abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159708064
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159708099
Hoe is het met jouw jongetje Phaidra?
pi_159708182
Hoe gaat het nu met twix, malteser?

Groetjes uit Nederland. Treinreis ging perfect!
pi_159709721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe gaat het nu met twix, malteser?

Groetjes uit Nederland. Treinreis ging perfect!
Redelijk. Hij komt vandaag wel weer uit op ongeveer 420cc. Maar net na 3 uur zijn luier verschoond en de markering was nog geel (Pampers New Baby), dat zit me niet lekker.
Hij krijgt zo nog een fles, als hij daar niet voldoende van drinkt, gaan we bellen.
pi_159709815
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:25 schreef Malteser het volgende:
Hoe is het met jouw jongetje Phaidra?
Gaat iets beter. Geen hoge koorts vandaag en hij eet weer wat. Lontje is wel heel kort nog en hij hangt graag tegen ons aan. Ook wel weer heel lief.

Ik hoop dat Twix ook wat wil drinken weer! Goed dat je gebeld hebt. Ik bel tegenwoordig ook vaker (sneller) en dan zeg ik expliciet dat ik even wil overleggen. Zodat ik beter weet wanneer ik echt aan de bel moet trekken. Ik had vroeger het idee dat ik alleen kon bellen als ik langs wilde komen. Dan werd het zo'n beladen actie meteen (en het gevoel dat je werd afgescheept als je niet mocht komen). Klinkt misschien vaag, maar het geeft mij meer rust dat ik ook eerder kan bellen.

Estrys fijne opmerkingen zijn dat :'). Herkenbaar wel, slaapgebrek is funest voor je relatie :(.

Stippel, jij ook al zulke vermoeiende nachten :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159709943
Malteser, ik lees nu je update. Nog steeds niet echt verbeterd, wat rot.

:W Jagar!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159709974
Oww Lu wat is wolk toch een schatje O+!

Malteser heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt, goed dat je gebeld hebt.. Ik hoop dat ie wat meer gaat drinken.

Estrys, echt, mannen! Soms! Buh.

Stippel jeetje wat zwaar zulke nachten.. Hoe oud is je kindje nu?

jagar wat fijn dat de treinreis goed verlopen is, have fun in holland! :)
pi_159710192
Sterkte voor Twix!

En sterkte met alle zware nachten... wij mogen echt niet klagen hier!

Ennn... vandaag is N. een HALF jaar!!!

[ Bericht 49% gewijzigd door SaskiaR op 07-02-2016 20:58:04 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159710330
Sterkte met Twix! En andere ziekies!

Mooi Saskia! Wat een meid alweer!

Hier begint het eten een beetje te komen. Dingen doorslikken was nog een ingewikkeld fenomeen, maar de laatste dagen krijgt ze ook wat hapjes binnen. Vanmiddag twee broodkorsten afgelebberd en vanavond zoete aardappel. En de hele dag ppffrrtt met extra tong en kwijl en gieren als een gillende keukenmeid :+
pi_159710545
Leuke foto, Saskia! Die babygym hadden wij ook (geleend).

Twix, doe je best! Hopelijk gaat het drinken snel weer wat beter.

:* voor Estrys

Jagartrut, fijn dat de treinreis goed ging.

Wij moesten vandaag wat grotere aankopen doen en J ging mee. Ter plekke ging het heel goed, maar ik geloof dat het toch wel indruk heeft gemaakt, want hij is erg moe, maar kan de slaap niet vatten nu. Hij zit nu naast me in bed een beetje sloom met een rammelaar te spelen met zijn speen in zijn mond. O+
pi_159711557
Malteser, goed dat je gebeld hebt, al is het inderdaad maar even om te overleggen! Hoop dat Twix snel beter gaat drinken en dat ze anders tips voor jullie hebben / iets kunnen doen! :*

Estrys, herkenbaar, zulke uitspraken en het effect daarvan... Misschien op een rustig moment nog effe uitpraten, dat hielp hier meestal wel :*

Saskia, wat wordt ze al groot! O+

LuDann, dat filmpje! :D _O- ge-wel-dig! En wat heeft ze een leuk pakje aan! O+

Carnaval vieren was hier best wel een hit! :) Wel met grote ogen om zich heen zitten kijken, maar zelfs toen er meerdere bandjes vlak na elkaar voorbij kwamen gaf ze geen kik (en viel midden in de intocht zelfs gewoon in slaap in de Tula O+ ).
Thuis meteen weer praatjes voor 10 en hartstikke vrolijk, dus ons meisje is volgens mij wel fan! O+ En de confetti zat tot in d'r romper _O-
pi_159711991
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:14 schreef LuDann het volgende:
Stippel, komt hij vooral zo vaak om te drinken? Of hoe vaak drinkt hij 's nachts?

Hij hapt zelf wat aan, waarvan ik soms geen weet heb. ik zombie soms.... maar hij komt s'nachts een keer of 8 denk/gok ik? Hij meldt zich ook als hij erge kriebel van eczeem heeft, dan werkt een paar slokken lurken wat bv op de nare plekken, weer lurken en slapen.
Van de week een art gelezen en daaruit begreep ik dat hij ook clustert in de nachtelijke uurtjes..... ben dat nu aan het proberen te verleggen....

Die kleine E.! Wat gaat ze goed!
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat van het water was een tip uit het ziekenhuis want dan krijgt hij wel vocht binnen en droogt hij hopelijk niet uit. Maar dat pakt hij net zo goed niet.
mja, dat hij zijn voeding voor caloriën om "sterk" te blijven nodig heeft is ook niet onbelangrijk ;) Hij moet natuurlijk ook bouwstoffen binnen krijgen om aan de positieve kant te blijven. Als hij fv drinkt dan heeft hij ook vocht... lijkt mij een win win..
Verstandig dat je hebt gebeld!
quote:
Stippel, jullie ritme. Echt zwaar! Kan me voorstellen dat Fok bijhouden even geen main business was.
Tja.. het is pittig idd. Kan mij niet voorstellen dat mama's fut hebben om te kunnen werken. Ik ben allang blij als ik mijzelf aangekleed krijg, wurm verzorg en blij houd en speel en van hem geniet, het huishouden en de beestenbende onder controle weet te krijgen. ^^, zal vanzelf wel beter gaan, maar ik moet gewoon keuzes maken in wat ik voor extra;s wil en kan doen. Overigens gaat dat veeeeul beter sinds mijn bloeddruk lager is.
[/quote]

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik bel tegenwoordig ook vaker (sneller) en dan zeg ik expliciet dat ik even wil overleggen. Zodat ik beter weet wanneer ik echt aan de bel moet trekken.

goed advies! Het trekt de drempel lager..
quote:
Stippel, jij ook al zulke vermoeiende nachten :*.
ach ja.. ik raak het gewend :P morgenochtend mag ik weer een uurtje langer liggen, want dan is mijn man er in de ochtend en op zondagochtend kijken ze samen engels voetbal O+ Prima prachtig, want dat uurtje is mij heilig ^^, Meestal gooit hij hem als hij weer moe is in de draagdoek en wiegt hem dan zo in slaap zodat hij het zo lang mogelijk kan rekken voor mij. Mijn meneer is O+ en trots dat wurm ook bij hem slaapt en meer naar hem toe trekt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Oww Lu wat is wolk toch een schatje O+!

Malteser heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt, goed dat je gebeld hebt.. Ik hoop dat ie wat meer gaat drinken.

Estrys, echt, mannen! Soms! Buh.

Stippel jeetje wat zwaar zulke nachten.. Hoe oud is je kindje nu?

jagar wat fijn dat de treinreis goed verlopen is, have fun in holland! :)
net 6 maanden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:50 schreef SaskiaR het volgende:
Sterkte voor Twix!

En sterkte met alle zware nachten... wij mogen echt niet klagen hier!

Ennn... vandaag is N. een HALF jaar!!!
Effe een vroeger en nu fotospam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*O* half jaar! Wat gaat dat snel he?
Wat een leuke babyramdinggymstok.... :D
Schudden voor gebruik
pi_159712194
onze kat is super zielig ziek. Dat kon er nog wel bij.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_159712512
Ow arme poes ...
pi_159712534
Hoe lang laten jullie je kleine huilen?

Zodra ik ook maar de kamer uit loop gaat zijn keel open. }:| Na een voeding slaapt hij een paar minuten en dan denk ik veilig weg te kunnen sluipen, maar binnen een minuut gaat de huil-o-foon alweer af.

Overdag ben ik bijna altijd wel bij hem, en als ik hem oppak stopt hij ook meteen (of een speen maar die blijft er maar heel even in zitten), maar dat continu doen lijkt me ook niet gezond (en tijd voor me/onszelf is ook wel gewenst).

Hoe doen jullie dat? Ik ben niet anders gaan eten dan eerst. Hij heeft ook wel krampjes maar dat is een andere huiltoon.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 21:18:31 ]
pi_159712665
Ik laat haar nooit huilen... Dus de enige tijd die ik heb voor werk of voor mezelf is als ze slaapt of als man op haar let.
pi_159712824
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:19 schreef SaskiaR het volgende:
Ik laat haar nooit huilen... Dus de enige tijd die ik heb voor werk of voor mezelf is als ze slaapt of als man op haar let.
Ik wil het ook niet, vriend gaat nu wel elke vijf minuten kijken, maar ze moeten toch ook wel even alleen kunnen zijn?
pi_159712921
Over het algemeen wordt het vanzelf beter Myrr. De eerste tijd kon M ook niet goed alleen liggen, ze willen gewoon graag bij je zijn.
pi_159713001
Myrr, wij hebben vandaag exact hetzelfde probleem.

Normaal is Mies supermakkelijk. We gooien haar in bed, lopen met veel bombarie de kamer uit, en vervolgens zwaait ze ons lachend uit en valt vervolgens zelf in slaap.

Haar laten huilen kan ik niet. Dus we troosten haar, blijven bij haar tot ze goed slaapt en dan sluipen we weer weg.
pi_159713046
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:15 schreef Myrr het volgende:
Hoe lang laten jullie je kleine huilen?

Zodra ik ook maar de kamer uit loop gaat zijn keel open. }:| Na een voeding slaapt hij een paar minuten en dan denk ik veilig weg te kunnen sluipen, maar binnen een minuut gaat de huil-o-foon alweer af.

Overdag ben ik bijna altijd wel bij hem, en als ik hem oppak stopt hij ook meteen (of een speen maar die blijft er maar heel even in zitten), maar dat continu doen lijkt me ook niet gezond (en tijd voor me/onszelf is ook wel gewenst).

Hoe doen jullie dat? Ik ben niet anders gaan eten dan eerst. Hij heeft ook wel krampjes maar dat is een andere huiltoon.
Wij laten niet huilen, nog steeds niet. Het is zwaar op deze manier, want inderdaad nooit tijd voor jezelf. Maar ik heb wel het idee dat Sjaak er baat bij heeft, hij vindt het heerlijk bij ons. Dus gaan we maar door.
pi_159713263
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:23 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik wil het ook niet, vriend gaat nu wel elke vijf minuten kijken, maar ze moeten toch ook wel even alleen kunnen zijn?
Van wie moet dat? ;) Van nature zijn wij apen. Die zijn continu samen met hun baby, daar is de samenstelling van de moedermelk ook voor gemaakt (niet veel vet, verteert snel, vaak drinkmomenten). Zodra een baby merkt dat hij alleen is, zal hij gaan huilen. Hij voelt zich niet veilig zonder ouder bij zich en roept je. Als je er weer bent, wordt hij weer rustig. Zodra hij gaat snappen dat je niet daadwerkelijk weg (voor altijd weg) bent als je de kamer uitloopt, zal hij makkelijker even alleen kunnen zijn. Dit besef komt volgens mij rond de 9 maanden. Ik las hier laatst een artikel over, ik kijk even of ik het kan vinden :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159713404
En zitten jullie dan bij kleine op de kamer of gaat hij mee met wat jullie doen als het avond is? Ik probeer de prikkels nu maar een beetje weg te houden dus ochtend kamer, overdag wel woonkamer en even buiten wandelen, en tussen zes en acht ergens, afhankelijk van de voeding, douchen/bad en naar bed.

Hij heeft net in totaal 20 minuten gehuild, waarbij vriend vier keer naar hem toe is gegaan maar hem wel heeft laten liggen. Nu is hij wel stil al een tijdje.

Ik weet dat het na een tijdje weg gaat maar het is wel even een omschakeling zeg. :')
Ik maak me tegenwoordig na de vroege ochtendvoeding alvast klaar voor de dag want als het dan niet gebeurt is het gegarandeerd een doordeweekse zondag (lees: joggingbroek, tanden meestal pas ergens in de middag gepoetst, knothaar, slaaphoofd en maar hopen dat er geen leuke postbode of overwacht bezoek voor de deur staat).

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Van wie moet dat? ;) Van nature zijn wij apen. Die zijn continu samen met hun baby, daar is de samenstelling van de moedermelk ook voor gemaakt (niet veel vet, verteert snel, vaak drinkmomenten). Zodra een baby merkt dat hij alleen is, zal hij gaan huilen. Hij voelt zich niet veilig zonder ouder bij zich en roept je. Als je er weer bent, wordt hij weer rustig. Zodra hij gaat snappen dat je niet daadwerkelijk weg (voor altijd weg) bent als je de kamer uitloopt, zal hij makkelijker even alleen kunnen zijn. Dit besef komt volgens mij rond de 9 maanden. Ik las hier laatst een artikel over, ik kijk even of ik het kan vinden :).
Ah ja, dat verklaart. Apen hebben verder natuurlijk geen huishouden en hoeven er niet verzorgd uit te zien. Waren we maar apen. _O_
pi_159713471
We laten Frits ook niet huilen, dat geeft me een heel naar gevoel. Ik denk dat het voor zo'n kleintje heel vreemd is om alleen te zijn, zonder de aanwezigheid van je vader of moeder. Tijd voor onszelf is er sinds hij zes maanden is en ook nu zit ik op de bank en is mijn man bij Frits.
Als je graag tijd voor elkaar wilt zou ik er voor kiezen om je ouders/schoonouders even te laten oppassen.
pi_159713575
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:42 schreef Cholula het volgende:
We laten Frits ook niet huilen, dat geeft me een heel naar gevoel. Ik denk dat het voor zo'n kleintje heel vreemd is om alleen te zijn, zonder de aanwezigheid van je vader of moeder. Tijd voor onszelf is er sinds hij zes maanden is en ook nu zit ik op de bank en is mijn man bij Frits.
Als je graag tijd voor elkaar wilt zou ik er voor kiezen om je ouders/schoonouders even te laten oppassen.
Hij is dinsdag pas zes weken :D moest eergisteren al (voor het eerst sinds tijden) traanhuilen omdat hij een uurtje met vriend mee naar het werk ging (even showen). Oppassen over heel lang pas. :6

Het liefst heb ik hem ook 24/7 bij me hoor, het is ook niet per se dat ik nu tijd voor mezelf wil, of nou ja indirect wel. Ik wil m'n serie verder kijken maar hem die prikkels niet geven in de avond.
pi_159713637
:D :D Mijn huis is zelden netjes idd... Je kan niet alles tegelijk en ik vind een schoon huis minder belangrijk dan een blij kind. En ik heb mijn baby veel gedragen in een draagdoek. Inmiddels heb ik 1x per week hulp in de huishouding, omdat ik me dan ook niet meer schuldig hoef te voelen dat ik niet alles tegelijk kan.

(En sorry als ik wat kort door de bocht overkom. Ik tik mobiel dus zo kort mogelijk. Wilde enkel zeggen dat het normaal is dat baby's niet graag alleen zijn en dat het meestal vanzelf goed komt. Het is niet altijd leuk of handig, en op sommige momenten onwijs zwaar. Dat weet ik ook heus :*)

Dit artikel bedoel ik: http://kiind.nl/article425/ het gaat over het nut van dragen, maar ik doelde met name op dit stukje:
quote:
We weten wel dat mensen zoogdieren zijn. Maar veel minder bekend is dat er binnen de groep zoogdieren verschillende categorieën zijn. Zo heb je vluchters, verstoppers en dragers.

Vluchters zijn dieren zoals herten, paarden en koeien. Na de geboorte zijn ze al heel ver ontwikkeld. Ze moeten bijna direct op hun benen kunnen staan, zodat ze mee kunnen met de kudde. De melk van deze moeders bevat veel eiwitten, zodat de spieren en botten zich snel ontwikkelen. Dit moet wel, want anders kunnen ze de kudde niet bijhouden en vallen ze ten prooi aan roofdieren.

Verstoppers zijn dieren zoals katten, konijnen en vossen. Deze jongen komen kwetsbaar ter wereld. Hun ogen zitten dicht en ze zijn vrijwel hulpeloos. De melk van deze moeders bevat veel vetten die een verzadigd gevoel geven. Dit is nodig omdat de moeder ze langdurig alleen laat zodat ze op jacht kan. De jongen blijven achter in het nest en moeten heel stil zijn zodat ze niet de aandacht van roofdieren trekken.

Tenslotte zijn er de dragers, zoals apen, kangoeroes en mensen. Zij komen ook hulpeloos ter wereld en zijn totaal afhankelijk van anderen. Zij drinken kleine beetjes moedermelk per keer. Deze melk bevat veel suikers om de belangrijke hersenontwikkeling te bevorderen. Baby’s van draaglingen kun je dus niet langdurig achterlaten, omdat de melk snel verteerbaar is en vanwege een grote behoefte aan contact. Wanneer ze alleen gelaten worden gaan ze huilen, wat direct gevaar oplevert vanwege roofdieren.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')