abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159795396
De kans dat je van een kleine hoeveelheid asbest kanker krijgt is afhankelijk van de soort. De soort asbest, en het percentage ervan, is alleen in een laboratorium te bepalen.

Als ik het goed heb loopt een standleiding van het hoogste punt van je gebouw naar het laagste, en is die bovendien vastgemetseld. Dat lijkt me heel wat asbest, en heel wat breekwerk. Dus als er ooit wat aan is dan heb je een grote klus.

Ik zou verder kijken naar een volgend huis.
pi_159795486
Oh, en voor de mensen die toch zelf asbest willen verwijderen: Asbestkanker heeft een lange incubatietijd. Misschien kan een oud maar voldoende kwiek familielid wel helpen...
pi_159798615
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:33 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?
Door onderzoek als gevolg van de zoveelste asbestbrand in de buurt. Het viel mij op dat je van de overheid aan de ene kant niets zelf mag verwijderen met als grote motivator angst, maar als vervolgens een groot asbestdak de fik in vliegt, het in de prullenbak gooien van de neergedaalde stukken ineens voldoende is. Op de site van de GGD heeft men het dan over een microscopisch kleine risico en je moet je vooral geen zorgen maken.

Terwijl het zelf verwijderen juist gecontroleerd gaat. Ik snap overigens de gedachte erachter wel (buurman sjonnie die de boel gewoon kort en klein slaat).

Gewoon niet achteloos worden. Ga bij het verwerken ermee om alsof je van elke vezel ziek kan worden.
pi_159857885
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:34 schreef TR08 het volgende:

[..]

Even uit nieuwsgierigheid: Waarom doe je dat niet andersom?
Omdat de keuring een paar honderd euro kost en dan kijk ik liever eerst of we het over de prijs wel eens kunnen worden...
  vrijdag 12 februari 2016 @ 14:05:44 #30
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_159859411
Op de website van de GGD staat: Hoe weet ik of ik veel asbestvezels heb ingeademd?
Dat is lastig te zeggen. Overal zitten kleine beetjes asbestvezels in de lucht. Iedereen ademt altijd asbestvezels in. Daarom heeft iedereen asbestvezels in het lichaam. Hoeveel vezels dat zijn, is niet te onderzoeken.

Betekent niet dat het niet gevaarlijk is om met asbest te werken, maar doe asjeblieft niet zo spastisch.
Chaos is a ladder.
pi_160312912
update: bouwkundige keuring gehad, bleek geen asbest (verder ook nergens in de woning) dus good to go! :-D

dank voor alle info en feedback alhier
pi_160313046
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:38 schreef AapNootMuis het volgende:
update: bouwkundige keuring gehad, bleek geen asbest (verder ook nergens in de woning) dus good to go! :-D

dank voor alle info en feedback alhier
Wat was het dan?
(ik wantrouw bouwkundige keurders standaard) :P
pi_160314557
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 13:44 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Wat was het dan?
(ik wantrouw bouwkundige keurders standaard) :P
inmiddels vervangen door metalen buis. bij bezichtiging niet zichtbaar omdat hij helemaal achterin een inbouwkast zichtbaar was en die bij opruimwoede voor de bezichtiging uiteraard vol met spullen gepropt was. Bij inspectie wel bereikbaar :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')