Niet zonder verdenking...quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat de politie bepaalde dingen wél mag die jij en ik niet mogen.
Plaats een foto van je scherm met Fok erop en een politiejas erbij. We moeten tenslotte wel zeker weten dat we hier te maken hebben met de echte politie die ons advies geeft over deze situatie.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:27 schreef Ergnieuwsgierig het volgende:
[..]
Het is zeker niet uit te sluiten dus nogmaals als je het niet vertrouwd: batterij eruit en inleveren. Mochten er strafbare feiten geconstateerd worden dan gaan er vast telefoons naar de forensische opsporing / digitale recherche.
Alsof je dat ding langer dan 24 uur mee zou nemen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:33 schreef Sounddragon het volgende:
Een telefoon is een prima tracker; kunnen de afzenders met wat zachte waren mooi in de peiling houden waar je uithangt.
Als de gewekte verwachtingen maar hoog genoeg zijn. Je wilt niet weten wat je mensen allemaal kunt laten doen met de belofte (of alleen het geloof al) dat er een handje knaken te rapen valt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:34 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Alsof je dat ding langer dan 24 uur mee zou nemen.
En anders loop je toch het politiebureau binnen? Hij zegt dat hij de politie is, en zegt wijsheid...quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:34 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Plaats een foto van je scherm met Fok erop en een politiejas erbij. We moeten tenslotte wel zeker weten dat we hier te maken hebben met de echte politie die ons advies geeft over deze situatie.
Jawel, maar dan hadden ze vandaag ook moeten bellen natuurlijk.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als de gewekte verwachtingen maar hoog genoeg zijn. Je wilt niet weten wat je mensen allemaal kunt laten doen met de belofte (of alleen het geloof al) dat er een handje knaken te rapen valt.
Mja.. er zijn er op 100000 twee die er in trappen.. maar zoveel zijn er niet verstuurd dus dat zet geen zoden aan de dijk..quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als de gewekte verwachtingen maar hoog genoeg zijn. Je wilt niet weten wat je mensen allemaal kunt laten doen met de belofte (of alleen het geloof al) dat er een handje knaken te rapen valt.
ik denk wel meer hoorquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mja.. er zijn er op 100000 twee die er in trappen.. maar zoveel zijn er niet verstuurd dus dat zet geen zoden aan de dijk..
En er is ook niets in het vooruitzicht gesteld...
Voordoen als agent is strafbaar.. en genoeg om even binnen te kijken met een AT zonder kloppen...quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:37 schreef GSMboy het volgende:
[..]
En anders loop je toch het politiebureau binnen? Hij zegt dat hij de politie is, en zegt wijsheid...
Waar twijfel je dan aan?
Of men wil de spanning nog wat verder opbouwen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:37 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Jawel, maar dan hadden ze vandaag ook moeten bellen natuurlijk.
Aan het feit of hij echt agent is of niet. Jezelf voordoen als agent is strafbaar, ook op internet. Dus graag duidelijkheid of het advies is van een echte of een neppe.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:37 schreef GSMboy het volgende:
[..]
En anders loop je toch het politiebureau binnen? Hij zegt dat hij de politie is, en zegt wijsheid...
Waar twijfel je dan aan?
True true, maar het kan ook domweg een zoethoudertje zijnquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:37 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Jawel, maar dan hadden ze vandaag ook moeten bellen natuurlijk.
Zo werkt de gemiddelde phishing schurk ook; 0.5% beet is voor hen genoeg.0.5% van 17 miljoen mensen is een beste score.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:38 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mja.. er zijn er op 100000 twee die er in trappen.. maar zoveel zijn er niet verstuurd dus dat zet geen zoden aan de dijk..
En er is ook niets in het vooruitzicht gesteld...
Sja, pas geleden zag ik ineens zo'n voorlichtingsfilmpje on tha TV dat mensen hun bankpasje niet moeten opsturen naar iemand die daarom vraagt. Blijkbaar zijn er dus mensen die daar in tuinen, en ook nog genoeg om er een TV infomercial over te maken en uit te zendenquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik denk wel meer hoor
sommige mensen zijn echt achterlijk
grootouders van een vriend van mij zijn ooit in het politievirus getraptquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, pas geleden zag ik ineens zo'n voorlichtingsfilmpje on tha TV dat mensen hun bankpasje niet moeten opsturen naar iemand die daarom vraagt. Blijkbaar zijn er dus mensen die daar in tuinen, en ook nog genoeg om er een TV infomercial over te maken en uit te zenden![]()
Vooral ouderen zijn behoorlijk naief als het op zulke dingen aankomt.
Laten we maar van wijsheid uitgaan, en dat hij een echte agent is. Ach, vroeger heb ik ook wel eens iemand gebeld namens de politie met de mededeling dat er een gevaarlijke boef in de wijk rondliep. Maar die kinderstem toen he....quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:44 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Aan het feit of hij echt agent is of niet. Jezelf voordoen als agent is strafbaar, ook op internet. Dus graag duidelijkheid of het advies is van een echte of een neppe.
Naja, ik zie meneer agent niet meer. Zal wel geschrokken zijn van het strafbare gedeelte waarin hij zich bevond.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:49 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Laten we maar van wijsheid uitgaan, en dat hij een echte agent is. Ach, vroeger heb ik ook wel eens iemand gebeld namens de politie met de mededeling dat er een gevaarlijke boef in de wijk rondliep. Maar die kinderstem toen he....Niemand trapte erin, of ze speelden lekker mee.
Verder wel strafbaar inderdaad
koffie en donutz jongehquote:
Hahahaha, nou dat is duidelijk, weg met die smartphone en terug naar de degelijkheid.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:12 schreef kthxbye het volgende:
Valt me op dat het echt lekker handzaam en bruikbaar is t.o.v. zo'n logge en breekbare smartphone
Ja lol echt een eyeopener. Gewoon twee toestellen dus. Is in Azië al normaal aan het worden. Eentje voor bereikbaarheid, accuduur, andere voor multimedia.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hahahaha, nou dat is duidelijk, weg met die smartphone en terug naar de degelijkheid.
Mag ik ook even naar huis rijden? Iets met woon- werkverkeer. En inderdaad jezelf vals uitgeven als agent is strafbaar. Dus dat doen we dan ook maar nietquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:52 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Naja, ik zie meneer agent niet meer. Zal wel geschrokken zijn van het strafbare gedeelte waarin hij zich bevond.
Als iemand je hier uitscheldt, is dat dan belediging van een ambtenaar in functie?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:16 schreef Ergnieuwsgierig het volgende:
[..]
Mag ik ook even naar huis rijden? Iets met woon- werkverkeer. En inderdaad jezelf vals uitgeven als agent is strafbaar. Dus dat doen we dan ook maar niet. Maar ik wil en ga hier ook niets bewijzen want dat soort foto's belanden altijd op de verkeerde sites. Ik wil verder niemand overtuigen maar de oproep is serieus: heb je informatie en/of ben je benadeeld en is er sprake van oplichting of een ander strafbaar feit. Meld je even bij je lokale politiebureau.
Aangezien het woonwerkverkeer was en naar huis rijden is het nu geen ambtenaar in functie meerquote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:18 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Als iemand je hier uitscheldt, is dat dan belediging van een ambtenaar in functie?
Weinig kans want dan zou je wel zeker moeten weten dat je met politie te maken hebt. Bovendien zit mijn dienst erop en dus niet meer in functie. Maar laten we het alsjeblieft beschaafd houden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:18 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Als iemand je hier uitscheldt, is dat dan belediging van een ambtenaar in functie?
Jij snapt hemquote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
Aangezien het woonwerkverkeer was en naar huis rijden is het nu geen ambtenaar in functie meer
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:18 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Oh wow je bent er echt een. Braverik.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:20 schreef Ergnieuwsgierig het volgende:
[..]
Weinig kans want dan zou je wel zeker moeten weten dat je met politie te maken hebt. Bovendien zit mijn dienst erop en dus niet meer in functie. Maar laten we het alsjeblieft beschaafd houden.
ow welk toestel en welke simkaart is het bij jou geworden?quote:
ja was bij iedereen brievenbuspost.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
regio Aalsmeer ja, geen idee wanneer die binnen is gekomen zat gewoon in brievenbus
Hoe kom je daar bij dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:26 schreef Amnistia het volgende:
En ergens vertrouw ik het niet. Elke simkaart is dus al gebruikt omdat ze niet kunnen bellen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |