abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159764756
Oeh trouwen! Ik wil ook! Ik wilde eigenlijk voordat ik zwanger zou worden maar dat is niet helemaal gelukt.. Ik denk dat we nu wel geregistreerd partnerschap gaan doen, en dan later nog eens omzetten in een echt huwelijk met mooie jurk en al. Heb geen zin om nu haast te maken (en we moeten nog zo veel andere dingen doen dat ik er ook helemaal geen tijd voor heb 😂).

O en ja Quoi leuk echo! Hoe ver ben je nu?

Dat lijkt me wel gek, Chanty. Je lijf verandert zo he!
pi_159764836
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:33 schreef Molo het volgende:

[..]

'Zd' is typaids voor 'ze' :D

Online shops bedoelde ik ermee :D
oh haha. Ja was al flink aan het kijken en witte jurken doen ook prima dienst als trouwjurk _O- ik geef dan liever meer geld uit aan ringen dan aan een jurk.
  maandag 8 februari 2016 @ 21:00:01 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159764860
Vriendinnen weten dat ik een gruwelijke pesthekel heb aan babyshowers, en iedereen in mijn omgeving weet dat ik gewoon naar huis ga als het me niet zint.
Dus geen gekke dingen rond trouwen gehad die ik niet wilde, geen idioot vrijgezellenfeest (wel een feest, maar dan binnen mijn grenzen), geen babyshower.

Duidelijkheid kent geen tijd *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 8 februari 2016 @ 21:01:06 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159764891
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:59 schreef Nazil het volgende:

[..]

oh haha. Ja was al flink aan het kijken en witte jurken doen ook prima dienst als trouwjurk _O- ik geef dan liever meer geld uit aan ringen dan aan een jurk.
Wat voor soort lijf/vorm heb je en wat voor soort jurk zoek je? (Ik vind dat altijd wel leuk om in mee te denken, tenzij je dat stom vindt,dan hou ik me er natuurlijk buiten :D )
pi_159764930
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:55 schreef Dot. het volgende:
Ik wil wel trouwen, maar niet het gedoe eromheen met wie je wanneer uitnodigt en vrijgezellenfeest enzo. En nee, zeggen dat ik er geen wil werkt niet echt. Ik heb namelijk al 2 babyshowers moeten ondergaan terwijl ik dat echt niet hoefde. Wij zouden dus graag stiekem willen trouwen en dan achteraf een feest geven, maar dat is wat lastig in NL. En daar komt dan vast ook weer gezeik van :') Een ring heb ik wel en mijn vriend noemt me ook steevast z'n vrouw, maar zijn achternaam heb ik dan weer niet.

Gefeliciteerd Quoi!

En sterkte met het spugen Molo en Eresh! Lijkt me echt heel vervelend (understatement of the year).
Wij gaan trouwen met alleen familie, zonder vrijgezellenfeest en zonder onzin waar ik geen zin in heb. Trouwen, zaaltje afhuren en daar met (groot)ouders en broers en zussen wat eten. En dan lekker slapen. Ik heb een hekel aan in het middelpunt staan en als we vrienden gaan uitnodigen dan hebben we gelijk een heel gezelschap. Wil ik niet.

Stiekem trouwen kan toch? Desnoods gratis of flits huwelijk. Was ook eerst mijn plan maar dat wilde vriend niet. Doen waar je zelf achter staat ^O^
pi_159764963
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat voor soort lijf/vorm heb je en wat voor soort jurk zoek je? (Ik vind dat altijd wel leuk om in mee te denken, tenzij je dat stom vindt,dan hou ik me er natuurlijk buiten :D )
Ik ben 1.74 en slank en ik vind een strak lijfje altijd heel mooi maar ben dan rond de 22 weken. En kant vind ik mooi, kraaltjes en blind niet, en het mag simpel. Komt u maar op :Y)
pi_159765033
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:00 schreef Molo het volgende:
Vriendinnen weten dat ik een gruwelijke pesthekel heb aan babyshowers, en iedereen in mijn omgeving weet dat ik gewoon naar huis ga als het me niet zint.
Dus geen gekke dingen rond trouwen gehad die ik niet wilde, geen idioot vrijgezellenfeest (wel een feest, maar dan binnen mijn grenzen), geen babyshower.

Duidelijkheid kent geen tijd *O*
Ja, ik vind dat dan weer sneu voor m'n moeder die wordt overgehaald door m'n zus om iets te doen. Ze vroeg me ook wel 4x of ik het echt wel leuk vond. Enige jammere was dat ze een collega niet hadden uitgenodigd omdat die de vorige keer zei dat ik geen babyshower wilde, maar die wilde nu wel komen.

Gelukkig waren het beide keren alleen een high tea, zonder overdreven veel cadeaus of spelletjes.
  maandag 8 februari 2016 @ 21:08:45 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159765167
Hoezo sneu voor je moeder?

Ik ben misschien beetje hard hoor, maar ik ga geen dingen doen die ik niet leuk vind, die ik vervolgens moet gaan faken leuk te vinden omdat anderen mogelijk gekwetst worden.
Ben ik jaren geleden vanaf gestapt zo te leven en bevalt me prima :)
En mensen weten ook gewoon waar ze aan toe zijn, dus nooit gedonder over
pi_159765207
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:02 schreef Nazil het volgende:

[..]

Wij gaan trouwen met alleen familie, zonder vrijgezellenfeest en zonder onzin waar ik geen zin in heb. Trouwen, zaaltje afhuren en daar met (groot)ouders en broers en zussen wat eten. En dan lekker slapen. Ik heb een hekel aan in het middelpunt staan en als we vrienden gaan uitnodigen dan hebben we gelijk een heel gezelschap. Wil ik niet.

Stiekem trouwen kan toch? Desnoods gratis of flits huwelijk. Was ook eerst mijn plan maar dat wilde vriend niet. Doen waar je zelf achter staat ^O^
Dat is waar, maar ik ben closer met m'n vrienden dan familie eigenlijk. En sommige ooms en tantes hoef ik er helemaal niet bij te hebben terwijl ik andere juist wel weer leuk zou vinden, maar dat kan dan niet.

Wij zijn al de recalcitrante in beide families met dingen op onze eigen manier doen, dus ze zijn wel wat gewend, maar ik denk echt dat ik mensen, waaronder mijn moeder, heel erg kwets als ik alleen uitnodig wie ik er bij wil hebben en dat vind ik het dan niet waard. Bij een duidelijke scheidingslijn van vrienden/familie is dat nog wel uit te leggen.
pi_159765305
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:08 schreef Molo het volgende:
Hoezo sneu voor je moeder?

Ik ben misschien beetje hard hoor, maar ik ga geen dingen doen die ik niet leuk vind, die ik vervolgens moet gaan faken leuk te vinden omdat anderen mogelijk gekwetst worden.
Ben ik jaren geleden vanaf gestapt zo te leven en bevalt me prima :)
En mensen weten ook gewoon waar ze aan toe zijn, dus nooit gedonder over
Omdat ze er zoveel tijd in stopt en ze het doet om iets leuks te doen voor me. Het was ook wel echt gezellig hoor, want het waren gewoon m'n vriendinnen en (schoon)zussen bij elkaar en een boel eten, maar als ze het niet hadden gedaan had je mij niet gehoord. Dat heb ik d'r ook verteld.
pi_159765460
Ja euh dan is het niet voor jou dat ze het doet maar voor haarzelf (en omdat ze iets voor jou wil doen maar niks kan bedenken wat jij wel wil? Of ze dat wat je wel wil niet leuk vindt?). En dan jij nog een schepje er bovenop door te faken? Zonde joh van je energie al dat pleasen.
pi_159765516
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:09 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik ben closer met m'n vrienden dan familie eigenlijk. En sommige ooms en tantes hoef ik er helemaal niet bij te hebben terwijl ik andere juist wel weer leuk zou vinden, maar dat kan dan niet.

Wij zijn al de recalcitrante in beide families met dingen op onze eigen manier doen, dus ze zijn wel wat gewend, maar ik denk echt dat ik mensen, waaronder mijn moeder, heel erg kwets als ik alleen uitnodig wie ik er bij wil hebben en dat vind ik het dan niet waard. Bij een duidelijke scheidingslijn van vrienden/familie is dat nog wel uit te leggen.
Hm, das wel lastig ja. Sommige wel en andere niet is altijd lastig uitleggen, dan is zo'n flitshuwelijk makkelijker ja. En dan later een feest ofzo, wat je al zei.
pi_159765611
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:15 schreef Unihipili het volgende:
Ja euh dan is het niet voor jou dat ze het doet maar voor haarzelf (en omdat ze iets voor jou wil doen maar niks kan bedenken wat jij wel wil? Of ze dat wat je wel wil niet leuk vindt?). En dan jij nog een schepje er bovenop door te faken? Zonde joh van je energie al dat pleasen.
Nee, zij doet het echt met de beste bedoelingen voor mij, dat weet ik zeker. Het is mijn zus die het doet uit plichtsbesef. En ik heb niks hoeven faken hoor :D Het was oprecht gezellig om lekker wat te eten met m'n vriendinnen ;)

Dingen die ik echt niet wil gebeuren ook echt niet, zoals van die spelletjes of een ooievaar in de tuin.
  maandag 8 februari 2016 @ 21:21:55 #284
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159765720
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:57 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Oeh trouwen! Ik wil ook! Ik wilde eigenlijk voordat ik zwanger zou worden maar dat is niet helemaal gelukt.. Ik denk dat we nu wel geregistreerd partnerschap gaan doen, en dan later nog eens omzetten in een echt huwelijk met mooie jurk en al. Heb geen zin om nu haast te maken (en we moeten nog zo veel andere dingen doen dat ik er ook helemaal geen tijd voor heb 😂).

Nogal, schrik elke avond van mijn reflectie in de douche want somehow dringt het nog steeds niet helemaal door dat ik zwanger ben :') (met 21 weken)

Quoi wat fijn van je goede echo *O*

Hier in juni alweer 5 jaar getrouwd O+ geen spijt van gehad. Was een mooie dag en hebben het gedaan zoals wij wilden. Zelfde geldt voor vrijgezellendag. Was gewoon echt een leuke dag met vrienden zonder stom gedoe :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159765867
Oh ja ik vind het kind ook een veel grotere commitment hoor! Maar we willen op termijn ook gewoon de zaken regelen, wat nou als mijn vriend onder een bus loopt etc. En uberhaupt, reden voor een feestje O+. Maar het verandert natuurlijk in het dagelijkse niks.
pi_159765916
Heupbotten voel ik soberso al nooit chanty :') :P maar, vanaf nu lekker ploffen! :7
  maandag 8 februari 2016 @ 22:09:35 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159767441
Ik heb mijn vorige keer in Z&G hele rants gehouden over mijn vriend die niet wou trouwen terwijl ik altijd riep dat t voor mij alleen hoefde als ik een dikke zwangere buik had :')
Uiteindelijk heb ik me neergelegd bij de gedachte dat t best romantisch is dat hij trouwen iets tussen ons zou vinden, en niet iets dat je doet omdat je de zaken voor je kind wilt regelen....

Maargoed, nu hoeft t voor mij dus niet meer :') We zijn over 2 jaar 10 jaar samen, misschien dat we dan wel een groot feest geven. Maar misschien ook wel niet.... Ik hoef niet perse op papier te hebben dat wij bij elkaar horen. Ik wou wel perse op papier dezelfde naam hebben als mn kind, dus officieel heet ik nu zijnnaam-mijnnaam.

Nu was het een geregistreerd partnerschap aan de balie op het gemeentehuis, met onze moeders als getuigen, en daarna met beide ouderparen een high tea.
pi_159767512
Mooie echo Q O+

Molo nog steeds aan het kotsen? Damn. Sterkte meis.

Gefeliciteerd met alle voorgenomen huwelijken en geregistreerd partnerschappen.
Wij zijn getrouwd in kleine kring met een gesponsorde lunch. De trouwringen waren de ringen van B zijn opa en oma en hebben we kleiner laten maken.
Een hoop geld gekregen voor een heerlijke huwelijksreis.

Bedankt voor al het meedenken over wonen aan het spoor. Wilde vandaag een bezichtiging plannen, maar het huis is al verkocht onder voorbehoud ;(
Evenals 3 van de andere 4 huizen die we wilden bezichtigen.

En de bouwkundige keuring van ons eigen huis wees verrotte vloerbalken en vloerdelen met zwammen uit. En nu moeten de vloeren open gebroken en alles gemaakt. De vve betaalt maar het wordt een hele hoop gedoe, terwijl we al zo veel geklust hebben om dit huis eindelijk verkocht te krijgen.
Om nog maar te zwijgen over alle gevolgschade die gaat komen in ons huis.
En we willen verder. We willen ons richten op een nieuw huis en hoofdstuk.

Wat een kutdag.
Geef mijn portie maar aan Fikkie.
  maandag 8 februari 2016 @ 22:17:42 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159767757
Oh no Arja -O-
pi_159767884
Ah nee Arja :( wat een rotdag zeg..
  maandag 8 februari 2016 @ 22:22:58 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159767952
Ah scheisse zeg... Dat is ruk :(
  maandag 8 februari 2016 @ 22:30:57 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159768214
Mweh, en hier is het maagzuur volgens mij begonnen... heel mild hoor, maar zorgt er wel voor dat ik de hele week al niet echt lekker ben 's avonds.

Overigens is schoonmoeder hartstikke ziek geworden, dus het wordt allemaal nog weer anders dan ik dacht :') Vanmiddag lag zij boven op bed, en ik heb met peuter & kat gezellig op de bank een dutje gedaan O+
pi_159768428
Er is een kleine Frummel *O* O+
pi_159768569
En wat rot Arja :{

Wij zijn getrouwd toen ik zwanger was van de eerste. Het oorspronkelijke plan was om geregistreerd partnerschap te doen en dan later te trouwen, maar in het geboorteland van mijn man wordt geregistreerd partnerschap bij een heterostel niet erkend, en we vonden het belangrijk dat ook dáár alles goed geregeld zou zijn. Ik wilde dat er op papier stond dat wij elkaars meest naasten zijn. Dat ik bijvoorbeeld medische beslissingen voor hem mag maken mocht dat ooit nodig zijn, en dat niet opeens zijn ouders dan als next of kin beschouwd worden en ik er niets over te zeggen heb. Dus dan toch maar trouwen, klein en knus O+ En een jaar later hebben we een feest gegeven, en toen heb ik ook alsnog een soort van vrijgezellenavond gehad op een hele leuke manier die precies bij mij paste :)
  maandag 8 februari 2016 @ 22:43:38 #295
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159768640
Oh bah Arja dat is een flinke tegenslag ;( :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159768776
Arja, wat gaan de kopers van jullie huis nu doen? Vinden ze het OK als alles opgelost wordt, of zien ze ervan af..?
  maandag 8 februari 2016 @ 22:51:46 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159768890
Arja, wat een tegenvallers!

Iedereen heeft iig zijn wonen-naast-een-spoor ervaringen kunnen delen ;)

quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:57 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

Thanks! 11,5 week :) Ik werd bij de 8 weken echo teruggezet in de tijd en nu weer vooruit. Klopte onze eigen berekening toch goed. Sinterklaaskindje :+ En jij dan ook alweer? Termijnecho al gehad?
pi_159769096
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:48 schreef Amsel het volgende:
Arja, wat gaan de kopers van jullie huis nu doen? Vinden ze het OK als alles opgelost wordt, of zien ze ervan af..?
.

Ik hoop het eerste maar ben er pas gerust op als ze tekenen. Ze weten wel precies wat ze kopen en alles wordt netjes en grondig gerepareerd.
pi_159772751
Ik had gewoon aan mijn bffs verteld wat ik wel en niet wilde, wie er uitgenodigd moest worden en we spraken een datum af :+

Gewoon thuis, lekkere dingen gegeten en allemaal een romper betekend/gekleurd. Dikke prima! Heel fijn om mijn vriendinnen nog even bij elkaar te zien voor 'alles' anders werd. J was er ook gewoon bij trws.
Kwak
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:25:44 #300
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159773158
A dat is echt dikke shit Arja!
Helemaal dat de vloer eruit moet. GVDikkie! Maar is de vervolgschade ook niet voor de VVE?
Wij hebben de schade toen gewoon ingedient en vergoed gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')