abonnement Unibet Coolblue
pi_159699876
Waaaaarom is hier nog geen topic van?



https://xcom.com/

Sinds gisteren uit
  zaterdag 6 februari 2016 @ 13:53:01 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_159701880
Ben benieuwd, ga hem zo snel mogelijk checken. Ik hoor wel dat de performance ongelofelijk slecht is en bugs ook nog veelvuldig voorkomen maar dat een fix onderweg is.

Dus ik heb geen haast
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_159702644
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:53 schreef leeell het volgende:
Ben benieuwd, ga hem zo snel mogelijk checken. Ik hoor wel dat de performance ongelofelijk slecht is en bugs ook nog veelvuldig voorkomen maar dat een fix onderweg is.

Dus ik heb geen haast
Naar mijn ervaring is dat van de performance zwaar overdreven. Laadtijden zijn wel wat aan de lange kant en soms stottert het scherm. Maar totaal niet onspeelbaar. Verder geen bugs ervaren maar heb nog maar 6 uur in het spel zitten. :P
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:08:46 #4
356449 StefanW
It's all about the game..
pi_159707772
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 14:23 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring is dat van de performance zwaar overdreven. Laadtijden zijn wel wat aan de lange kant en soms stottert het scherm. Maar totaal niet onspeelbaar. Verder geen bugs ervaren maar heb nog maar 6 uur in het spel zitten. :P
Dat. Laadtijden mogen wat korter, maar zijn zeker niet vervelend. Nog geen enkele bug gehad.
Verder alleen genieten. Ik hoop alleen dat die tijdlimieten nog verdwijnen in de missies. Ik kan nu niet meer rustig aan stapje voor stapje positie bepalen.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
pi_159711250
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:08 schreef StefanW het volgende:

[..]

Dat. Laadtijden mogen wat korter, maar zijn zeker niet vervelend. Nog geen enkele bug gehad.
Verder alleen genieten. Ik hoop alleen dat die tijdlimieten nog verdwijnen in de missies. Ik kan nu niet meer rustig aan stapje voor stapje positie bepalen.
Inderdaad, de laadtijden zijn qua performance het enige probleem. Zo af en toe ook een kleine graphic quirk, maar niets dat echt in de weg zit.

Die tijdslimieten gaan volgens mij niet verdwijnen. Juist het hele idee van stapvoets voorwaarts met overwatch hebben ze uit het spel willen halen volgens mij.

Ik vind zelf de ranger en specialist echt leuke toevoegingen. Die andere twee zijn wel heel erg een kopietje van de sniper en de heavy.
Zo maar weer eens verder. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159711389
Ik zie dat een groot deel van de mensen hier fanatieke Xcom-spelers zijn. Als jullie nog een key zoeken voor een goedkope prijs, DM mij even.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 20:58:02 #7
356449 StefanW
It's all about the game..
pi_159712008
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 20:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inderdaad, de laadtijden zijn qua performance het enige probleem. Zo af en toe ook een kleine graphic quirk, maar niets dat echt in de weg zit.

Die tijdslimieten gaan volgens mij niet verdwijnen. Juist het hele idee van stapvoets voorwaarts met overwatch hebben ze uit het spel willen halen volgens mij.

Ik vind zelf de ranger en specialist echt leuke toevoegingen. Die andere twee zijn wel heel erg een kopietje van de sniper en de heavy.
Zo maar weer eens verder. :P
Ik heb gelukkig al een paar missies gehad zonder tijdsdruk.
Aan de andere kant snap ik het ook wel, qua verhaallijn dan.
Je bent nu het verzet, dus is het vaak snel in and out om iets te pakken.

Zeker de specialist vind ik tot nu toe extreem tof.
Ranger ook, maar daar moet ik nog wat meer mijn draai mee vinden.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
pi_159728674
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 20:58 schreef StefanW het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig al een paar missies gehad zonder tijdsdruk.
Aan de andere kant snap ik het ook wel, qua verhaallijn dan.
Je bent nu het verzet, dus is het vaak snel in and out om iets te pakken.

Zeker de specialist vind ik tot nu toe extreem tof.
Ranger ook, maar daar moet ik nog wat meer mijn draai mee vinden.
Dat hacken van de specialist is echt handig. Had een vrij pittige missie met tijdsdruk en een flinke hinderlaag. Door zo'n detectiepaal te hacken kreeg ik de controle over een Muton waardoor er chaos bij de aliens ontstond en ik de restanten kon opruimen. :P
Ook het overnemen van Mechanical units is erg handig als je lastige flanks hebt en dergelijke.

Die rush & slash van de ranger is erg handig, zeker in combi met de stealth abilities.

Kon overigens project avatar nog maar net voorkomen, je moet kennelijk wel echt tempo maken met de 'main story'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159729203
Leuke game tot noch toe. Qua performance voelt het wel enigszins underwhelming, zeker voor een PC exclusive die er mooi maar net niet prachtig uitziet. Anderzijds is de maker wel loyaal met patches en verwacht ik dat het gros vrij snel opgelost zal worden.

Het blijft wel pijnlijk om ~80% hitchance te hebben op 3 verschillende soldaten en dat ze dan allemaal missen en je daardoor een mannetje verliest :P

Toevoeging van stealth in het begin is tof (en broodnodig voor een xcom game) maar ik vind het wel jammer dat het tot 1 kans beperkt blijft en dat je dan de rest van het level aan het knallen bent op enemies die "weten" dat je er bent maar uit hun neus blijven eten totdat je ziet. Het had tof geweest als er (door middel van attachments bijv.) mogelijkheden waren om een level helemaal stealthy aan te pakken, hoewel dat waarschijnlijk een stuk lastiger te balanceren was.
Conscience do cost.
pi_159729772
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:20 schreef ems. het volgende:
Leuke game tot noch toe. Qua performance voelt het wel enigszins underwhelming, zeker voor een PC exclusive die er mooi maar net niet prachtig uitziet. Anderzijds is de maker wel loyaal met patches en verwacht ik dat het gros vrij snel opgelost zal worden.

Het blijft wel pijnlijk om ~80% hitchance te hebben op 3 verschillende soldaten en dat ze dan allemaal missen en je daardoor een mannetje verliest :P

Toevoeging van stealth in het begin is tof (en broodnodig voor een xcom game) maar ik vind het wel jammer dat het tot 1 kans beperkt blijft en dat je dan de rest van het level aan het knallen bent op enemies die "weten" dat je er bent maar uit hun neus blijven eten totdat je ziet. Het had tof geweest als er (door middel van attachments bijv.) mogelijkheden waren om een level helemaal stealthy aan te pakken, hoewel dat waarschijnlijk een stuk lastiger te balanceren was.
Als ik echt genaaid wordt door de RNG met ernstige gevolgen, dan laad ik gewoon een savegame doorgaans. :P

Qua stealth zou het wel tof zijn als je in stealth kon blijven wanneer je bijvoorbeeld zo'n groepje in één beurt weet uit te schakelen. Er zijn natuurlijk wel wat abilities gerelateerd aan concealment. De ranger kan verborgen blijven en volgens mij is het de grenadier die een ability heeft om weer terug in concealment te gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159731137
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als ik echt genaaid wordt door de RNG met ernstige gevolgen, dan laad ik gewoon een savegame doorgaans. :P
Ik ook, in ieder geval de eerste playtrough zolang ik nog alles een beetje moet ontdekken. Ik schaam me wel altijd een beetje als ik het doe :P
quote:
Qua stealth zou het wel tof zijn als je in stealth kon blijven wanneer je bijvoorbeeld zo'n groepje in één beurt weet uit te schakelen.
Precies. :) Hoewel de eerste groep uitschakelen in combinatie met wat positionering en overwatch meestal wel vrij eenvoudig is. Daarom leek het me dus ook lastig voor de balans.
Conscience do cost.
pi_159803186
Die psi-ops vind ik nog wat tegenvallen vooralsnog. Heb ze nog niet volledig geupgrade en met ze geëxperimenteerd, maar vooralsnog zitten er niet echt wereldschokkende abilities bij. Ik kom ook nog niet echt aliens met hele zware psi abilities tegen afgezien van wat sectoids, dus wellicht komt dat nut nog.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159833180
De 95% shots missen feature/bug is er in elk geval nog overduidelijk wel :')
pi_159833240
Bug :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_159835275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:00 schreef ChrisCarter het volgende:
De 95% shots missen feature/bug is er in elk geval nog overduidelijk wel :')
Hier laatst 100%, FFFFUUUUUUUUUUUU :')
pi_159835620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 14:30 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Hier laatst 100%, FFFFUUUUUUUUUUUU :')
Aangezien er geen decimale kansen zijn, kan hier sprake zijn van een kans van 99.5% of hoger die wordt afgerond naar 100% waardoor je dus nog hele beperkte kans hebt om te missen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:36:04 #17
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_159844696
Dus, wat zijn de beste builds en teams :@? Ik heb nu 2 specialists, 2 grenadiers, sharp en ranger. Heb 2 psi operatives in training. Ook armor..op pcgamer las ik dat voor sharp en ranger wraith/spider armor beter zijn dan exo/war :o En ammo :@

[ Bericht 11% gewijzigd door Smoofie op 11-02-2016 20:43:42 ]
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_159849957
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:36 schreef Smoofie het volgende:
Dus, wat zijn de beste builds en teams :@? Ik heb nu 2 specialists, 2 grenadiers, sharp en ranger. Heb 2 psi operatives in training. Ook armor..op pcgamer las ik dat voor sharp en ranger wraith/spider armor beter zijn dan exo/war :o En ammo :@
Hangt ook een beetje van de missie af. Sharshooters zijn, als je tenminste niet de pistool skills kiest niet echt handig voor de rush missies. Die komen het best tot hun recht als je ze tactisch hoog kunt plaatsen met veel zicht en squadsight en serial. Afhankelijk daarvan neem ik er 1 of 2. Grenadiers heb ik er meestal sowieso twee van. Met name de optie om cover weg te krijgen, subtiel of met de botte bijl, is echt een must. Specialist meestal 1 of er moeten veel mechanische vijanden zijn.
Rangers ben ik ook wel fan van dus daar gaan er vaak ook twee van mee.
Psi ops heb ik er nu twee van in training die eindelijk een beetje interessante abilities lijken te krijgen, dus die moet ik nog een plek gaan geven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:36:35 #19
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_159862865
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 23:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hangt ook een beetje van de missie af. Sharshooters zijn, als je tenminste niet de pistool skills kiest niet echt handig voor de rush missies. Die komen het best tot hun recht als je ze tactisch hoog kunt plaatsen met veel zicht en squadsight en serial. Afhankelijk daarvan neem ik er 1 of 2. Grenadiers heb ik er meestal sowieso twee van. Met name de optie om cover weg te krijgen, subtiel of met de botte bijl, is echt een must. Specialist meestal 1 of er moeten veel mechanische vijanden zijn.
Rangers ben ik ook wel fan van dus daar gaan er vaak ook twee van mee.
Psi ops heb ik er nu twee van in training die eindelijk een beetje interessante abilities lijken te krijgen, dus die moet ik nog een plek gaan geven.
Ah. Nu ik wat verder ben heb ik ook standaard 2 grenadiers voor explosves en 1 voor support.

Heb trouwens wel veel performance problemen. Niet ingame, maar vooral in het ship/base menu :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_159863056
Moet wel zeggen dat na een weekje intensief spelen en mijn squadleden uitrusten en op max level krijgen de moeilijkheidsgraad een beetje inzinkt. Waar ik in het begin nog op mijn tenen moest lopen om er zonder deaths vanaf te komen heb ik nu eigenlijk een vaste opstelling die zonder echte moeite (zo af en toe iemand lichtgewond) de levels kan doorlopen. Ook natuurlijk dat ik de game en de items beter begin te begrijpen speelt een rol en inventief gebruik maken van de verschillende experimental items/weapons/armor maakt de druk op je team een stuk lichter. Die grenade die een hologram tevoorschijn tovert waar de enemies dan een beurt lang op schieten is met name erg sterk.

Qua squadopstelling heb ik meestal 3 specialists mee omdat die die skill hebben dat ze sowieso overwatch krijgen als ze alleen moven in een beurt. (en hun scouting/hacking helpen ook veel) Kan ik makkelijk een hoop afstand mee afleggen terwijl mijn sniper/ranger het gros van de damage uitdelen. Vooral de ranger is met wat items en levels een massamoordenaar en kan vrij gemakkelijk alles omver hakken.

Sniper uitrusten met die spider-suit is trouwens een must.
Conscience do cost.
pi_159863112
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:36 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ah. Nu ik wat verder ben heb ik ook standaard 2 grenadiers voor explosves en 1 voor support.

Heb trouwens wel veel performance problemen. Niet ingame, maar vooral in het ship/base menu :')
De 'laadtijden' zijn enorm lang en af en toe heb ik wat graphic quirks. Dat ligt echt puur aan de game want deze videokaart en deze processor zijn toch nog steeds ruim voldoende om het gros van de games op maximale settings te draaien zonder enige hapering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 12 februari 2016 @ 17:38:55 #22
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_159864272
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:43 schreef ems. het volgende:
Moet wel zeggen dat na een weekje intensief spelen en mijn squadleden uitrusten en op max level krijgen de moeilijkheidsgraad een beetje inzinkt. Waar ik in het begin nog op mijn tenen moest lopen om er zonder deaths vanaf te komen heb ik nu eigenlijk een vaste opstelling die zonder echte moeite (zo af en toe iemand lichtgewond) de levels kan doorlopen. Ook natuurlijk dat ik de game en de items beter begin te begrijpen speelt een rol en inventief gebruik maken van de verschillende experimental items/weapons/armor maakt de druk op je team een stuk lichter. Die grenade die een hologram tevoorschijn tovert waar de enemies dan een beurt lang op schieten is met name erg sterk.

Qua squadopstelling heb ik meestal 3 specialists mee omdat die die skill hebben dat ze sowieso overwatch krijgen als ze alleen moven in een beurt. (en hun scouting/hacking helpen ook veel) Kan ik makkelijk een hoop afstand mee afleggen terwijl mijn sniper/ranger het gros van de damage uitdelen. Vooral de ranger is met wat items en levels een massamoordenaar en kan vrij gemakkelijk alles omver hakken.

Sniper uitrusten met die spider-suit is trouwens een must.
Op legend met ironman?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_159865745
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:38 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Op legend met ironman?
Nee, op normal normaal :P Dat was in het begin genoeg uitdaging maar ondertussen moet ik de moeilijkheidsgraad omhoog schroeven om nog enigszins de zweten.
Conscience do cost.
pi_159865768
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee, op normal normaal :P Dat was in het begin genoeg uitdaging maar ondertussen moet ik de moeilijkheidsgraad omhoog schroeven om nog enigszins de zweten.
Ik heb het ook gewoon bij normal gehouden voor de eerste playthrough. Wil het wel even allemaal zien voordat ik de frustrerende niveaus probeer. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159868113
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee, op normal normaal :P Dat was in het begin genoeg uitdaging maar ondertussen moet ik de moeilijkheidsgraad omhoog schroeven om nog enigszins de zweten.
Zit nu op commander. Vrij pittig nog. :P En zie mijzelf te vaak saves laden wanneer bijvoorbeeld mijn vriendin sterft. :') Ik ga volgende keer normal ironman spelen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')