abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160283119
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:34 schreef exode het volgende:
Overweeg in LA ook Manhattan Beach als slaapplek, vonden wij een prima plek. Daar geen zwerver gezien overigens.
Daar zaten wij ook. Prima idd! Niet zo toeristisch ook, waardoor ik een beetje het idee had alsof we er woonden O+
  Moderator zondag 28 februari 2016 @ 17:03:10 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160288594
Wij wilden ook in Manhattan Beach maar we hebben toen ons reisschema omgegooid waardoor het hotel waar we wilden zitten helaas niet meer beschikbaar was -O- Uiteindelijk zaten we een uur uit het centrum, op zich op een prima plek.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_160292711
Ik hoop dat ik met mijn vraag niet te ver naar het oosten ga voor dit topic, maar :

Ik ga met familie in juli/augustus 3,5 week naar West-Amerika. Vliegtickets, hotels etc. al geboekt dus nu zijn vooral de laatste voorbereidingen.

Mijn vraag : Is de 'Canyons of the Ancient National monument' een bijzonder park te bezoeken? Wij rijden die dag van Bluff (UT) naar Cortez (CO) en bezoeken dan dus ook sowieso het Mesa Verde NP.

Verder : Wij overnachten in Death Valley (in midden augustus dus) en ik las ergens dat het daar zo heet is dat je zweet verdampt. Is het daar onprettig heet of is het nog wel te overleven? (we verblijven in een ranch daar, dus niet in een tentje *) )
  zondag 28 februari 2016 @ 19:35:33 #204
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160292790
Death Valley is prima te doen in augustus.
Lekker warm, alsof er een föhn aan staat :)
Op die ranch hebben ze een zwembad, dus lekker chillen in het warme water;)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 28 februari 2016 @ 20:54:08 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160295597
Ik zou wel aanraden in DV om alleen 's ochtends en 's avonds actieve dingen te doen. Overdag is het er echt te heet inderdaad. Doe bijvoorbeeld geen slippers aan, die smelten echt onder je voeten weg voor je gevoel :X

Verder wat Matthijs zegt, 's avonds lekker in het warme water zwemmen :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_160296522
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:54 schreef MaJo het volgende:
Ik zou wel aanraden in DV om alleen 's ochtends en 's avonds actieve dingen te doen. Overdag is het er echt te heet inderdaad. Doe bijvoorbeeld geen slippers aan, die smelten echt onder je voeten weg voor je gevoel :X

Verder wat Matthijs zegt, 's avonds lekker in het warme water zwemmen :D
Is een lichte wandeling naar bijvoorbeeld 'Dante's view' wel te doen? Lijkt me saai om de hele middag niks te doen :p
  zondag 28 februari 2016 @ 21:23:59 #207
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160296776
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:18 schreef achraya het volgende:

[..]

Is een lichte wandeling naar bijvoorbeeld 'Dante's view' wel te doen? Lijkt me saai om de hele middag niks te doen :p
Sure, je gaat niet dood hoor, van wat hitte :D
Heb 's middags in spijkerbroek bij Badwater gelopen, veel heter wordt het niet B-)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 28 februari 2016 @ 22:55:45 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160301085
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:18 schreef achraya het volgende:

[..]

Een kleine wandeling (kwartiertje max) kan best, maar zorg wel voor een petje en altijd water bij je.

quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:23 schreef matthijst het volgende:

[..]

Sure, je gaat niet dood hoor, van wat hitte :D
Heb 's middags in spijkerbroek bij Badwater gelopen, veel heter wordt het niet B-)
Onderschat de hitte niet. Mijn man was zo eigenwijs om dat kleine stukje naar Zabriskie point zijn petje in de auto te laten liggen en die kwam echt oververhit weer bij de auto aan :X
  zondag 28 februari 2016 @ 23:51:04 #209
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_160302837
Bij Zabriskie valt nog wel mee, Badwater is erger. Wij waren er in september en zodra je de auto uitstapte was het net alsof je een oven binnen liep. Ik hield het buiten circa 5 minuten uit, snel wat foto's en de auto weer in..
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 februari 2016 @ 11:41:47 #210
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_160309962
Hier ook dezelfde ervaringen inderdaad (in september).

Dak van de convertible was in Death Valley de hele tijd dicht en de airco stond vol aan. Wij hebben een paar kleine uitstapjes gedaan (niet echt een wandeling te noemen). Zorg er in ieder geval voor dat je ALTIJD water bij je hebt, ook al ga je maar 5 minuten wandelen en ga niet midden op de dag de duinen proberen te beklimmen :P (ja sommige mensen doen dat ...)

Volgens mij waait het daar meestal wel redelijk, maar het is echt alsof je in een heteluchtoven stap als je uit je auto komt. Het is allemaal uit te houden, maar water + pet + kort zijn de sleutelwoorden :)
pi_160313867
Wij sliepen ook in DV en doken 's avonds het zwembad in, ik had het gevoel alsof ik een pan met kokend water sprong. Dat koelde voor geen meter af dus.
Wij zaten er in augustus en het was warm, maar wel te doen. Water water water en water! We kwamen vanuit Las Vegas en daar was het ook bloedheet dus wat dat betreft….
pi_160325488
Wat zijn de must-do's als je maar 1 nacht (1.t dag) in DV bent? Wij verblijven in de Ranch en komen vanuit Bishop :)
pi_160326171
Wij verblijven in een mooi plekje op Venice Beach LA (3 nachtjes) inclusief parkeerplaats. *O* Dus vanuit daar ook weer lekker ontdekken en het strand liggen/wandelen :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 00:43:12 #214
416575 crew  Evenstar
pi_160331486
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:17 schreef GeniusJ het volgende:
Wat zijn de must-do's als je maar 1 nacht (1.t dag) in DV bent? Wij verblijven in de Ranch en komen vanuit Bishop :)
De hoofdweg rijden en gewoon even kort stoppen bij alle bezienswaardigheden (de zandduinen, verschillende viewpoints) en zeker even een korte uitstap maken richting Badwater (en Artists Drive).

[ Bericht 0% gewijzigd door Evenstar op 01-03-2016 21:45:21 ]
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 21:51:55 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160352874
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 23:51 schreef MartijnUK het volgende:
Bij Zabriskie valt nog wel mee, Badwater is erger. Wij waren er in september en zodra je de auto uitstapte was het net alsof je een oven binnen liep. Ik hield het buiten circa 5 minuten uit, snel wat foto's en de auto weer in..
Ik vond het bij beiden verzengend heet. Maar bij Badwater heb je dat de grond zo belachelijk heet is. Ik dacht echt dat mijn allstars onder me weg smolten :X

quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:17 schreef GeniusJ het volgende:
Wij zijn er ook maar 1 nacht/dag geweest. Wij hebben sanddunes, Badwater, Artist's Drive, Devil's Golfcourse, Zabriskie Point en Dante's View gedaan (in die volgorde). Is prima te doen ^O^
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 maart 2016 @ 02:34:39 #216
416575 crew  Evenstar
pi_160359528
Iemand toevallig ervaring met overstappen in VS?

We vliegen van Dusseldorf naar Atlanta en dan door naar Dallas (dus op één ticket). Wij hebben 1h50m overstaptijd in Atlanta. Ik zat net wat verhalen te lezen en de ene zegt dat het prima kan en de andere verklaart je voor gek.

Begrijp ik het goed dat wij in Atlanta eerst door de douane moeten, bagage moeten ophalen, bagage moeten afgeven, weer door de security moeten en dan pas weer naar de terminal kunnen? Typisch VS weer met afwijkende regels :P

Mooie is in ieder geval dat het één ticket is met KLM/Delta, dus mocht het fout gaan is het hun verantwoordelijkheid om ons alsnog op een andere vlucht te krijgen.

Er is ook nog een andere vlucht met een overstap van 6h30m, maar dan zijn we denk ik ook weer compleet kapot als we in Dallas aankomen.
pi_160359699
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 02:34 schreef Kyran het volgende:
Iemand toevallig ervaring met overstappen in VS?

We vliegen van Dusseldorf naar Atlanta en dan door naar Dallas (dus op één ticket). Wij hebben 1h50m overstaptijd in Atlanta. Ik zat net wat verhalen te lezen en de ene zegt dat het prima kan en de andere verklaart je voor gek.

Begrijp ik het goed dat wij in Atlanta eerst door de douane moeten, bagage moeten ophalen, bagage moeten afgeven, weer door de security moeten en dan pas weer naar de terminal kunnen? Typisch VS weer met afwijkende regels :P

Mooie is in ieder geval dat het één ticket is met KLM/Delta, dus mocht het fout gaan is het hun verantwoordelijkheid om ons alsnog op een andere vlucht te krijgen.

Er is ook nog een andere vlucht met een overstap van 6h30m, maar dan zijn we denk ik ook weer compleet kapot als we in Dallas aankomen.
Als je het kan boeken dan is het mogelijk (maar geen zekerheid). En ja, dat is de procedure idd. Je moet door customs en alles. Mocht je het niet halen zal je idd gewoon op volgende vlucht gezet worden. Atlanta is Delta hub dus daar zit je wel goed. Gewoon deze vlucht houden dus en niet een met 7uur tussentijd boeken. Dan wordt je gek ;) Immigratie tijd kan verschillen obv. Ligt er net aan wanneer je binnenkomt en wat er net voor je is gearriveerd. Ze hebben wel dat nieuwe system waarbij je gewoon zelf alles doet dmv. computer en alleen bonnetje aan de balie hoeft te laten zien. Gaat stukken sneller (als je niet achter een stel bejaarden staat :P ) dan vroeger.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 maart 2016 @ 03:26:36 #218
416575 crew  Evenstar
pi_160359732
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 03:16 schreef RipCity het volgende:

[..]

Als je het kan boeken dan is het mogelijk (maar geen zekerheid). En ja, dat is de procedure idd. Je moet door customs en alles. Mocht je het niet halen zal je idd gewoon op volgende vlucht gezet worden. Atlanta is Delta hub dus daar zit je wel goed. Gewoon deze vlucht houden dus en niet een met 7uur tussentijd boeken. Dan wordt je gek ;) Immigratie tijd kan verschillen obv. Ligt er net aan wanneer je binnenkomt en wat er net voor je is gearriveerd. Ze hebben wel dat nieuwe system waarbij je gewoon zelf alles doet dmv. computer en alleen bonnetje aan de balie hoeft te laten zien. Gaat stukken sneller (als je niet achter een stel bejaarden staat :P ) dan vroeger.
Dat automatische systeem vond ik maar vaag. Alles leuk en aardig om het via zo'n apparaat te doen, maar daarna moet je alsnog in de rij om je bonnetje te laten zien. Ik weet niet of het nou echt zoveel sneller is. Ik vond het niet echt opschieten op LAX vorig jaar.

Gisteren kwam ik er opeens achter dat vlucht tussen ATL en DAL geannuleerd was, nooit iets van gehoord. We hadden eerst 1h35m overstap nu na omboeken 1h50m dus eigenlijk kwam het goed uit :P

Goed om te weten dat ATL een Delta hub is, dan komt het vast goed. Bedankt!
pi_160361736
Oh die overstaptijden, we hebben ons ook suf lopen zoeken. (Maar dat ging vooral om de terugweg. Uiteindelijk wel een gunstige kunnen vinden, maar dat kostte natuurlijk wel weer meer..)

Iemand nog een goede tip voor een enigszins betaalbaar overnachtingsadres in San Francisco? (Of de directe omgeving.) Ik sla een beetje stijl achterover van die prijzen (ik wist dat het duur was hoor, maar allemachtig, Death Valley is er niks bij :D . )
We komen overigens vanuit SQ NP :) .
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:22:10 #220
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_160361875
Wij hebben toevallig een AirBNB geboekt in Oakland. Ook wij schrokken van de prijzen, maar blijkbaar zijn wij er in een periode dat er ook een evenement o.i.d. te doen is.
En voor onze eerste nacht (na aankomst met het vliegtuig) hebben we ook iets in Oakland geboekt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:04:36 #221
208890 June.
Seriously?
pi_160362436
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:22 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben toevallig een AirBNB geboekt in Oakland. Ook wij schrokken van de prijzen, maar blijkbaar zijn wij er in een periode dat er ook een evenement o.i.d. te doen is.
En voor onze eerste nacht (na aankomst met het vliegtuig) hebben we ook iets in Oakland geboekt.
Wij ook! Prijzen echt stukken goedkoper, parkeren voor de deur en met de BART in 15min hartje centrum. Ben benieuwd, mijn eerste ervaring met airbnb.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:12:01 #222
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_160362571
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:04 schreef June. het volgende:

[..]

Wij ook! Prijzen echt stukken goedkoper, parkeren voor de deur en met de BART in 15min hartje centrum. Ben benieuwd, mijn eerste ervaring met airbnb.
Ja, bij ons wordt het ook de eerste ervaring, haha. Tenzij we in LA nog een AirBNB boeken, dan is dat de 1e :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_160362711
Nog 3.5 week en we zijn nog zwaar underprepared.. dit weekend écht maar eens gaan plannen.... :')
Ja doei.
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 12:25:31 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160364032
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:11 schreef Candaasje het volgende:
Oh die overstaptijden, we hebben ons ook suf lopen zoeken. (Maar dat ging vooral om de terugweg. Uiteindelijk wel een gunstige kunnen vinden, maar dat kostte natuurlijk wel weer meer..)

Iemand nog een goede tip voor een enigszins betaalbaar overnachtingsadres in San Francisco? (Of de directe omgeving.) Ik sla een beetje stijl achterover van die prijzen (ik wist dat het duur was hoor, maar allemachtig, Death Valley is er niks bij :D . )
Mayflower hotel! Zit midden in de stad, op loopafstand van alles én je kunt er je auto parkeren. Kamer kost rond de 100 euro maar ik vond het echt een toplocatie ^O^
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 maart 2016 @ 15:21:40 #225
416575 crew  Evenstar
pi_160368106
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:11 schreef Candaasje het volgende:

1h50m is prima te doen dachten wij, maar wist ik veel dat je voordat je op je bestemming bent al door de douane moet, bagage moet ophalen, bagage moet afgeven en weer door een security check moet terwijl je nooit je terminal hebt (kunnen) verlaten. Echt een systeem waar niet over nagedacht is. Nou ja, met een beetje rondvragen en RipCity hier heb ik er wel vertrouwen in. Atlanta vliegveld schijnt wel slim gebouwd te zijn.

Op terugweg hebben we 2h20m overstap in Amsterdam ;( om naar Düsseldorf te vliegen, kansloos :P

SF is inderdaad erg duur. Uiteindelijk zaten wij in Columbus Motor Inn voor rond ¤200 inclusief parkeren op 5 minuten lopen van Pier 39, maar heb daar lang naar moeten zoeken.

@Motorbloempje Go go plannen als een gek :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')