abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159799605
AMSTERDAM -
Het TV-programma Opsporing Verzocht heeft bewust weggelaten dat de daders van een overval op een ouder echtpaar aan de Heemstedestraat, antisemitische motieven hadden.

Hierdoor is de kans dat de daders gepakt worden een stuk kleiner. Dat vindt advocaat Herman Loonstein die de belangen van het bejaarde echtpaar behartigt en een extra uitzending eist.
Samuel (87) en Diana (86) die in een bovenwoning aan de Heemstedestraat woonden, werden op 4 augustus vorig jaar beroofd door twee overvallers. Die stalen sieraden en geld, en verwondden het echtpaar zo hevig dat Samuel nu blind is en de twee niet meer zelfstandig kunnen wonen.

Omdat er geen schot zit in het politieonderzoek werd vorige week in het televisieprogramma Opsporing Verzocht aandacht besteed aan de zaak.

In een interview vertelde Diana wat er op de noodlottige dag gebeurde en wat de overvallers meenamen; onder meer de trouwringen, een gouden tientje en een horloge van Rolex. Tegenover de programmamakers van Avro/Tros heeft Diana, die de Duitse vernietigingskampen overleefde, ook gezegd dat de overvallers ,,geef hier vuile jodin, nu is het van ons’’ en ,,ze hadden jullie moeten vergassen’’ riepen toen ze de roof pleegden. Maar deze, volgens Loonstein, essentiële daderinformatie, was niet terug te horen in de uitzending.

,,Als deze informatie over de daders wel verspreid zou zijn geweest was de pakkans veel groter’’, vindt Loonstein. ,,Vergelijk het met een overval waar camerabeelden van zijn, maar de beelden worden niet getoond. Dan is de kans dus veel groter dat de daders niet gepakt worden.’’
In een reactie stelt een zegsman van Avro/Tros dat de journalisten die het programma maakten, niet over de inhoud gaan. ,,De verantwoordelijkheid over wat er inhoudelijk over een zaak gezegd kan worden, ligt bij de politie’’, aldus Mark Willems van de omroep. ,,Zij maken de keuze en zij zijn daar verantwoordelijk voor.’’

Niet de politie, maar het OM reageert. ,,Bij het bepalen van de inhoud van het opsporingsbericht bij Opsoring Verzocht is vanwege het nog lopende onderzoek, zoveel mogelijk aangesloten bij de eerste verklaring die de beide aangevers hebben afgelegd’’, is een enige wat het OM erover kwijt wil. Dat sluit aan bij wat burgemeester Van der Laan vorig jaar al zei over de uiteenlopende verklaringen van Samuel en Diana over het antisemitisme.

Loonstein is het daar niet mee eens en wil dat Opsporing Verzocht een aanvullende reportage maakt waarin het antisemitische karakter van de overval aan de kijkers wordt uitgelegd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)at_geschrapt___.html

Het houd niet op, niet vanzelf.
  woensdag 10 februari 2016 @ 10:07:15 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159799641
waarom zou de pakkans worden vergroot?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159799647
Bi-zar.

En dat terwijl ieder klein stukje kritiek op de islam, direct wordt gezien als 'islamofobie'.

Compleet ziek en doorgeslagen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Admin woensdag 10 februari 2016 @ 10:07:52 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_159799650
Nou ja, die jongens hebben al een stigma nu ze vermeld zijn in OV, we moeten het niet erger maken dan het al is hè :r
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_159799654
quote:
17s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:07 schreef yvonne het volgende:
Nou ja, die jongens hebben al een stigma nu ze vermeld zijn in OV, we moeten het niet erger maken dan het al is hè :r
Topreactie.
  Admin woensdag 10 februari 2016 @ 10:08:45 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_159799666
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Topreactie.
Oh ja, ik was vergeten dat jij hier woonde, ben alweer weg.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_159799673
quote:
17s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oh ja, ik was vergeten dat jij hier woonde, ben alweer weg.
Mooi.
pi_159799718
Dat sluit aan bij wat burgemeester Van der Laan vorig jaar al zei over de uiteenlopende verklaringen van Samuel en Diana over het antisemitisme.

Een van de twee spreekt dus niet de waarheid.

Mijn opa zei vroeger, vertrouw nooit een Jood.

[ Bericht 7% gewijzigd door hoas op 10-02-2016 11:26:10 ]
pi_159799802
Ah Loonstein. Zouden die mensen zelf de rekening krijgen, of wordt die gewoon betaald uit de propagandapot voor Groot-Israel?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 10 februari 2016 @ 10:21:59 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159799860
Het artikel uit het Nieuw Israëlietisch Weekblad over deze zaak, van afgelopen september, een maand nadat het gebeurd was:

http://www.niw.nl/wrede-beroving-heemstedestraat-566/
quote:
De een was mager, en de andere had een dik gezicht.” Samuel: „Ik denk dat de een rond de veertig jaar was en de andere begin vijftig. Ze wisten precies waar ze moesten zoeken en wat ze moesten doen.” De daders waren getint, vertelt Diana. „Ze hadden een Arabisch, Marokkaans uiterlijk, maar ze spraken vloeiend Nederlands.”
Lijkt me een redelijk duidelijke omschrijving, vloeiend Nederlands sprekende Arabisch/Marokkaanse mannen van 40 en 50 jaar oud, de een mager, de ander een dik gezicht.
Als setje zouden ze bijna moeten opvallen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159799913
Alweer dit topic?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159799962
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:07 schreef Re het volgende:
waarom zou de pakkans worden vergroot?
weet je iig bijna zeker dat je bij de Finnen moet zijn, waar je uiteindelijk toch wel van uit kan gaan.
pi_159800063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:29 schreef boik het volgende:

[..]

weet je iig bijna zeker dat je bij de Finnen moet zijn, waar je uiteindelijk toch wel van uit kan gaan.
Dat is al bekend, de omschrijving is immers een Arabisch / Marokkaans uiterlijk. En als ik Fok! moet geloven hebben ze allemaal stuk voor stuk een pleurishekel aan Joden, dus dat maakt ook weinig verschil dan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159800511
quote:
„Ze hadden een Arabisch, Marokkaans uiterlijk, maar ze spraken vloeiend Nederlands.”
Hoax of geslaagde integratie
pi_159800866
Ze hebben hun verklaring dus gewijzigd. Handig.
pi_159801271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:24 schreef loni55 het volgende:
Ze hebben hun verklaring dus gewijzigd. Handig.
Dat kan, het kan ook onderbelicht zijn geweest in een eerdere verklaring. Maar als je beroofd en ernstig mishandeld bent is een beleding ook niet iets wat zich erg op de voorgrond dringt. Maar inmiddels zijn er zich mensen mee gaan bemoeien die dat heel graag op de voorgrond willen hebben.
pi_159801463
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kan, het kan ook onderbelicht zijn geweest in een eerdere verklaring. Maar als je beroofd en ernstig mishandeld bent is een beleding ook niet iets wat zich erg op de voorgrond dringt. Maar inmiddels zijn er zich mensen mee gaan bemoeien die dat heel graag op de voorgrond willen hebben.
Ik kan het mij niet voorstellen dat ze overvallen zijn omdat ze joodse religie aanhangen. Daarnaast ga ik er vanuit dat de OM alle informatie heeft om tot een degelijke besluit te komen om dat aspect wel of niet als een mogelijke reden te gebruiken.
pi_159801691
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:50 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ik kan het mij niet voorstellen dat ze overvallen zijn omdat ze joodse religie aanhangen. Daarnaast ga ik er vanuit dat de OM alle informatie heeft om tot een degelijke besluit te komen om dat aspect wel of niet als een mogelijke reden te gebruiken.
Het kan ook best zijn dat ze met hun juridisch-technische oogkleppen op zitten en gewoon hebben gekeken naar de ernst van de delicten, en dan valt belediging natuurlijk in het niet bij de overige. Maar het is natuurlijk veel voordehandliggender dat ze hun slachtoffers hebben geselecteerd op buit, weerstand en pakkans, en ter overvloedige intimidatie hebben gescholden met wat ze bedenken konden.

Maar goed, joden zijn niet veilig in Nederland dus moet Israel zich blijven uitbreiden.
pi_159801747
Waaruit blijkt precies dat ze overvallen en beroofd zijn vanwege hun achtergrond?
pi_159801878
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het kan ook best zijn dat ze met hun juridisch-technische oogkleppen op zitten en gewoon hebben gekeken naar de ernst van de delicten, en dan valt belediging natuurlijk in het niet bij de overige. Maar het is natuurlijk veel voordehandliggender dat ze hun slachtoffers hebben geselecteerd op buit, weerstand en pakkans, en ter overvloedige intimidatie hebben gescholden met wat ze bedenken konden.

Maar goed, joden zijn niet veilig in Nederland dus moet Israel zich blijven uitbreiden.
Je pleit voor uitzetting van de Nederlandse aanhangers van het jodendom?
pi_159801898
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 11:59 schreef Xa1pt het volgende:
Waaruit blijkt precies dat ze overvallen en beroofd zijn vanwege hun achtergrond?
Dat willen ze zelf graag horen.
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:07:57 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159801951
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:05 schreef hoas het volgende:

[..]

Dat willen ze zelf graag horen.
Dat volgens mij nog niet eens, ik krijg het idee dat er anderen zijn die het graag zo willen zien, en een half jaar is al snel genoeg om mensen van zoiets te overtuigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159802224
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:05 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je pleit voor uitzetting van de Nederlandse aanhangers van het jodendom?
Nee, ik pleit voor het bestrijden en negeren van zionistisch propaganda en pleit voor het tegengaan van alle vormen van racisme en dus ook antisemitisme. Dat laatste wordt vaak aangejaagd door die zionistische propaganda.
pi_159802271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, ik pleit voor het bestrijden en negeren van zionistisch propaganda en pleit voor het tegengaan van alle vormen van racisme en dus ook antisemitisme. Dat laatste wordt vaak aangejaagd door die zionistische propaganda.
En de uitbreiding van isreael(ten koste van anderen) helpt daarbij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')