http://www.telegraaf.nl/b(...)laten_Finland__.htmlquote:Duizenden Irakezen verlaten Finland
HELSINKI -
Duizenden Iraakse vluchtelingen die vorig jaar in Finland aankwamen, hebben hun asielprocedure afgebroken en gaan vrijwillig terug naar huis. Als reden noemen ze familieproblemen en hun teleurstelling over het leven in het koude land.
Finland zag het aantal asielzoekers vorig jaar vertienvoudigen tot 32.500, terwijl dat er een jaar eerder nog 3600 waren. De meesten zijn jonge Iraakse mannen.
Voor degenen die zich hebben bedacht, gaat Finland speciale chartervluchten naar Bagdad sturen. Volgens de autoriteiten gaat het tot nu toe om 4100 mensen die terug willen.
Een vakantie die wat anders ging dan gepland.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:01 schreef hardromacore2.0 het volgende:
In de zomer komen ze weer.
Seizoensvluchtelingen.
In dit soort gevallen is het vaak zo dat ze zijn gevlucht om, eenmaal hier, middels de familieherenigingsprogramma's vrouw en kinderen te laten overkomen vanuit de tentenkampen in de regio.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)laten_Finland__.html
Het lijkt er hier op of vluchten een keuze is. Als er echt gevlucht wordt dan is de optie er toch helemaal niet om als het allemaal wat tegenvalt dan maar weer terug te gaan.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:01 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Seizoensvluchtelingen.
Misschien iets voor SBS6? "Red mijn asielprocedure"quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:05 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Een vakantie die wat anders ging dan gepland.
Maar als ze terug kunnen hadden ze toch ook niet weg gehoeven?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In dit soort gevallen is het vaak zo dat ze zijn gevlucht om, eenmaal hier, middels de familieherenigingsprogramma's vrouw en kinderen te laten overkomen vanuit de tentenkampen in de regio.
Als dat te lang duurt snap ik wel dat ze teruggaan.
Ze gaan ook niet terug naar huis, he. Ze gaan waarschijnlijk ook zelf in een tentenkamp zitten, bij eerdergenoemde vrouw en kinderen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als ze terug kunnen hadden ze toch ook niet weg gehoeven?
De situatie in Irak is ook wel wat anders geworden. Veel van de Irakezen waren naar Finland gegaan omdat dat land nog redelijk ruime criteria had ten aanzien van Irakezen. Daar hebben de Finnen vorig jaar wat aan gedaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als ze terug kunnen hadden ze toch ook niet weg gehoeven?
Het erge is, ik zie het nog gebeuren ookquote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:07 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Misschien iets voor SBS6? "Red mijn asielprocedure"
Hoe laf ben je eigenlijk als je je vrouw en kinderen in zo'n kamp laat zitten en zelf lekker veilig de hereniging (jaren!) af wacht in het veilige Europa.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze gaan ook niet terug naar huis, he. Ze gaan waarschijnlijk ook zelf in een tentenkamp zitten, bij eerdergenoemde vrouw en kinderen.
Het is een lastige keuze, lijkt mij. De kampen in de regio zijn natuurlijk armoedig, maar ze zijn wel relatief veilig op korte termijn. De reis die ze moeten maken is zwaar, dus voor hetzelfde geld raken je vrouw en kinderen op die reis ook in de problemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:23 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Hoe laf ben je eigenlijk als je je vrouw en kinderen in zo'n kamp laat zitten en zelf lekker veilig de hereniging (jaren!) af wacht in het veilige Europa.
De familie zit gewoon thuis.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:23 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Hoe laf ben je eigenlijk als je je vrouw en kinderen in zo'n kamp laat zitten en zelf lekker veilig de hereniging (jaren!) af wacht in het veilige Europa.
Oftewel puur economische vluchtelingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is een lastige keuze, lijkt mij. De kampen in de regio zijn natuurlijk armoedig, maar ze zijn wel relatief veilig op korte termijn. De reis die ze moeten maken is zwaar, dus voor hetzelfde geld raken je vrouw en kinderen op die reis ook in de problemen.
Verder wachten deze jongens dus geen jaren tot de vrouwen komen. Ze gaan zelfs terug omdat ze het te lang vinden duren.
En van het geld dat de mannen aan de mensensmokkelaars hebben gegeven had hun familie luxe kunnen leven.quote:
Tja, dat worden weer de bekende zetten die we nu gaan doen he.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:35 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Oftewel puur economische vluchtelingen.
Verklaar u nader.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tja, dat worden weer de bekende zetten die we nu gaan doen he.
Nou zoveel is die 10k die het kost om hier te komen. En als je na een maand je familie kan laten overkomen en je een huis, auto, 2k netto krijgt en alles gratis is snap ik ze welquote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:36 schreef Oud_student het volgende:
[..]
En van het geld dat de mannen aan de mensensmokkelaars hebben gegeven had hun familie luxe kunnen leven.
Jij stelt dat het economische vluchtelingen zijn. Ik ga daarop antwoorden dat ik, als ik jarenlang ergens moest zitten, toch op een plek zou willen zitten waar mijn kinderen naar school kunnen en ik kan werken. Het antwoord daarop is dat ze toch weer terug moeten, dus niet te erg gehecht moeten raken aan Nederland / Finland / Duitsland. Dan zal ik stellen dat men niet weet hoe lang het duurt voor het weer veilig is, of het überhaupt nog veilig wordt, dus dat je maar beter in die tijd wat nuttigs kan gaan doen dan in een kamp zonder perspectief zitten.quote:
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:05 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Een vakantie die wat anders ging dan gepland.
En in de reisfolder stond nog wel dat we een auto, een huis en 2000 euro per maand kregenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nou zoveel is die 10k die het kost om hier te komen. En als je na een maand je familie kan laten overkomen en je een huis, auto, 2k netto krijgt en alles gratis is snap ik ze wel
En gratis pussy, vergeet dat niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
En in de reisfolder stond nog wel dat we een auto, een huis en 2000 euro per maand kregen
en dan kom je in een azc waar er bladeren tegen het raam waaien en krijg je tweedehands kledingquote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
En in de reisfolder stond nog wel dat we een auto, een huis en 2000 euro per maand kregen
Als ze weten dat ze toch weer terug moeten op termijn en het geen nut heeft vrouw en kinderen te laten overkomen....quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij stelt dat het economische vluchtelingen zijn. Ik ga daarop antwoorden dat ik, als ik jarenlang ergens moest zitten, toch op een plek zou willen zitten waar mijn kinderen naar school kunnen en ik kan werken. Het antwoord daarop is dat ze toch weer terug moeten, dus niet te erg gehecht moeten raken aan Nederland / Finland / Duitsland. Dan zal ik stellen dat men niet weet hoe lang het duurt voor het weer veilig is, of het überhaupt nog veilig wordt, dus dat je maar beter in die tijd wat nuttigs kan gaan doen dan in een kamp zonder perspectief zitten.
Van je moeder?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
En gratis pussy, vergeet dat niet.
Dat stel ik niet, he. Ik stel juist dat ze hierheen komen omdat er nog toekomst is (school, werk), in tegenstelling tot in de kampen. Dat is het tegenovergestelde van feest vieren.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Als ze weten dat ze toch weer terug moeten op termijn en het geen nut heeft vrouw en kinderen te laten overkomen....
Waarom laten ze dan hun (vermeende) gezinnen achter om een tijdje feest te vieren in Europa ?
Het zal je vent maar zijn........
Is te duur voor jou, kutpauper.quote:
ben je wel eens in een supermarkt naast een azc geweest?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat stel ik niet, he. Ik stel juist dat ze hierheen komen omdat er nog toekomst is (school, werk), in tegenstelling tot in de kampen. Dat is het tegenovergestelde van feest vieren.
Het eerste wel, het tweede niet. Maar goed, in het tweede geval waren het (volgens het laatste nieuws) voor het overgrote deel niet eens vluchtelingen, dus ik weet niet zo goed wat dat ermee te maken heeft.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ben je wel eens in een supermarkt naast een azc geweest?
Of in keulen met oudejaarsavond
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:01 schreef byah het volgende:
Ik wacht op "duizenden Finnen verlaten Nederland"
Vluchten terwijl je vrouw en kinderen kan achterlaten, dat is al vreemd natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In dit soort gevallen is het vaak zo dat ze zijn gevlucht om, eenmaal hier, middels de familieherenigingsprogramma's vrouw en kinderen te laten overkomen vanuit de tentenkampen in de regio.
Als dat te lang duurt snap ik wel dat ze teruggaan.
Lezen is een vak he...quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:57 schreef NoXia het volgende:
Waarschijnlijk worden ze nu naar Duitsland of naar Nederland gehaald.
Wonen er wel 1000 Finnen hier en wat is er mis met Finnen?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:01 schreef byah het volgende:
Ik wacht op "duizenden Finnen verlaten Nederland"
Zoals ik al zei, het is een lastige afweging om te maken. Ze daar laten is verre van ideaal, maar ze meenemen kan ook fout aflopen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vluchten terwijl je vrouw en kinderen kan achterlaten, dat is al vreemd natuurlijk.
Bovendien, Irak is geen prettig land, maar voor een Irakees zijn er genoeg mogelijkheden om in Irak in veiligheid te kunnen leven. Mijns inziens geen land waar we asielzoekers uit zouden moeten opnemen.
ja echt idd...... hebben ze eindellijk een veilige plek gevonden en is het nog niet goed.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:53 schreef Woestijnvos het volgende:
De koude winter en dure alcohol bevalt ze zeker niet.
EN het stinkt naar hout natuurlijk!!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:51 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja echt idd...... hebben ze eindellijk een veilige plek gevonden en is het nog niet goed.
Werk? Waar?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat stel ik niet, he. Ik stel juist dat ze hierheen komen omdat er nog toekomst is (school, werk), in tegenstelling tot in de kampen. Dat is het tegenovergestelde van feest vieren.
En in de winter worden ze weer gillend gek van die paar uur licht per dag en verlangen ze terug naar een zonnig plein met uit elkaar gerukte lichamen. Finland hoeft ze alleen maar in het Noorden te plaatsen en de winter af te wachten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:01 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Seizoensvluchtelingen.
zo zie je maar er is altijd wel wat te klagen! en die vluchtelingen...aaaaawh die zijn zo zielig.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:52 schreef Geerd het volgende:
[..]
EN het stinkt naar hout natuurlijk!!
De prijs van de alcohol laat hen koud waarschijnlijk, want Allah heeft het niet zo op alcohol.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:53 schreef Woestijnvos het volgende:
De koude winter en dure alcohol bevalt ze zeker niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |