abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 februari 2016 @ 13:10:55 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_159701146
Twee zwarte hangbuikzwijntjes die rondzwierven in het bos in Hoenderloo, zijn vrijdagmiddag afgeschoten door Staatsbosbeheer. De kleintjes werden donderdag samen met drie grotere varkens gedumpt, maar lieten zich in tegenstelling tot de anderen niet vangen. De zwijntjes bleven achter in het bos, 'waar zij niet kunnen overleven. En niemand wil ze hebben.'

Minuten voor hun dood kwamen de allesbehalve schuwe zwijntjes nog tot op een halve meter afstand van mensen. Een verslaggever van De Stentor vond de zwijntjes vlak voor ze werden afgeschoten. Knorren deden ze wel, maar ze lieten zich niet aaien. ,,Nog meer pogingen om ze te vangen hebben geen zin'', aldus boswachter Andries Jansen. ,,Er is niemand die ze wil hebben en hier kunnen deze tamme varkens niet overleven. Dit zijn niet de leukste momenten voor een boswachter, maar het kan niet anders.''

Net nadat een ouder echtpaar met hun kleinzoon bij de varkentjes was wezen kijken, werden de hangbuikzwijntjes afgeschoten en met een pickuptruck van Staatsbosbeheer afgevoerd.

Gedumpt
De twee zwarte hangbuikzwijntjes maakten onderdeel uit van een groep van vijf gedumpte varkens. De beesten werden donderdagochtend aangetroffen in de berm langs de Krimweg, ver buiten de bebouwde kom van Hoenderloo.

De drie grotere varkens bleken met voedsel te lokken en zo een aanhanger in te krijgen, maar de twee kleinere, zwarte varkens lieten zich niet vangen. Terwijl de drie grote varkens tijdelijk onderdak kregen elders in Hoenderloo, bleven zij achter in het bos.

Afschieten
Een dag later viel het besluit dat de achtergebleven varkentjes afgeschoten mochten worden. ,,We hebben toestemming van de politie'', vertelde de boswachter, toen hij vrijdagmiddag met twee collega's terugkeerde aan de Krimweg.

Filmpje in de link.....

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-in-Hoenderloo.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_159701239
Hoort daar ook een lekker gerecht bij? :Y)
pi_159701248
En nu zijn er vast hordes huisvrouwen op facebook die ''geschokt'' zijn
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 februari 2016 @ 13:17:35 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_159701249
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:17 schreef Elzies het volgende:
Hoort daar ook een lekker gerecht bij? :Y)
Met een papje ome Willem.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 februari 2016 @ 13:18:38 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_159701266
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:17 schreef Zolder het volgende:
En nu zijn er vast hordes huisvrouwen op facebook die ''geschokt'' zijn
Dat is te triest vaak. Ik bedoel meer dat we ze gewoon afschieten. Ik slaap er niet minder om. Maar er zitten zoveel pyromanen tussen de brandweermannen.

pi_159702077
Nou als het niet anders kon.
Ура для россии
  zaterdag 6 februari 2016 @ 14:12:11 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159702362
Een echtpaar hier twee dorpen verder had een varken als huisdier, hij werd echter wel erg groot. Ze zochten een nieuw thuis voor haar. Een vriend van ons zei, oh, daar heb ik wel plek voor. Hij deed een paardenaanhanger achter zijn auto en haalde hem op. Emotioneel nam het echtpaar afscheid van hun Knorretje.
Deze vriend van ons reed ermee naar een slachter en liet hem portioneren. Hup ging Knorretje de vrieskist in.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:26:41 #8
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_159704221
Ze zagen er wel lief en onschuldig uit. -O- :@
pi_159704352
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Een echtpaar hier twee dorpen verder had een varken als huisdier, hij werd echter wel erg groot. Ze zochten een nieuw thuis voor haar. Een vriend van ons zei, oh, daar heb ik wel plek voor. Hij deed een paardenaanhanger achter zijn auto en haalde hem op. Emotioneel nam het echtpaar afscheid van hun Knorretje.
Deze vriend van ons reed ermee naar een slachter en liet hem portioneren. Hup ging Knorretje de vrieskist in.
Zijn ze nog een keer op bezoek geweest?

Of was het uit het oog uit het hart.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zaterdag 6 februari 2016 @ 17:45:41 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159707277
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:31 schreef I-care het volgende:

[..]

Zijn ze nog een keer op bezoek geweest?

Of was het uit het oog uit het hart.
Oh, nee, hij heeft het ze gewoon verteld dat het erg lekker vlees was, vonden ze toch iets minder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159707349
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, nee, hij heeft het ze gewoon verteld dat het erg lekker vlees was, vonden ze toch iets minder.
Toch jammer dat ze niet uitgenodigd zijn. Maar ja, dat maakt het ook weer nodeloos ingewikkeld moet je maar denken.

Snap de reactie wel op zich.

Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_159707417
quote:
:D _O-
pi_159718635
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:10 schreef tong80 het volgende:
Twee zwarte hangbuikzwijntjes die rondzwierven in het bos in Hoenderloo, zijn vrijdagmiddag afgeschoten door Staatsbosbeheer. De kleintjes werden donderdag samen met drie grotere varkens gedumpt, maar lieten zich in tegenstelling tot de anderen niet vangen. De zwijntjes bleven achter in het bos, 'waar zij niet kunnen overleven. En niemand wil ze hebben.'

Minuten voor hun dood kwamen de allesbehalve schuwe zwijntjes nog tot op een halve meter afstand van mensen. Een verslaggever van De Stentor vond de zwijntjes vlak voor ze werden afgeschoten. Knorren deden ze wel, maar ze lieten zich niet aaien. ,,Nog meer pogingen om ze te vangen hebben geen zin'', aldus boswachter Andries Jansen. ,,Er is niemand die ze wil hebben en hier kunnen deze tamme varkens niet overleven. Dit zijn niet de leukste momenten voor een boswachter, maar het kan niet anders.''
Ben ik de enige die dit nogal gemakkelijk vind? Je kan die zwijntjes toch wel bij een biologische boerderij of een kinderboerderij of zo plaatsen? Je vangt ze vanzelf wel vroeg of laat, op een gegeven moment verzwakken ze door honger of je verdooft die dieren met pijltjes. Ik stel niet dat het aan die boswachter ligt maar op systeemniveau moet dit veel beter kunnen dan hoe het nu gaat. Anderzijds, zoveel varkens eindigen als een stuk vlees op het bord en het vakkundig afgeschoten worden door een boswachter zal vast minder erg zijn dan hoe ze worden vermoord in slachthuizen. Dubbele standaard en zo bij veel mensen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159718640
quote:
:')
  zondag 7 februari 2016 @ 06:59:17 #16
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_159718677
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 06:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Kijk dit is nou leuk nieuws _O_ O+
Ja, dat is een stuk beter! :Y
  zondag 7 februari 2016 @ 11:57:25 #18
372811 Mensenvriend