abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159778235
Momenteel ben ik in onderhandeling met enkele keukenzaken voor een nieuwe keuken. Ik kwam er naderhand pas achter dat er toch nog wel wat verschil zit in de keuken zelf, los van apparatuur. Siematic geld heb ik helaas niet, ik moet het met de wat betaalbare merken doen.

Op dit moment heb ik vrijwel gelijkwaardige offertes liggen van twee zaken. De ene biedt Nobilia aan en kan tegen een meerprijs diezelfde keuken van Häcker leveren. De ander biedt me een Schüller aan.

Ik heb wel al wat huiswerk gedaan en dan lijken Häcker en Schüller aan elkaar gewaagd, Nobilia staat daar iets onder. Kan iemand hier dat beamen of ontkrachten?
pi_159779935
Ben echt geen expert, maar nobilia keuken heb ik gehad, is prima, niks mis mee voor het geld. Maar wel een stapje minder in kwaliteit als schuller. Hacker ken ik niet.
Je ziet het vooral in de afwerking, hang- en sluitwerk en de details.
Siematic, is mooi, heel veel fijne details, maar kwalitatief niet heel veel beter. Het is vooral de naam, en de vele handige snufjes die ze hebben. Heb zelf een schuller keuken in bestelling (nieuwbouw). Dus nog geen ervaring mee, maar het oogt allemaal solide.
pi_159787457
Wij hebben een schuller keuken in bestelling.
Wij hadden 2 nobillia offertes en 1 schuller. Allemaal rond dezelfde prijs. Wij hebben de schuller gekozen vanwege betere recensies en je voor hetzelfde geld een "betere keuken" hebt. In de winkel vonden we het hang en sluit werk beter bij de schuller. Hier werd gezegd dat nobilia vooral geleverd wordt voor woningstichtingen. Korte levertijd en niet veel mogelijkheden. Wij hebben bijvoorbeeld geen standaard maat. En willen de vaatwasser wat hoger, dat was vrij lastig bij nobilia en werd gelijk afgeraden. Bij schuller geen enkel probleem.
Ook hebben wij voor de hogere onderkasten gekozen (minder plint). Dit was bij nobillia ook niet mogelijk.
pi_159788009
Nobilia is sowieso iets minder. Welke merk van Schüller en Häcker heb je op het oog? Next en Systemat? Beide is kwalitatief heel goed.
pi_159791771
Welke serie binnen Schüller of Häcker is lastig te zeggen, dat staat nergens. De Schüller is een C model maar dat slaat enkel op de hoogte. Ook op de website van Schüller vind ik weinig info over de soorten lijnen.
Van de Häcker weet ik het helemaal niet, aangezien ik van die zaak nu een Nobilia offerte heb liggen en ik alleen weet dat tegen een meerprijs dezelfde keuken ook van Häcker te leveren is.
pi_159794307
Het is m.i. allemaal spaanplaat en mdf. Grote kans dat je over 10 jaar weer in zo'n keukenzaak staat om zo'n bedrag uit te geven.
pi_159799506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:57 schreef Agronoom2 het volgende:
Grote kans dat je over 10 jaar weer in zo'n keukenzaak staat om zo'n bedrag uit te geven.
Onzin.
pi_159812787
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:57 schreef Agronoom2 het volgende:
Het is m.i. allemaal spaanplaat en mdf.
Dat is echt onzin. In hang en sluitwerk zitten grote verschillen, en lade-systemen ook, maar ook de ene spaanplaat is de andere spaanplaat niet. Hier zitten wel degelijk kwaliteitsverschillen in.
pi_159853637
Wij zijn ook bezig een keuken aan te schaffen. Twijfelen ook tussen Hacker en Schuller. Moet zeggen dat ik de landelijke frontjes van Schuller iets mooier vindt. Verder zo op het eerste gezicht beiden van prima kwaliteit.
pi_159859600
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:38 schreef jeroen-hhw het volgende:
Wij zijn ook bezig een keuken aan te schaffen. Twijfelen ook tussen Hacker en Schuller. Moet zeggen dat ik de landelijke frontjes van Schuller iets mooier vindt. Verder zo op het eerste gezicht beiden van prima kwaliteit.
Via het Duitse Kuchen Forum ben ik er intussen achter dat Häcker iets ander hang en sluitwerk gebruikt dan Schuller. Bij Schüller is alles blum, bij hacker deels blum deels hettich meen ik.
pi_159903280
We zijn gisteren bij de keuken zaken geweest. Het word Schuller voor ons, we zijn echter nog niet uit de leverancier van het blad. Schuller bladen zijn een stuk voordeliger dan Dekker bladen, echter zijn deze niet leverbaar met ingefreesde wasbak. Dit schijnt iets typisch Nederlands te zijn.
pi_159903322
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 14:14 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Via het Duitse Kuchen Forum ben ik er intussen achter dat Häcker iets ander hang en sluitwerk gebruikt dan Schuller. Bij Schüller is alles blum, bij hacker deels blum deels hettich meen ik.
Bedoel je hiermee te zeggen dat alle blum beter is dan hettich? Dat is echt niet zo.
Als het prijsverschil niet te groot is, zou ik zelf voor Systemat kiezen.
pi_159924752
@jeroen-hhw het is voor ons nu ook de Schüller geworden. Met een Dekker opgedikt werkblad met ingefreesde bak. Dat is niet typisch Nederlands al doen de verkopers je graag geloven, wij hoorden hetzelfde verhaal. Maar kennissen hebben een keuken in Duitsland gekocht met 4cm blad en keurig ingefreesde spoelbak. Kennen ze in Duitsland ook wel, alleen niet in het goedkopere segment waar fabrikant van de kasten ook standaard bladen mee levert.
Hiervoor hadden wij een keuken met standaard blad en opgelegde bak en daarvan heb ik wel geleerd dat ik dat niet meer wil. Echt een kruimelvanger zo'n randje en lastig (tja wat is lastig) met het aanrecht afnemen met een doekje. Je moet de kruimels altijd van het blad afvegen en opvangen, je veegt het niet makkelijk de spoelbak in.

@hochwinter hettich en blum zijn beide goed maar ik heb toch al op diverse fora en van een tweetal speciaalzaken vernomen dat blum nog net ff een slagje beter is dan hettich, door de bocht genomen. Maar ook hier geldt dat beide verschillende lijnen hebben dus het kan best zo zijn dat de luxere lijn van hettich weer iets beter is dan de instaplijn van blum. In elk geval beide geen miskoop denk ik zo.
pi_159934976
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:17 schreef pwmh82 het volgende:
@jeroen-hhw het is voor ons nu ook de Schüller geworden. Met een Dekker opgedikt werkblad met ingefreesde bak. Dat is niet typisch Nederlands al doen de verkopers je graag geloven, wij hoorden hetzelfde verhaal. Maar kennissen hebben een keuken in Duitsland gekocht met 4cm blad en keurig ingefreesde spoelbak. Kennen ze in Duitsland ook wel, alleen niet in het goedkopere segment waar fabrikant van de kasten ook standaard bladen mee levert.
Hiervoor hadden wij een keuken met standaard blad en opgelegde bak en daarvan heb ik wel geleerd dat ik dat niet meer wil. Echt een kruimelvanger zo'n randje en lastig (tja wat is lastig) met het aanrecht afnemen met een doekje. Je moet de kruimels altijd van het blad afvegen en opvangen, je veegt het niet makkelijk de spoelbak in.

@hochwinter hettich en blum zijn beide goed maar ik heb toch al op diverse fora en van een tweetal speciaalzaken vernomen dat blum nog net ff een slagje beter is dan hettich, door de bocht genomen. Maar ook hier geldt dat beide verschillende lijnen hebben dus het kan best zo zijn dat de luxere lijn van hettich weer iets beter is dan de instaplijn van blum. In elk geval beide geen miskoop denk ik zo.
Mooi! Wij gaan deze week de puntjes op de i zetten en dan bestellen.
pi_159942069
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:17 schreef pwmh82 het volgende:
Veel beter dan de instaplijn. Daarom zijn dit soort vergelijkingen niet zinvol. Ikea en sommige bouwmarkten merken maken ook gebruik van blum scharnieren. Om daarmee te zeggen dat deze kwalitatief beter zijn dan häcker? Nee!
pi_159949427
Onze systemat is afgelopen vrijdag geplaatst. En oh wat zijn we er blij mee O+ O+ O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160104925
Onze keuken is gisteren besteld. We twijfelen nog erg of we hem zelf gaan plaatsen of dat we het laten doen. Scheelt ¤800,-....
pi_160107201
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:07 schreef jeroen-hhw het volgende:
Onze keuken is gisteren besteld. We twijfelen nog erg of we hem zelf gaan plaatsen of dat we het laten doen. Scheelt ¤800,-....
Hoe netjes kan je het zelf afwerken? Het is namelijk zo zonde als dat niet netjes gedaan is.
pi_160108087
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoe netjes kan je het zelf afwerken? Het is namelijk zo zonde als dat niet netjes gedaan is.
Klopt. ^O^

Het is absoluut niet heel moeilijk. Maar als je een ikea kast al wat lastig vindt dan is alleen wat goede moed niet genoeg om een keuken netjes op z'n plaats te krijgen.
pi_160108363
En als ik kijk hoe lang die man hier bezig is geweest voor hij het echt goed vond staan. Dat was onszelf nooit gelukt.
pi_160108490
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onze systemat is afgelopen vrijdag geplaatst. En oh wat zijn we er blij mee O+ O+ O+
Hier ook alweer 5 jaar een Hacker Systemat, tot volle tevredenheid :)
pi_160108580
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:55 schreef pascal_s het volgende:

[..]

Heb hem natuurlijk nog maar net maar tot op heden zo tevreden over ^O^
pi_160199915
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:55 schreef pascal_s het volgende:

[..]

Onze Systemat viert dit jaar ook zijn 5e verjaardag. 1 keer een van de grote 1.20m lades laten bijstellen en 1 keer een kastdeurtje. Service van de keukenboer. Verder loopt alles nog als een zonnetje. Als ik dat vergelijk met een Ikea-keuken die rond dezelfde tijd bij een vriendin werd geïnstalleerd vind ik het nog steeds de meerprijs waard.
pi_160200017
Bij mij komen ze volgende week even terug. Ons carrousel loopt ergens een beetje aan en ik heb een doffe plek met op het werkblad zitten met wat fijne krasjes erin ;( verder blijft ons kastje boven de koelkast wat zo'n klep heeft niet openstaan.

De rest is wel te fixen maar hoop ook dat ze dat werkblad fixen want daar baal ik behoorlijk van.
pi_160200468
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
ik heb een doffe plek met op het werkblad zitten met wat fijne krasjes erin ;(
Wat voor type werkblad heb je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')