abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159866212
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 19:04 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Gaak us checken! :7 Tnx.
je kon hem nog niet? dan ga je wat moois zien, hij is de eerste en enigste die de totale amazone heeft afgelopen. heeft die iets van anderhalf jaar over gedaan ofzo.
en die marooned afleveringen wordt die gedropt ergens zonder kleren of een mes of noem het maar op en dan moet die daar overleven.
die vent is echt geniaal
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 12 februari 2016 @ 19:09:23 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159866235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:29 schreef boik het volgende:

[..]

Edje Stafford is dan natuurlijk de enige ekte surviver, die vent is echt een held.
walking the amazon, naked and marooned en natuurlijk marooned zelf
_O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 19:46:57 #53
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_159867281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 19:08 schreef boik het volgende:

[..]

je kon hem nog niet? dan ga je wat moois zien, hij is de eerste en enigste die de totale amazone heeft afgelopen. heeft die iets van anderhalf jaar over gedaan ofzo.
en die marooned afleveringen wordt die gedropt ergens zonder kleren of een mes of noem het maar op en dan moet die daar overleven.
die vent is echt geniaal
Nope. Ben dus echt pas een maand of twee into the survival programmas. Daarvoor kende ik natuurlijk Bear Grylls al wel voor het drinken van z'n eigen pis en slapen in een kamelenkarkas :') , maar verder niet echt. Vanwege dat over-de-top en fake gedoe ook een beetje meer interesse gekregen voor realistischere survival situaties. Les Stroud was dan een naam die ik tegen kwam. Maar na een beetje Survivalman gekeken te hebben... kweenie, Bear Grylls mag dan een showman zijn en de productie zo nep als wat, maar dat kijkt gewoon toffer weg.

Toen vond ik dus andere shows als Kings of the Wild, Dual Survival en toch m'n favo Naked and Afraid dat zowel qua realisme en entertainment wel wat weet te bieden. Dat heeft toch iets van... fast rewind: tig jaar geleden... de oermens... wat zou het toen geweest moeten zijn om te overleven? Ze hoeven niet alles uit te vinden en te bedenken omdat we natuurlijk over genoeg kennis beschikken en die mensen toch wel iets van survivallen weten... maar je moet het toch maar doen!
't Leuke aan The Island is natuurlijk dat je buuf erbij had kunnen zitten en maar een middagje is ingelicht over wat erbij komt kijken om te surviven in 't wild.

Wel iets gelezen over die Amazone-tocht, maar had geen idee om wie het ging, of het met echte survivalsituaties te doen had en of het wat was... las namelijk ook over Walking the Nile en Walking the Himalayas, maar dat leek me dus eerder op expedities/exploring, dan survival.

Maar wat je omschrijft klinkt right up my alley en indrukwekkend! Dus ga ik zoals gezegd wel ff checken. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 12 februari 2016 @ 19:50:18 #54
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159867402
Dual Survival vind ik ook zeer vermakelijk
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 12 februari 2016 @ 19:50:42 #55
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159867417
En voor praktische lessen natuurlijk Ray Mears
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 12 februari 2016 @ 20:01:20 #56
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_159867696
Vroeger verder alleen meer zo fauna-gerichte shows gekeken met natuurlijk Steve Irwin bijvoorbeeld.
Kent iemand Jeff Corwin ook nog? :9B
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159885638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 19:46 schreef shiznuts het volgende:

[..]
knip
ja bear grylls is echt puur om te laten zien hoe te overleven in extreme situaties.
die walking the amazon zijn 3 afleveringen en dat is niet echt survival maar meer expeditie maar ja anderhalf jaar door de jungle trekken is toch ook wel een soort survivalen vind ik :P
naked and marooned word die 3maanden op een eiland gedropt en meot die daar echt proberen te overleven met helemaal niks.
marooned is hetzelfde idee alleen dan is het over een periode van een week ofzo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 19:50 schreef rubbereend het volgende:
Dual Survival vind ik ook zeer vermakelijk
ja zeer zeker, alleen seizoenen 2 en 3 vond ik minder want het duo Joe en Cody ging gewoon echt niet samen. toen nog met Dave en Cody of nu met Joe en Matt vind ik wel weer leuk.
pi_160024952
Tsja Ray Mears en Les Stroud zal wel te saai zijn voor de meesten maar toch wel m'n favo's, hoor wel veel goeds over Ed Stafford inderdaad, mss es bekijken.

Als het je niet teveel stoort dat het gescript enzo is dan is The Colony mss ook wel geinig als je van post-apoc houd.
Ook met vertellers net als Arie maar wel lui die er echt ook wat vanaf weten, psychologen enzo.

Maargoed vanavond maar weer kijken hoe onze eigen pioniers het weer gaan doen *O*

[ Bericht 10% gewijzigd door Urb op 18-02-2016 20:22:34 ]
pi_160025092
Over kwartiertje gaan we weer *O*
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_160025572
Als aanvulling op alle survivaltips zou ik graag nog Alone in the Wilderness willen noemen. Een documentaire van 60 minuten over het eerste jaar dat Richard Proenneke in zijn eentje in de wildernis in Alaska overleefd.
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
pi_160025827
Ik ben der :)
pi_160025866
En go
Geen referral hier.
pi_160025878
oh ja ze hadden die mooie strand bereikt
  donderdag 18 februari 2016 @ 20:42:56 #64
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160025901
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:41 schreef Prisha het volgende:
oh ja ze hadden die mooie strand bereikt
Ja, en toen ging er meteen een weg. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160025912
Hoe zou het eten verdeeld worden? Iedereen gelijke portie of naar rato?
Geen referral hier.
pi_160025914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:42 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ja, en toen ging er meteen een weg. :P
jaaa numero 2
pi_160025929
the roof the roof the roof is on fire :D
pi_160025944
sprinkhaantje eten lekkah lekkah
pi_160025977
Het is niet altijd leuk ;(
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_160025997
moniek wilt niet vissen....gaat niet zo lekker....
pi_160026010
M :'( niek
pi_160026011
Moniek heeft het koud -O-
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_160026014
regen regen regen....
pi_160026040
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:46 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Moniek heeft het koud -O-
Geen droige draead meer aan hut lijf
pi_160026058
nog steeds flashbacks -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')