Reageer morgen dan, goed onderwerp.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Pffff daar heb ik geen zin in op de zondagavond hoor.
quote:Op zondag 7 februari 2016 22:38 schreef Confetti het volgende:
Culturen worden gevorm door rassen. Als je die lijn doortrekt zijn er dus ook inferieure rassen. Ze zouden daar onderzoek naar moeten doen.
Iedereen voelt het aan zijn water dat iemand uit Gambia veel minder potentie heeft dan iemand hier. Hersenen zijn minder ontwikkeld.
Hulde voor dit realisme. Ik snap dat het enigszins gevoelig ligt om dat te zeggen maar er is in principe niets mis mee zolang je er geen onethische consequenties aan verbind.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:38 schreef Confetti het volgende:
Culturen worden gevorm door rassen. Als je die lijn doortrekt zijn er dus ook inferieure rassen. Ze zouden daar onderzoek naar moeten doen.
Iedereen voelt het aan zijn water dat iemand uit Gambia veel minder potentie heeft dan iemand hier. Hersenen zijn minder ontwikkeld.
Volgens de cultuurrelativisten wel, alhoewel er natuurlijk weinig te vinden is over feiten.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:36 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Dus de superieuren zijn niet superieur?
Iets realisme noemen puur omdat het toevallig overeenkomt met jouw mening is nu niet echt het toonbeeld van intelligentiequote:Op zondag 7 februari 2016 22:50 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Hulde voor dit realisme. Ik snap dat het enigszins gevoelig ligt om dat te zeggen maar er is in principe niets mis mee zolang je er geen onethische consequenties aan verbind.
Alle rassen zijn volgens jou gelijk aan elkaar qua fysieke en mentale capaciteiten etc.?quote:Op zondag 7 februari 2016 22:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Iets realisme noemen puur omdat het toevallig overeenkomt met jouw mening is nu niet echt het toonbeeld van intelligentie
Ik moet nu weg maar kom hier op terug.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:05 schreef Remqo het volgende:
Ik vind het lastig om te zeggen dat een andere cultuur inferieur is omdat we simpelweg bepaalde aspecten uit een andere cultuur niet kunnen of willen begrijpen, of tegen onze normen en waarden in gaan.
Prima, ik hoor het nog welquote:Op zondag 7 februari 2016 23:08 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ik moet nu weg maar kom hier op terug.
Fysiek niet, mentaal wel.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:58 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Alle rassen zijn volgens jou gelijk aan elkaar qua fysieke en mentale capaciteiten etc.?
Realisme is altijd subjectief als je er dieper naar gaat kijken. Realisme is het wereldbeeld van de dominante groep. Echter is de TS dat niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:53 schreef KreKkeR het volgende:
Iets realisme noemen puur omdat het toevallig overeenkomt met jouw mening is nu niet echt het toonbeeld van intelligentie
De rassenindeling die we gebruiken is sowieso al redelijk arbitrair. Hierbij zijn binnen de rassen vaak veel grotere verschillen dan tussen de rassen. En het hangt er natuurlijk ook volledig vanaf op basis van welke criteria je mensen in een groep indeelt.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:58 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Alle rassen zijn volgens jou gelijk aan elkaar qua fysieke en mentale capaciteiten etc.?
Lul niet. In het duizend jarig Romeinse rijk ging het ook goed.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:30 schreef Vermon het volgende:
Culturen zijn niet gelijkwaardig. De meeste culturen kunnen niet eens samengaan, kijk maar naar de segregatie in een willekeurige stad. Het is een idioot idee om te denken dat een multi-culturele samenleving het ideaalbeeld is. (Ookal denkt links dat nog steeds en verkracht ons land daardoor al tientallen jaren)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |