Ja kleiner, maar het verklaart niet waarom het maar een 90/10 verdeling is.quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:50 schreef H.FR het volgende:
[..]
De poel is daardoor wel kleiner, zoals je zegt.
Wat je eigenlijk zou moeten doen, is kijken of er dan voor 1 vacature ook 1 vrouw en 9 mannen solliciteren. Dan is de huidige verhouding logisch. Als er 4 vrouwen en 6 mannen solliciteren is de verhouding al een stuk minder logisch.
Dan zijn we het met elkaar eens. Wel mooi om te horen over die jonge meester. Dat is helaas niet overal zo.quote:Op woensdag 10 februari 2016 14:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is zo tegengesteld van wat ik heb gezien, wat ook beperkt is trouwens.
Toen mijn zoon nog op de basisschool zat kregen ze een mannelijke invalkracht, echt alle ouders waren razend enthousiast. Die jongen heeft dan ook een vaste aanstelling gekregen en tot op de dag van vandaag hoor ik er alleen maar positieve dingen over.
Zelfde bij de school waar de kinderen van mijn schoonzus op zitten (randstad), alle ouders heel erg blij met een man die het team kwam versterken.
Ik hoor ook best veel geklaag over het gebrek aan mannen in het (basis) onderwijs. Van ouders en van scholen.
Wbt de hoeveelheid vrouwen voor die functie's, er is uitgerekend dat met de poel die we hebben (dus mensen met al een dikke carriere achter de rug, geschikt voor die functie's) er zeker 25/30% van die functie's gevuld zouden kunnen worden met vrouwen. Het is maar 10%.
Ik vraag helemaal niet om hogere lonen omdat iemand een vagina of penis heeft, gewoon gelijke behandeling is het doel. Maar het blijkt dus zo te zijn dat dat niet aan de orde is in die specifieke branche, dat er mensen langs de kant blijven zonder dat er een andere reden aan te wijzen is dan dat ze een vagina hebben.
De arbeidsparticipatie van vrouwen is sowieso al wat lager dan van mannen. Van de participerende vrouwen is ook nog eens een zeer groot % parttimer. Verder zijn vrouwen van nature wat minder agressief met banenjacht. Dat alles kan er best toe leiden dat 90/10 realistisch is.quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja kleiner, maar het verklaart niet waarom het maar een 90/10 verdeling is.
Je zou een punt hebben gehad als er om een 50/50 verdeling werd gevraagd, maar dat is niet aan de orde, het max waar op ingezet wordt is een 70/30 verdeling, maar we hadden deze discussie hier niet eens gehad als het een 80/20 verdeling was geweest. Ik durf zelfs te stellen dat als we op 15% hadden gezeten dat we deze discussie nu niet eens hadden gehad. Dat we zo laag zitten en de afgelopen jaren zelfs lager zijn gegaan (we zaten net boven de 10% een paar jaar geleden) is een reden tot zorg.
Dat laatste is meer aan de orde dan het eerste en daarom wordt dit als een probleem gezien. Om het nog een keer te zeggen, het is bekend dat een 70/30 verdeling zelfs prima te doen zou moeten zijn. En we hebben een 10/90 verdeling waarbij die 10% dan ook nog eens voornamelijk in internationale bedrijven zit, die veel meer gewend zijn aan een betere verdedeling.
Nee, het is niet gebaseerd op onderbuikgevoelens, het is gebaseerd op werkelijke cijfers.quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:48 schreef H.FR het volgende:
[..]
De arbeidsparticipatie van vrouwen is sowieso al wat lager dan van mannen. Van de participerende vrouwen is ook nog eens een zeer groot % parttimer. Verder zijn vrouwen van nature wat minder agressief met banenjacht. Dat alles kan er best toe leiden dat 90/10 realistisch is.
Maar dat zou je dus moeten bekijken. En dat kun je alleen écht goed doen, wanneer je vacatures hebt uit staan voor dergelijke functies en je dan het aantal serieuze mannen en serieuze vrouwen vergelijkt. Doe dat voor een stuk of 200 van die functies en kijk dan naar de werkelijke invulling.
Dan heb je volgens mij al een goed beeld. En als er dus 3/10 serieuze sollicitanten vrouw is en uiteindelijk heeft 1/10 daadwerkelijk die functie te pakken, dan pas is de discussie zinnig.
Momenteel is de discussie met name gebaseerd op onderbuikgevoel en het gegeven dat de verdeling 10/90 is, maar dan zonder dat ook maar ergens goed is onderzocht of dat een realistische verhouding is.
En dat kan vooralsnog alleen per land inderdaad, want elk land heeft specifieke omstandigheden.
Ik heb echt nog niet anders gehoord dan dat mensen zeggen dat er veelste weinig mannen in het basisonderwijs zijn en dat de mannen die daar wel in aan de gang zijn de voorkeur hebben boven de vrouwen die daarin aan de gang zijn. De spaarzame mannen die wel die richting op willen kennen amper drempels, worden vaker omarmt dan geweerd.quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:05 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Dan zijn we het met elkaar eens. Wel mooi om te horen over die jonge meester. Dat is helaas niet overal zo.
Heb jij dan voor mij een link naar zo'n onderzoek?quote:Op woensdag 10 februari 2016 16:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, het is niet gebaseerd op onderbuikgevoelens, het is gebaseerd op werkelijke cijfers.
Het is wel degelijk goed onderzocht en vanuit dat onderzoek komt dat een 80/20 tot 70/30 verdeling realistisch zou zijn.
Het idee dat vrouwen hier allemaal part time trutjes zijn en daarom de verdeling in die ene tak van sport ineens zo scheef is is wat de echte onderbuik is. Dat is gewoon iets wat geroepen wordt en waar aan vastgehouden wordt, ondanks al het onderzoek wat dat tegen spreekt.
Dit gaat niet over de groep die part time werkt, dit gaat over de subgroep die geschikt is voor die topfunctie's. Dat gaat om een 150 functie's per jaar. Alleen al op die promotie pagina, waar een klein deel van die subgroep zich op aangemeld heeft spreken we al over over de 700 vrouwen die geen van allen part time werken en geschikt zijn voor dat soort functie's.quote:Op woensdag 10 februari 2016 17:04 schreef H.FR het volgende:
[..]
Heb jij dan voor mij een link naar zo'n onderzoek?
Dan heb ik voor jou een link naar het feit dat NLse vrouwen het meest PT werken van de wereld:
http://www.nu.nl/werk-en-(...)-werkt-parttime.html
(2/3e van de vrouwen werkt parttime! Nog meer dan ik dacht (50%) dus.)
http://www.nu.nl/economie(...)w-veel-parttime.html
(Hier staat zelfs 3/4e)
Dit gaat juist wel over de groep die parttime werkt. Dat is namelijk relevant om te kunnen berekenen wat een juiste verhouding van aangenomen mensen zou moeten zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2016 17:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat niet over de groep die part time werkt, dit gaat over de subgroep die geschikt is voor die topfunctie's. Dat gaat om een 150 functie's per jaar. Alleen al op die promotie pagina, waar een klein deel van die subgroep zich op aangemeld heeft spreken we al over over de 700 vrouwen die geen van allen part time werken en geschikt zijn voor dat soort functie's.
Verhouding voor de absolute topfuncties verklappen ze dan weer niet.quote:wanneer we de parttimers buiten beschouwing laten, komen vrouwen volgens het CBS nagenoeg gelijk aan bod in management functies als mannen (hoewel dat niet geldt voor de top functies). Het streefgetal van de overheid van 30% vrouwelijke bestuurders lijkt dan ook optimistisch
Dat 10% argument was in een ander topic al weerlegd. Dat hoef je niet aan te halen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 15:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zou je wel los moeten zien, want die part time dames zijn niet de poel waarover gesproken wordt. Het gaat hier om topfunctie's waarvoor mensen al een hele full time carriere achter de rug hebben.
Met al die part time dames is de poel natuurlijk wel kleiner dan bv in Rusland, waar het werken of nare armoede is. Daar is de verdeling bijna 50/50. Dat is hier niet te doen, er is geen poel die groot genoeg is daarvoor zonder ongeschikte mensen op die plaatsen te zetten.
Maar er is dan ook geen vraag om een 50/50 verdeling. Een 80/20 of een 70/30 verdeling, daar tussenin is redelijk, er is bekend dat er meer dan voldoende vrouwen zijn die geschikt zijn om aan dat aantal te kunnen komen. We zitten op net geen 10/90 verdeling.
Vind het vervelend dat er steeds naar dat part time gebeuren wordt gewezen, want dat heeft bar weinig te maken met dit onderwerp, dat zijn niet de vrouwen die langs de kant blijven staan voor deze functie's.
Ik vind het altijd wel aandoenlijk als imbecieltjes als jij misplaatst denigrerend gaan lopen doen over anderen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 08:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is de toon die de muziek maakt en Guus speelt met enige regelmaat in de jostiband met zijn toon.
Je bronvermelding is niet echt op orde.quote:Op woensdag 10 februari 2016 17:18 schreef H.FR het volgende:
Oh, en trouwens:
http://www.driessen.nl/go(...)ers-parttime-werken/
[..]
Verhouding voor de absolute topfuncties verklappen ze dan weer niet.
Het is hier geen wetenschappelijk artikelquote:Op donderdag 11 februari 2016 19:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je bronvermelding is niet echt op orde.
Op het moment dat je cijfers van het CBS aanhaalt (in dit geval via je 'bron'), behoor je naar die CBS-cijfers te linken.
quote:Weinig managementfuncties in sectoren waar veel vrouwen werken
Dat werkende vrouwen minder vaak manager zijn dan werkende mannen hangt ook samen met de bedrijfstakken waarin vrouwen vooral werkzaam zijn. Bij de overheid en zorg en in de cultuur, recreatie en overige diensten behoort het manageraandeel tot de laagste van alle bedrijfstakken. In deze bedrijfstakken werken naar verhouding veel vrouwen. Zo is in de gezondheids- en welzijnszorg, een deel van de sector overheid en zorg, vier van de vijf werkenden een vrouw. Het aandeel managers is er laag (3 procent). Wel is in sectoren waarin voornamelijk vrouwen werken, zoals de overheid en zorg, het merendeel van de managers een vrouw. Bij de overheid is ook het loonverschil tussen mannen en vrouwen in een leidinggevende functie kleiner dan in het bedrijfsleven.
Hoor wie het zegt, moest lachen, dank.quote:Op donderdag 11 februari 2016 18:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel aandoenlijk als imbecieltjes als jij misplaatst denigrerend gaan lopen doen over anderen.
Nee, kom, laten we allemaal matige bronnen gebruiken omdat het hier 'geen wetenschappelijk artikel' isquote:Op donderdag 11 februari 2016 19:12 schreef H.FR het volgende:
[..]
Het is hier geen wetenschappelijk artikel
Maar komen er nog tegenwerpingen? Want ik heb van jou alleen nog maar wartaal gezien en geen enkele vorm van bewijs.
Het is alleen maar misplaatst als het niet waar is, daar is hier geen sprake van. Heb je de triangel al onder de knie?quote:Op donderdag 11 februari 2016 18:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel aandoenlijk als imbecieltjes als jij misplaatst denigrerend gaan lopen doen over anderen.
Toch mooi om te zien dat vrouwen in dit land zo vrij zijn dat ze mogen kiezen voor hun kinderen boven een carrière. Zo willen ze het, zo krijgen ze het.quote:Op donderdag 11 februari 2016 19:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)ven-vaak-manager.htm
Maar dit komt echt alleen maar omdat vrouwen parttime werken hoor jongens!!!
Alleen jammer dat het CBS dit overzicht niet per sector heeft, want zoals het zelf al zegt:
[..]
Positieve discriminatiequote:Op maandag 8 februari 2016 12:59 schreef DuTank het volgende:
Het glazen plafond is geen mythe hoor. Maar de vrouwen houden 'm zelf in stand.
En positieve discriminatie is ook discriminatie.
Bullshit. Mannen kunnen volgens onderzoek wel beter leiding geven, maar betekent dat dat vrouwen geen leidinggevende functies aankunnen? Een slecht leidinggevende vrouw, kan inderdaad geen leidinggevende functie aan, maar dan beoordeel je een voetballer op zijn tennisprestatie.quote:Op donderdag 11 februari 2016 20:43 schreef Mark031 het volgende:
De vrouwelijke teamleiders die ik had waren stuk voor stuk incompetent. Het ergste geval was een negerin. Worst of both worlds. De incompetentie was gewoon om te janken. Net of je een debiel kind de leiding geeft.
Vrouwen zijn over het algemeen gewoon niet geschikt om leiding te geven.
De meeste topkoks zijn mannen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 08:41 schreef Rozevla het volgende:
Enige wat die wijven kunnen is schoonmaken, babys krijgen en koken.
Klaar
Verder kunnen ze niks
Dus jij wilt eigenlijk zeggen dat wijven helemaal niks kunnen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 08:43 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
De meeste topkoks zijn mannen.
Mannen kunnen ook beter schoonmaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |