abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159937670
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 16:58 schreef Blik het volgende:

[..]

kijk maar naar Meesman, wereldfonds. Over de laatste 5 jaar 76% rendement
Zegt helemaal niets, als ik 50 "kop of munt" fondsen start, die elk jaar quit of double doen, dan zullen er ook een paar met een enorm rendement bij :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 februari 2016 @ 17:04:44 #102
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159939474
Kun je geen HRA meer trekken, dus nogal ongunstig.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 15 februari 2016 @ 19:43:16 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_159944085
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 15:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zegt helemaal niets, als ik 50 "kop of munt" fondsen start, die elk jaar quit of double doen, dan zullen er ook een paar met een enorm rendement bij :)
Goede onderbouwing. Bij jouw werkwijze ben je op een gegeven moment altijd je inleg kwijt. En ga nu eens kijken wat indexfondsen op de lange termijn renderen? Pak eens een dow jones of een S&P en dan zul je zien dat het geen kul is. Tuurlijk zitten er altijd mindere jaren tussen, of zelfs een decade die ruk is. Maar op de lange termijn (20+ jaar) heb je altijd een mooi rendement te pakken. Je moet er alleen wel voor de lange termijn inzitten met een buy&hold strategie.
pi_159956361
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Goede onderbouwing. Bij jouw werkwijze ben je op een gegeven moment altijd je inleg kwijt. En ga nu eens kijken wat indexfondsen op de lange termijn renderen? Pak eens een dow jones of een S&P en dan zul je zien dat het geen kul is. Tuurlijk zitten er altijd mindere jaren tussen, of zelfs een decade die ruk is. Maar op de lange termijn (20+ jaar) heb je altijd een mooi rendement te pakken. Je moet er alleen wel voor de lange termijn inzitten met een buy&hold strategie.
Nee jij onderbouwd het niet goed, dat een fonds simpelweg over lange termijn goed scoort hoeft helemaal niets te betekenen aangezien dat wijsheid achteraf is, je kan nu niet met zekerheid zeggen of een tracker vanaf nu het goed gaat doen. Daarnaast is het ook zo dat bijvoorbeeld tijdens een grote crash zoals we die in de jaren 30 hebben gehad een index fonds ook bestendig is. Natuurlijk verlaag je het risico enorm door een tracker te kiezen, maar zekerheid heb je nooit.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 07:59:03 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_159956787
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 05:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee jij onderbouwd het niet goed, dat een fonds simpelweg over lange termijn goed scoort hoeft helemaal niets te betekenen aangezien dat wijsheid achteraf is, je kan nu niet met zekerheid zeggen of een tracker vanaf nu het goed gaat doen. Daarnaast is het ook zo dat bijvoorbeeld tijdens een grote crash zoals we die in de jaren 30 hebben gehad een index fonds ook bestendig is. Natuurlijk verlaag je het risico enorm door een tracker te kiezen, maar zekerheid heb je nooit.
Dat is nog altijd meer zekerheid dan met je dobbelstenen alles of niets te spelen. En zelfs spaargeld is niet altijd veilig, denk aan Cyprus. Zekerheid heb je eigenlijk nooit.
pi_159956802
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 07:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is nog altijd meer zekerheid dan met je dobbelstenen alles of niets te spelen. En zelfs spaargeld is niet altijd veilig, denk aan Cyprus. Zekerheid heb je eigenlijk nooit.
Ik doelde meer op statische verdeling, daarnaast zijn veel fondsbeheerders ook gewoon aan het gokken, daarnaast moet je ook nog eens goed op letten wat de fondskosten zijn, vaak lijkt dat niet veel, maar als je het afzet ten opzichte van het rendement is het vaak substantieel.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 09:10:34 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_159957395
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik doelde meer op statische verdeling, daarnaast zijn veel fondsbeheerders ook gewoon aan het gokken, daarnaast moet je ook nog eens goed op letten wat de fondskosten zijn, vaak lijkt dat niet veel, maar als je het afzet ten opzichte van het rendement is het vaak substantieel.
Daarom pleit ik er ook voor om het bij een indexfonds onder te brengen, de jaarlijkse kosten van een dergelijk fonds zijn erg laag, bijvoorbeeld bij Meesman is het 0,5%. Maar het kan nog lager.
pi_159959046
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Daarom pleit ik er ook voor om het bij een indexfonds onder te brengen, de jaarlijkse kosten van een dergelijk fonds zijn erg laag, bijvoorbeeld bij Meesman is het 0,5%. Maar het kan nog lager.
Als je 5 procent rendement hebt, is dat dus al 10% kosten :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 11:33:46 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_159959923
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je 5 procent rendement hebt, is dat dus al 10% kosten :)
Reken je ook zo je rente uit, i.c.m. de VRH. Dus 2% rente op de spaarrente, minus 1,2% VRH is dus 60% kosten? Of als je 15% rendement maakt, met 5% kosten. Dan doe je het maar niet omdat het 33% kosten zijn?

Maar als je 5% rendement hebt, heb je 5% rendement. Want de kosten zitten verrekend in de koers. En dat is om precies te zijn 5% rendement meer dan dat je op dit moment op een spaarrekening zou krijgen

Maar Sherlock, wat zou jou suggestie dan zijn? Ik zie je alleen maar afgeven op de suggesties, maar helemaal niet komen met betere ideeën.
pi_159960123
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Reken je ook zo je rente uit, i.c.m. de VRH. Dus 2% rente op de spaarrente, minus 1,2% VRH is dus 60% kosten? Of als je 15% rendement maakt, met 5% kosten. Dan doe je het maar niet omdat het 33% kosten zijn?

Maar als je 5% rendement hebt, heb je 5% rendement. Want de kosten zitten verrekend in de koers. En dat is om precies te zijn 5% rendement meer dan dat je op dit moment op een spaarrekening zou krijgen

Maar Sherlock, wat zou jou suggestie dan zijn? Ik zie je alleen maar afgeven op de suggesties, maar helemaal niet komen met betere ideeën.
Nee, het ging mij alleen om jouw redenatie op een tracker met 8 procent, ik gaf aan dat dat niets specifiek zegt aangezien dat gebaseerd is op resultaten uit het verleden, en dat er altijd wel trackers zijn die het in verleden goed hebben gedaan. Dat zegt niets over de toekomst, maar ben wel met je eens dat trackers over algemeen een goede manier van beleggen zijn, sterker nog ik heb ze zelf ook.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:00:08 #111
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159964725
bijna een miljoen.
Daarmee zou ik 4 pandjes van +/- 2 ton van kopen.
Voor bijna 2 ton verbouwen/updaten/duurzaam maken en huur vangen (je zou er in 1 kunnen blijven wonen).
Zoals ze hier zeiden kan je 800 euro per maand vangen dus dat is al snel 3200 euro
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')