Naar mijn ervaring is dat van de performance zwaar overdreven. Laadtijden zijn wel wat aan de lange kant en soms stottert het scherm. Maar totaal niet onspeelbaar. Verder geen bugs ervaren maar heb nog maar 6 uur in het spel zitten.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:53 schreef leeell het volgende:
Ben benieuwd, ga hem zo snel mogelijk checken. Ik hoor wel dat de performance ongelofelijk slecht is en bugs ook nog veelvuldig voorkomen maar dat een fix onderweg is.
Dus ik heb geen haast
Dat. Laadtijden mogen wat korter, maar zijn zeker niet vervelend. Nog geen enkele bug gehad.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Naar mijn ervaring is dat van de performance zwaar overdreven. Laadtijden zijn wel wat aan de lange kant en soms stottert het scherm. Maar totaal niet onspeelbaar. Verder geen bugs ervaren maar heb nog maar 6 uur in het spel zitten.
Inderdaad, de laadtijden zijn qua performance het enige probleem. Zo af en toe ook een kleine graphic quirk, maar niets dat echt in de weg zit.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:08 schreef StefanW het volgende:
[..]
Dat. Laadtijden mogen wat korter, maar zijn zeker niet vervelend. Nog geen enkele bug gehad.
Verder alleen genieten. Ik hoop alleen dat die tijdlimieten nog verdwijnen in de missies. Ik kan nu niet meer rustig aan stapje voor stapje positie bepalen.
Ik heb gelukkig al een paar missies gehad zonder tijdsdruk.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Inderdaad, de laadtijden zijn qua performance het enige probleem. Zo af en toe ook een kleine graphic quirk, maar niets dat echt in de weg zit.
Die tijdslimieten gaan volgens mij niet verdwijnen. Juist het hele idee van stapvoets voorwaarts met overwatch hebben ze uit het spel willen halen volgens mij.
Ik vind zelf de ranger en specialist echt leuke toevoegingen. Die andere twee zijn wel heel erg een kopietje van de sniper en de heavy.
Zo maar weer eens verder.
Dat hacken van de specialist is echt handig. Had een vrij pittige missie met tijdsdruk en een flinke hinderlaag. Door zo'n detectiepaal te hacken kreeg ik de controle over een Muton waardoor er chaos bij de aliens ontstond en ik de restanten kon opruimen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:58 schreef StefanW het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig al een paar missies gehad zonder tijdsdruk.
Aan de andere kant snap ik het ook wel, qua verhaallijn dan.
Je bent nu het verzet, dus is het vaak snel in and out om iets te pakken.
Zeker de specialist vind ik tot nu toe extreem tof.
Ranger ook, maar daar moet ik nog wat meer mijn draai mee vinden.
Als ik echt genaaid wordt door de RNG met ernstige gevolgen, dan laad ik gewoon een savegame doorgaans.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:20 schreef ems. het volgende:
Leuke game tot noch toe. Qua performance voelt het wel enigszins underwhelming, zeker voor een PC exclusive die er mooi maar net niet prachtig uitziet. Anderzijds is de maker wel loyaal met patches en verwacht ik dat het gros vrij snel opgelost zal worden.
Het blijft wel pijnlijk om ~80% hitchance te hebben op 3 verschillende soldaten en dat ze dan allemaal missen en je daardoor een mannetje verliest
Toevoeging van stealth in het begin is tof (en broodnodig voor een xcom game) maar ik vind het wel jammer dat het tot 1 kans beperkt blijft en dat je dan de rest van het level aan het knallen bent op enemies die "weten" dat je er bent maar uit hun neus blijven eten totdat je ziet. Het had tof geweest als er (door middel van attachments bijv.) mogelijkheden waren om een level helemaal stealthy aan te pakken, hoewel dat waarschijnlijk een stuk lastiger te balanceren was.
Ik ook, in ieder geval de eerste playtrough zolang ik nog alles een beetje moet ontdekken. Ik schaam me wel altijd een beetje als ik het doequote:Op zondag 7 februari 2016 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ik echt genaaid wordt door de RNG met ernstige gevolgen, dan laad ik gewoon een savegame doorgaans.
Precies. Hoewel de eerste groep uitschakelen in combinatie met wat positionering en overwatch meestal wel vrij eenvoudig is. Daarom leek het me dus ook lastig voor de balans.quote:Qua stealth zou het wel tof zijn als je in stealth kon blijven wanneer je bijvoorbeeld zo'n groepje in één beurt weet uit te schakelen.
Hier laatst 100%, FFFFUUUUUUUUUUUUquote:Op donderdag 11 februari 2016 13:00 schreef ChrisCarter het volgende:
De 95% shots missen feature/bug is er in elk geval nog overduidelijk wel
Aangezien er geen decimale kansen zijn, kan hier sprake zijn van een kans van 99.5% of hoger die wordt afgerond naar 100% waardoor je dus nog hele beperkte kans hebt om te missen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:30 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Hier laatst 100%, FFFFUUUUUUUUUUUU
Hangt ook een beetje van de missie af. Sharshooters zijn, als je tenminste niet de pistool skills kiest niet echt handig voor de rush missies. Die komen het best tot hun recht als je ze tactisch hoog kunt plaatsen met veel zicht en squadsight en serial. Afhankelijk daarvan neem ik er 1 of 2. Grenadiers heb ik er meestal sowieso twee van. Met name de optie om cover weg te krijgen, subtiel of met de botte bijl, is echt een must. Specialist meestal 1 of er moeten veel mechanische vijanden zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2016 20:36 schreef Smoofie het volgende:
Dus, wat zijn de beste builds en teams ? Ik heb nu 2 specialists, 2 grenadiers, sharp en ranger. Heb 2 psi operatives in training. Ook armor..op pcgamer las ik dat voor sharp en ranger wraith/spider armor beter zijn dan exo/war En ammo
Ah. Nu ik wat verder ben heb ik ook standaard 2 grenadiers voor explosves en 1 voor support.quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje van de missie af. Sharshooters zijn, als je tenminste niet de pistool skills kiest niet echt handig voor de rush missies. Die komen het best tot hun recht als je ze tactisch hoog kunt plaatsen met veel zicht en squadsight en serial. Afhankelijk daarvan neem ik er 1 of 2. Grenadiers heb ik er meestal sowieso twee van. Met name de optie om cover weg te krijgen, subtiel of met de botte bijl, is echt een must. Specialist meestal 1 of er moeten veel mechanische vijanden zijn.
Rangers ben ik ook wel fan van dus daar gaan er vaak ook twee van mee.
Psi ops heb ik er nu twee van in training die eindelijk een beetje interessante abilities lijken te krijgen, dus die moet ik nog een plek gaan geven.
De 'laadtijden' zijn enorm lang en af en toe heb ik wat graphic quirks. Dat ligt echt puur aan de game want deze videokaart en deze processor zijn toch nog steeds ruim voldoende om het gros van de games op maximale settings te draaien zonder enige hapering.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ah. Nu ik wat verder ben heb ik ook standaard 2 grenadiers voor explosves en 1 voor support.
Heb trouwens wel veel performance problemen. Niet ingame, maar vooral in het ship/base menu
Op legend met ironman?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:43 schreef ems. het volgende:
Moet wel zeggen dat na een weekje intensief spelen en mijn squadleden uitrusten en op max level krijgen de moeilijkheidsgraad een beetje inzinkt. Waar ik in het begin nog op mijn tenen moest lopen om er zonder deaths vanaf te komen heb ik nu eigenlijk een vaste opstelling die zonder echte moeite (zo af en toe iemand lichtgewond) de levels kan doorlopen. Ook natuurlijk dat ik de game en de items beter begin te begrijpen speelt een rol en inventief gebruik maken van de verschillende experimental items/weapons/armor maakt de druk op je team een stuk lichter. Die grenade die een hologram tevoorschijn tovert waar de enemies dan een beurt lang op schieten is met name erg sterk.
Qua squadopstelling heb ik meestal 3 specialists mee omdat die die skill hebben dat ze sowieso overwatch krijgen als ze alleen moven in een beurt. (en hun scouting/hacking helpen ook veel) Kan ik makkelijk een hoop afstand mee afleggen terwijl mijn sniper/ranger het gros van de damage uitdelen. Vooral de ranger is met wat items en levels een massamoordenaar en kan vrij gemakkelijk alles omver hakken.
Sniper uitrusten met die spider-suit is trouwens een must.
Nee, op normal normaal Dat was in het begin genoeg uitdaging maar ondertussen moet ik de moeilijkheidsgraad omhoog schroeven om nog enigszins de zweten.quote:
Ik heb het ook gewoon bij normal gehouden voor de eerste playthrough. Wil het wel even allemaal zien voordat ik de frustrerende niveaus probeer.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, op normal normaal Dat was in het begin genoeg uitdaging maar ondertussen moet ik de moeilijkheidsgraad omhoog schroeven om nog enigszins de zweten.
Zit nu op commander. Vrij pittig nog. En zie mijzelf te vaak saves laden wanneer bijvoorbeeld mijn vriendin sterft. Ik ga volgende keer normal ironman spelen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, op normal normaal Dat was in het begin genoeg uitdaging maar ondertussen moet ik de moeilijkheidsgraad omhoog schroeven om nog enigszins de zweten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |