abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159764458
ASPS; Ik kan zogauw nergens de definitie vinden. (Ofja, wel allerlei definitief waar het in dit geval waarschijnlijk niet om gaat)
  maandag 8 februari 2016 @ 21:00:03 #127
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159764861
in welk opzicht wordt een autismespectrumstoornis verergerd door drugsverslaving?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 8 februari 2016 @ 21:29:17 #128
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159766027
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij is die vader al dood.
Die man speelde ook zeer vuile spelletjes.
wat dan
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_159767175
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij is die vader al dood.
Die man speelde ook zeer vuile spelletjes.
Zijn vader was een rechter en had de nodige connecties. Steven Avery had geen connecties en zit nu een levenslange gevangenisstraf uit.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:30:58 #130
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159773708
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zijn vader was een rechter en had de nodige connecties. Steven Avery had geen connecties en zit nu een levenslange gevangenisstraf uit.
Waarom gaat het over Steven Avery? Dat is toch een compleet ander verhaal. Steven Avery heeft 18 jaar vastgezeten voor een verkrachting die hij bewezen niet heeft gedaan en zit nu vast voor een moord, waarbij het onderzoek erg bedenkelijk is verlopen.
Hoe is dit ook maar een klein beetje hetzelfde?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159774392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:30 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Waarom gaat het over Steven Avery? Dat is toch een compleet ander verhaal. Steven Avery heeft 18 jaar vastgezeten voor een verkrachting die hij bewezen niet heeft gedaan en zit nu vast voor een moord, waarbij het onderzoek erg bedenkelijk is verlopen.
Hoe is dit ook maar een klein beetje hetzelfde?
Wat ik wil aangeven is dat de ene mogelijk weggekomen is met moord op de Antillen omdat hij connecties heeft (zijn vader is rechter), en de andere jarenlang onschuldig heeft vastgezeten omdat hij geen connecties heeft.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:19:33 #132
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159774426
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat ik wil aangeven is dat de ene mogelijk weggekomen is met moord op de Antillen omdat hij connecties heeft (zijn vader is rechter), en de andere jarenlang onschuldig heeft vastgezeten omdat hij geen connecties heeft.
Ok, dan begreep ik je niet goed ;) . Poor people lose.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_159774707
Toch heb ik nog steeds het idee dat hij Nathalee niet zozeer vermoord heeft maar haar wel na een ongeluk heeft laten verdwijnen (in zee?) Wel heeft hij keer op keer verkeerde keuzes heeft gemaakt daarna. Dus geloof ik niet in moord (toen) maar wel er uit willen lullen en steeds verder verstrikt raken. De daarop volgende heksenjacht van PdV heeft als katalysator gewerkt.

De poging tot afpersing en de moord in Peru is volkomen duidelijk. Het gedrag en houding daarvoor en zeker daarna lijkt mij aanleiding voldoende om te hopen dat deze knul nooit meer in de maatschappij terecht komt. Gegroeid tot een gewetenloos persoon en leugenaar.
pi_159775186
Die gast heeft het toch echt allemaal aan zichzelf te danken hoor. Ik vind het ook heel moeilijk om sympathie voor hem te hebben. Gisteren nog even gekeken naar RTL Late Night gekeken waar John van den Heuvel met heel veel medelijden sprak over hoe slecht Joran het daar wel niet had, het kwam heel gek over. Zo'n Joran ben ik liever kwijt dan rijk.
pi_159775546
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zijn vader was helemaal geen rechter maar landsadvocaat & de kabinetschef van de procureur-generaal die ervoor gezorgd heeft dat zware criminelen (die verdacht werden van witwassen & drugshandel) uitgeleverd werden aan de VS oa. Randolph Habibe (54), D. Cybulkiewcz (69) en Eric Mansur (37). Alex Mansur (36).
Daarna was PvdS rechter in opleiding en in 2005 werd besloten dat hij daar maar mee moest stoppen.
Daarna werd hij advocaat op het Trust kantoor CARLO & VAN DER SLOOT

[ Bericht 2% gewijzigd door StaceySinger op 09-02-2016 12:23:48 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:02:21 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_159785929
Aangezien Joran vaak genoeg heeft laten zien een gevaar te zijn voor de samenleving, voorlopig goed opgeborgen houden daar. En stoppen met hem steeds aandacht te geven.
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 19:08:36 #137
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_159786111
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:14 schreef MrSalazar het volgende:
Weet iemand trouwens hoeveel ie van die $250.000 heeft gekregen?
25.000.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_159786238
Ik snap ook echt niet wat die vrouwen bezielt om met zo'n jongen een relatie aan te gaan en ook nog een baby met hem te maken. :N

Ik denk dat die vrouw kan vrezen voor haar leven wanneer hij vrij komt.
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 19:13:29 #139
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_159786256
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:12 schreef Physsic het volgende:
Ik snap ook echt niet wat die vrouwen bezielt om met zo'n jongen een relatie aan te gaan en ook nog een baby met hem te maken. :N

Bewijst maar weer eens dat vrouwen toch echt van bad boys houden.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_159789125
Waarom Joran geen deal krijgt
Gepubliceerd op maandag 8 februari 2016 08:30

Joran van der Sloot liet afgelopen weekend weer eens van zich horen. De beruchte vrouwenkiller sprak vanuit de vijf kilometer hoog gelegen Challapalca-gevangenis in Peru tot het uiterst cynische Nederlands publiek. Hij zou eindelijk bereid zijn de waarheid te vertellen over Natalee Holloway, als hij zijn straf in Nederland mag uitzitten. Waarom dat verzoek zo goed als kansloos is.

Door Vincent Verweij

Joran hoopt op een deal met Justitie in Nederland, via een beroep op het WOTS-verdrag (PDF), dat de uitlevering regelt van landgenoten die in het buitenland gedetineerd zijn. De WOTS geldt voor meer dan 60 landen in de wereld, waaronder Peru.

Omzetting

Bij strafoverdracht met de WOTS wordt meestal een omzetting van de straf gedaan. Omzetting betekent dat Joran's straf wordt aangepast aan de tijd die hij in Nederland zou hebben gekregen. De 28 jaar die hij voor de moord op Stephany Flores heeft gehad, zou naar Nederlandse maatstaven eerder tussen 12 en 15 jaar liggen. Bovendien zou Joran na tweederde van zijn straf voorwaardelijk vrij komen. Aangezien hij al 6 jaar heeft gezeten in Peru, zou hij dus effectief nog maar 2 tot 4 jaar in een Nederlandse cel hoeven zitten.
Gunst

Maar een strafoverdracht met de WOTS is een gunst, geen recht. Beide landen moeten akkoord gaan. En aangezien maar weinig mensen de aartsleugenaar Joran iets zullen gunnen, zal hij een konijn uit de hoge hoed moeten toveren. Een deal moeten sluiten waarbij hij in ruil voor informatie over Natalee Holloway een WOTS-overdracht afdwingt. Maar ook dat zal Joran om een aantal redenen niet voor elkaar krijgen.

Bekentenis

Ten eerste zou een bekentenis in de zaak Holloway hem juridisch alleen nog maar verder in de put helpen. Wanneer hij informatie heeft over de vindplaats van haar lichaam, of zijn betrokkenheid bij haar dood toegeeft, zal Aruba hem willen vervolgen voor moord, doodslag of medeplichtigheid. Nederland kan onmogelijk een deal maken waarbij men weigert hem voor de moord op Holloway aan Aruba uit te leveren. Aruba is een zelfstandig land in het koninkrijk met zijn eigen rechtssysteem. Bovendien vragen de VS ook nog om zijn uitlevering. Hij moet zich daar nog altijd verantwoorden voor de afpersing van Beth Holloway in 2010. Kortom: Als Joran van der Sloot inderdaad betrokken was bij de verdwijning van Natalee Holloway is zijn geheim als een gestolen wereldberoemde diamant, ondanks de waarde van zijn schat kan hij er niks mee beginnen. Als hij ooit nog iets wil maken van zijn leven moet hij blijven zwijgen.
Andere dader

De enige mogelijkheid zou zijn dat Joran zijn eigen betrokkenheid ontkent, zoals hij altijd heeft gedaan. Hij zou dan naar anderen moeten wijzen als de mogelijke daders en met keiharde bewijzen moeten komen. Maar het is moeilijk voorstelbaar dat Joran over kennis beschikt die in het jarenlange onderzoek en de 'case review' door de Nederlandse politie niet naar boven is gekomen. De hele groep rond Joran is uitgebreid gerechercheerd en er zijn ook verschillende andere verdachten geweest, zoals de Kalpoe-broers, Guido W. en Geoffrey van C. Als deze mannen meer weten over het lot van Natalee geldt voor hen hetzelfde: zwijgen is goud. Dat is de bittere werkelijkheid voor de familie en de vrienden van Natalee. Voor Justitie biedt een nieuwe verklaring van Joran hoogstwaarschijnlijk dan ook weinig perspectief. Het aanbod vanuit Challapalca lijkt niets meer dan een kansloze wanhoopskreet.

http://www.crimesite.nl/waarom-joran-geen-deal-krijgt/

Hieronder de (Engelstalige) documentaire die Crimesite maakte over de zaak.

[ Bericht 9% gewijzigd door StaceySinger op 09-02-2016 20:43:21 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159789479
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:12 schreef Physsic het volgende:

Spanning, wat moet je met een burgerlijke man als je een bad boy kunt krijgen?
  woensdag 10 februari 2016 @ 16:30:05 #142
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_159808771
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:09 schreef polderturk het volgende:

[..]

Misschien wordt hij ook voor moord veroordeeld. Het zou me niks verbazen in de VS.
Dat gaan ze niet wagen. Als het mislukt kan hij er nooit meer voor aangeklaagd worden.

Ze hebben hem voor afpersing en eventueel kunnen ze er vast nog een dozijn aanklachten boven opstapelen. Nog twee jaar voor dit, nog drie jaar voor dat en uiteindelijk zit ie voor 30-40 jaar. De moord kunnen ze dan open houden voor het geval er goed bewijsmateriaal opduikt. Joran gaat ondertussen nergens heen dus geen haast.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  donderdag 11 februari 2016 @ 18:09:27 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159840334
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:45 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Spanning, wat moet je met een burgerlijke man als je een bad boy kunt krijgen?
Yep.... saaiheid en alleen een verhaal kunnen doen hoe lief het is... is natuurlijk niet bijzonder genoeg. Alle gekheid en terzijde, een factor is ook "ik kan hem wel veranderen".

Vrouwen houden overigens niet van echte bad guys die ze onderdrukken en dan bedoel ik die meppen en kleineren etc.. Wel is het dan vaak dat het zelfbeeld van de vrouwen die wel blijven bij zo'n gestoorde gast, er één is van angst en geen andere uitweg zien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_167446581
Advocaat: pistolen en patronen onderschept

'Moord op Joran verijdeld'

AMSTERDAM - Joran van der Sloot is mogelijk ontkomen aan een moordpoging. In de zwaarbeveiligde gevangenis in Peru waar hij vastzit, zijn twee pistolen met 48 patronen onderschept. Volgens de echtgenote en de advocaat van Joran waren de wapens bedoeld om hem uit de weg te ruimen, meldt RTL Nieuws.

De wapens en de munitie zaten in een postpakket. Dat was afkomstig uit de Peruaanse hoofdstad Lima. De post was gericht aan een gevangene in hetzelfde cellenblok als Joran.

De advocaat van Van der Sloot meldde in maart 2013 dat zijn cliënt met de dood werd bedreigd.

http://www.telegraaf.nl/b(...)an_verijdeld___.html

maandag 19 december 2016 @ 16:37:14 #145
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167446679
quote:
Blijf inderdaad maar over je schouder kijken, Joran.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167446838
quote:
11s.gif Op maandag 19 december 2016 16:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Blijf inderdaad maar over je schouder kijken, Joran.
Maybe one of the guns was for Joran, and he and the other inmate were going to use them on the guards to break free :7
pi_167447277
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 04:40 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

Volgens mij hoeft ie maar 1/3e van die 28 jaar uit te zitten, dus zo'n 9 jaar. Maar hij kan daarna wel aan de Verenigde Staten uitgeleverd worden. Lijkt me ook geen pretje om in zo'n Amerikaanse gevangenis te moeten zitten.
Dat weet ik niet of dat kan maar als het kan is het gezien de politieke macht van Pa Flores wel onwaarschijnlijk
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_167447390
De krant El Comercio schrijft over de vondst, maar zegt niets over Joran van der Sloot. De gevangenis zou nog onderzoeken waar de wapens voor bedoeld waren.

Lees ook: 'Joran van der Sloot zit in middeleeuwse kerker' *O*

Het gaat om twee pistolen en 73 patronen. De medegevangene voor wie de wapens bedoeld waren, zit een gevangenisstraf van 35 jaar uit, omdat hij de auto van een parlementariër onder vuur had genomen. Daarbij raakte de 9-jarige dochter van de politicus zwaargewond.

Bedreigd
Volgens de vrouw en de advocaat van Van der Sloot is wel duidelijk dat de Nederlander het doelwit was, en probeert de gevangenis dat onder het tapijt te schuiven. Van der Sloot stelde eerder dit jaar ook al dat hij zou zijn bedreigd door medegevangenen, en dat hij vreesde voor zijn leven.

http://www.metronieuws.nl(...)-der-sloot-voorkomen

maandag 19 december 2016 @ 17:10:45 #149
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_167447408
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 16:33 schreef StaceySinger het volgende:
Advocaat: pistolen en patronen onderschept

'Moord op Joran verijdeld'

AMSTERDAM - Joran van der Sloot is mogelijk ontkomen aan een moordpoging. In de zwaarbeveiligde gevangenis in Peru waar hij vastzit, zijn twee pistolen met 48 patronen onderschept. Volgens de echtgenote en de advocaat van Joran waren de wapens bedoeld om hem uit de weg te ruimen, meldt RTL Nieuws.

De wapens en de munitie zaten in een postpakket. Dat was afkomstig uit de Peruaanse hoofdstad Lima. De post was gericht aan een gevangene in hetzelfde cellenblok als Joran.

De advocaat van Van der Sloot meldde in maart 2013 dat zijn cliënt met de dood werd bedreigd.

http://www.telegraaf.nl/b(...)an_verijdeld___.html

[ afbeelding ]
Helaas niet, zou het hem nog zo gegund hebben...

quote:
In Peruaanse media wordt nergens gewag gemaakt van een eventuele moordaanslag op Van der Sloot. Volgens de media in Peru waren de wapens bestemd voor een gevangene die is veroordeeld voor het neerschieten van de dochter van een voormalig parlementslid. De onderschepte wapens, die werden aangetroffen in een pakket levensmiddelen en een audiospeler, zouden bedoeld zijn voor een ontsnappingspoging van die Peruaanse gedetineerde uit de streng bewaakte gevangenis.
http://www.crimesite.nl/moordaanslag-op-joran-verijdeld/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_167447620
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 17:10 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Helaas niet, zou het hem nog zo gegund hebben...

[..]

http://www.crimesite.nl/moordaanslag-op-joran-verijdeld/
Wie zijn bronnen zijn de betrouwbaarste?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')