abonnement Unibet Coolblue
pi_159678887
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uiteindelijke doel is om zoals Blester (Dagobert Duck) in het geld te zwemmen ;)


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..

DIG / Google AdSense & dergelijke #96 Money on my mind! <--- het vorige deel
  vrijdag 5 februari 2016 @ 14:33:33 #2
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_159679353
Weet je een interessant alternatief? :)
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_159699182
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:33 schreef Lindgren. het volgende:
Weet je een interessant alternatief? :)
In ieder geval het gebruiken van een adserver is een eerste stap. Daarna is het dan optimaliseren naar bijvoorbeeld het meeste halen uit CPM of CPC. De laatste weken heb ik bijvoorbeeld mooie resultaten door banners van bol.com te laten vertonen en onderling met elkaar te laten concurreren. Zo is mijn doelgroep: mannen tussen 30-40 jaar en hier heb ik verschillende affiliate banners voor uitgekozen en welke het meeste worden aangeklikt worden ook het meeste vertoond, ook als na verloop van tijd de interesse verschuift naar een andere banner.
pi_159706062
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:10 schreef WebBeestje het volgende:
@Roid, bij OpenX kom je niet zomaar binnen en ik weet wel een alternatief dat ik in een DM kan sturen. DFP moet je eigenlijk zien als Adsense dat concurreert met andere alternatieve vormen van adverteren. Voorbeeldje om het duidelijker te maken:

Ik maak een banner aan in DFP voor een 728x90 banner van OpenX met een CPM van ¤0,50, als DFP (Google dus) niks beters kan vertonen gaat het naar OpenX. Bij OpenX zal het nooit 100% gevuld worden maar elke vertoning die zij niet voor de minimumprijs kunnen geven kan weer terug worden gezonden naar DFP of direct naar Adsense. Telkens haal je ongeveer het meeste uit elke vertoning. Ik gebruik bijvoorbeeld bij een 300x250 banner om de 6 uur een banner van Bol.com. Ik kan bezoekers continue die banner vertonen maar na enkele keren gezien te hebben negeren ze het daarna dus dat kost mij geld want Bol.com is een affiliate.

De fijnste banners voor een forum vind ik 728x90, 336x250 (of 300x250), 160x600 en eventueel onderaan een 970x250. Neem gerust contact op via een DM want volgens mij heb ik het redelijk kunnen optimaliseren met mijn forum na een aantal jaren aanpassen en testen.
Ik kan je helaas nog geen DM sturen, nog te weinig gepost hier. :P

Met een adserver bedoel je dus DFP? In DFP kun je dan OpenX en Adsense met elkaar laten concurreren? Daarnaast kun je getimed affiliates plaatsen, echter leveren die alleen rendement op als er daadwerkelijk wat gekocht wordt toch?

Serveer je in DFP dan alleen Adsense, OpenX en Affiliates, of voeg jij daar nog meer alternatieven aan toe/biedt DFP ook extra display-ads naast Adsense? (Of is DFP puur een adserver en meer niet?)

Ik begrijp ook niet helemaal waarom je een floorprice instelt van bijvoorbeeld 0,50 CPM... Is het niet zo dat als je geen floorprice invult dat DFP automatisch het beste resultaat naar voren haalt? De floorprice dient in dat geval alleen als voorwaarde om überhaupt een advertentie te tonen (bijv. als CPM lager is dan 0,50 dan toont hij niks?).

[ Bericht 0% gewijzigd door Roid op 06-02-2016 16:58:19 ]
pi_159706757
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:33 schreef Lindgren. het volgende:
Weet je een interessant alternatief? :)
PayPro lol.
pi_159710386
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:49 schreef Roid het volgende:

[..]

Ik kan je helaas nog geen DM sturen, nog te weinig gepost hier. :P

Met een adserver bedoel je dus DFP? In DFP kun je dan OpenX en Adsense met elkaar laten concurreren? Daarnaast kun je getimed affiliates plaatsen, echter leveren die alleen rendement op als er daadwerkelijk wat gekocht wordt toch?

Serveer je in DFP dan alleen Adsense, OpenX en Affiliates, of voeg jij daar nog meer alternatieven aan toe/biedt DFP ook extra display-ads naast Adsense? (Of is DFP puur een adserver en meer niet?)

Ik begrijp ook niet helemaal waarom je een floorprice instelt van bijvoorbeeld 0,50 CPM... Is het niet zo dat als je geen floorprice invult dat DFP automatisch het beste resultaat naar voren haalt? De floorprice dient in dat geval alleen als voorwaarde om überhaupt een advertentie te tonen (bijv. als CPM lager is dan 0,50 dan toont hij niks?).
Ja DFP is de adserver van Google, daarin kun je inderdaad verschillende advertentienetwerken zoals Adsense en OpenX met elkaar laten concurreren maar tussendoor ook nog wat affiliates vertonen met een frequency cap of instelling op locatie, smartphone, desktop, etc.

Affiliates leveren inderdaad alleen wat op bij een verkoop of soms ook een lead (als iemand ergens gegevens achterlaat). Op een aantal weken of maanden zie ik wel een bepaalde regelmaat dus kan ik ook zien wat ik verdien per 1.000 vertoningen van een Bol.com banner (dan heb ik dus min of meer de CPM). Ik gebruik naast Adsense, OpenX en Bol.com ook nog andere alternatieven die in de buurt komen van OpenX (naam noem ik hier niet ;) ).

De floorprice van bv. ¤0,50 CPM stel ik in omdat ik dat gegarandeerd kan halen met OpenX maar mocht Google een advertentie kunnen vertonen die bv. ¤0,70 CPM heeft dan gaat die natuurlijk voor. Kan Google niet concurreren dan gaat de vertoning naar het alternatieve netwerk (in mijn geval vaak dus OpenX). Helaas heeft OpenX nooit een 100% fill-rate dus wat er dan nog tussendoor glipt kan of terug naar DFP of naar Adsense of weer de affiliates. Het klinkt misschien complex maar zo haal ik uit bijna elke vertoning een betere prijs dan alleen in Adsense. Kleine kanttekening, op mijn mobiele layout gebruik ik gewoon Adsense want daar kan CPM niet tegenop, waarschijnlijk omdat op een smartphone nogal wat misklikken zijn :)
pi_159714846
Ik weet niet of ik op het juiste adres ben maar aangezien mijn vraagstelling omtrent affiliate marketing gaat, heb ik beslist om hier maar te posten.

Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n website als allkeyshop.com/cheapshark.com is opgebouwd?

Natuurlijk werken zij met affiliates en is het gewoon pure affiliate marketing. Maar hoe hebben ze het voor elkaar gekregen wat betreft de input? Het lijkt mij sterk dat alles handmatig is ingevoerd. Dat zou ten eerste enorm lang duren. Ten tweede moet alles automatisch ge-update worden.

Is zo'n website puur en alleen mogelijk door zelf te gaan scripten of is zoiets ook mogelijk door middel van een CMS?
pi_159715280
Zal wel via een XML feed gaan: https://help.tune.com/hasoffers/xml-feeds/
Facts don't care about your feelings
pi_159729503
Zijn hier enige mensen die ook affiliates gebruiken? Zo ja, kan iemand mij even hulp bieden?

Ik ben namelijk bezig met het maken een website omtrent affiliate marketing...
Een aantal vragen waar ik me zit:

1. Websites zoals bol.com /daisycon e.d. vragen om een website als je je wilt aanmelden als adverteerder, maar hoe kun je een website bouwen zonder aangemeld te zijn als affiliate? Met affiliate links of xml of wat dan ook gaat het volgens mij makkelijker qua import van links e.d. Dat duurt toch allemaal veel langer als ik nog eerst een website moet aanmaken en nog moet gaan adverteren alvorens ik uberhaupt meedoe aan een partnerprogramma... Ik begrijp het even niet? Je maakt toch een affiliate website adhv de affiliate programmas waar je aan meedoet en niet andersom?!

2. Moet ik een nieuwe bankrekening openen (naast mijn persoonlijke) als ik de domein, hosting en affiliates mijn bankrekening moet geven?

3. Hoe zit het met automatische incasso e.d.? Makkelijk op te zeggen?

4. Welke hosting/domein bedrijf raden jullie aan? Klantenservice en direct opzegbaarheid vind ik enorm belangrijk.

5. Is het überhaupt handig om tegenwoordig affiliate websites te starten, zo ja welke markten zijn nog té doen? Natuurlijk heb ik in markten enorm veel concurrenten, maar wat is het ergste dat er mis kan gaan? Nauwelijks.. qua kostenrisico's. Ik betaal hooguit wat domein- en hostingkosten toch?

[ Bericht 50% gewijzigd door RustCohle op 07-02-2016 21:56:18 ]
pi_159734236
Leuk dat het hier weer wat drukker is :D. Weet iemand toevallig of het toegestaan is dat adsense reclame geplaatst wordt in een artikel met plaatjes met parende dieren? Ik kan alleen https://support.google.com/adwords/answer/118297?hl=nl vinden over inhoud voor volwassenen, waarin staat dat de inhoud gezinsvriendelijk moet zijn. Maar zijn parende honden of olifanten gezinsvriendelijk? >:O
pi_159739073
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:33 schreef RustCohle het volgende:
Zijn hier enige mensen die ook affiliates gebruiken? Zo ja, kan iemand mij even hulp bieden?

Ik ben namelijk bezig met het maken een website omtrent affiliate marketing...
Een aantal vragen waar ik me zit:

1. Websites zoals bol.com /daisycon e.d. vragen om een website als je je wilt aanmelden als adverteerder, maar hoe kun je een website bouwen zonder aangemeld te zijn als affiliate? Met affiliate links of xml of wat dan ook gaat het volgens mij makkelijker qua import van links e.d. Dat duurt toch allemaal veel langer als ik nog eerst een website moet aanmaken en nog moet gaan adverteren alvorens ik uberhaupt meedoe aan een partnerprogramma... Ik begrijp het even niet? Je maakt toch een affiliate website adhv de affiliate programmas waar je aan meedoet en niet andersom?!

2. Moet ik een nieuwe bankrekening openen (naast mijn persoonlijke) als ik de domein, hosting en affiliates mijn bankrekening moet geven?

3. Hoe zit het met automatische incasso e.d.? Makkelijk op te zeggen?

4. Welke hosting/domein bedrijf raden jullie aan? Klantenservice en direct opzegbaarheid vind ik enorm belangrijk.

5. Is het überhaupt handig om tegenwoordig affiliate websites te starten, zo ja welke markten zijn nog té doen? Natuurlijk heb ik in markten enorm veel concurrenten, maar wat is het ergste dat er mis kan gaan? Nauwelijks.. qua kostenrisico's. Ik betaal hooguit wat domein- en hostingkosten toch?

Ook al zijn we een paar uur verder, ik ben toch wat ongeduldig omtrent de mogelijke beantwoording van mijn vragen.
pi_159739316
Ik wilde net reageren, maar je hebt blijkbaar haast. FUCK YOU dan maar, wacht ik mooi tot morgen oO/
Facts don't care about your feelings
pi_159739549
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik wilde net reageren, maar je hebt blijkbaar haast. FUCK YOU dan maar, wacht ik mooi tot morgen oO/
Wat jammer nou... ;( ;( ;( ;(

Wat een lage gunfactor :|W :N :N
pi_159739978
Wel weer een plus dat je True Detective fan bent... vooruit dan maar:

1. Meestal toch niet... je maakt een website omdat je het onderwerp interessant vindt ofzo en daarna als het goed loopt ga je kijken of er iets mee te verdienen valt. Tegenwoordig kun je ook een website beginnen met het doel geld verdienen ja.. maar ja dan moet je een idee hebben neem ik aan en wat content. Met alleen een XML feed inlezen in een soort webwinkel kom je er niet...

2. Moet niet. Als het om grof geld gaat dan zal je je als ondernemer moeten registreren en dan is een aparte bankrekening wel aan te raden.

3. Automatische incasso waarvan?

4. Zijn er echt zat van te vinden. Yourhosting gebruik ik veel... PCextreme op zich wel tevreden mee.

5. Het is altijd mogelijk, maar zeker niet makkelijk. Als ik wist waar het nog te doen was had ik er zelf wel begonnen :P Risico heb je inderdaad nauwelijks, wat hosting kosten en voornamelijk de tijd. Maar als je dat al niet wilt riskeren...
Facts don't care about your feelings
pi_159740043
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel weer een plus dat je True Detective fan bent... vooruit dan maar:

1. Meestal toch niet... je maakt een website omdat je het onderwerp interessant vindt ofzo en daarna als het goed loopt ga je kijken of er iets mee te verdienen valt. Tegenwoordig kun je ook een website beginnen met het doel geld verdienen ja.. maar ja dan moet je een idee hebben neem ik aan en wat content. Met alleen een XML feed inlezen in een soort webwinkel kom je er niet...

2. Moet niet. Als het om grof geld gaat dan zal je je als ondernemer moeten registreren en dan is een aparte bankrekening wel aan te raden.

3. Automatische incasso waarvan?

4. Zijn er echt zat van te vinden. Yourhosting gebruik ik veel... PCextreme op zich wel tevreden mee.

5. Het is altijd mogelijk, maar zeker niet makkelijk. Als ik wist waar het nog te doen was had ik er zelf wel begonnen :P Risico heb je inderdaad nauwelijks, wat hosting kosten en voornamelijk de tijd. Maar als je dat al niet wilt riskeren...
Ik moet zeggen dat na seizoen 1 ik wel afgehaakt ben. Weet niet of seizoen 2 zo goed was als seizoen 1.. Seizoen 1 leek wel onovertrefbaar. Nu ben ik in ieder geval sowieso een House Of Cards fan!

Automatische incasso en opzegbaarheid van domein-/hostingbedrijf.

Wat vind je van TransIp?

Ik ben echt onbekend op dit terrein.
pi_159741638
Seizoen 2 was stukken minder inderdaad. TransIP slechte ervaringen mee gehad. Meeste hosting is gewoon per maand of kwartaal opzegbaar, domeinnaam is altijd een jaar. Lijkt me vrij makkelijk op te zoeken... bovendien is het kleingeld.
Facts don't care about your feelings
pi_159747777
@WebBeestje, bedankt voor alle tips! *O*

Die floorpricing van 0,5 is dus als ik het goed begrijp gewoon een ondergrens voor jou, waaronder OpenX niet mag adverteren? Stel je zou de floorprice niet instellen dan zien ze jou als goedkopere publisher? (Omdat als DFP het altijd in je voordeel werkt, je eigenlijk geen floorprice nodig zou hebben, DFP selecteert automatisch de beste CPM voor je...?)

Wat is dan als ik vragen mag de optimale vertonings-RPM die jullie gemiddeld eruit kunnen halen, of is dat erg vertrouwelijke informatie?
pi_159774981
't is rustig hier. :7
pi_159776590
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:03 schreef Roid het volgende:
@WebBeestje, bedankt voor alle tips! *O*

Die floorpricing van 0,5 is dus als ik het goed begrijp gewoon een ondergrens voor jou, waaronder OpenX niet mag adverteren? Stel je zou de floorprice niet instellen dan zien ze jou als goedkopere publisher? (Omdat als DFP het altijd in je voordeel werkt, je eigenlijk geen floorprice nodig zou hebben, DFP selecteert automatisch de beste CPM voor je...?)

Wat is dan als ik vragen mag de optimale vertonings-RPM die jullie gemiddeld eruit kunnen halen, of is dat erg vertrouwelijke informatie?
De floorprice was maar een voorbeeld en hiermee moet je wat testen wat het meest optimaal is. Er zijn diverse instellingen in DFP zoals direct communiceren met andere netwerken of dat er handmatig dus floorprices worden opgegeven. Dit laatste werkt vooralsnog het beste en het is makkelijk zelf te sturen. Details over RPM/CPM geef ik hier niet :)
pi_159943903
Lang geleden dat ik in dit topic heb rondgekeken! Heeft iemand er nog tips hoe ik de advertenties het beste in kan delen? En welke advertentieblokken ik het beste kan gebruiken?

Heb nu zeg maar een belachelijk lage CTR en een nog ergere RPM terwijl er wekelijks toch wel redelijk wat bezoekers op de sites te vinden zijn :')
Plus het ziet er niet professioneel uit - dus wil daar iets aan doen. Gaat overigens om meerdere websites - dus ik moet er wel serieus aan gaan werken en zoek vooral tips qua praktische puntjes waar ik op moet letten.

Thanks alvast allemaal.

Even een snelle edit: gaat niet om de website in mijn handtekening(!) die is niet van mij :')

(Voor rustcohle: Ik gebruik antagonist voor alles, contact wanneer nodig is erg snel en prettig en heb nog nooit downtime gehad. Alleen een keer een probleem dat ik zelf had veroorzaakt)
pi_159958387
CTR en RPM hebben niks of in ieder geval weinig met het aantal bezoekers te maken. Ik heb liever een RPM van ¤0,50 bij 10.000 pageviews per dag dan een RPM van ¤1,00 bij 1.000 pageviews. De beste indeling en welke blokken het beste gebruikt kunnen worden zijn in alle voorgaande topics al uitvoerig aan bod gekomen, ga er maar vanuit dat de blokken die Google Adsense aangeeft als aanbevolen formaten ook het beste presteren. Voor de plaatsing Google dan eens op 'heatmap Adsense' :)

Klein beetje aansluitend op jouw vraag zit ik met een dilemma, ik zie meer en meer 970x250 banners op posities waar eerder maar een 728x90 banner stond. Ik gebruik afwisselend een 970x250 banner vlak boven de footer en die brengt veel meer op dan de 728x90 op die plek. Wie heeft een 970x250 banner in de buurt van de header of doen jullie dat niet omdat het erg afschrikt?
pi_159962733
Nee, maar met een redelijk aantal bezoekers wil je wel een hogere CTR/RPM.
En het ziet er nu gewoon niet netjes uit, dus dat is de voorname reden. Ik ga even zoeken op heatmap adsense, kom ik vast al een stuk verder mee. Gaat puur om wat mogelijk tips en dit helpt vast en zeker!

Ik gebruik zelf overigens een 728x90 dus kan je niet verder helpen,volg het wel even, want het is wel interessant.
pi_160013305
Ik kreeg een bericht van OpenX dat zij nu alleen nog websites accepteren met 30 miljoen bannervertoningen in plaats van de eerdere 5 miljoen. Het werd al wat minder van vorig jaar voorjaar een CPM in de buurt van ¤1,00 naar nog geen ¤0,60 in de laatste maanden. Nogal logisch dat er dan minder vertoningen naartoe gaan :) Gelukkig heb ik nog andere netwerken waarmee ik werk en misschien als laatste opvulling wat affiliates toevoegen.
pi_160223646
Het is blijkbaar mijn Adsense-verjaardag :)

AdSense achievement

4 yearsHappy Anniversary! As of today, you've been with AdSense for 4 years.

Toen was het nog in maart dat ik blij was met het drempelbedrag van ¤70 passeren :)
  donderdag 3 maart 2016 @ 20:32:10 #25
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_160398600
Ik zit er al weer 8 jaar bij ofzo. In augustus zelfs al 9 jaar.
Heb van de week eens ads geprobeerd van Facebook (dat ik betaal), om ff wat meer reacties op een bericht uit te lokken. Dat is ook zo nep als het maar kan. Krijg ik allemaal likes van types uit het midden-oosten, die toevallig in Nederland wonen. Heb de hele actie maar meteen stopgezet, daar ga ik dus geen geld aan uitgeven. Aan nepprofielen. Jammer, had van Facebook wel wat meer verwacht.
pi_160416381
Facebook is heel gevaarlijk met sponsored posts ja. Je moet je target audience echt heel goed invullen zodat alleen je niche in aanmerking komt. Vul je gewoon zomaar wat in dan gaat het hard met de fake likes ja.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 14:19:37 #27
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_160416906
Ik heb duidelijk een groep aangegeven en qua interesses zeer strak gehouden. Helpt geen kut, komen allemaal arabisch schrijvende lui op af en likes waar ik niets aan heb. Anyway, meteen uitgeschakeld. Opbokken met die fakezooi.
pi_160417402
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:19 schreef JK het volgende:
Ik heb duidelijk een groep aangegeven en qua interesses zeer strak gehouden. Helpt geen kut, komen allemaal arabisch schrijvende lui op af en likes waar ik niets aan heb. Anyway, meteen uitgeschakeld. Opbokken met die fakezooi.
Ja, ik vind het ook wat vreemd. Als je de likes dan na gaat pluizen blijken ze te komen van mensen die 2 jaar geleden voor het laatst wat op hun timeline hebben gezet en geen affiniteit lijken te hebben met hetgeen ik wil adverteren. Veel likes en views gegenereerd maar geen enkele actie op de pagina waarvoor ik een ad had draaien. 600 Unieke bezoekers per dag er bij die allemaal niks doen op de pagina. Zodra de ad gestopt was viel het aantal bezoekers weer terug naar het niveau daarvoor.

Nou zou ik van Facebook niet verwachten dat ze de boel flessen omdat het al lucratief genoeg is wanneer ze gewoon netjes handelen. Maar als ik dan zo'n verhaal weer lees naast m'n eigen ervaring....
pi_160420101
Ik heb ook alleen maar slechte ervaringen met mijn advertenties op Facebook. Stel je in op locatie zoals Nederland en België en op interesse (financieel) en driekwart zijn pipo's van over de hele wereld maar totaal geen binding met de opgegeven criteria. Voor een andere website die ik beheer sluit het dan wel goed aan maar dan is het adverteren met de doelgroep vrouwen tussen 22 en 45.
pi_160420372
Draaien jullie adsense samen met 'aggressieve' advertenties van een andere partij?
Ik zou het willen doen, maar bang dat ik de adsense policy overtreed. Een agressieve ad die sticky aan de onderkant zit van je scherm, zou bijvoorbeeld een adsense ad kunnen overlappen, wat tegen de regels is.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 19:37:57 #31
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_160423749
Geen agressieve advertenties. Ik haat dat en wil het mijn bezoekers niet aan doen. Alleen adsense en affiliate spul.
pi_160430649
Ik ben ook behoudend met het gebruik van bepaalde advertenties. Ik denk ook wat meer op de lange termijn dus bezoekers moeten terug komen. Toch denk ik dat Google mild is met eventuele overtredingen van hun beleid. Ik weet van bepaalde sites dat ze gemeld zijn vanwege schending van het beleid en er is niks gewijzigd.
pi_160436151
Maart is niet zo best begonnen met Adsense, geen reden te vinden voor een daling in de CTR met ongeveer 30% (yeah right :') ). Bij een website met een handje vol bezoekers zou ik het nog kunnen begrijpen maar met tienduizenden bezoekers per week vind ik het opvallend maar dat heeft Adsense nou eenmaal in de zoveel tijd.

Op het webmasterworld-forum zijn er nog veel meer die klagen over plots gedaalde CTR, CPC, etc. https://www.webmasterworld.com/google_adsense/4793817.htm

[ Bericht 24% gewijzigd door WebBeestje op 05-03-2016 22:57:09 ]
pi_160607671
Zijn er hier eigenlijk ook mensen aanwezig die actief wat doen met de Belgische markt? Ik heb op dit moment alleen een .nl domeinnaam draaien, maar merk dat ik ook best wat bezoekers ontvang van onze zuiderburen, dus ben aan het overwegen om een apart .be domein op te zetten. Iemand van jullie daar ervaring mee? Levert het veel extra op?
Is het weer om te lachen?
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:57:56 #35
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_160611780
Ik zie geen lagere CTR.

Ik heb een .be domein, maar gebruik 'm alleen als forwarder. Ik twijfel nog om er wat actiefs mee te doen.
Zelfde reden, of er idd genoeg mee te verdienen valt.
pi_160613602
Tja in principe zijn zo'n 60% van de Belgen Nederlandstalig, dus dat is toch nog zo'n 10 miljoen potentiële klanten. Neem aan dat je geen zin hebt om alles naar Frans te gaan vertalen. Ik heb het vermoeden dat er op .be domeinen toch wel stukken minder concurrentie is op bepaalde keywords. Heb bij enkele sites ook de .be domeinen en laatst bij eentje dus wel een aparte site voor gemaakt. Maar ja dan is het volgens mij ook gunstiger voor google om Belgische linkruiles etc. te doen :P
Facts don't care about your feelings
pi_160622240
Ik heb zowel een .nl als .be domein en .be is makkelijker om Belgische adverteerders te krijgen of bedrijven uit België te benaderen maar de verschillen met o.a. CPC/CPM met Nederland zijn erg groot. Een gemiddeld klikje is bij mij uit Nederland minstens 2x zoveel als die uit België. Eigenlijk wel logisch omdat er in Nederland meer concurrentie tussen bedrijven is tussen het bieden met Adwords.
pi_160628367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 16:40 schreef WebBeestje het volgende:
Ik heb ook alleen maar slechte ervaringen met mijn advertenties op Facebook. Stel je in op locatie zoals Nederland en België en op interesse (financieel) en driekwart zijn pipo's van over de hele wereld maar totaal geen binding met de opgegeven criteria. Voor een andere website die ik beheer sluit het dan wel goed aan maar dan is het adverteren met de doelgroep vrouwen tussen 22 en 45.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:32 schreef JK het volgende:
Ik zit er al weer 8 jaar bij ofzo. In augustus zelfs al 9 jaar.
Heb van de week eens ads geprobeerd van Facebook (dat ik betaal), om ff wat meer reacties op een bericht uit te lokken. Dat is ook zo nep als het maar kan. Krijg ik allemaal likes van types uit het midden-oosten, die toevallig in Nederland wonen. Heb de hele actie maar meteen stopgezet, daar ga ik dus geen geld aan uitgeven. Aan nepprofielen. Jammer, had van Facebook wel wat meer verwacht.
Precies dit! Bij twee van mijn websites krijg ik de meest vreemde figuren langs. Ik heb nu een oplossing om het te ontlopen. Ieder land waar je je op richt aanklikken. Maar tevens alles waar je je niet op richt uitsluiten.

quote:
Doelgroep
Locatie: Nederland
Locatie uitsluiten: Argentinië, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Bolivia, Brazilië, Algerije, Egypte, Griekenland, Kroatië, Israël, Irak, Jordanië, Libië, Marokko, Mexico, Peru, Polen, Servië, Rusland, Saoedi-Arabië, Singapore, Tunesië, Turkije, Verenigde Staten
Leeftijd: 18 - 65+
Taal: Nederlands
Uitsluiten: Interesses: Saoedi-Arabië, Volksrepubliek China, Tunesië, Libië, Arabisch, Verenigde Arabische Emiraten, Australië, Griekenland, Verenigd Koninkrijk, Marokko, Libanon, Syrië, Indonesië, Singapore, Midden-Oosten, Bahrein, Qatar, Arabische wereld, Irak, Oman, Proud to be A Muslim, Cambodja, Frankrijk, Verenigde Staten, Syrian people, Polen, Arabische Liga, Koeweit, Japan, Turkije, Egypte, Arabisch alfabet, India of Algerije, School: Saba University, Saoedi-Arabië, Mustafa Kemal Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, Arabisch of Piri Reis Üniversitesi, Vakgebied: Aqidah (Islamic Theology) of Arabisch, Werkgevers: Saba University, Volksrepubliek China, Saoedi-Arabië, Arabisch, Soennisme of Islam, Functie: Oelama
Zonder iets uit te sluiten had ik 2.5 miljoen mensen bereik. Hierna nog maar 600.000. Terwijl eigenlijk alles wat ik uitsluit ook al uitgesloten had moeten zijn via mijn te focussen doelgroep waar ik mij op richt.

Het stinkt zo heel erg.
- Met zuidelijke groet -
pi_160633480
Wat een werk, als Adwords van Google zo zou werken werd ik gek. Dan staat het adverteren op Facebook nog in de kinderschoenen en dan verliezen ze ook adverteerders.
pi_160639029
Weet iemand wat ik het beste kan doen? Ik heb alle posts (paar duizend) van mijn website verwijderd en heb inmiddels een paar honderd nieuwe posts gemaakt. (Het verwijderen moest echt omdat de inhoud tegen de richtlijnen van google was). Bij de url fouten in de Google webmaster tools krijg ik nu allemaal foutmeldingen van de urls van oude posts. Deze blijken backlinks te hebben en daardoor blijven ze steeds terug komen.
Een groot aantal heb ik geredirect, maar van een paar honderd is er écht geen relevante nieuwe post aanwezig. Als ik nu redirect naar een willekeurige pagina (bijvoorbeeld de homepage) krijg ik binnenkort allemaal soft 404 errors omdat de inhoud totaal niet overeenkomt. Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon niets doen en hopen dat die sites de backlinks een keer ooit verwijderen? Of toch allemaal redirecten naar een bepaalde pagina op mijn site?
pi_160645073
Zouden er hier mensen interesse hebben in een contextual based systeem van bijvoorbeeld Bol Banners? Ik zou dat kunnen programmeren, maar heb wat serieuse test sites nodig, geld is niet zo heel belangrijk voor me, maar wel serieuse feedback, PM even wanneer je interesse hebt, wat wel belangrijk is , is dat je serieus wat verkeer hebt, dus minimaal 50K visitors per maand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 16 maart 2016 @ 08:50:03 #42
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_160706818
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:22 schreef raptorix het volgende:
Zouden er hier mensen interesse hebben in een contextual based systeem van bijvoorbeeld Bol Banners? Ik zou dat kunnen programmeren, maar heb wat serieuse test sites nodig, geld is niet zo heel belangrijk voor me, maar wel serieuse feedback, PM even wanneer je interesse hebt, wat wel belangrijk is , is dat je serieus wat verkeer hebt, dus minimaal 50K visitors per maand.
Zou voor mij wel interessant zijn, helaas niet groot genoeg.

Maar zet vooral door, ik denk dat de combi contextual en affiliate van toegevoegde waarde kan zijn! ^O^
  woensdag 16 maart 2016 @ 08:54:26 #43
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_160706864
Afgelopen week trouwens bezig geweest met linkbuilding, zoals iedereen weet is het k*twerk, maar het resultaat mag er toch zijn:

- 7 gastposts.
- 3 vaste links.
- 2 nieuwe adverteerders op me site.
pi_160708264
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 01:57 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

[..]

Precies dit! Bij twee van mijn websites krijg ik de meest vreemde figuren langs. Ik heb nu een oplossing om het te ontlopen. Ieder land waar je je op richt aanklikken. Maar tevens alles waar je je niet op richt uitsluiten.

[..]

Zonder iets uit te sluiten had ik 2.5 miljoen mensen bereik. Hierna nog maar 600.000. Terwijl eigenlijk alles wat ik uitsluit ook al uitgesloten had moeten zijn via mijn te focussen doelgroep waar ik mij op richt.

Het stinkt zo heel erg.
Die doelgroep die je ingesteld hebt is nog steeds super random, heel nederland? Doe je het wel via facebook adverteren of doe je posts gelijk promoten vanuit je timeline in facebook zelf? De opties zijn super beperkt in dat laatste geval en komen overeen met wat je hebt ingesteld. Op deze manier voorkom je inderdaad geen 'nep likes'.

https://www.facebook.com/ads/manager/
pi_160730023
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 08:50 schreef JortK het volgende:

[..]

Zou voor mij wel interessant zijn, helaas niet groot genoeg.

Maar zet vooral door, ik denk dat de combi contextual en affiliate van toegevoegde waarde kan zijn! ^O^
Ok, geef je wel een PM als de eerste versie af is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160742266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 02:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ok, geef je wel een PM als de eerste versie af is.
Wat bedoel je daar precies mee dan?
Facts don't care about your feelings
pi_160753873
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee dan?
Dat ik het ook wel op kleinere sites wil uitproberen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160755212
Was eigenlijk een reply op je reactie daarvoor :P
Facts don't care about your feelings
pi_160782221
Ik heb de basis klaar liggen, maar liggen nog behoorlijk wat open eindjes, daarnaast ben ik op dit moment vrij druk omdat ik radicaal van functie veranderd ben en behoorlijk lange dagen maak ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_161073548
Ik heb vandaag met 5 kliks ¤25 gekregen en zit op een RPM van rond de ¤29, terwijl mijn RPM normaal een paar euro's is (en dus ook nooit zo veel verdien met 5 kliks), weet iemand hoe deze uitschieter opeens kan voordoen?
pi_161073921
Een nieuwe adverteerder met geld te veel ;)? Als je Adsens aan je Analytics gekoppeld hebt kan je misschien achterhalen op welke pagina het is 'gebeurd'.

Enjoy!

Met mijn site gaat het trouwens redelijk. Nu het voorjaar en de zomer er weer aan komen stijgen de bezoekersaantallen weer en m'n Adsense RPM is niet verder gezakt (nog wel laag), dus eindelijk een kleine stijging in inkomsten. Maarja, ik heb er het afgelopen jaar natuurlijk weer eens veel te weinig aan gedaan ;).
pi_161076671
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:59 schreef jeronald het volgende:
Een nieuwe adverteerder met geld te veel ;)? Als je Adsens aan je Analytics gekoppeld hebt kan je misschien achterhalen op welke pagina het is 'gebeurd'.

Enjoy!
Heb ik niet helaas, laten we hopen dat dit zo door blijft gaan dan :D
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:45:06 #53
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_161077606
Ik denk een adverteerder die ipv 50 cent, 5 euro aan gaf. Soms heb je geluk. :)
pi_161123862
April: Invalid Traffic - AdSense for Content ¤15,34

:{
pi_161169988
quote:
6s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:57 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Heb ik niet helaas, laten we hopen dat dit zo door blijft gaan dan :D
weer hetzelfde :') daarom dus wellicht die invalid content..

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 15:49:36 ]
pi_161188607
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:19 schreef videonatic het volgende:

[..]

Die doelgroep die je ingesteld hebt is nog steeds super random, heel nederland? Doe je het wel via facebook adverteren of doe je posts gelijk promoten vanuit je timeline in facebook zelf? De opties zijn super beperkt in dat laatste geval en komen overeen met wat je hebt ingesteld. Op deze manier voorkom je inderdaad geen 'nep likes'.

https://www.facebook.com/ads/manager/


Mijn doelgroep is als webshop ook heel Nederland. Dus in hoeverre komen Arabische likes dan overeen met wat ik had ingesteld. Ik heb in het bovenstaande plaatje dus ingesteld dat al mijn Likes uit Nederland dienen te komen die tussen de 18 en 60 jaar oud zijn. Daarnaast heb ik een aantal Interieurpagina's en IKEA etc. erin gezet. Een bereik van ruim een miljoen. En toch krijg ik allemaal buitenlandse nep-likes van mensen uit: Syrië, Griekenland, Saudi-Arabië, Turkije, China, India, Iran etc.
Als ik de bovengenoemde advertentie voor tien euro aanzet, ik krijg zowat 50 likes waarvan 35-40 dit soort onzin, dan heeft FB adverteren totaal geen nut.
Ik heb het ook eens proberen te specificeren door in plaats van Heel Nederland, iedere aparte provincie te selecteren. Dit heeft net zo weinig effect helaas.
- Met zuidelijke groet -
pi_161190896
Adverteren via Facebook is in sommige gevallen oplichting. Volgens mij krijg je vooral shitty likes met een laag budget. Ik heb het recent ook weer geprobeerd en van alles uitgesloten, van bepaalde landen van herkomst tot geloof, etc. Resultaat was zeker 50% rommel aan likes en dan maar niet.

Kunnen we beter zoals die van Utopia wat kaartjes voor de Efteling beloven in ruil voor likes en dan de kaartjes niet verloten ;) ik kom even niet op de naam maar die had al eens een Adsense ban.
pi_161198564
Ja, het probleem is, met de winkel van mijn moeder heb ik al 90% likes die binnen een straal van 15 kilometer om de winkel liggen. Daar is het heel gemakkelijk om via FB te adverteren. Op de een of andere manier krijg ik daar wel enkel normale likes van mensen uit dezelfde stad en dorpen/steden eromheen (mits getarget)

Juist met het voorbeeld van deze pagina heb ik nog maar 20-40 likes en wilde ik door middel van adverteren een boost krijgen.
- Met zuidelijke groet -
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:51:00 #59
131603 Afwazig
Serious business
pi_161200060
Lastig. Een bedrijf dat een bepaald product levert wil mijn website kopen dat ook over hun product gaat. De website zelf levert iets op met adsense maar dat is verwaarloosbaar. Voor hun heeft de website echter meer potentie omdat ik regelmatig mails krijg van potentiële klanten waar ik niks mee kan maar het bedrijf wel.

Ik wil peilen wat ze voor de domeinnaam over hebben zonder zelf met een bedrag te komen dat ze eventueel af kan schrikken. Tips?
pi_161200333
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:34 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mijn doelgroep is als webshop ook heel Nederland. Dus in hoeverre komen Arabische likes dan overeen met wat ik had ingesteld. Ik heb in het bovenstaande plaatje dus ingesteld dat al mijn Likes uit Nederland dienen te komen die tussen de 18 en 60 jaar oud zijn. Daarnaast heb ik een aantal Interieurpagina's en IKEA etc. erin gezet. Een bereik van ruim een miljoen. En toch krijg ik allemaal buitenlandse nep-likes van mensen uit: Syrië, Griekenland, Saudi-Arabië, Turkije, China, India, Iran etc.
Als ik de bovengenoemde advertentie voor tien euro aanzet, ik krijg zowat 50 likes waarvan 35-40 dit soort onzin, dan heeft FB adverteren totaal geen nut.
Ik heb het ook eens proberen te specificeren door in plaats van Heel Nederland, iedere aparte provincie te selecteren. Dit heeft net zo weinig effect helaas.
No offense maar je campagne klinkt heel brak. Je moet veel dieper gaan dan alleen maar locatie's en populaire pagina's zoals IKEA targeten. Als je een niche van max 20.000 te pakken hebt ga je de goede kant op. Maar 1 miljoen? Dat heeft toch ook 0 effect en komt toch helemaal niet met je budget overeen? Stel je hebt een budget van 100 euro en je target op 1 miljoen, dan ben je echt losse flodders aan het schieten.

Let wel, je bent nu marketing mannetje aan het spelen, daar zitten strategieën achter. Een vrij random 1 miljoen doelgroep gaat je helemaal nergens brengen. Dan kun je je nog beter richten op gratis engaging posts die een beetje viral kunnen gaan.
pi_161214542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:06 schreef videonatic het volgende:

[..]

No offense maar je campagne klinkt heel brak. Je moet veel dieper gaan dan alleen maar locatie's en populaire pagina's zoals IKEA targeten. Als je een niche van max 20.000 te pakken hebt ga je de goede kant op. Maar 1 miljoen? Dat heeft toch ook 0 effect en komt toch helemaal niet met je budget overeen? Stel je hebt een budget van 100 euro en je target op 1 miljoen, dan ben je echt losse flodders aan het schieten.

Let wel, je bent nu marketing mannetje aan het spelen, daar zitten strategieën achter. Een vrij random 1 miljoen doelgroep gaat je helemaal nergens brengen. Dan kun je je nog beter richten op gratis engaging posts die een beetje viral kunnen gaan.
Ik snap je punt heel goed. Helaas is onze webshop echt totaal niet te definiëren. In de afgelopen jaar hebben we echt klanten van 20 tot 60 jaar gehad, zowel man en vrouw. Bedrijven en particulieren. Allemaal gericht op industrieel interieur of losse componenten. Helaas is dit allemaal niet te specifiek in te stellen via de Nederlandse FB. Ik had het zelf ook graag veel beter gericht, maar heb deze ideale doelgroep nog niet gevonden.
- Met zuidelijke groet -
pi_161223665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:51 schreef Afwazig het volgende:
Lastig. Een bedrijf dat een bepaald product levert wil mijn website kopen dat ook over hun product gaat. De website zelf levert iets op met adsense maar dat is verwaarloosbaar. Voor hun heeft de website echter meer potentie omdat ik regelmatig mails krijg van potentiële klanten waar ik niks mee kan maar het bedrijf wel.

Ik wil peilen wat ze voor de domeinnaam over hebben zonder zelf met een bedrag te komen dat ze eventueel af kan schrikken. Tips?
Laat ze een aanbod doen en bedenk voor jezelf al een prijs die je minimaal wilt. Als jij de prijs noemt kan het of een lachertje zijn voor het bedrijf of je schrikt ze misschien wel af. Succes in ieder geval.
pi_161223783
@Videonatic en Hamster, ik specificeer mijn doelgroep voor een website behoorlijk ver maar laat blijkbaar voldoende ruimte over om toch veel rommel likes te krijgen. Voorbeeldje: vrouwen tussen 25 en 50, ouders, wonend in Nederland of (Vlaams) België, Nederlands sprekend en daarbij verschillende uitsluitingen. Verklaar dan maar eens dat ik ongeveer dezelfde resultaten krijg als Hamster want als ik op de Facebookpagina's kijk is er totaal geen binding met mijn criteria.

Ik denk dat Facebook veel nepaccounts in beheer heeft en om teleurstelling te voorkomen bij kleine adverteerders dan maar met rommel likes komen. Ik zie geen andere reden voor die onzin.
pi_161247089
Ik wil een AdWords cursus gaan doen. Kunnen jullie een bepaalde partij aanbevelen?
- Met zuidelijke groet -
pi_161279081
Zie DM :)
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:43:59 #66
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_161375523
Iemand hier ervaring met Amazon als affiliate programma? Ik hik een beetje aan tegen de uitbetaal mogelijkheden die voor iemand buiten de USA zeer beperkt zijn ;(
pi_161706476
Adblock detectie en een daarbij horende melding mogen blijkbaar niet meer van de Europese Commissie. Weet iemand of er een cookie-law script is waarbij het hele scherm een soort van waas krijgt met daarin een popup en melding die je zelf naar wens kunt wijzigen? Het cookie consent script is niet voldoende omdat die alleen een balk laat zien met de boodschap terwijl detectie dan al is gedaan.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:38:44 #68
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_162020939
Hebben jullie ook een drop in google organic traffic deze maand(mei)?
pi_162030975
Ja natuurlijk, mooier weer hé. Binnenkort weer regen gelukkig ;)
Facts don't care about your feelings
  maandag 9 mei 2016 @ 18:07:48 #71
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_162041105
Nope, mooi weer, dus juist meer of minimaal gelijk.
pi_162045852
Ja oke is wel beetje afhankelijk van de niche... maar gemiddeld zitten er minder mensen achter de PC. Ook in vakantieperiodes trouwens...
Facts don't care about your feelings
  maandag 9 mei 2016 @ 22:11:20 #73
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_162048530
Klopt, maar wel met hun klauwen op hun smartphone. :)
  zondag 15 mei 2016 @ 12:09:07 #74
457088 eefjeneefje
mee liften en reageren.
pi_162212098
Gewoon hier je website plaatsen en geen extra geld uitgeven.
pi_162213345
quote:
12s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:09 schreef eefjeneefje het volgende:
Gewoon hier je website plaatsen en geen extra geld uitgeven.
Mooi logo!

Wat je nou met je site wil bereiken is voor mij echt volledig een raadsel :D
  zondag 15 mei 2016 @ 23:57:39 #76
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_162234492
Geef ons jou like...

Ik ben zeker niet de sterkste in de Nederlandse taal maar dat is natuurlijk groep 8 kennis.
  maandag 16 mei 2016 @ 08:24:44 #77
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_162237332
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 23:57 schreef WebBeestje het volgende:
Geef ons jou like...

Ik ben zeker niet de sterkste in de Nederlandse taal maar dat is natuurlijk groep 8 kennis.
Nee hoor, tegenwoordig laten veel meer mensen zien dat ze nooit hebben opgelet tijdens lessen Nederlands. :) Omdat jij ze corrigeert, ben jij de zuurpruim. :P
pi_162237347
Ik vraag me ook af in hoeverre spelfouten of grammaticale fouten erg zijn voor google. In principe corrigeert google automatisch wel verkeerd getypte worden als mensen op dat linkje klikken, maar vroeger had het nog wel eens nut expres woorden fout neer te zetten.
Facts don't care about your feelings
pi_162280631
Voor Google maakt het weinig uit maar als zulke fouten vaker terugkomen op je website doet dat toch wat afbreuk. Inmiddels begin ik serieus werk te maken van SEO en linkbuilding, ik ben benieuwd naar de effecten over een aantal maanden.
pi_162432995
Het gaat goed met mijn bezoekersaantallen, maar helaas loopt het aantal pageviews per bezoeker al jaren af. Een paar jaar geleden was het nog > 4 pagina's per sessie en deze maand lijkt het voor het eerst onder de 2 pagina's per sessie uit te komen.

Ik ga er vanuit dat het een algemene trend is die bij veel websites te zien is. In mijn geval is het misschien extra sterk omdat maar 2% van de bezoekers op de homepage instapt en via Google of een link dus waarschijnlijk direct op de juiste pagina uitkomt.

Heeft iemand een tip om de pageviews weer iets op te krikken? Het liefst op basis van eigen ervaring natuurlijk :).

Ik heb best veel interne links in te tekst en in de sidebar wat verwijzingen naar mijn pagina's met de hoogste eCPM. Onder de tekst zou natuurlijk een mooie plek zijn om gerelateerde artikelen te tonen, maar daar staat nu mijn best presterende banner ... M'n menu laat ik niet meescrollen, misschien helpt dat ... ?
pi_162476201
Payday vandaag!

Google Ierland bedankt
pi_162483389
Een magere ¤500 ;(
Facts don't care about your feelings
pi_162491855
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Een magere ¤500 ;(
Ik bijna 200, dat is gemiddeld voor mij
pi_162523539
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Een magere ¤500 ;(
Ik had ruim 80 euro. :)
  donderdag 9 juni 2016 @ 20:50:51 #85
457088 eefjeneefje
mee liften en reageren.
pi_162873764
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:13 schreef larsico het volgende:

[..]

Mooi logo!

Wat je nou met je site wil bereiken is voor mij echt volledig een raadsel :D
Hihih, weten we zelf ook niet lol :P
pi_162875183
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 20:50 schreef eefjeneefje het volgende:

[..]

Hihih, weten we zelf ook niet lol :P
Daar gaat het meteen al fout dan natuurlijk
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:15:56 #87
457088 eefjeneefje
mee liften en reageren.
pi_162876286
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:43 schreef larsico het volgende:

[..]

Daar gaat het meteen al fout dan natuurlijk
Het is tot nu nog wat hobbymatig maar en kleinschalig, natuurlijk mag het wel iets uitgebreider en meer gerichter zijn in de toekomst.
pi_163908748
Ik wilde in Analytics even door de zoekopdrachten - waarmee bezoekers op mijn site komen - spitten. Blijkbaar is Google Webmastertools nu verder geintergreerd met Analytics en kan ik alleen nog maar de zoekwoorden vanaf 17 april 2016 terugvinden :o. Via Webmastertools (nu Search console) kan ik ook maar terug tot en met 21 april.

Misschien zie ik het gewoon over het hoofd(?), maar anders is het toch zonde dat er jaren en jaren van data (zoekwoorden) weg is (= inspiratie voor nieuwe content*).

* Niet dat ik er tijd voor heb/maak, maar oke.

Maar nu het goede nieuws, ik heb maar 52,5% not set. Ik ga er vanuit dat dat het nieuwe 'not provided' is en dat zou betekenen dat Google weer veel meer zoekwoorden vrijgeeft dan eerder het geval was. Of was dat ook al lang zo in Google Webmastertools en heb ik zitten slapen?
pi_163909940
Iemand hier nog een nuttige aanvulling op? -> DIG / SEO: backlinks naar hoofdpagina effectief?
pi_163909994
Heeft zeker wel invloed, als je algehele site veel goede backlinks heeft dan zullen je subpagina's ook beter indexeren.
Facts don't care about your feelings
pi_163921837
Is die betaling altijd zo snel? Kan me niet heugen dat 21 als betaaldatum werd gebruikt...
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:53:32 #92
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_164026888
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft zeker wel invloed, als je algehele site veel goede backlinks heeft dan zullen je subpagina's ook beter indexeren.
Nog bedankt voor jouw feedback, ben benieuwd.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:55:46 #93
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_164026933
Zijn er tegenwoordig nog advertentie platforms waar je voordelig kan adverteren voor verzekeringen en abonnementen bijvoorbeeld? Bij adwords betaal je al snel 10 a 20 euro per click(!) voor dergelijke producten.

Iemand een idee? Zie weleens op nu.nl advertenties die je bijvoorbeeld niet via adwords/adsense zou verwachten.
  donderdag 28 juli 2016 @ 14:41:16 #94
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_164066117
Hoe kan het dat mijn gevulde website continu wordt afgewezen door Adsense met als reden dat er te weinig relevante content op de pagina te vinden is en sites als http://www.ishetalvrijdag.nl/ gewoon Adsense draaien? Ik word er gek van.

Is er iemand die een bruikbaar alternatief heeft voor een Nederlandse website? Infolinks zag er goed uit, maar doet geen Nederlandse pagina's ;(
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_164082614
Die check hoef je alleen bij je eerste site te doen, daarna kun je het overal toevoegen.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:11:41 #96
439165 Amsterdamsebrabo
ra ra ra wie ben ik?
pi_164085427
Weet niet of ik helemaal in de juiste topic zit hier maar ik heb een vraag over Google Adsense.
Ik wil graag een banner onderaan mijn pagina zetten, alleen de banner gaat over mijn Widgets heen en dus onleesbaar ( en het ziet er niet uit ). Hebben jullie enig idee om een banner lager te plaatsen?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:34:22 #97
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_164087156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:41 schreef Lindgren. het volgende:
Hoe kan het dat mijn gevulde website continu wordt afgewezen door Adsense met als reden dat er te weinig relevante content op de pagina te vinden is en sites als http://www.ishetalvrijdag.nl/ gewoon Adsense draaien? Ik word er gek van.

Is er iemand die een bruikbaar alternatief heeft voor een Nederlandse website? Infolinks zag er goed uit, maar doet geen Nederlandse pagina's ;(
Vandaag ook eens Adsense "aangevraagd" aangezien ik van affiliatie producten af wil en gewoon advertenties wil laten zien. Ben ook benieuwd of ik er doorheen kom, Google is streng al denk ik dat mijn website volledig voldoet.
pi_164087988
Laatste topics bloedt het wat dood hier, werken niet veel mensen meer met AdSense? Ik heb nu een mooi portfolio van 13 websites in de richting interieur, bouw, veiligheid. Hiermee al behoorlijk wat backlinks kunnen scoren.

Gastblogs wil niet echt lukken, veel andere websites zijn vooralsnog concurrenten.
- Met zuidelijke groet -
pi_164089507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:11 schreef Amsterdamsebrabo het volgende:
Weet niet of ik helemaal in de juiste topic zit hier maar ik heb een vraag over Google Adsense.
Ik wil graag een banner onderaan mijn pagina zetten, alleen de banner gaat over mijn Widgets heen en dus onleesbaar ( en het ziet er niet uit ). Hebben jullie enig idee om een banner lager te plaatsen?
Gewoon beetje kloten in je HTML en CSS hé om het goed te krijgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:15 schreef De-Hamster het volgende:
Laatste topics bloedt het wat dood hier, werken niet veel mensen meer met AdSense? Ik heb nu een mooi portfolio van 13 websites in de richting interieur, bouw, veiligheid. Hiermee al behoorlijk wat backlinks kunnen scoren.

Gastblogs wil niet echt lukken, veel andere websites zijn vooralsnog concurrenten.
Ik heb ook zo'n 20 sites maar het schiet allemaal niet echt meer op. Doe er ook te weinig aan maar goed, meeste inkomsten komen voornamelijk van 1 site nu. Een magere ¤500 p/m.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:56:49 #100
439165 Amsterdamsebrabo
ra ra ra wie ben ik?
pi_164090172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Gewoon beetje kloten in je HTML en CSS hé om het goed te krijgen.

[..]

Ik heb ook zo'n 20 sites maar het schiet allemaal niet echt meer op. Doe er ook te weinig aan maar goed, meeste inkomsten komen voornamelijk van 1 site nu. Een magere ¤500 p/m.
Mag ik een linkje naar je website? Goed voorbeeld doet goed volgen.
pi_164090586
Nee :P
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 29 juli 2016 @ 15:56:45 #102
439165 Amsterdamsebrabo
ra ra ra wie ben ik?
pi_164091527
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee :P
Maar maar.... ugh, je zal vast wel een goede reden hebben om je website link niet publiekelijk te maken *wink*
pi_164092111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:56 schreef Amsterdamsebrabo het volgende:

[..]

Maar maar.... ugh, je zal vast wel een goede reden hebben om je website link niet publiekelijk te maken *wink*
In het verleden zaten in dit topic drie type posters:
- Oprecht geïnteresseerde websiteknutselaars die geld verdienen met AdSense
- Users die goedkoop een copy van een goedlopend concept van een mede-user wilde maken
- Users die goedlopende concepten van mede-users gingen aangeven bij Google als er ook maar 0,1 % van de regels werd overtreden.

Logisch dat het nu allemaal niet publiekelijk wordt bekendgemaakt.
- Met zuidelijke groet -
  vrijdag 29 juli 2016 @ 16:35:38 #104
439165 Amsterdamsebrabo
ra ra ra wie ben ik?
pi_164092197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:29 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

In het verleden zaten in dit topic drie type posters:
- Oprecht geïnteresseerde websiteknutselaars die geld verdienen met AdSense
- Users die goedkoop een copy van een goedlopend concept van een mede-user wilde maken
- Users die goedlopende concepten van mede-users gingen aangeven bij Google als er ook maar 0,1 % van de regels werd overtreden.

Logisch dat het nu allemaal niet publiekelijk wordt bekendgemaakt.
Didn´t know, nja bedankt voor de tip :)
pi_164095680
Idd, maar los daarvan kan je vaak adhv een website ook snel de persoon erachter (of het bedrijf) opzoeken wat ook niet echt de privacy bevorderd op een openbaar forum. :P
Facts don't care about your feelings
pi_164101037
Lange tijd niet meer op dit topic gekomen maar even een korte update. Ondertussen iemand gevonden die zich richt op linkbuilden en SEO maar daar is nog weinig van te merken. De inkomsten staan een beetje onder druk wat betreft Adsense en dit is blijkbaar bij meer zo. De reden is volgens mij omdat Google nog wat inhaliger is geworden. Eerder waren er 3 advertenties bovenaan bij zoekresultaten en nu bijna altijd 4. Daar vliegen de advertentiebudgetten van bedrijven sneller doorheen zodat er minder overblijft voor websites zoals wij die hebben.

Gelukkig ben ik niet erg afhankelijk van Google en heb ik ook inkomsten uit alternatieven dus ik ben al lange tijd niet meer onder de ¤1.000 p/m gekomen. Voor maar één website vind ik dat niet zo slecht :)
pi_164108366
Ik zie net dat Danny meer dan 3 banners plaatst van vermoedelijk Adsense en die in de header is niet zichtbaar net als die na het eerste bericht op een topic. Misschien moet hij wat meer hier lezen ;)
  zondag 7 augustus 2016 @ 20:32:13 #108
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_164307612
Het is een beetje dood hier. :)

Zo moe van die YouTube claims. Nu een domme Duitser die claimt dat ik zijn muziek gebruik, terwijl hij in een video die half jaar later is geupload, de echte eigenaar van de muziek niet eens credit geeft.
En dan krijgt hij godverdomme de inkomsten van mijn video, terwijl hij er geen recht op heeft.

Dat automatische systeem van YouTube is gewoon echt heel erg slecht en het kost mij elke keer weer tijd om mijn optie weer terug te krijgen om er geld op te verdienen. Nee, nu krijgt die kutduitser mijn geld en wat hij krijgt, krijg ik gvd niet eens terug. Hopelijk krijgt ie dan wel een strike voor een valse claim, normaal is dat wel zo.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:14:18 #109
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_164375567
:W Ook maar weer eens bezig meet een redesign. 8-)

Nu heb ik een site met allerlei tiles, die schalen op de grootte. Heb hiervoor 3 scherm groottes gedefinieerd die bepalen hoe groot de tiles (of voor mobiele site brede regels eigenlijk) schalen.

Nu dacht ik dat de responsive advertentieblokken hiervoor wel interessant zouden zijn. Alleen nu gooit Google fijn een skyscraper in een blok van 300px hoog. 8)7
(Overigens worden de tekst blokken wel goed ingeschaald door Google).

Hoe doen jullie dit voor de responsive sites waarbij via css eigenlijk bepaald wordt hoe groot een blok getoond wordt?
pi_164397969
Weet niet of iemand hier verstand van heeft. Maar ik heb nu al drie keer gehad dat ik zag dat een domeinnaam verliep. Ik wilde wachten tot de dag erna. En opeens was hij al actief, terwijl ik letterlijk 0:00 aan de PC zat. Allemaal van vage Domein Backorder/Catcher bedrijven.

Wat doen zij anders dan ik? Zijn er bepaale lijsten waar je alle te verlopen domeinnamen ziet staan?
- Met zuidelijke groet -
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:57:10 #111
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_164412455
Volgens mij heb ik daarover hier ooit wel eens linkje voorbij zien komen dat je kan zien wat er in quarantaine zit.

Snelle google:
http://www.domainia.nl/
pi_164425679
HELP!
Ik heb sinds 3 weken een nieuw YouTube kanaal, wel op het mail adres van die oude.
En nou zegt YouTube Analytics dat ik "al" $2,17 heb opgehaald, maar mijn AdSense staat nog steeds op de inkomen die ik met mijn andere YouTube kanaal maakte $5,27 en er lijkt ook niets bij te komen.

Wel zie ik bij het Google prestatierapport dit:


Terwijl dus mijn AdSense pagina zelf nog steeds dit aangeeft van (wat ik al melde) mijn vorige kanaal:


Mijn nieuwe kanaal is wel gelinkt (Want hij geeft bij het prestatierapport ook wel iets aan wat klopt met de YouTube Analytics)

Maar het is jammer dat er niets op de AdSense pagina staat behalve de inkomen van mijn oude kanaal, iemand die mij hiermee kan helpen? Zou zonde zijn als ik over ik weet niet hoeveel views/maanden/jaren die betalingsdrempel heb gehaald en vervolgens niets krijg uitgekeerd omdat die AdSense pagina niks weergeeft.

Alvast bedankt!
pi_164426365
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:57 schreef ursel het volgende:
Volgens mij heb ik daarover hier ooit wel eens linkje voorbij zien komen dat je kan zien wat er in quarantaine zit.

Snelle google:
http://www.domainia.nl/
Ja dat zijn dat soort bedrijven. Maar hoe komt het dat zij het eerder vangen. Amper succesvolle domeinnamen gaan daar voor 100 - 300 euro weg, terwijl het 'wel oké' domeinnamen zijn 10 euro.
- Met zuidelijke groet -
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:03:32 #114
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_164439680
@ ursel; Ik gebruik Bootstrap, die schaalt alles netjes, nooit problemen met Google ads.

@De Hamster; niet elk domein loopt om 0.00u af, dat kan de gehele dag zijn. Soms heb ik pas 's avonds een domein kunnen pakken. Dropcatchers gebruiken scripts die de milliseconde dat het domein vrij komt, meteen registeren en tegen hoge prijzen te koop zetten.

@MrBradge; Weet je zeker dat ie goed gelinkt is? Je hebt maar 1 Google account, op YouTube moet je dan wel de juiste koppeling maken geloof ik. Kijk ook even bij 'Veelvoorkomende rapporten' en dan bij 'producten', of 'Gehoste Adsense voor inhoud' ook nog inkomsten bevat de laatste dagen. Dit is je YT-kanaal. Ik heb meerdere YT-kanalen en gooi alles op de grote hoop. Het Adsense nr koppel je aan je kanaal.
pi_164439906
Dat lijkt allemaal in orde, ik zie ook dat er inkomsten gegenereerd worden maar bij totaal staat dan 0,00.
YouTube account/Adsense zijn gekoppeld.

Zou het ook kunnen dat het komt doordat mijn kanaal nog geen maand oud is? Want via de YouTube Analytics krijg ik wel inkomsten te zien, maar via AdSense dus niet.

Vind het gek in ieder geval, want laten we eerlijk wezen, ik heb een YouTube kanaal, dat staat gekoppeld met AdSense (Heb ik mailtjes over gehad, en is ook duidelijk te zien op mijn YouTube pagina bij het deel waar je dat kan bekijken)

En de Analytics laten ook inkomsten zien, maar van dit kanaal staan nog geen inkomsten, die staat nog steeds op de 5,27 van mijn vorige kanaal, terwijl ik die niet meer heb (Gebruik nog wel hetzelfde mail adres, maar dat kan/mag gewoon)

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2016 21:10:39 ]
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:07:31 #116
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_164451958
Inkomsten in adsense staan direct onder de link die ik gaf, pas na de 12e elke maand staat het in het totaaloverzicht op de hoofdpagina. Er gaat vaak 10-20% af aan valse kliks.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:27:58 #117
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_164454319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:03 schreef JK het volgende:
@ ursel; Ik gebruik Bootstrap, die schaalt alles netjes, nooit problemen met Google ads.

Het schalen van de layout gaat ook allemaal prima. Zijn allemaal li elementen bij mij die vierkant zijn (2 verschillende maten afhankelijk van schermgrootte), of 100% width bij mobiele devices en kleine hoogte hebben.

Gekke is dat de tekst ads wel goed lijken te passen in de blokken, maar de media ads niet. -O-
pi_164465969
Het is bij gewerkt _O_
9,82 _O_ _O_
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:52:07 #119
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_164474409
@ursel; Blijkbaar denkt Google dus dat het groter kan en laat het element dat ook toe?
Ik ben ook maar een prutser hoor, Bootstrap fixt het voor mij. Ik geef aan hoe groot het blok moet zijn en daar past Google alles netjes op aan, tekst en media.

@Mister-Bradge; Ik zei het je... de 12e, dan doen ze dat. Maar wil jij realtime / per dag zien wat je krijgt, dan moet je dus die link volgen die ik eerder gaf. 9,82... dus zeg nog geen 5 euro per maand. Ben je effe 14 maanden bezig voor je eerste uitbetaling. Tijd om meer fans te krijgen dus. :)

Casey Neistat krijgt MINIMAAL 22.000 euro per maand, via SocialBlade.com kan je een beetje zien wat mensen op YT verdienen, ik ga uit van het minimale. Ben zelf niet van het vloggen, het is niet echt interessant (op Casey na.. en dan ook niet altijd), ik maak productvideo's in de automotive sector en sommige lopen als een trein, anderen zijn niet interessant. Elektrisch rijden is bijv. niet hot. :+ Verder heb ik nog op wat websites Adsense draaien en nog wat adult sites (zonder adsense). Adult loopt de laatste weken slecht, komt ook omdat er berichten in de media zijn over die fake dating profielen.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:54:34 #120
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_164479403
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 20:52 schreef JK het volgende:
@ursel; Blijkbaar denkt Google dus dat het groter kan en laat het element dat ook toe?
Ik ben ook maar een prutser hoor, Bootstrap fixt het voor mij. Ik geef aan hoe groot het blok moet zijn en daar past Google alles netjes op aan, tekst en media.

Mja, toch eens naar de hoogte kijken dan of die daar wat mee doet.

Andere vraag dan. Ik ben van plan een infinite loop te maken bij het scrollen.
Ik heb mijn ads af en toe in een van mijn tiles gezet.

Nu is het natuurlijk zo dat er maar een bepaald aantal ads op je pagina moet hebben.
Betekend dit dat ik bij het laden van de loop geen ads er meer in mag verwerken of zijn er daar andere regels voor?
pi_164481144
Zal wel ff duren inderdaad, maar denk dat mijn meest populaire filmpjes toch de toeristen dingen zijn en die afval filmpjes (Ondanks dat ze veelal door FOK!kers bekeken worden die mij belachelijk maken)
Maar gaat wel goed komen, misschien word ik ook populairder nu ik vanaf een oude lawaaiige crosstrainer ga vloggen? :') _O-

Casey Neistat is echt een zeer chille vlogger _O_
pi_164547753
Gebruiken jullie al de nieuwe banner met matched content o.i.d.? Staat best mooi en het principe kwam ik al vaker tegen van bv. Ligatus.
pi_164550786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 23:38 schreef WebBeestje het volgende:
Lange tijd niet meer op dit topic gekomen maar even een korte update. Ondertussen iemand gevonden die zich richt op linkbuilden en SEO maar daar is nog weinig van te merken. De inkomsten staan een beetje onder druk wat betreft Adsense en dit is blijkbaar bij meer zo. De reden is volgens mij omdat Google nog wat inhaliger is geworden. Eerder waren er 3 advertenties bovenaan bij zoekresultaten en nu bijna altijd 4. Daar vliegen de advertentiebudgetten van bedrijven sneller doorheen zodat er minder overblijft voor websites zoals wij die hebben.

Gelukkig ben ik niet erg afhankelijk van Google en heb ik ook inkomsten uit alternatieven dus ik ben al lange tijd niet meer onder de ¤1.000 p/m gekomen. Voor maar één website vind ik dat niet zo slecht :)
Ik vraag me echt af in welk wereldje jij je beleefd? Puur Adsense of ook Affiliate marketing? Op wat richt jij je precies?

Ik had vernomen dat pure Adsense en pure affiliate-marketing websites (of een combinatie ervan) eigenlijk al voorbij hun tijdperk zijn.. en dat er nauwelijks meer wat op te verdienen is..

Zelf ben ik een nieuweling binnen deze wereld en zou ik mij graag willen storten in dit hele E-commerce gebeuren. Het lijkt mij wel eens gaaf om hier ook mee te starten, alleen ben ik er nog niet echt uit wat ik precies wil..:

-Webwinkel op basis van eigen voorraad
-Webwinkel op basis van dropshipping
-Website op basis van Adsense
-Website op basis van Affiliate marketing

Zit er dus nog behoorlijk over na te denken... Alhoewel er in Nederland nauwelijks een dropshipping cultuur heerst (na wat inlezen) en ik ook geen degelijke NLse dropshippers kan vinden.
pi_164550954
Nauwelijks meer wat te verdienen is dat natuurlijk onzin. Het is stukken lastiger geworden en de adsense vergoedingen zijn ook onder druk komen te staan. Dat is zeker waar. Maar er is nog steeds veel geld te verdienen hoor.

Een klant van me harkt nog steeds 20k per maand binnen met affiliates. Ik heb voornamelijk sites met adsense en dat is inderdaad vrij triest geworden, maar dat komt ook omdat ik te weinig aan de sites doe.
Facts don't care about your feelings
pi_164551103
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Nauwelijks meer wat te verdienen is dat natuurlijk onzin. Het is stukken lastiger geworden en de adsense vergoedingen zijn ook onder druk komen te staan. Dat is zeker waar. Maar er is nog steeds veel geld te verdienen hoor.

Een klant van me harkt nog steeds 20k per maand binnen met affiliates. Ik heb voornamelijk sites met adsense en dat is inderdaad vrij triest geworden, maar dat komt ook omdat ik te weinig aan de sites doe.
Hebben we het dan over een Nederlandse site met een Nederlandse doelgroep (affiliates van bijv. bol.com/Daisycon etc..) ?

Ik kan gewoon niet bevatten waarom iemand naar mijn website zou willen komen om uiteindelijk doorgelinkt te worden naar de oorspronkelijke website waar het desbetreffende product/service te koop is.. en tegenwoordig zijn er al tal van vergelijkingssites (van independers tot aan last minute vakantie veiling websites).

Zoals ik al zei ben ik een nieuweling. Dus excuseer mij voor mijn eventuele onwetendheid en naïviteit omtrent dit onderwerp.
pi_164551479
Belgisch/Frans, maar idd wel die affiliates en Zanox, tradedoubler etc.

Maar je moet dan inderdaad wel een hele goede site hebben. Ik heb een informatieve site met zo'n 2500 bezoekers per dag en die verdient nog maar ¤350 per maand ;( alhoewel dat ook de zomerdip is, in de winter hoort het weer aan te trekken.
Facts don't care about your feelings
pi_164576956
@TheGreatOne, de sector is financieel dus sowieso al wat hogere CPC/CPM dan bijna alle andere sectoren. Verder komen mijn meeste inkomsten uit: CPM advertenties, Google Adsense, affiliates en dan nog donaties (ook in deze volgorde).

Adsense is inderdaad onder druk komen te staan. Vorig jaar was bij mij de CPM bijna tweemaal zo hoog als nu dus Google kan me wat. Nu gaan de meeste vertoningen naar alternatieven.
pi_164593470
Ik kom nu toch een slim trucje tegen om kliks te krijgen op een advertentie! Op deze website komt een vrij grote popup in beeld met de tekst "Thanks voor visiting!". Het kruisje om deze te sluiten staat precies boven een banner. Als je echter met de muis in de buurt van het kruisje komt sluit snel de popup en klik je dus op de banner!

Heel smerig natuurlijk maar ik vind het wel slim bedacht. })
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:01:27 #129
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_164601648
Dat is tegen de voorwaarden van Adsense en levert je een levenslange ban op. Er mag niets over de banners komen, eigenlijk dus ook geen menu wat uitklapt.
pi_164601700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:43 schreef Tom_Ace het volgende:
Ik kom nu toch een slim trucje tegen om kliks te krijgen op een advertentie! Op deze website komt een vrij grote popup in beeld met de tekst "Thanks voor visiting!". Het kruisje om deze te sluiten staat precies boven een banner. Als je echter met de muis in de buurt van het kruisje komt sluit snel de popup en klik je dus op de banner!

Heel smerig natuurlijk maar ik vind het wel slim bedacht. })
Is gewoon banwaardig en indien je veel kliks hebt ben je binnen een week de lul.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_164630331
Dat lijkt mij ook maar deze webmaster durft het blijkbaar wel aan. :X
pi_164630604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:01 schreef JK het volgende:
Dat is tegen de voorwaarden van Adsense en levert je een levenslange ban op. Er mag niets over de banners komen, eigenlijk dus ook geen menu wat uitklapt.
Ik heb wel eens een melding gedaan van een website waarbij het menu over banners uitklapt en tot op de dag van vandaag staan die banners er nog met het menu dat er overheen uitklapt :)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:05:39 #133
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_164630868
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 20:53 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een melding gedaan van een website waarbij het menu over banners uitklapt en tot op de dag van vandaag staan die banners er nog met het menu dat er overheen uitklapt :)
Ja, beetje jammer van Google dat ze extreem slecht bereikbaar zijn. Ook gewoon mbt YouTube. Als je problemen hebt, kan je niet eens een fatsoenlijk iemand spreken. Gelukkig worden copyright claims vlot opgepakt, maar het kan beter. Zag nu ook weer iemand die een video van mij had gejat en alweer 40.000 views erop had. Is toch weer 20-30 euro wat ze pikken en wat ik nooit ga zien.
pi_164802607
Ik las dat Google niet meer icoontjes in zoekresultaten gaat vertonen bij mobielvriendelijke websites. Dit komt omdat 85% van de sites al mobielvriendelijk zijn. Wat opvallender nieuws is, vanaf volgend jaar worden websites met een hoog percentage advertenties t.o.v. het scherm lager geranked. Lijkt mij voor Google tegenstrijdig en als ze richtlijnen geven is dat meer duidelijkheid.
pi_164821626
35 cent per 1000 views krijg ik :') (Even omgerekend)
Heb overigens 3 dagen geleden een filmpje opgenomen:
En die zit nu op bijna 10,000 weergave. zijn dit legitieme weergaven of zijn dit gegenereerde weergave? Want het lijkt niets te doen qua inkomsten ;(
pi_164834564
Lol JetCars ;( :)
Facts don't care about your feelings
pi_164837276
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 08:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Lol JetCars ;( :)
Scoort blijkbaar goed _O-
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:18:10 #138
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_164975788
Iemand hier ervaring met plugins voor Wordpress voor het tonen van ads? Dan voornamelijk iets wat makkelijk met shortcodes werkt, en ook responsive aan kan.
pi_165016173
M'n "current balance" en "most recent payment" zijn ineens negatief weergegeven. Dezelfde bedragen als gisteren, maar nu met een minteken ervoor. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_165018229
Gecorrigeerd waarschijnlijk vanwege ongeldige kliks?
Facts don't care about your feelings
pi_165018678
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Gecorrigeerd waarschijnlijk vanwege ongeldige kliks?
Dat zou hooguit het minteken voor 't balanscijfer kunnen verklaren, niet 't minteken voor de laatste betaling (want dat was toch echt een bedrag dat ik ontvangen heb, niet een bedrag dat ik aan Google heb betaald :+ ).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  vrijdag 2 september 2016 @ 23:06:42 #142
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_165047287
Voor whoever-gives-a-diddly-fuck: het probleem is bij Google Adsense bekend, wordt aan gewerkt etc.: https://productforums.goo(...)/adsense/RWoxZtfJWv8
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_165115577
Ik keek in mijn dashboard en dacht WTF :( nu ik de berichten hier lees gaat het al wat beter ~:)

Hier dus ook een - teken voor current balance en most recent payment.
pi_165157725
Hier ook een dag of 3 in de min maar gelukkig is het nu weer goed. Toch ff schrikken ineens aantal honderd euro in de min ;)
pi_165169689
Wil nu vier webstes gaan starten. Die relatief hetzelfde onderwerp hebben dus qua linkbuilding van elkaar kunnen profiteren, maar wel op andere zoektermen mikken. Alle vier de domeinnamen hebben een exact match domain en hebben avg. maandelijkse zoekopdrachten van 9.000 -18.000.

In totaal rond de 50.000, met een exact match domein en een sterke SEO met goede content moet ik hier wel weer eens een mooi projectje van kunnen maken.
- Met zuidelijke groet -
  zaterdag 10 september 2016 @ 17:45:09 #146
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_165227334
Wat is een goed gratis alternatief voor de AdWords Keyword Planner? Toont sinds een tijdje niet meer het exacte aantal zoekopdrachten per keyword maar slechts een indicatie.
pi_165262077
Ik heb hier lang niet meer gereageerd, maar even een korte update. :)

Ik heb toen veel gehad aan de tips van jullie... Mijn website wordt erg hoog gerankt wanneer men zoekt naar de Chinese variant van Youtube. Ik krijg wel maandelijkse inkomsten maar het is bijzonder weinig. Ik vermoed dat er weinig mensen Google gebruiken om te zoeken naar een grote website. Ik genereer maandelijks reclame-inkomsten maar het is bijzonder weinig ($10 per maand of zo).

Ik hoop dit te kunnen verbeteren... Weten jullie in hoeverre meta-description en SEO-title belangrijk is om meer bezoekers te trekken?
pi_165293041
-edit-
pi_165460560
is het makkelijk om een uitgaande link naar een affiliate eerst via een ander domein te laten lopen?

dus op www.affiliatesite.com heb ik nu links staan naar www.affiliate.com. Kan ik deze links ook via een 2e eigen domein laten lopen?
pi_165776872
Toen ik net inlogde op mijn Adsense dashboard zag ik een nieuwe mijlpaal :)

AdSense achievement

Lifetime ad impressions:100.000.000
pi_165807594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 20:30 schreef WebBeestje het volgende:
Toen ik net inlogde op mijn Adsense dashboard zag ik een nieuwe mijlpaal :)

AdSense achievement

Lifetime ad impressions:100.000.000
Mooie mijlpaal!
pi_165838306
WAT DE FUCK.
Kijk vandaag op AdSense, staat er "Vandaag tot nu toe 144,30" Hoe dan? Heb maar 1100 kliks...
Ben benieuwd wat daar nou achter zit :')

EDIT: Het is nu gesettled naar 1310 kliks en 131,40

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2016 02:34:16 ]
pi_165849991
Ik moest net mijn rekening nummer invullen en er zou binnen 2-3 dagen een bedrag op mijn rekening gestort worden door Google en dan moest ik het verifiëren door het exacte bedrag ergens in te vullen.

Heb ik nu m`n betalingsdrempel gehaald? Ik vind het spannend, help :')
  zondag 9 oktober 2016 @ 15:32:25 #154
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_165852947
Ik denk fake kliks. Met jouw videos haal je niet zo snel 130 euro. Google zal dit de 12e aanpassen.
pi_165853184
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 15:32 schreef JK het volgende:
Ik denk fake kliks. Met jouw videos haal je niet zo snel 130 euro. Google zal dit de 12e aanpassen.
we gaan het meemaken. het is al naar beneden gegaan met ongeveer 12 euro de afgelopen nacht. Maar ik moest wel mijn rekeningnummer invullen net. en dat impliceert meestal dat die drempel behaald is toch?
  zondag 9 oktober 2016 @ 18:39:09 #156
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_165856207
Wel dat er gecheckt wordt of het rekeningnr klopt, en daarna verwacht je idd wel geld. Op de 21e maken ze altijd over, op de 12e een herberekening van Youtube.
pi_165856259
thanks! dan weet ik dat
pi_165893805
Heeft iemand (al) iets gemerkt van de penguin 4.0 update? Ik heb hier alleen enkele sites waarvan het aantal bezoekers licht is gestegen maar verder heb ik nog niets gemerkt.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:57:43 #159
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_165897217
Ik merk er niets van, sta altijd op nummer 1 (in die niche) met mijn beste website.

Aaah heerlijk, die affiliates werken af en toe best. Net een commissie van 80 euro goedgekeurd op een sale van nog geen 100 euro. Ja, je leest het goed. Die commissie gaat over een adultsite van mij (niet mijn grootste site). *O* *O* *O*
  dinsdag 15 november 2016 @ 18:01:41 #160
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_166674969
Iemand wel eens gehad dat de zichtbare actieve weergave 0% is (bij een bepaald kanaal), maar er toch een click is? Vind 't maar een curieuze toestand.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_166768677
Hoe doen jullie het met betrekking tot de belasting die je betaald over Adsense inkomsten? Ik vind het nogal een nadeel dat je de inkomsten één keer per jaar op kan geven. Tegen die tijd is de kans groot dat al een groot gedeelte van de inkomsten uitgegeven is en dan moet je er nog eens belasting over betalen. :')

Zou stukken makkelijker zijn als de belasting er direct al afgehaald wordt zodat je weet wat je daadwerkelijk uit kunt geven.
pi_166772346
Tja, als je een particulier bent zou je een voorlopige aanslag kunnen indienen. Normaal doe je dat voor een teruggaaf (hypotheekrenteaftrek) maar als je weet dat je aan het eind van het jaar moet betalen kun je het ook andersom doen. Dan betaal je dus ieder maand een voorschot op je belastingaangifte. Lijkt me nogal omslachtig eerlijk gezegd als het om kleine bedragen gaat. Kun je beter wat geld apart houden iedere maand.
Facts don't care about your feelings
  zondag 20 november 2016 @ 09:56:29 #163
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_166772433
Geld apart houden, idd. Ik gooi alles op een spaarrekening. Een deel laat ik er op staan en verder koop ik dan iets om de kwaliteitomhoog te brengen voor websites en YT-kanalen. Laatst een nieuwe lens bijv om betere (lees: mooiere) foto's en video te maken. Maar soms betaal ik er een vakantie van, moet ook kunnen, zolang er maar genoeg overblijft voor de belasting. En ga je duizenden euro's per maand verdienen, dan is het denk ik handiger om een kvk aan te vragen. Zo ver ben ik nog lang niet, maar het is een leuk extraatje.
pi_166781214
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:56 schreef JK het volgende:
Geld apart houden, idd. Ik gooi alles op een spaarrekening. Een deel laat ik er op staan en verder koop ik dan iets om de kwaliteitomhoog te brengen voor websites en YT-kanalen. Laatst een nieuwe lens bijv om betere (lees: mooiere) foto's en video te maken. Maar soms betaal ik er een vakantie van, moet ook kunnen, zolang er maar genoeg overblijft voor de belasting. En ga je duizenden euro's per maand verdienen, dan is het denk ik handiger om een kvk aan te vragen. Zo ver ben ik nog lang niet, maar het is een leuk extraatje.
Duizenden euro's per maand zijn het niet. Wel heb ik meerdere honderden euro's per maand verdiend de afgelopen maanden. Dit zal overigens niet voor altijd zo blijven. Was waarschijnlijk gewoon puur geluk. Maar toch.

Overigens heb ik wel gewoon een baan en zijn het dus slechts bijverdiensten. Misschien moet ik toch maar eens overwegen om een extra spaarrekening aan te vragen voor bijvoorbeeld bijverdiensten. Is wat makkelijk om het overzicht te bewaren dan wanneer ik het laat storten op mijn huidige spaarrekening waar onder andere het loon van mijn baan naar toe gaat.

Wat is overigens de hoogte van de belasting die je betaald over Adsense inkomsten? Ik lees vaak zo'n 30%, maar klopt dit ook daadwerkelijk?

[ Bericht 4% gewijzigd door Infection op 20-11-2016 17:14:30 ]
pi_166792188
Iemand die weet hoe ik de adertenties van Google kan weghalen. Zit nl. zo. Thuis surf ik via Firefox, op mijn mobiel via Safari en op het werk met Chrome. Helaas zie ik overal dezelfde advertenties van wat ik eerder thuis had opgezocht en soms is dat schijtirritant.


Ik weet dat het uit een bepaalde cookie komt maar ik weet dus niet welke. Als ik het vind zou ik willen dat Firefox of Chrome dagelijks die cookie gaat verwijderen zodat die advertenties niet meer getoond worden.

Ik weet dat je dat ook kunt managen via de instellingen in je Google-account, helaas verlies je op die manier functionaliteit.
Cindy De Vuyst
pi_166792638
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 16:59 schreef Infection het volgende:

Wat is overigens de hoogte van de belasting die je betaald over Adsense inkomsten? Ik lees vaak zo'n 30%, maar klopt dit ook daadwerkelijk?
Daar is geen vast percentage voor, het is gewoon inkomen en zal in jouw geval geen hoofdinkomen zijn.

Je vult de inkomsten van Adsense in bij "inkomsten uit overig werk" bij de belastingaangifte over het jaar waarin je het hebt verdiend.

Eventuele kosten (hosting, adverteren, etc) vul je daar weer in als aftrekpost, dat wordt vervolgens met elkaar verrekend.

Wat er dan overblijft reken je met de belastingschijf waar je in zit (aangifte-programma doet dat natuurlijk al voor je).

In mijn geval 40,15% en 5,5% Zorg Verzekerings Wet (ZVW) dus totaal zo'n 45,65% wat naar de staat gaat.

Dus stel: je verdient in 2016 een bedrag van 3000 Euro met Adsense.
Je hebt 360 Euro kosten (hosting, promotie, reiskosten voor een interview op je blog) en die trek je daarvan af (bewaar bonnetjes, facturen en noteer kilometers+datum).

Blijft er een bedrag van 2640 Euro over waar je belasting over betaalt.
In mijn geval zou ik daar 1205 Euro belasting over moeten betalen.
Blijft er netto 1435 Euro van over.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-11-2016 23:20:18 ]
pi_166792996
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 23:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daar is geen vast percentage voor, het is gewoon inkomen en zal in jouw geval geen hoofdinkomen zijn.

Je vult de inkomsten van Adsense in bij "inkomsten uit overig werk" bij de belastingaangifte over het jaar waarin je het hebt verdiend.

Eventuele kosten (hosting, adverteren, etc) vul je daar weer in als aftrekpost, dat wordt vervolgens met elkaar verrekend.

Wat er dan overblijft reken je met de belastingschijf waar je in zit (aangifte-programma doet dat natuurlijk al voor je).

In mijn geval 40,15% en 5,5% Zorg Verzekerings Wet (ZVW) dus totaal zo'n 45,65% wat naar de staat gaat.

Dus stel: je verdient in 2016 een bedrag van 3000 Euro met Adsense.
Je hebt 360 Euro kosten (hosting, promotie, reiskosten voor een interview op je blog) en die trek je daarvan af (bewaar bonnetjes, facturen en noteer kilometers+datum).

Blijft er een bedrag van 2640 Euro over waar je belasting over betaalt.
In mijn geval zou ik daar 1205 Euro belasting over moeten betalen.
Blijft er netto 1435 Euro van over.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Maar wat een geld gaat eraf zeg. Je bent eigenlijk dus bijna de helft kwijt aan belasting.

Het lastige is nog wel om niet aan dit geld te komen, zodat je aan het eind van het jaar de belasting kunt betalen en alsnog wat van het geld overhoudt. Het zou zoveel makkelijker zijn als Adsense (Google) de belasting er al afgetrokken had voor het binnen zou komen.
pi_166793135
quote:
15s.gif Op zondag 20 november 2016 23:34 schreef Infection het volgende:

[..]

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Maar wat een geld gaat eraf zeg. Je bent eigenlijk dus bijna de helft kwijt aan belasting.

Het lastige is nog wel om niet aan dit geld te komen, zodat je aan het eind van het jaar de belasting kunt betalen en alsnog wat van het geld overhoudt. Het zou zoveel makkelijker zijn als Adsense (Google) de belasting er al afgetrokken had voor het binnen zou komen.
Haha, ja, dat zou makkelijker zijn.
Maar Google weet natuurlijk ook niet wat jij dit jaar gaat verdienen, welke inkomsten je verder hebt, welke aftrekposten je hebt en sowieso zitten ze niet in Nederland maar in Ierland ;)

Omdat ik ook nog bij de KvK sta ingeschreven en BTW-plichtig ben moet ik ieder kwartaal aangifte omzetbelasting doen en omdat Google in Ierland zit ook nog een "opgaaf intracommunautaire prestaties (ICP)" doen.

Voordeel is wel weer dat ik BTW (omzetbelasting) terug kan vragen van wat ik aankoop voor m'n bedrijfje.

Die BTW aangifte klinkt moeilijker dan het is maar te laat zijn = een boete dus wel altijd een deadline :P

Ik werk overigens 4 dagen (32 uur) in loondienst bij een werkgever en de rest van de week kan ik besteden aan m'n bedrijfje.

Wat je nog zei: je zal het geld idd moeten reserveren. Als je de helft opzij zet is dat altijd genoeg (of je moet wel heel veel gaan verdienen). De rest kan je vrolijk uitgeven. Ik gebruik het nu vooral om betere film/foto apparatuur van te kopen.

Heb je overigens veel kosten? Hou het sowieso allemaal bij.
Bonnetjes en facturen scan ik altijd direct in, dan heb ik het alvast digitaal (PDF) en dat zet ik weer netjes met factuurnummers in de juiste mappen (op kwartaal).
Dat zoekt makkelijk terug als ik wat nodig heb bij de BTW of belastingaangifte.
De bedragen heb ik in een eenvoudige boekhouding in Excel. Zo zie ik gaandeweg het jaar al precies wat ik heb verdiend, wat ik moet reserveren, hoeveel BTW ik terug krijg, wat ik kan aftrekken en wat ik jaarlijks kan afschrijven (minus restwaarde).

Maar met het bewaren van bonnetjes en schrijven van kilometers ben je al een heel eind ;)
Reiskosten voor een klusje zijn een aftrekpost van 19 cent per kilometer dus dat kan aardig oplopen als je een ritje van 200km hebt. Zo ga ik ieder jaar naar Borkum voor de Energiewacht-tour. Foto's verkoop ik weer op Oypo. Ticket van de boot en reiskosten aftrekken zorgt er toch voor dat het ieder jaar weer uit kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-11-2016 23:59:05 ]
pi_166793299
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 23:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Haha, ja, dat zou makkelijker zijn.
Maar Google weet natuurlijk ook niet wat jij dit jaar gaat verdienen, welke inkomsten je verder hebt, welke aftrekposten je hebt en sowieso zitten ze niet in Nederland maar in Ierland ;)

Omdat ik ook nog bij de KvK sta ingeschreven en BTW-plichtig ben moet ik ieder kwartaal aangifte omzetbelasting doen en omdat Google in Ierland zit ook nog een "opgaaf intracommunautaire prestaties (ICP)" doen.

Voordeel is wel weer dat ik BTW (omzetbelasting) terug kan vragen van wat ik aankoop voor m'n bedrijfje.

Die BTW aangifte klinkt moeilijker dan het is maar te laat zijn = een boete dus wel altijd een deadline :P

Ik werk overigens 4 dagen (32 uur) in loondienst bij een werkgever en de rest van de week kan ik besteden aan m'n bedrijfje.

Wat je nog zei: je zal het geld idd moeten reserveren. Als je de helft opzij zet is dat altijd genoeg (of je moet wel heel veel gaan verdienen). De rest kan je vrolijk uitgeven. Ik gebruik het nu vooral om betere film/foto apparatuur van te kopen.

Heb je overigens veel kosten?
Eigenlijk totaal geen kosten. Het is een Youtube-kanaaltje die me eigenlijk niets gekost heeft. Wel heb ik er het één en ander mee verdiend het afgelopen jaar (denk aan zo ongeveer 200 euro per maand en de laatste 2 maanden is het gestegen naar 500+ per maand)

Overigens werk ik pas zo'n 2 maanden in loondienst, met nogal onregelmatige tijden. De ene week maar 16 uur, de andere week misschien weer 32, het is erg verschillend. Dat betekend dus dat ik dit jaar nog niet veel inkomsten genoten heb. Is het niet zo dat je onder een bepaald bedrag geen belasting hoeft te betalen over je inkomen? Of in ieder geval weinig. Pas vanaf 2017 zal het zo rond de 40 uur worden en ga ik dus meer verdienen. En natuurlijk het Youtube-kanaaltje er nog bij.
pi_166793344
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 23:58 schreef Infection het volgende:

[..]

Eigenlijk totaal geen kosten. Het is een Youtube-kanaaltje die me eigenlijk niets gekost heeft. Wel heb ik er het één en ander mee verdiend het afgelopen jaar (denk aan zo ongeveer 200 euro per maand en de laatste paar maanden is het gestegen naar 500+ per maand)

Overigens werk ik pas zo'n 2 maanden in loondienst, met nogal onregelmatige tijden. De ene week maar 16 uur, de andere week misschien weer 32, het is erg verschillend. Dat betekend dus dat ik dit jaar nog niet veel inkomsten genoten heb. Is het niet zo dat je onder een bepaald bedrag geen belasting hoeft te betalen over je inkomen? Of in ieder geval weinig.
Je zal dit jaar niet zoveel belasting betalen denk ik.
Het gaat uiteindelijk om je "verzamelinkomen".
Dus wat je dit jaar bruto verdient bij je baas, opgeteld met je Adsense inkomsten van dit jaar.
Dat is waar je belasting over betaalt.

En die schijven lopen inderdaad op, dus volgend jaar zal je Adsense minder opleveren.

http://belastingschijven.net/belastingschijven-2016

Daar bovenop komt nog die 5,5% ZVW voor wat je met Adsense verdient.

Zet toch evengoed die 50% opzij, dan heb je mss nog een kleine meevaller ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-11-2016 00:06:40 ]
pi_166793541
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je zal dit jaar niet zoveel belasting betalen denk ik.
Het gaat uiteindelijk om je "verzamelinkomen".
Dus wat je dit jaar bruto verdient bij je baas, opgeteld met je Adsense inkomsten van dit jaar.
Dat is waar je belasting over betaalt.

En die schijven lopen inderdaad op, dus volgend jaar zal je Adsense minder opleveren.

http://belastingschijven.net/belastingschijven-2016

Daar bovenop komt nog die 5,5% ZVW voor wat je met Adsense verdient.

Zet toch evengoed die 50% opzij, dan heb je mss nog een kleine meevaller ;)
Klopt. Overigens is er over mijn loon al belasting ingehouden, dus dan zal ik daar nog wel een gedeelte van terug krijgen, wat weer verrekend wordt met wat ik moet betalen over mijn overige werkzaamheden, waardoor de kosten dus iets minder zullen zijn. Het schijnt dat je een gedeelte terug kunt krijgen als je niet het hele jaar gewerkt hebt, dus dat zou mooi zijn. Al zal het niet veel zijn.

Overigens is het inderdaad een goed idee om 50% opzij te zetten, wat ik sowieso onbewust al wel deed door niet het hele bedrag uit te geven (gelukkig maar :P)

In ieder geval een goed idee om mijn administratie volgend jaar wat beter op orde te maken. Althans, wat bewuster het één en ander opzij zetten, zodat ik niet in de problemen ga komen. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Infection op 21-11-2016 00:21:21 ]
pi_166794497
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 22:54 schreef einzeinz het volgende:
Iemand die weet hoe ik de adertenties van Google kan weghalen. Zit nl. zo. Thuis surf ik via Firefox, op mijn mobiel via Safari en op het werk met Chrome. Helaas zie ik overal dezelfde advertenties van wat ik eerder thuis had opgezocht en soms is dat schijtirritant.

Ik weet dat het uit een bepaalde cookie komt maar ik weet dus niet welke. Als ik het vind zou ik willen dat Firefox of Chrome dagelijks die cookie gaat verwijderen zodat die advertenties niet meer getoond worden.

Ik weet dat je dat ook kunt managen via de instellingen in je Google-account, helaas verlies je op die manier functionaliteit.
Incognito browser gebruiken, en als dat niet helpt Tor ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_167187776
Ik kreeg het volgende bericht van Adsense:

quote:
Dear Publisher,

Unfortunately we have not received a response from you to our previous email. It appears that some or all of the sites that you monetize may be in violation of the European Union (EU) user consent policy.

This policy requires that you obtain EU end users’ consent to the storing and accessing of cookies and other information including: data collection, sharing, and usage that takes place when you use Google advertising products.

If your sites don’t have a compliant consent mechanism, please implement one now. Resources to make this process easier for you can be found on cookiechoices.org. Failing to comply with this policy is a breach of your contract with Google and may result in disabling of your account(s) if it is not resolved by 12/13/2016.

As you make changes to your sites, please fill out this form to update us on your progress.

Please also note that, while we have not reviewed any apps that you may monetize with our products at this time, our user consent policy applies to apps too.

Sincerely,

The Google Publisher Policy Team
De regelgeving zegt:

quote:
Volgens de cookiebepaling moeten websites bezoekers informeren en toestemming verkrijgen voordat zij een cookie of andere gegevens op de computer, laptop of mobiele telefoon plaatsen of lezen. Dit geldt niet voor cookies die noodzakelijk zijn voor de technische werking van de site of bijvoorbeeld analytische cookies die slechts een geringe inbreuk maken op de privacy van gebruikers.
https://www.acm.nl/nl/pub(...)r-de-cookiebepaling/
Ik heb de cookie melding al op mijn websites staan. Maar laad bij het eerste bezoek wel gewoon adsense advertenties zien.

Als ik het volgens de regels zou doen, zou ik de adsense advertenties pas tonen, nádat ze op "akkoord" hebben geklikt.
De enige manier om dat te doen, is door alle content te verbergen, totdat er op akkoord is geklikt.

Het is nogal een impact op mijn website, om er zo'n grote cookie melding tussen te schuiven.

Google linkt zelf naar het cookie script van silktide.com. Alleen wanneer ik hun script test, laat het gewoon de adsense advertenties in, zonder dat er eerst op OK is geklikt. Lijkt me tegen de regels, ondanks dat google het promoot?

Hoe hebben jullie het geimplementeerd?
pi_167317797
Werken de IP-filters van Analytics met terugwerkende kracht?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_167327362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:41 schreef Rockefellow het volgende:
Werken de IP-filters van Analytics met terugwerkende kracht?
Nee, helaas niet.
Is het weer om te lachen?
pi_167855122
Ik kom er laatst achter dat je een soort banner kan weergeven die "overeenkomende content" heet. Het kan voor hoge klikpercentages zorgen, afhankelijk van de layout van je site. Anyway, ik wilde dit ook implementeren maar de optie ontbrak bij mij. Toen las ik dit artikel door: https://support.google.com/adsense/answer/6111336?hl=nl

En daar staat dat ik bij Adsense naar Mijn Sites moet kijken, daaronder staat Overeenkomende content. Maar ik ben nooit bij Mijn Sites geweest en heb er een paar toegevoegd en geverifieerd (voor zover dat wat betekent). Iemand ervaring met wanneer je het mag gebruiken en wanneer niet? En hoe lang het kan duren? Ik heb al jaren dit Adsense account... Google zegt:

Als ten minste één van uw sites in aanmerking komt, wordt de optie voor het maken van blokken met overeenkomende content weergegeven op het tabblad Mijn advertenties in uw account. Lees meer informatie over het maken van een blok met overeenkomende content. We controleren regelmatig of sites in aanmerking komen. Als uw site nog niet in aanmerking komt, controleert u de status later nogmaals wanneer u meer verkeer en/of unieke pagina's heeft.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 4 januari 2017 @ 10:37:17 #177
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_167873718
In het geval van goede voornemens adsense aan mijn YT account gekoppeld. Ook al levert het vrijwel niks op, zonde om het te laten liggen en er staat nieuwe content klaar voor dit jaar.

Het primaire doel is instructievideo's maken voor medesleutelaars maar het geeft wel een leuke extra dimensie aan je kanaal zo :P
pi_167908693
Oh is al gefixed zie ik, kan nu overeenkomende content toevoegen :)
Facts don't care about your feelings
pi_168037571
Ben ik de enige die deze mailtjes krijgt?



Ik snap er niks van. Ik heb een melding geimplementeerd, netzo als alle andere sites. Maar vreemd genoeg is het schijnbaar niet goed.
pi_168109009
Als je eigenaar bent van een affiliate website, moet je dan ook met een KVK werken? Of is dit pas vanaf hogere bedragen.
pi_168120652
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 18:53 schreef videonatic het volgende:
Als je eigenaar bent van een affiliate website, moet je dan ook met een KVK werken? Of is dit pas vanaf hogere bedragen.
Inschrijven bij de kvk? Er zijn ook voordelen dus ik zou de voor- en nadelen op een rijtje zetten. Denk bijvoorbeeld aan het terugvragen van BTW op de aanschaf van een laptop, etc. Je moet bij een eventuele controle dan wel kunnen aantonen dat deze voor zakelijk gebruik dient ;)

Ik vraag me eigenlijk af of bedrijven wel zaken met jou willen doen zonder een kvk-inschrijving.
pi_168123329
Zanox, daisycon e.d. boeit het echt niet of jij een KvK inschrijving hebt. Als je maar een paar tientjes per maand verdient zou ik geen moeite doen om helemaal een onderneming te beginnen. Wordt het een paar 100 euro per maand dan kun je erover nadenken. Behalve wat administratie zitten er in principe voordelen aan. Zonder KvK moet je je inkomsten opgeven in resultaat uit overige werkzaamheden in box 1, waardoor je aftrekposten mist. Of je geeft niets op en doet het zwart natuurlijk, maar dat mag niet!!!! :)
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 14 januari 2017 @ 17:52:43 #183
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_168133579
Zelfs met een paar honderd euro heb ik nog geen zin in een KvK-inschrijving.
Daarnaast kan je ook met die inkomsten uit overige werkzaamheden kosten aftrekken voor één en ander wat nodig is geweest om dat geld te kunnen verdienen.

Je kan merken dat het januari is, de bedragen per klik liggen weer lager voor adsense, zowel op de websites als op youtube..
pi_168236068
Je moet voor jezelf maar uitmaken of het de moeite is. Denk bijvoorbeeld aan de btw van een laptop die je koopt.

De CPC en CPM daalt inderdaad weer. Vanmiddag maakte ik nog een wijziging met een banner want ik had voor mobiel een 336x280 banner boven de fold en dat is blijkbaar niet toegestaan. Het was verreweg de best presterende banner.

Nog iemand een nieuwe functie in Adsense ontdekt? ;) Ik kan het wel delen maar wat meer input van anderen op dit topic zou mooi zijn.
pi_168237857
M'n grootste site heeft nog maar een CTR van 0,26%. Dat is toch belachelijk laag? Combineer dit met een CPC van 20 cent en je snapt wel dat veel bezoekers niet veel opleveren. Bij anderen ook dalingen te zien? Is dit vrij normaal of is dit echt absurd slecht? Een andere site van me heeft een CTR van 1%, waardoor je bijna een even hoog inkomen hebt met een kwart van de bezoekers...
Facts don't care about your feelings
pi_168246442
Ik heb ook een CTR van ongeveer 0,26% maar zijn bij jou het laatste jaar de inkomsten uit CPM veel gestegen? Daar zat bij mij veel groei. Ik vind het percentage wel laag maar ben er aan gewend geraakt :)
pi_168246921
Ik lees inderdaad dat het toch wel redelijk normaal is. 1% is erg goed op die site mag ik dus van geluk spreken :P Uhhh ik zie dat ongeveer 25% van m'n inkomsten CPM zijn. Ik zie geen merkbare stijging de afgelopen jaren.
Facts don't care about your feelings
pi_168539188
Ik ben even benieuwd:

Stel je hebt een website en de content is algemeen nieuws. Je haalt 5.000.000 bannervertoningen in een periode.

Wat zou de revenue moeten zijn? Dus welke vertonings-RPM x 5.000?

Natuurlijk hangt dat van veel factoren af... maar waartussen zou naar jullie ervaring de vertonings-RPM moeten liggen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Roid op 30-01-2017 11:44:46 ]
pi_168540531
Hebben jullie het trouwens over pagina-CTR of vertonings-CTR?
pi_168729443
Stel je wil van een bepaalde instelling een pagina hebben die SEO optimaal is per regio, maar dan met dezelfde content, hoe doe je dat? Dus de tekst/inhoud zou dan min of meer hetzelfde moeten zijn per regio.

Bijvoorbeeld een website over fietsenmakers, echter wil je vindbaar worden op fietsenmaker Groningen, fietsenmaker Arnhem, fietsenmaker Tilburg. Content zal dan dus per pagina geheel hetzelfde zijn maar alleen de locatie verschilt. Of moet je heel creatief zijn en toch totaal andere teksten per regio te schrijven, ondanks het dezelfde type winkels/instellingen zijn?
pi_168755314
Iemand tips?
pi_168771336
Ik heb ongeveer 8000 bezokers per week. Mag blij zijn met 25 cent aan inkomsten :'(

YouTube doet het een stuk beter.
pi_168914772
Heeft iemand ervaring met de tools van seospyglass.com? Ik overweeg deze aan te schaffen omdat de trial me bevalt. Hij geeft precies de slechte backlinks aan met kleuren en percentages. Andere tools die dit ook doen zijn veel duurder. Ik twijfel alleen nog omdat ik niet weet hoe up-to-date de opgehaalde backlinks zijn.
  woensdag 15 februari 2017 @ 22:54:27 #194
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_168930386
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 03:18 schreef ZetaOS het volgende:
Ik heb ongeveer 8000 bezokers per week. Mag blij zijn met 25 cent aan inkomsten :'(

YouTube doet het een stuk beter.
Doe je toch iets fout. Op één van mijn sites heb ik in de winter iets van 4500 bezoekers per week en in de rest van het jaar 6000 per week en per dag komt er meer binnen dan een kwartje. ;) Maar ik moet ook toegeven, op YouTube verdien ik meer met minder werk.
pi_168931148
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:54 schreef JK het volgende:

[..]

Doe je toch iets fout. Op één van mijn sites heb ik in de winter iets van 4500 bezoekers per week en in de rest van het jaar 6000 per week en per dag komt er meer binnen dan een kwartje. ;) Maar ik moet ook toegeven, op YouTube verdien ik meer met minder werk.
Ja ik denk ook dat ik het 1 en ander fout doe haha
pi_168956088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:24 schreef Apekoek het volgende:
Stel je wil van een bepaalde instelling een pagina hebben die SEO optimaal is per regio, maar dan met dezelfde content, hoe doe je dat? Dus de tekst/inhoud zou dan min of meer hetzelfde moeten zijn per regio.

Bijvoorbeeld een website over fietsenmakers, echter wil je vindbaar worden op fietsenmaker Groningen, fietsenmaker Arnhem, fietsenmaker Tilburg. Content zal dan dus per pagina geheel hetzelfde zijn maar alleen de locatie verschilt. Of moet je heel creatief zijn en toch totaal andere teksten per regio te schrijven, ondanks het dezelfde type winkels/instellingen zijn?
Ik snap dat de meeste fokkers hier profs zijn en niet meer willen uitleggen op n00b niveau, maar niet iedereen is een pro. Ik ga er vanuit dat hier iemand wel een tip voor heeft? Bijvoorbaat dank. Of hoe zou jij het doen?
pi_168956120
Unieke content = king. Natuurlijk kun je dezelfde content plakken met een andere regio naam in de titel, url en tekst, maar dat zal natuurlijk lang niet zo goed opgepakt worden door google dan dat de teksten voor iedere regio ook anders zijn.
Facts don't care about your feelings
pi_169019012
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Unieke content = king. Natuurlijk kun je dezelfde content plakken met een andere regio naam in de titel, url en tekst, maar dat zal natuurlijk lang niet zo goed opgepakt worden door google dan dat de teksten voor iedere regio ook anders zijn.
Toch wel lastig om 20 keer dezelfde content/tekst als creatieve/unieke content te schrijven :')
pi_169019171
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 09:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Toch wel lastig om 20 keer dezelfde content/tekst als creatieve/unieke content te schrijven :')
Why, iedere fietsenmaker is toch anders? Alle cafés in Nederland hebben toch ook niet dezelfde website?
Facts don't care about your feelings
pi_169019461
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 09:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Why, iedere fietsenmaker is toch anders? Alle cafés in Nederland hebben toch ook niet dezelfde website?
Cafe's kunnen nog unieke thema's hebben, dat ligt bij een gemiddelde fietsenmaker toch anders. Maar ik snap je punt en zal er eens over gaan brainstormen.
pi_169027403
Bij een fietsenmaker kan je ook genoeg content bedenken hoor. Bijvoorbeeld bij elke regio pak je een andere foto van een type fiets die ze verkopen met de specificaties erbij. Of je interviewt klanten met een fiets en plaatst een stukje over hun ervaring met fietsen of over die specifieke fietsenmaker. En zo valt er over elk onderwerp wel wat te bedenken.
pi_169218972
quote:
Nog iemand een nieuwe functie in Adsense ontdekt? ;) Ik kan het wel delen maar wat meer input van anderen op dit topic zou mooi zijn.
Helemaal niemand? :)
pi_169274004
Korte vraag, wie weet?

Ik heb een website waar ik ongeveer 225 visitors per dag ontvang voornamelijk via Google Search. Nu heb ik deze email gekregen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen email adres vermeld op mijn webpagina. Dit email is niet in mijn spambox gekomen. Mijn vraag is hoe serieus ik dit kan nemen, en wat ik hiermee het beste kan doen.

Ik heb geen eigen bedrijf of wat dan ook. Kan ik gewoon een tarief aanbieden, en of ze dit maandelijks overmaakt op paypal of zo? Hoort hier een contract te komen of wat dan ook?

Ik hoop dat jullie er iets meer over kunnen vertellen? Alvast bedankt!
  zondag 5 maart 2017 @ 15:35:41 #204
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_169306322
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:52 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Helemaal niemand? :)
Ik denk dat het niemand interesseert. :)
Ik heb niets gevonden, maar ik zoek ook bijna niets. Ik zie de inkomsten per dag en ik zag al maanden zo niet jaren de exacte inkomsten van YouTube dagelijks op die pagina (beter dan wat je op YT kan vinden).
pi_169328800
Kijk dan eens bij:

Mijn advertenties -> advertentieopvullingspercentage

Trouwens niet voor YouTube als ik het goed heb. De slechts presterende advertenties kun je hiermee niet meer laten vertonen met behoud van bijna alle inkomsten. Stapje verder is de backupadvertentie instellen. Hier vul ik affiliates in dus de slechte advertenties verdwijnen en affiliates komen in de plaats ervan terug.

Korte algemene vraag. Wat mag een website kosten met ca. ¤1.000 maandelijkse inkomsten uit Adsense en 4 uur per week aan tijd investeren? De inkomsten zouden al langere tijd stabiel tot licht stijgend zijn. Is 18x de maandelijkse inkomsten reëel?

Op Sitedeals zie ik verschillende formules en sommigen willen denk ik voor een dubbeltje op de eerste rang zitten met bv. 10x maandelijkse inkomsten. Als je een website koopt dan behoudt die nog steeds waarde en de website kan weer doorverkocht worden.
pi_169342040
Als ik naar mijn eigen websites kijk, dan vind ik 10 tot 18 x de maandelijkse inkomsten véél te weinig. Zeker voor een site die al langere tijd stabiel draait. Alleen sites van jonger dan 2 jaar oud zou ik voor 10 tot 18 keer de maandelijkse inkomsten verkopen. Maar alleen als ik er zelf niets meer in zag. Hoeveel tijd er per week in geïnvesteerd wordt maakt voor de prijs niet uit. Wel zou je kunnen bedenken dat als je 8 uur per week zou investeren je waarschijnlijk ook meer opbrengsten zou hebben. Daardoor wordt de site alleen maar meer waard.
Maar stel ik had een site die al 3+ jaar stabiel is dan zou ik hem voor niet minder dan ongeveer 5 maal de jaarinkomsten verkopen. Als je hem gewoon door zou laten lopen is immers de kans groot dat hij redelijk stabiel blijft lopen.
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:21:50 #207
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_169376807
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:45 schreef WebBeestje het volgende:
Kijk dan eens bij:

Mijn advertenties -> advertentieopvullingspercentage

Trouwens niet voor YouTube als ik het goed heb. De slechts presterende advertenties kun je hiermee niet meer laten vertonen met behoud van bijna alle inkomsten. Stapje verder is de backupadvertentie instellen. Hier vul ik affiliates in dus de slechte advertenties verdwijnen en affiliates komen in de plaats ervan terug.
Ah, nog niet gezien idd. Even daar mee experimenteren. Dat van die backups kon ik even zo snel niet vinden.

Wat betreft de vraagprijs voor een website... op sitedeals zie je vaak idd 10x maandinkomsten. Maar het is ook maar net hoe goed een site blijft draaien. Maar ik snap nooit als mensen 1000 of 2000 euro binnenharken per maand, dat ze zoiets weg willen doen als het meeste automatisch gaat.
pi_169414633
De backups kun je per advertentieblok apart instellen, een url kun je ingeven maar een html bestand kan via een omweg. Dan maak je een html-bestandje met daarin de html code en dit plaats je op je server. Dan kun je de url voor dat bestandje in Adsense plaatsen.

Wel opvallend hoe weinig advertenties het grootste deel van de inkomsten bepalen. Wat mij betreft is dit één van de beste aanpassingen sinds lange tijd binnen Adsense.
pi_169745830
Ongeveer 250 (grote) adverteerders hebben hun advertentiecampagnes via Google gestopt of flink teruggebracht: https://m.tijd.be/tech-me(...)l-Google-ads/9876342
  maandag 27 maart 2017 @ 20:44:21 #210
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_169821369
Heb er even mee geëxperimenteerd. Omdat het seizoen weer is begonnen, weet ik niet of het daar aan ligt, maar de inkomsten zijn hoger. Maar goed ,ik heb ook iets van 40% meer bezoekers dan vorig jaar. Dat staat even los van het seizoen.

Ik hoop dat die bedrijven die zijn gestopt met Google, voor mij niet nadelig zijn. Ik denk het eerlijk gezegd niet.
pi_169833673
Ik heb verschillende websites gericht op het CPA verdienmodel. Momenteel maak ik nog geen gebruik van Adsense, maar dat staat wel op de planning. Ik lees dat het krijgen van een Adsense account soms moeilijk is. Iemand nog goede tips? (Dit is mijn eerste post in deze thread, lees al heel lang mee ;)).
pi_169850034
Is niet moeilijk, gewoon aanmelden met je beste website (dus met meeste content etc.). Die keuren ze dan sowieso wel goed en dan kun je het ook voor eenvoudigere websites gebruiken.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 29 maart 2017 @ 19:08:21 #213
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_169867365
Mijn CTR ligt wel bijzonder laag deze maand, op 0.2%. Vreemd genoeg hark ik wel meer binnen dan normaal. Rara. Ok, ook 50% meer bezoekers dan bijv. vorig jaar, maar toch.. die CTR hoort rond de 2 a 3% te liggen.
  zaterdag 1 april 2017 @ 08:27:06 #214
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_169920303
Het was bij mij de laatste tijd geen vetpot meer, maar af en toe nog een klikje van 20-30 cent, nu opeens heb ik smorgens 1 cent, dan 2 cent en dat loopt op richting de 5 cent.

Er staat wel 1 of 2 kliks, maar het lijkt meer op een soort inkomsten per view, meer mensen dit?
pi_169920855
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:08 schreef JK het volgende:
Mijn CTR ligt wel bijzonder laag deze maand, op 0.2%. Vreemd genoeg hark ik wel meer binnen dan normaal. Rara. Ok, ook 50% meer bezoekers dan bijv. vorig jaar, maar toch.. die CTR hoort rond de 2 a 3% te liggen.
0.3% bij mij..... ik ook meer bezoekers maar minder inkomsten. Ach ja, met adblockers en alles is dit een logisch gevolg.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 1 april 2017 @ 15:25:43 #216
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_169926270
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

0.3% bij mij..... ik ook meer bezoekers maar minder inkomsten. Ach ja, met adblockers en alles is dit een logisch gevolg.
Bij mij dus meer bezoekers, maar ook hogere inkomsten. Daarnaast nog affiliate-inkomsten en losse afspraken met bedrijven via advertorials of vaste reclames. Mij hoor je niet klagen.
  zondag 2 april 2017 @ 14:25:40 #217
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_169945604
Iemand van jullie al inkomsten uit die Page-level ads?
pi_169954129
Gisteren een recordinkomen van ¤ 105,91. Vraag me af of het klopt...
Facts don't care about your feelings
pi_169987075
quote:
Korte algemene vraag. Wat mag een website kosten met ca. ¤1.000 maandelijkse inkomsten uit Adsense en 4 uur per week aan tijd investeren? De inkomsten zouden al langere tijd stabiel tot licht stijgend zijn. Is 18x de maandelijkse inkomsten reëel?
Hangt er vanaf hoeveel jij denkt dat die website in de komende jaren op gaat leveren.
Ik zou geen enkele van mijn websites voor minder dan 3 keer de jaarinkomsten weg doen, maar die lopen al jaren stabiel.
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:57:57 #220
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_169989274
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:48 schreef ia het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoeveel jij denkt dat die website in de komende jaren op gaat leveren.
Ik zou geen enkele van mijn websites voor minder dan 3 keer de jaarinkomsten weg doen, maar die lopen al jaren stabiel.
Ligt er ook aan waarom je er van af wil, heb je het geld nodig, heb je geen zin meer, wil je snel rijk worden. Drie jaarinkomsten wordt zelden gegeven, te weinig zekerheid.

Ik denk dat 18x de maandinkomsten een prima prijs is, maar ligt er inderdaad maar net aan hoe graag je iets wil of er van af wil. En of het bijverdiensten zijn of je inkomen.

Zelf ooit een keer een bod gehad van 1,5x jaar en niet geaccepteerd en een half jaar later zat ik nog maar op 5% van de inkomsten daarvoor.
pi_169989752
De inkomsten zouden voor die website al 5 jaar stijgend zijn :) 36x de maandelijkse inkomsten lijkt mij wat veel maar 18x wel realistisch. Ca. 16 uur per maand voor ¤1.000 inkomsten per maand vind ik niet zo slecht.
pi_169991411
Ik heb de laatste tijd wat websites opgekocht en heb eigenlijk in de meeste gevallen 12x de maandelijkse inkomsten betaald. De cijfers waren allemaal redelijk stabiel, zag geen reden tot dalingen (en al helemaal niet naar 5%). Altijd wel even een werkje om alles over te zetten en te optimaliseren maar goed, daarna verdien je in een jaar je investering terug. Stukken beter dan 0,5% spaarrente ;)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:33:47 #223
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_169993661
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb de laatste tijd wat websites opgekocht en heb eigenlijk in de meeste gevallen 12x de maandelijkse inkomsten betaald. De cijfers waren allemaal redelijk stabiel, zag geen reden tot dalingen (en al helemaal niet naar 5%). Altijd wel even een werkje om alles over te zetten en te optimaliseren maar goed, daarna verdien je in een jaar je investering terug. Stukken beter dan 0,5% spaarrente ;)
Moet ook maar eens wat sites kopen, waar heb je dat gedaan? Spaargeld is er wel, maar vast inkomen niet.
pi_169993901
Denken jullie dat er adsense/affiliate inkomsten te behalen zijn met http://bit.ly/2nELAWV

Zo ja, enige tips? Website is van een kennis
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:58:19 #225
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_169994176
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:45 schreef Roypsv het volgende:
Denken jullie dat er adsense/affiliate inkomsten te behalen zijn met http://bit.ly/2nELAWV

Zo ja, enige tips? Website is van een kennis
Site laadt niet of is extreem sloom. Maar elke site met (veel) bezoekers kan geld opleveren.
pi_169994320
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:33 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Moet ook maar eens wat sites kopen, waar heb je dat gedaan? Spaargeld is er wel, maar vast inkomen niet.
Bijna alles via Sitedeals eigenlijk. Blijft vrij matig aanbod maar andere sites zijn ook bagger. Het voordeel is dat je site te koop aanbieden ook vrij lastig is. Het is geen autotrack of speurders waar je je auto zo kwijt bent.

quote:
99s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:45 schreef Roypsv het volgende:
Denken jullie dat er adsense/affiliate inkomsten te behalen zijn met http://bit.ly/2nELAWV

Zo ja, enige tips? Website is van een kennis
Staat wel op #1 op kindereczeem maar er wordt heel weinig op gezocht. Je kan wat standaard info op de site zetten en dan zit je waarschijnlijk voor de rest van je leven op #1 maar ja... waarschijnlijk ook niet meer dan 50 bezoekers per dag. Met zo'n site word je nooit rijk, maar het kan wel een begin zijn van een netwerk van dit soort sites.
Facts don't care about your feelings
pi_170005035
Ik heb 2 maanden geleden een bod van 4x de jaarinkomsten niet geaccepteerd. Dat was een 6-tallig getal:) Maarja, het hangt helemaal van de website af, en de potentie.
pi_170005160
Tja als je site stabiel, of zelfs stijgende, qua inkomsten is en je hebt toch niks aan 100.000 op je spaarrekening (levert ook niets op tegenwoordig) dan kun je het beter niet verkopen inderdaad.
Facts don't care about your feelings
pi_170018125
Hebben jullie nog tips qua hoeveel banners je maximaal op een pagina moet doen en de beste positionering?
pi_170034439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:41 schreef videonatic het volgende:
Hebben jullie nog tips qua hoeveel banners je maximaal op een pagina moet doen en de beste positionering?
Ik zou er 3 plaatsen, dit is/was ook het beleid van Adsense. Wat betreft posities Google dan even op: Adsense heatmap.

Banners die bij mij goed presteren zijn:

728x90
970x250
336x280
600x300
pi_170035075
Was inderdaad, tegenwoordig mag je zoveel banners als je wil plaatsen. Afhankelijk van de hoeveelheid tekst kun je voor 3 tot 6 banners gaan.

Waar kan ik m'n best presterende formaten zien?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 6 april 2017 @ 14:10:59 #232
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170041140
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bijna alles via Sitedeals eigenlijk. Blijft vrij matig aanbod maar andere sites zijn ook bagger. Het voordeel is dat je site te koop aanbieden ook vrij lastig is. Het is geen autotrack of speurders waar je je auto zo kwijt bent.

[..]

Staat wel op #1 op kindereczeem maar er wordt heel weinig op gezocht. Je kan wat standaard info op de site zetten en dan zit je waarschijnlijk voor de rest van je leven op #1 maar ja... waarschijnlijk ook niet meer dan 50 bezoekers per dag. Met zo'n site word je nooit rijk, maar het kan wel een begin zijn van een netwerk van dit soort sites.
Mijn doel is allang niet meer rijk worden, ik heb de afgelopen jaren veel geinvesteerd in mijn huis qua isolatie, ketel, nieuwe kozijnen en ramen, hypotheekrente verlaagd, straks nog zonnepanelen en ik kan voor 400 euro per maand wonen.

Wil uiteindelijk onafhankelijk zijn van werk oid.
  vrijdag 7 april 2017 @ 09:31:07 #233
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170058775
http://www.nu.nl/internet(...)nkomsten-videos.html

Dus je moet straks meerdere video's hebben met 10.000+ views? Benieuwd of bestaande partners met minder wel gewoon inkomsten blijven behouden.

Heb zelf een video met 500.000 views, maar de rest minder dan 10k.
pi_170072493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 08:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Was inderdaad, tegenwoordig mag je zoveel banners als je wil plaatsen. Afhankelijk van de hoeveelheid tekst kun je voor 3 tot 6 banners gaan.

Waar kan ik m'n best presterende formaten zien?
Bij de prestatierapporten zijn die in te zien, ook de formaten, etc.

Ik kreeg vanochtend voor het eerst een mail van Adsense van schending van het beleid. Ze stuurden ook de url mee en die pagina bestond al niet meer. Op een klein projectje komt soms spam te staan maar dat was al een week geleden verwijderd en de mail komt dan wel erg laat.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 21:49:34 #235
42184 crew  DaMart
pi_170074790
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:31 schreef EasyLife het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)nkomsten-videos.html

Dus je moet straks meerdere video's hebben met 10.000+ views? Benieuwd of bestaande partners met minder wel gewoon inkomsten blijven behouden.

Heb zelf een video met 500.000 views, maar de rest minder dan 10k.
Nu doe ik de laatste jaren weinig met mijn Youtubekanalen, maar het enige kanaal dat aan die voorwaarde voldoet, is een kanaal waarop ik clips uit een tv-serie zet en waarop ik dus sowieso geen Adsense kan zetten... verder heeft mijn beste video 40.000 views... dat moedigt niet echt aan om nog wat met die kanalen te gaan doen dan.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 11 april 2017 @ 16:25:13 #236
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170148824
Hier nog mensen die hun website willen verkopen?

Ik zoek kleine sites die misschien een paar euro per dag opleveren.
pi_170153627
Plots worden ze bij Google/Alphabet roomser dan de paus en worden restricties opgelegd aan de mensen die content maken. Ook een onzinnige waarschuwing over content op een site van mij dat al was verwijderd. Het zal wel verband hebben met de adverteerders die Adsense boycotten.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:09:11 #238
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170185687
Kan me ook wel irriteren aan Wikipedia tegenwoordig, eerst bouwen ze een site die overal op 1 komt, met alles wat je zoekt kom je bij hun terecht en niet meer bij particuliere sites (zoals die van mij) en dan gaan ze nu janken om donaties voor de servers.

Flikker toch op, als je site niet uit kan, haal 'm dan offline.
pi_170186164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:09 schreef EasyLife het volgende:
Kan me ook wel irriteren aan Wikipedia tegenwoordig, eerst bouwen ze een site die overal op 1 komt, met alles wat je zoekt kom je bij hun terecht en niet meer bij particuliere sites (zoals die van mij) en dan gaan ze nu janken om donaties voor de servers.

Flikker toch op, als je site niet uit kan, haal 'm dan offline.
Het is grappig dat ze inderdaad zeggen wij doen geen reclames en irritante banners, maar dit is nog veel irritanter :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:59:22 #240
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170303073
Halen jullie al wat inkomsten uit die mobiele full-page ads? Zo ja, gebruik je dan ook die echte full page links of alleen de vaste banner onderaan?

Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar geen kliks, alles kwam nog van klassieke banners.
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:18:07 #241
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_170307322
Na maanden prive leed ga ik ook weer mijn spullen oppakken. :)

Iemand goede ervaringen met een goede maar niet al te dure VPS aanbieder? Ben aan het kijken naar Digital Ocean, maar weet niet of iemand ergens anders goede ervaringen heeft? :)
pi_170314331
TransIP is niet duur toch... en werkt goed bij mij.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 20 april 2017 @ 09:45:57 #243
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170348154
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:59 schreef EasyLife het volgende:
Halen jullie al wat inkomsten uit die mobiele full-page ads? Zo ja, gebruik je dan ook die echte full page links of alleen de vaste banner onderaan?

Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar geen kliks, alles kwam nog van klassieke banners.
Niemand?
pi_170352104
Heilig boontje Google komt waarschijnlijk met een adblocker voor Chrome:

http://www.nu.nl/internet(...)r-chrome-bouwen.html

Kortom de eigen banners gaan waarschijnlijk niet geblokkeerd worden maar die van de concurrentie wel ;)
pi_170365908
Hmm op een site van me heb ik ineens veel bezoekers uit Rusland en Turkije. Het is wel een internationale site dus niet onmogelijk. Als ik in analytics kijk vallen me de volgende dingen op:

62% gebruikt android
80% komt uit google organic search (90% van zoekwoorden (not provided))
90% bounce rate

Iemand idee of dit echte bezoekers zijn of niet? En of er nog andere methodes zijn om dat te bepalen?
Facts don't care about your feelings
  zondag 23 april 2017 @ 11:55:23 #246
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170422472
13 jaar oude populaire site destijds weer nieuw leven in geblazen, kijken of dat nog werkt.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:08:35 #247
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170651489
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm op een site van me heb ik ineens veel bezoekers uit Rusland en Turkije. Het is wel een internationale site dus niet onmogelijk. Als ik in analytics kijk vallen me de volgende dingen op:

62% gebruikt android
80% komt uit google organic search (90% van zoekwoorden (not provided))
90% bounce rate

Iemand idee of dit echte bezoekers zijn of niet? En of er nog andere methodes zijn om dat te bepalen?
Is er nog een mooie kleine tool waarmee je je hele Google Analytics account op rij kan zien?
pi_170653932
Er was eens iemand hier die zo'n script had geschreven en dat werkte erg goed, maar toen opeens niet meer. JDX was dat volgens mij... zie hem nooit meer posten.
Facts don't care about your feelings
pi_170829166
Wie gebruikt er in zijn mobiele layout een 300x250 banner boven the fold? Dit is weer toegestaan sinds een week maar hoe beoordeelt Adsense of de layout dan nog voldoet aan hun beleid?

Alleen Blester hier had zijn mannetje bij Google ( :O ) maar voor de stervelingen hier is het gissen. Zo moet content al boven de fold beginnen, maar hoeveel? Als ik mijn website bekijk op bv. een Samsung S7 is er natuurlijk ook meer te zien dan op een iPhone 3 o.i.d.

De 300x250 banner voor mobiele layout werkt trouwens goed boven the fol maar ik wil geen ban riskeren.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 08:43:13 #250
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_170875525
Ik heb een eigen advertentieplek van die grootte boven de fold voor mobiel. Klikken ze wel veel op, omdat ze niet snappen hoe scrollen werkt. Maar daar drop ik geen Google ads, gewoon direct betaalde ads met factuur naar klant. Maar als het weer is toegestaan kan ik vast leuk verdienen met foute kliks. :+

Voor mijn klanten gebruik ik fixed fee. Ik heb meer bezoekers dan abonnees van een gedrukt tijdschrift over hetzelfde onderwerp en vraag veel minder, daar moeten ze het mee doen. Tegenover gedrukte media kan je met cijfers gooien en het geeft interactie. Vanuit een tijdschrift doen weinig mensen er wat mee.
pi_170876181
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:35 schreef WebBeestje het volgende:

Alleen Blester hier had zijn mannetje bij Google ( :O ) maar voor de stervelingen hier is het gissen.
Ik mis hem wel een beetje :P
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 12 mei 2017 @ 10:05:41 #252
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170876490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:35 schreef WebBeestje het volgende:
Wie gebruikt er in zijn mobiele layout een 300x250 banner boven the fold? Dit is weer toegestaan sinds een week maar hoe beoordeelt Adsense of de layout dan nog voldoet aan hun beleid?

Alleen Blester hier had zijn mannetje bij Google ( :O ) maar voor de stervelingen hier is het gissen. Zo moet content al boven de fold beginnen, maar hoeveel? Als ik mijn website bekijk op bv. een Samsung S7 is er natuurlijk ook meer te zien dan op een iPhone 3 o.i.d.

De 300x250 banner voor mobiele layout werkt trouwens goed boven the fol maar ik wil geen ban riskeren.
Ik heb al jaren een skyscraper links van de content op desktop en op tablet krijg je meteen onder het menu een 728x60 banner en dan pas content, nooit problemen gehad.
pi_170975469
Iemand enig idee of er een manier is om een IP te excluden in analytics met terugwerkende kracht? Die filters zijn alleen voor in de toekomst toch?
Facts don't care about your feelings
  maandag 22 mei 2017 @ 16:55:28 #254
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_171120371
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:05 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Ik heb al jaren een skyscraper links van de content op desktop en op tablet krijg je meteen onder het menu een 728x60 banner en dan pas content, nooit problemen gehad.
Gebruik je geen responsive layout voor smartphones? Skyscrapers en 728x60 (90?) banners zijn volgens mij niet standaard voor smartphones.
  woensdag 28 juni 2017 @ 15:11:22 #255
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_172018142
Gaat kut.
pi_172452584
Boe!
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 11:47:10 #257
42184 crew  DaMart
pi_172522861
Ik gebruik de Google Publisher Toolbar Chrome plugin, maar krijg de laatste dagen alleen nog maar de foutmelding dat de gebruikersgegevens niet kunnen worden opgehaald. Plugin al opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet.

