Maikel Kwak?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:47 schreef hugecooll het volgende:
Voornaam: wie is als God
Achternaam is afgeleid van de heilige Judocus
Je hoeft jouw naam of achternaam niet te zeggen hoor. Alleen wat de betekenis of waar het vandaan komtquote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:50 schreef Aardbei16 het volgende:
Denken dat ik m'n voor en achternaam op FOK! ga vertellen. FOK! is anoniem.
Mooie betekenis!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:51 schreef Katoenplukkert het volgende:
Voornaam: een van God's engelen
Achternaam: Ga ik niet zeggen
Voornaam is een bijbelse naam.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:44 schreef vigen98 het volgende:
Ik vraag me wel is af waar de namen/achternamen van sommigen vandaan komen en wat het betekent.
Sommigen komen uit het buitenland dus die zouden wel een speciale naam/achternaam hebben
Brand maar los
Robinquote:
Roos Griekenland?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Voornaam is een bepaalde bloem.
Achternaam komen mijn verre voorouders blijkbaar vandaan.
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:36 schreef knokkels het volgende:
Mijn naam vertaald in het japans betekent: Man die met grote kracht orchideeën uit de grond rukt
Zo keek die Japanse vrouw ook toen ik haar de bijbehorende kanji toestuurde om die te laten vertalen in het engelsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was het toen verplicht om een Nederlandse achternaam aan te nemen of is het uit eigen beweging gedaan zoals Sander Terphuis het gedaan heeft?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:04 schreef Rorsach het volgende:
Mijn naam is een Nederlandse jongensnaam. De betekenis van de naam is `bezetter,
vertegenwoordiger`.
Mijn achternaam is zo'n 60 jaar geleden verzonnen door m'n vader toen hij genaturaliseerd werd.
quote:Hij vroeg politiek asiel aan en werd in 1995 genaturaliseerd en liet zijn Iraanse naam wijzigen in een Nederlandse. Hij koos voor de naam Terphuis omdat deze nog niet als achternaam bestond maar toch typisch Nederlands (Fries) klinkt.
Dan lijkt jouw naam heel erg op die van mij, ik gok iets met Annequote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:05 schreef essnhills het volgende:
Afhankelijk van welke site je bezoekt betekent mijn voornaam ster van de zee/parel/welgevormd schoon/zee/bitter/bedroefd.
Mijn achternaam komt van een oud Hertogdom dat niet meer bestaat, maar ik ga niet zeggen welk hertogdom ivm herkenbaarheid.
Neequote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:14 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dan lijkt jouw naam heel erg op die van mij, ik gok iets met Anne
Hij was wel heul ninja ja, sorryquote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:15 schreef essnhills het volgende:
[..]
NeeMaar volgens mij zijn er heel veel namen die zo'n vergelijkbare lijst aan betekenissen hebben
Edit na ninja-edit: mijn naam is een afgeleide van Maria idd![]()
M'n vader had een Russische achternaam en die viel in de jaren 60 niet zo goed, vandaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:14 schreef karton2 het volgende:
[..]
Was het toen verplicht om een Nederlandse achternaam aan te nemen of is het uit eigen beweging gedaan zoals Sander Terphuis het gedaan heeft?
[..]
Liefde.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:21 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Robin![]()
Groetjes welgevormd schoon, van John, droevige koningin
Ja behalve dat Galbert er niet tussen staat.Dus het klopt niet. Gr.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:58 schreef Nibb-it het volgende:
http://dmnes.org
Best interessante site.
Bustedquote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:52 schreef Zvarri het volgende:
Ik ben nogal paranoïde dus ik ga niet verder dan zeggen dat een voorouder waarschijnlijk hoefsmid was.
janquote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:20 schreef BlueFeather het volgende:
Voornaam: Komt uit Frankrijk, betekend wijsheid, afgeleid van een vrouw die met haar 2 dochters opkwam voor de rechten van de vrouwen en daardoor tot de doodstraf waren veroordeeld
Achternaam: Al sla je me dood
Esther?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:08 schreef Sarasi het volgende:
Voornaam is Bijbels, betekent ster. En mijn achternaam zegt waarschijnlijk iets over de gezinssamenstelling van de vent die het toen inspiratieloos verzonnen heeft.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:14 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Esther?
(Ik vind dat raden stiekem leuk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |