quote:
Op vrijdag 12 februari 2016 19:08 schreef boik het volgende:[..]
je kon hem nog niet? dan ga je wat moois zien, hij is de eerste en enigste die de totale amazone heeft afgelopen. heeft die iets van anderhalf jaar over gedaan ofzo.
en die marooned afleveringen wordt die gedropt ergens zonder kleren of een mes of noem het maar op en dan moet die daar overleven.
die vent is echt geniaal
Nope. Ben dus echt pas een maand of twee into the survival programmas. Daarvoor kende ik natuurlijk Bear Grylls al wel voor het drinken van z'n eigen pis en slapen in een kamelenkarkas

, maar verder niet echt. Vanwege dat over-de-top en fake gedoe ook een beetje meer interesse gekregen voor realistischere survival situaties. Les Stroud was dan een naam die ik tegen kwam. Maar na een beetje Survivalman gekeken te hebben... kweenie, Bear Grylls mag dan een showman zijn en de productie zo nep als wat, maar dat kijkt gewoon toffer weg.
Toen vond ik dus andere shows als Kings of the Wild, Dual Survival en toch m'n favo Naked and Afraid dat zowel qua realisme en entertainment wel wat weet te bieden. Dat heeft toch iets van... fast rewind: tig jaar geleden... de oermens... wat zou het toen geweest moeten zijn om te overleven? Ze hoeven niet alles uit te vinden en te bedenken omdat we natuurlijk over genoeg kennis beschikken en die mensen toch wel iets van survivallen weten... maar je moet het toch maar doen!
't Leuke aan The Island is natuurlijk dat je buuf erbij had kunnen zitten en maar een middagje is ingelicht over wat erbij komt kijken om te surviven in 't wild.
Wel iets gelezen over die Amazone-tocht, maar had geen idee om wie het ging, of het met echte survivalsituaties te doen had en of het wat was... las namelijk ook over Walking the Nile en Walking the Himalayas, maar dat leek me dus eerder op expedities/exploring, dan survival.
Maar wat je omschrijft klinkt right up my alley en indrukwekkend! Dus ga ik zoals gezegd wel ff checken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz