abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159627836
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_159627958
Hier vind ik de dr brown op zich fijner dan de difrax. De speen cd difrax is zo stevig en korter. Nu een dr brown speen op de difrax fles. Wist niet dat dat pastte, maar een vriendin zei dat.
pi_159627995
Zo hebben we 2 flessen.. 1 voor de gewone fles (dr brown) en 1 voor de papfles (difrax). Zo hoeven we geen spenen te wisselen
pi_159628185
Hier zijn we vandaag ook naar het consultatiebureau geweest! Stats van mijn meisje: 14 weken, 62 cm en 7350 gram! *O*

Wat niet leuk was, was dat de arts daar mijn meisje nogal hardhandig aan haar handjes omhoog wilde trekken in zithouding toen ze op haar rug op de tafel lag. Mijn meisje heeft nog nooit zo hard gebruld van de pijn! :( ;( Er zit 7,3 kg baby aan die armpjes mens!
pi_159628357
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:25 schreef Aerenia het volgende:
Hier zijn we vandaag ook naar het consultatiebureau geweest! Stats van mijn meisje: 14 weken, 62 cm en 7350 gram! *O*

Wat niet leuk was, was dat de arts daar mijn meisje nogal hardhandig aan haar handjes omhoog wilde trekken in zithouding toen ze op haar rug op de tafel lag. Mijn meisje heeft nog nooit zo hard gebruld van de pijn! :( ;( Er zit 7,3 kg baby aan die armpjes mens!
Dat doen ze altijd :) Dan kijken ze of het hoofd mee komt. Vaak trekken baby's zichzelf dan op.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159628432
Weet ik, doe het thuis ook wel eens om te oefenen en dat gaat ook prima. Alleen maakte ze een verkeerde beweging waardoor ze mijn meisje pijn deed nog voor ze omhoog kwam :{
pi_159629683
* ego

Heeft iemand een oplossing?
Ro slaapt te weinig.
Haar dag begint om 07:30.
08:45 naar kdv. Daar slaapt ze 1x 45 min (als ik geluk heb 2 x 30 min).
17:00 is ze weer thuis. Heel soms valt ze dan bij m'n man voor 15 min in slaap, maar dat is de laatste tijd ook niet meer zo.
Om 19:00 valt ze om en brengen we haar naar bed.
Om 01:15 wordt ze wakker en blijft wakker tot 03:30.
Ik ben uitgeput. Ik ga nu namelijk de tweede week in met weinig slaap.

Ro slaapt tussen ons in en krijgt nog steeds borstvoeding op verzoek.
Voor het slapen gaan krijgt ze wel een pyjamapapje omdat ze daar beter op slaapt.

:O
Hoop zo dat iemand een manier weet hoe ik haar leer toe te geven aan haar slaap.
Ze blijft ook vrolijk he. Niet huilen ofzo.
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:33:43 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159629950
Wat doe je tussen 1:15 en 3:30 met haar?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159630169
Hoera, twix naar huis!!
Nog even over je vriendin hoor, maakt ze vaker zulke shitopmerkingen? Ik had ook zo'n prachtexemplaar. Na een aanta zulke opmerkingen heb ik haar vakkundig uit m'n leven gekieperd. Veel beter zo!

Verder las ik over gevaarlijke remblokjes. jemig wat schrikken.

En even een knuffel voor Bloesem. Je doet het goed op deze manier.

Welkom Adrian en Willem! Wat een vrolijkerd!

Fap, jeetje wat slopend. Ik hoop dat er gauw een gouden tip voor je binnenkomt. Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Mies heeft een nieuwe feature. Zwaaien!
pi_159630178
Oh my, herkenbaar fapist. :') Die van mij slaapt overdag wel redelijk, 4 keer 45 minuten. Maar ook heel vaak 'snachts rond een uur of 2 of 3 wordt ze wakker, is super vrolijk en actief en kan dan zo 2 uur lang lekker spelen voor ze weer aan slaap toe is.
pi_159630497
Zou het een leeftijdsding kunnen zijn Fap?
Frits slaapt nu vaak 1keer op het kdv (vandaag ruim een uur, de leidsters waren er superenthousiast over O+ :') ). Als hij thuis is vaak twee keer maar dan gaat mijn man ernaast liggen en slaapt hij dus langer.

Kun je Ro misschien tussen het ophalen van het kdv en etenstijd of daarna in de draagdoek doen? Dan heeft ze lichamelijk contact wat ze gedurende misschien heeft gemist en hoeft ze dat 's nachts niet in te halen.

Wat mij helpt is om belachelijke vroeg naar bed te gaan. Dan heb ik tot twaalf uur al vier uur geslapen.
Verder ken ik het zombiegevoel. Ik vind je er stralend uit zien na zulke nachten!
pi_159630839
Is het trouwens normaal om na je eerste kind ineens veeul grijze haren te krijgen? Of is het toeval? Ik houd stug vol dat het highlights zijn maar erg geloofwaardig is het niet.
pi_159630937
Ik heb dat van vriendinnen inderdaad wel gehoord, Ladybug.

Ik kan dat niet echt zeggen want ik werd al grijs voor mijn zwangerschap. Het viel me wel op dat ik toen ik zwanger was en mijn haren vasthield, minder grijs leek. En dan met die haaruitval een paar maanden na de bevalling lijkt het grijze weer extra op te vallen. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159631030
Twist, hoe oud is jouw baby?
Ik wil graag met die van mij carnaval vieren, maar durf het niet zo goed ivm het lawaai
Afgelopen zondag ben ik naar de repetitie van m'n dweilband gegaan met de kleine. Ik reed hem binnen en toen kreeg ik eerst twee grote ogen en daarna een hele harde huil...
pi_159631189
Carnaval vieren met een baby? Serieus? Ik zou het niet doen. Dikke kans dat je de dag erna met een kindje zit volledig uit humeur. En is toch veel te hard volume? Je moet het zelf weten hoor, maar ik zou er nog eens over nadenken. Je baby heeft er niet zoveel aan.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:17:58 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159631374
Ik zou zonder gehoorbescherming voor je baby er in elk geval niet aan beginnen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159631419
Onze Minion is nu 8,5 maand.

Tsja, je hebt 'carnaval' en 'carnaval' zeg maar...ik kreeg op m'n werk (Rotterdam) ook al wat vreemde blikken toen ik zei dat ze gewoon mee ging ;)
Ik denk dat je het zelf het beste in kunt schatten; bij 'ons' kan het prima. Tuurlijk is er een kans dat ze er niks aan vindt (en dan zijn we ook zo weer thuis), maar ik heb echt heel veel baby's in m'n directe omgeving die het superleuk vinden O+ M'n neefje ging ook het eerste jaar al mee, is nu 3 en begint juist te huilen als ze naar huis gaan :D

Voor de beeldvorming: carnaval is bij 'ons' niet in polonaise door een of andere megazaal terwijl de skihut-muziek uit de speakers knalt ;)

Volume valt reuze mee en tot nu toe lijkt onze Minion erg goed tegen drukte te kunnen. Maar het is uiteraard altijd afwachten, dus ben benieuwd!

@Adrian: denk dat je het zelf het beste in kunt schatten. Je zou het nog eens kunnen proberen, misschien was het gewoon omdat het 'nieuw' was. Als-ie er echt niets aan vindt, volgend jaar een nieuwe poging? ;)
pi_159631504
Optocht kijken zou ik wel overwegen maar met een dweilorkest alle kroegen in zou ik met zo'n kleintje overslaan, gehoorbescherming of niet.

Edit: welkom Adrian! Ik ben ook fan van Willem, goeie keus! 8-)

[ Bericht 37% gewijzigd door Mineola op 03-02-2016 20:32:57 ]
pi_159631589
Welkom Adrian en Willem O+ wat een schatje! En mooie naam, tweede naam van mijn zoontje. Carnaval zou ik niet gaan vieren met een baby. Of anders idd met zo'n speciale koptelefoon voor hem.

Twix weer thuis, wat fijn! *O*

Lastig faptist, ik heb geen tips..

J. is toch nog niet helemaal zichzelf. Het was vandaag echt jantje lacht, jantje huilt. En vooral niet slapen. Wat duurt zo'n dag dan lang :')
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159631704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:21 schreef Mineola het volgende:
Optocht kijken zou ik wel overwegen maar met een dweilorkest alle kroegen in zou ik met zo'n kleintje overslaan, gehoorbescherming of niet.
Dit. In Brabant is Carnaval kroegen en zalen volle bak herrie. No way dat ik daar m'n kinderen tussen zet.

Is er anders niet in een café of zaal iets voor kindjes te doen? Hier is bijv. Een peuterbal.
pi_159631708
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:01 schreef Missladybug het volgende:
Is het trouwens normaal om na je eerste kind ineens veeul grijze haren te krijgen? Of is het toeval? Ik houd stug vol dat het highlights zijn maar erg geloofwaardig is het niet.
Hier hetzelfde. Een collega viel het gisteren zelfs op. Superstom!
pi_159631882
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:27 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dit. In Brabant is Carnaval kroegen en zalen volle bak herrie. No way dat ik daar m'n kinderen tussen zet.

Is er anders niet in een café of zaal iets voor kindjes te doen? Hier is bijv. Een peuterbal.
Ik vier het nooit ergens anders, dat vooropgesteld. Maar ik denk dat dit best sterk verschilt per dorp/stad. Ik snap echt wel dat het vreemd over kan komen als je het niet gewend bent, maar bij ons is het echt niet zo vreemd; alles en iedereen is juist ingesteld op kleine kinderen en niemand kijkt er van op.

Ik weet natuurlijk niet waar Adrian het viert, maar zo zwart-wit is het dus niet altijd.

Edit: wij gaan overigens alleen 's middags met de Minion hè :+ voordat hier het beeld ontstaat dat ik 's nachts om 2 uur de kroeg uit rol met 'r ;)
pi_159631971
Oh er lopen ook wel zat kindjes rond hoor :) (ikzelf incluis vroeger ;-)), maar baby's.. Nee. Maar wat je zegt, dat zal verschillen. Het gaat er vooral om of je jezelf er prettig bij voelt! :). en bij twijfel niet doen denk ik altijd maar :D.

Of een dag zonder.. En dan nog een dag met, als de sfeer geproefd is ofzo. Nou ja. :+.
pi_159632034
Haha, ja vandaar mijn edit ook ;)

We gaan waarschijnlijk 2 middagen met de Minion en ik nog 1-2 avonden terwijl man thuisblijft met 'r :)
pi_159632081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:31 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ik vier het nooit ergens anders, dat vooropgesteld. Maar ik denk dat dit best sterk verschilt per dorp/stad. Ik snap echt wel dat het vreemd over kan komen als je het niet gewend bent, maar bij ons is het echt niet zo vreemd; alles en iedereen is juist ingesteld op kleine kinderen en niemand kijkt er van op.

Ik weet natuurlijk niet waar Adrian het viert, maar zo zwart-wit is het dus niet altijd.
Ik ging vroeger altijd naar het kindercarnaval in jouw woonplaats O+

Maar ja, nu ben ik zelf moeder en al jaaaaaaren weg uit carnavalsregionen en nu denk ik oh god harde muziek en zoveel prikkels en lawaai en bier en wildvreemden die even leuk willen doen, mwah, ik sla ff over tot m'n kinderen dat zelf leuk vinden :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')