abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6959806
Vanmorgen had ik Numb van U2 op mijn discman staan, en plotseling meende ik een Nederlandse tekst tussendoor te horen. Ik terugspoelen, en ja hoor, na 1:30, 'don't take it on board' hoor je een Nederlandse stem die omroept: "Goeiemorgen het is 9 uur!"

Ik wist niet of dit al bekend was (vast wel), maar kon er geen topic in Fok over vinden.

Zijn er nog meer van dit soort dingen?

Ik weet dat Steve Vai ergens een liedje heeft waar opeens 'De antwoorden zijn altijd al aanwezig' gesproken wordt...

En vast!
  Moderator zaterdag 23 november 2002 @ 11:44:05 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_6959947
Ik heb altijd dat idee bij de gesproken tekstsamples in Yellow Submarine. Dan hoor je iets van: 'jongens, wie er het eerst uit is'. Maar dat kan ook mijn verbeelding zijn.

In een Go remix van Moby heeft hij een sample gebruikt van de Rotterdam Termination Source. Het nummer valt dan stil en plotseling wordt er dan 'Feyenoord, Feyenoord' gebruld.

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 23 november 2002 @ 12:00:32 #3
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6960075
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 11:44 schreef belsen het volgende:
Ik heb altijd dat idee bij de gesproken tekstsamples in Yellow Submarine. Dan hoor je iets van: 'jongens, wie er het eerst uit is'. Maar dat kan ook mijn verbeelding zijn.
Oh, dát heb ik er nooit in gehoord, maar ik hoor altijd iets dat lijkt op 'Tros televisie...'.
Maar volgens mij zijn het gewoon The Beatles zelf die je hoort, dus het zal geen Nederlands zijn.

Wel heeft Paul McCartney over Het Concertgebouw gezongen, in 'Rock Show' (van de Wings-LP 'Venus And Mars'). En dat spreekt hij dan uit als 'cóncertgeboow', dus een béétje Nederlands zingen is het wel.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6960120
the offspring - why don't you get a job. Daar hoor je ergens in het nummer na: "And he hates that bitch" Echt waar!

pi_6960151
Weliswaar geen hele Nederlandse zin, maar toch aardig dat in het nummer At the 100th meridian van The Tragically Hip een Nederlandse stad wordt bezongen:

"I remember, I remember buffalo And I remember Hengelo
It would seem to me
I remember every single fucking thing I know"

Destijds ook wel eens in een interview gelezen dat echt het Nederlandse Hengelo werd bedoeld. Vonden een grappige naam ofzo.

Life is like a stanleyknife: cut, cut, cut!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 november 2002 @ 12:29:04 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6960385
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 12:05 schreef Random_hero het volgende:
the offspring - why don't you get a job. Daar hoor je ergens in het nummer na: "And he hates that bitch" Echt waar!

Op de eerste plaats is het na de zin "And she hates that Dick" en hij zegt "lets go" volgens mij
pi_6960654
Stukje in "On Golden Fields" (De Leeuwen Dansen) van Ancient Rites

tis meer (oud)vlaams

Het Vlaamse heir staat immer pal
Daar t winnen of daar t sterven zal
Alhier, aldaar aan lange lansen
De leeuwen dansen, de leeuwen dansen

pi_6960669
In het nummer Karma Kameleon zingt Boy George: With Koot en Bie, with Koot en Biiiieeeeeeehieeeee
pi_6960917
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 12:53 schreef CloudBox het volgende:
In het nummer Karma Kameleon zingt Boy George: With Koot en Bie, with Koot en Biiiieeeeeeehieeeee
  zaterdag 23 november 2002 @ 13:28:23 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6960973
Oh, en in 'Walk Like An Egyptian' zingen The Bangles natuurlijk over Lex Harding!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6961079
Beastie Boys : "And when I'm in Holland I eat the Pannekoeken"
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')