Luxemburg nadat men daar volledig op ERTMS overgestapt is, en deze verbinding door Desiro's vervangen. Volgens NMBS moet er dan ook winst in de rijtijd komen.
terloops vergeten we gewoon nog even het prachtige kasteel van Bourscheid te vermelden
Op vrijdag 12 februari 2016 19:27 schreef Woods het volgende: Hier zie ik 15 elocs a 83 ton(1245T) door een dieseltje getrokken worden. Leek me eigenlijk onmogelijk qua gewicht of toch niet?
niet onmogelijk, maar bij dit transport is later na een niet geplande stop in Maarssen een tweede loc bijgezet, omdat die ene loc zijn pad niet kon houden, omdat de snelheid niet boven de 80 km/h uit kwam. Was omdat de locs meer weerstand gaven dan verwacht. Dit is vanwege de aandrijving in de draaistellen, ook al is die uitgeschakeld hier.
Hij is om te beginnen mooier dan elke loc die er sinds de geboorte van Willem Drees in Nederland rondgereden heeft. Niet dat daar veel voor nodig was, maar okee
Op vrijdag 12 februari 2016 19:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is geen dieseltje maar er zit al snel 1000PK aan vermogen onder die motorkap. En je kan met 4 man een Plan-T wegduwen.
Indeed. Rolweerstand is niet echt hoog bij treinen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.