Hebben meer mensen last van dit probleem?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_172529562
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:58 schreef JDx het volgende:
Boe!
Leef je nog :P heb je nog werkende plugins voor analytics? :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 6 september 2017 @ 14:42:51 #259
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_173620666
:7

Ook weer begonnen, kinderen en werk hebben veel te veel tijd gevreten :). VPS bij TransIP is in de lucht dus we gaan het weer top aanpakken!
pi_173620828
Lang geleden.... m'n adsense zit ondanks meer bezoekers, websites etc. toch op een vrij laag inkomen. Nou is dat altijd wel zo in de zomerperiode. Hoop dat het wat gaat aantrekken de komende maanden.
Facts don't care about your feelings
pi_173770937
Dit topic is leeggelopen, beetje vergelijkbaar met hoe Adsense dezer dagen nog voor inkomsten kan zorgen ;) Gelukkig zal ik van ca. 50% vertoningen voor Adsense overgaan naar nog maar ca. 10%. Voor websites met veel vertoningen en een interessante niche zijn er veel betere opties dan Adsense.
pi_173771845
Inderdaad... maar het weer wordt slechter, vakanties zijn voorbij. Mensen gaan weer achter de PC zitten :)
Facts don't care about your feelings
pi_174082948
Anyone alive here? :D Wat mij deze dagen op valt... is dat de AdSense inkomsten enorm omhoog gaan na de zomer. Vorig jaar begon dat pas eind oktober en nu de 2e week van september al.
  zaterdag 30 september 2017 @ 08:02:30 #264
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_174085997
Achter de pc zitten? Ik heb vergeleken met vorig jaar een toename qua mobiel gebruik van 42%. Straks gebruikt niemand meer een pc om te surfen over het web. Niet zo gek ook, due kuttelefoon zit bij velen vastgelijmd aan de hand.
pi_174086079
Dat is waar, steeds meer zitten op smartphone en tablet. Wat me opvalt is dat sites die niet responsive zijn, veel meer opleveren in adsense.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 30 september 2017 @ 15:12:17 #266
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_174092551
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 08:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is waar, steeds meer zitten op smartphone en tablet. Wat me opvalt is dat sites die niet responsive zijn, veel meer opleveren in adsense.
Ja, dat had ik ook al jaren. Daarom ook nooit veranderd.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:19:29 #267
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_174217260
Ik moet er nog steeds eentje omzetten naar responsive. Denk dat ik dat wel ga doen deze winter. Ik had al eens een begin gemaakt.

Hebben jullie ervaring met het affiliate programma van Coolblue via Performance Horizon? Ik vind het maar een wazig systeem. Van Zanox was al vreemd, maar dit is nog veel vreemder en totaal geen conversies, terwijl bronnen mij melden wel via mijn link te hebben besteld.
Waarom kan het niet makkelijk zoals bijv. bij BOL of Ebay? Productlink opzoeken, plakken in een veld, daar de uitkomst van gebruiken en klaar.
pi_174225415
Mijn mobiele banners brengen veel meer op dan die van de desktop en ze worden ook nog eens minder vertoond. Bij niet responsive heb je volgens mij maar kleine stukjes van je scherm gevuld met banners. Mijn bovenste banner boven de fold met 300x250 afmeting brengt het meeste op. Misschien veel fatfingers maar wel een leuk bedrag. Nog enkele dagen en dan gaan mijn vertoningen voor bijna 90% naar een premiumpartij en zal Adsense voor mij bijna niks meer opbrengen :)
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:32:58 #269
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_174238318
Mobiel klikken ze vaak verkeerd. Ah Coolblue is traag, conversie komt ff 4 dagen later door. Maar dat systeem blijft kut. Doe mij 'm maar zoals van BOL.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 02:08:43 #270
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_174248468
Ik ben meer van de webshops tegenwoordig, gewoon 20k in 1 sale pakken (omzet dan, winst is 3k ofzo).
pi_174250414
Wat verkoop je in godsnaam met 20k per sale :')
Facts don't care about your feelings
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:11:52 #272
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_174280322
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat verkoop je in godsnaam met 20k per sale :')
Blokhutten, tuinhuizen, chalets, overkappingen, veranda's.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 19:47:32 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174357394
Is het mogelijk dat je wel blokken met overeenkomstige content mag plaatsen, maar de optie 'inkomsten genereren met overeenkomstige content' niet beschikbaar is? Ik kan hem niet vinden.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:50:27 #274
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_174367383
Webshops vraagt ook om meer werk. Afsturen, vragen beantwoorden, garantie etc.

Adsense inkomsten gaan achteruit, met affiliate verdien ik meer. Hoewel, als ik ook de youtube-inkomsten mee tel... qua adsense vang ik dagelijks meer op YT dan op de website. Het is dat de website ook 'toegang' geeft tot affiliate sales en directe reclames,anders was ik daar mee gestopt. Gelukkig is ie evergreen.
pi_174367881
Webshop is meer werk ja. Je hebt liever 20 evergreen sites met weinig onderhoud :P maar ja je moet toch wat...
Facts don't care about your feelings
  donderdag 12 oktober 2017 @ 16:57:11 #276
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_174376868
Je moet toch wat idd. :) Ach, ik vermaak me nog wel met affiliates en adsense en ik stoot af wat niet loopt en waar ik geen toekomst in zie.
pi_175294341
Vaarwel Adsense, in ieder geval voor ongeveer 90% van de vertoningen. Eerste wat wij al opvalt is de laadtijd die enorm is verbeterd. Dat ligt ook een beetje aan het verschil tussen het asynchroon laden of lazyloading zoals nu. Ik zal binnenkort wat gemeten gegevens delen.
pi_175295723
Adsense loopt tenminste weer lekker nu we richting de winter gaan. Haal echt 50% meer binnen dan in de zomer.
Facts don't care about your feelings
pi_175315155
Hier is het verschil tussen zomer en winter ook groot. In de winter of in ieder geval de koudere maanden (oktober t/m februari) meer bezoekers en adverteerders die meer uitgeven dus hogere CPM.

Lazy loading zorgt er nu voor dat de gemiddelde laadtijd van 4,5 naar ongeveer 3,2 seconde is gegaan. Groot verschil dus en bijkomend voordeel is dat de zichtbare actieve weergaven omhoog schiet. Dit is voor adverteerders belangrijk want ligt dit te laag dan sluiten ze bepaalde websites uit om op te adverteren.

Inmiddels is Adsense dus voor mij achterhaald want er zijn betere alternatieven als je een grotere website hebt. Voorkeur zou dan zijn: direct onder een mediabureau -> premium advertentienetwerk -> adsense.
  maandag 4 december 2017 @ 10:46:08 #280
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_175485252
Hier gister een nieuwe pagina (onderwerp) op een goed lopende site gezet, met webmaster tools de pagina door Googlebot laten crawlen. 5 min later staat ie op 7e plek, paar uur later naar 6e plek. Vanmorgen ineens volledig er uit. Alleen die pagina, niet de rest van de site. Heel vreemd. De site staat niet in de sandbox, maar die ene pagina is wel uit de index gehaald.

Het algoritme van Google blijft vreemd.
  woensdag 20 december 2017 @ 12:22:49 #281
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_175862682
Monero mining (als reactie op de titel zoek een alternatief).
  woensdag 20 december 2017 @ 12:28:54 #282
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175862800
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:22 schreef EasyLife het volgende:
Monero mining (als reactie op de titel zoek een alternatief).
Als een site bij me ongevraagd gaat minen gaat ie direct op de blacklist.
  woensdag 20 december 2017 @ 12:31:39 #283
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_175862851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Als een site bij me ongevraagd gaat minen gaat ie direct op de blacklist.
Ik doe het niet, want dan ben ik al m'n bezoekers kwijt. Maar denk dat de helft het niet door heeft dat je fans harder gaan blazen.

Het script wat ik heb getest vraagt eerst toestemming. Maar er ook afgehaald, want ik heb het idee dat een groter deel van de inkomsten naar de maker van het script gaat dan naar mezelf.

Al is dat bij Google ook zo.
pi_175966991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:22 schreef EasyLife het volgende:
Monero mining (als reactie op de titel zoek een alternatief).
Was dat met Coinhive? Ik heb het enkele minuten op een deel van mijn website getest maar het brengt weinig op. Waarschijnlijk zoals al is aangegeven het meeste naar de aanbieder van die dienst gaat.

Ik heb nu bijna geen inkomsten meer uit Adsense en voorlopig ben ik gematigd positief. Het is nog te vroeg om conclusies te kunnen trekken of het alternatief beter is.
  zondag 24 december 2017 @ 17:34:51 #285
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_175975614
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:02 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Was dat met Coinhive? Ik heb het enkele minuten op een deel van mijn website getest maar het brengt weinig op. Waarschijnlijk zoals al is aangegeven het meeste naar de aanbieder van die dienst gaat.

Ik heb nu bijna geen inkomsten meer uit Adsense en voorlopig ben ik gematigd positief. Het is nog te vroeg om conclusies te kunnen trekken of het alternatief beter is.
Ik heb het ook overwogen maar het levert echt weinig op. Die paar euro per dag weegt niet op tegen de overlast voor bezoekers, zeker mobiel.
pi_176410028
Iemand nog interesse in:

www.welcomeathome.com

inclusief:
https://www.facebook.com/welcomeathome.blog/
https://twitter.com/homelivingfood

Leverde vorig jaar zo'n 70 euro op, afgelopen half jaar 29 euro, maar dit jaar denk ik niet dat ik de hosting kosten er nog uit ga halen, paar tientjes ben ik blij.

Site heeft 1000+ bezoekers per maand, allen organisch.

Eind vorig jaar al 2 sites opgezegd, zie het niet meer zitten met AdSense.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:55:25 #287
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_176413129
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:17 schreef JDx het volgende:
Iemand nog interesse in:

www.welcomeathome.com

inclusief:
https://www.facebook.com/welcomeathome.blog/
https://twitter.com/homelivingfood

Leverde vorig jaar zo'n 70 euro op, afgelopen half jaar 29 euro, maar dit jaar denk ik niet dat ik de hosting kosten er nog uit ga halen, paar tientjes ben ik blij.

Site heeft 1000+ bezoekers per maand, allen organisch.

Eind vorig jaar al 2 sites opgezegd, zie het niet meer zitten met AdSense.
Recent posts: Oct - 4 - 2016 ;(

Wat ga je dan doen?
pi_176448270
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:55 schreef ursel het volgende:

[..]

Recent posts: Oct - 4 - 2016 ;(

Wat ga je dan doen?
Keihard werken ;)
  woensdag 17 januari 2018 @ 10:51:20 #289
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_176561790
Grrr, harkte af en toe nog wat euro's binnen met oude filmpjes van me, maar dat is ook over binnenkort, mijn accounts voldoen niet meer aan de regels om geld te kunnen verdienen.

Je moet nu 4000 kijkuren per jaar (of zelfs maand?) en 1000 subscribers hebben.

Leuk man, kunnen alleen de grote vloggers met hun nutteloze filmpjes nog verdienen.
  woensdag 17 januari 2018 @ 22:33:40 #290
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_176577543
Yup. Belachelijk. Mijn grootste kanaal heeft daar geen problemen mee, mijn andere kanalen wel, waar ik af en toe wat er bij zette. Nu dus alleen nog voor mensen die zeer regelmatig onzin uploaden. Met Youtube verdiende ik ongeveer 3 a4x zoveel als Adsense op mijn website. Dat blijft nog wel zo, maar wat als ze weer het minimum verhogen?
  donderdag 18 januari 2018 @ 14:15:19 #291
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_176588568
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 22:33 schreef JK het volgende:
Yup. Belachelijk. Mijn grootste kanaal heeft daar geen problemen mee, mijn andere kanalen wel, waar ik af en toe wat er bij zette. Nu dus alleen nog voor mensen die zeer regelmatig onzin uploaden. Met Youtube verdiende ik ongeveer 3 a4x zoveel als Adsense op mijn website. Dat blijft nog wel zo, maar wat als ze weer het minimum verhogen?
Wel netjes als je meer dan 1000 subs hebt, welk kanaal?
pi_176591790
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:58 schreef JDx het volgende:

[..]

Keihard werken ;)
Is je vriendin terug naar Polen? :P
Facts don't care about your feelings
pi_176605252
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Is je vriendin terug naar Polen? :P
Haha Bulgarije, maar nee, zijn toevallig vandaag 5 jaar samen.

Maar werk ook niet hard hoor haha, 3 dagen per week, wonen super goedkoop, makkelijk rondkomen.
pi_176605357
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 09:22 schreef JDx het volgende:

[..]

Haha Bulgarije, maar nee, zijn toevallig vandaag 5 jaar samen.

Maar werk ook niet hard hoor haha, 3 dagen per week, wonen super goedkoop, makkelijk rondkomen.
Oh ja dat was het, zij schreef toch die teksten op de site.

Hard werken moet je ook niet doen, schiet je niets mee op :)
Facts don't care about your feelings
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 09:34:10 #295
42184 crew  DaMart
pi_176629190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:51 schreef EasyLife het volgende:
Grrr, harkte af en toe nog wat euro's binnen met oude filmpjes van me, maar dat is ook over binnenkort, mijn accounts voldoen niet meer aan de regels om geld te kunnen verdienen.

Je moet nu 4000 kijkuren per jaar (of zelfs maand?) en 1000 subscribers hebben.

Leuk man, kunnen alleen de grote vloggers met hun nutteloze filmpjes nog verdienen.
Ja, achterlijk inderdaad. Zo ontmoedigen ze in ieder geval veel mensen om nog nieuwe content toe te voegen, als je er toch niks meer mee kan verdienen.

Nu heb ik 1 kanaal dat wel voldoet aan de criteria, maar daar staan fragmenten van een tv-serie op, dus daar kan ik sowieso geen advertenties bij zetten. Ik zit nu te denken om die kanalen dan maar samen te voegen, al betekent dat wel weer heel wat extra uploadwerk -O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_177512046
Nou, ik kan wel inpakken, blijkbaar heeft een fotograaf een advocaat ingeschakeld over een blogpost uit 2013, had een stukje geschreven over een mooi appartement in Berlijn inclusief link naar de fotograaf, nu wil die fotograaf voor elke foto voor elk jaar een bepaald bedrag, komt in totaal op 33.000 euro, anders komt er een rechtszaak.

Een Nederlands advocatenbureau heeft me een aangetekende brief gestuurd.

Ten eerste is die post in 5 jaar tijd maar 112 keer bezocht en heb ik er geen cent mee verdient, daarnaast was het gewoon m'n hobbysite (ad inkomsten konden de hosting nog niet eens dekken), maar dat schijnt allemaal niet uit te maken.

Heb al m'n sites maar offline gegooid. Ik heb ook geen geld om dat te betalen en verdien nog niet eens het minimumloon (werk 3 dagen per week), ook staat m'n huis nog dik onderwater sinds de crisis, dus er valt ook niks te halen... pfff... wordt niet slapen de komende dagen.
pi_177522640
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:28 schreef JDx het volgende:
Nou, ik kan wel inpakken, blijkbaar heeft een fotograaf een advocaat ingeschakeld over een blogpost uit 2013, had een stukje geschreven over een mooi appartement in Berlijn inclusief link naar de fotograaf, nu wil die fotograaf voor elke foto voor elk jaar een bepaald bedrag, komt in totaal op 33.000 euro, anders komt er een rechtszaak.

Een Nederlands advocatenbureau heeft me een aangetekende brief gestuurd.

Ten eerste is die post in 5 jaar tijd maar 112 keer bezocht en heb ik er geen cent mee verdient, daarnaast was het gewoon m'n hobbysite (ad inkomsten konden de hosting nog niet eens dekken), maar dat schijnt allemaal niet uit te maken.

Heb al m'n sites maar offline gegooid. Ik heb ook geen geld om dat te betalen en verdien nog niet eens het minimumloon (werk 3 dagen per week), ook staat m'n huis nog dik onderwater sinds de crisis, dus er valt ook niks te halen... pfff... wordt niet slapen de komende dagen.
Zou ook maar een advocaat inschakelen dan als ik jou was. Je kan vast wel bewijzen dat ¤33.000 een totaal onrealistisch bedrag is. En mail: Arnoud@Engelfriet.net

Heb hem ook weleens vragen gesteld en hij antwoordt altijd netjes.
Facts don't care about your feelings
pi_177538795
Balen JDx en ik gebruik daarom altijd gratis stockfoto's. Die bedragen met claims zijn qq. Bij de rijdende rechter was een keer een oudere vrouw die een foto van Google had geplukt en ¤600/¤700 vergoeding kon betalen. Ze trok aan het kortste eind.

Adsense gaat verder matig en is niet meer zoals jaren geleden. Het alternatief waar ik veel van had gehoopt valt wat tegen maar leads/affiliates waren afgelopen maand goed voor ruim de helft van de inkomsten. Ik zal niet flauw doen met hoge of lage x.xxx inkomsten per maand maar momenteel is het een bovenmodaal inkomen uit 1 website :)
pi_177540434
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:28 schreef JDx het volgende:
Nou, ik kan wel inpakken, blijkbaar heeft een fotograaf een advocaat ingeschakeld over een blogpost uit 2013, had een stukje geschreven over een mooi appartement in Berlijn inclusief link naar de fotograaf, nu wil die fotograaf voor elke foto voor elk jaar een bepaald bedrag, komt in totaal op 33.000 euro, anders komt er een rechtszaak.

Een Nederlands advocatenbureau heeft me een aangetekende brief gestuurd.

Ten eerste is die post in 5 jaar tijd maar 112 keer bezocht en heb ik er geen cent mee verdient, daarnaast was het gewoon m'n hobbysite (ad inkomsten konden de hosting nog niet eens dekken), maar dat schijnt allemaal niet uit te maken.

Heb al m'n sites maar offline gegooid. Ik heb ook geen geld om dat te betalen en verdien nog niet eens het minimumloon (werk 3 dagen per week), ook staat m'n huis nog dik onderwater sinds de crisis, dus er valt ook niks te halen... pfff... wordt niet slapen de komende dagen.
Dat bedrag klopt van geen kant. Misschien dat je 750 moet betalen.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 00:03:57 #300
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_177540945
Dat is balen. Al klopt dat bedrag natuurlijk nooit.
Gebruik zelf enkel embeds voor mijn websites, dan maar af en toe een blanco blokje her en der.
pi_177544057
Heb verschillende boetes gehad en in de meeste gevallen onderhandeld tot een paar 100 euro. Dus 33.000 vragen is absurd tenzij jij het op een site als nu.nl ofzo gebruikt hebt 4 jaar lang :P
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')