Daar zaten wij ook. Prima idd! Niet zo toeristisch ook, waardoor ik een beetje het idee had alsof we er woondenquote:Op zondag 28 februari 2016 13:34 schreef exode het volgende:
Overweeg in LA ook Manhattan Beach als slaapplek, vonden wij een prima plek. Daar geen zwerver gezien overigens.
Is een lichte wandeling naar bijvoorbeeld 'Dante's view' wel te doen? Lijkt me saai om de hele middag niks te doen :pquote:Op zondag 28 februari 2016 20:54 schreef MaJo het volgende:
Ik zou wel aanraden in DV om alleen 's ochtends en 's avonds actieve dingen te doen. Overdag is het er echt te heet inderdaad. Doe bijvoorbeeld geen slippers aan, die smelten echt onder je voeten weg voor je gevoel
Verder wat Matthijs zegt, 's avonds lekker in het warme water zwemmen
Sure, je gaat niet dood hoor, van wat hittequote:Op zondag 28 februari 2016 21:18 schreef achraya het volgende:
[..]
Is een lichte wandeling naar bijvoorbeeld 'Dante's view' wel te doen? Lijkt me saai om de hele middag niks te doen :p
Een kleine wandeling (kwartiertje max) kan best, maar zorg wel voor een petje en altijd water bij je.quote:Op zondag 28 februari 2016 21:18 schreef achraya het volgende:
[..]
Is een lichte wandeling naar bijvoorbeeld 'Dante's view' wel te doen? Lijkt me saai om de hele middag niks te doen :p
Onderschat de hitte niet. Mijn man was zo eigenwijs om dat kleine stukje naar Zabriskie point zijn petje in de auto te laten liggen en die kwam echt oververhit weer bij de auto aanquote:Op zondag 28 februari 2016 21:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sure, je gaat niet dood hoor, van wat hitte![]()
Heb 's middags in spijkerbroek bij Badwater gelopen, veel heter wordt het niet
De hoofdweg rijden en gewoon even kort stoppen bij alle bezienswaardigheden (de zandduinen, verschillende viewpoints) en zeker even een korte uitstap maken richting Badwater (en Artists Drive).quote:Op maandag 29 februari 2016 21:17 schreef GeniusJ het volgende:
Wat zijn de must-do's als je maar 1 nacht (1.t dag) in DV bent? Wij verblijven in de Ranch en komen vanuit Bishop
Ik vond het bij beiden verzengend heet. Maar bij Badwater heb je dat de grond zo belachelijk heet is. Ik dacht echt dat mijn allstars onder me weg smoltenquote:Op zondag 28 februari 2016 23:51 schreef MartijnUK het volgende:
Bij Zabriskie valt nog wel mee, Badwater is erger. Wij waren er in september en zodra je de auto uitstapte was het net alsof je een oven binnen liep. Ik hield het buiten circa 5 minuten uit, snel wat foto's en de auto weer in..
Wij zijn er ook maar 1 nacht/dag geweest. Wij hebben sanddunes, Badwater, Artist's Drive, Devil's Golfcourse, Zabriskie Point en Dante's View gedaan (in die volgorde). Is prima te doenquote:Op maandag 29 februari 2016 21:17 schreef GeniusJ het volgende:
Wat zijn de must-do's als je maar 1 nacht (1.t dag) in DV bent? Wij verblijven in de Ranch en komen vanuit Bishop
Als je het kan boeken dan is het mogelijk (maar geen zekerheid). En ja, dat is de procedure idd. Je moet door customs en alles. Mocht je het niet halen zal je idd gewoon op volgende vlucht gezet worden. Atlanta is Delta hub dus daar zit je wel goed. Gewoon deze vlucht houden dus en niet een met 7uur tussentijd boeken. Dan wordt je gekquote:Op woensdag 2 maart 2016 02:34 schreef Kyran het volgende:
Iemand toevallig ervaring met overstappen in VS?
We vliegen van Dusseldorf naar Atlanta en dan door naar Dallas (dus op één ticket). Wij hebben 1h50m overstaptijd in Atlanta. Ik zat net wat verhalen te lezen en de ene zegt dat het prima kan en de andere verklaart je voor gek.
Begrijp ik het goed dat wij in Atlanta eerst door de douane moeten, bagage moeten ophalen, bagage moeten afgeven, weer door de security moeten en dan pas weer naar de terminal kunnen? Typisch VS weer met afwijkende regels
Mooie is in ieder geval dat het één ticket is met KLM/Delta, dus mocht het fout gaan is het hun verantwoordelijkheid om ons alsnog op een andere vlucht te krijgen.
Er is ook nog een andere vlucht met een overstap van 6h30m, maar dan zijn we denk ik ook weer compleet kapot als we in Dallas aankomen.
Dat automatische systeem vond ik maar vaag. Alles leuk en aardig om het via zo'n apparaat te doen, maar daarna moet je alsnog in de rij om je bonnetje te laten zien. Ik weet niet of het nou echt zoveel sneller is. Ik vond het niet echt opschieten op LAX vorig jaar.quote:Op woensdag 2 maart 2016 03:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als je het kan boeken dan is het mogelijk (maar geen zekerheid). En ja, dat is de procedure idd. Je moet door customs en alles. Mocht je het niet halen zal je idd gewoon op volgende vlucht gezet worden. Atlanta is Delta hub dus daar zit je wel goed. Gewoon deze vlucht houden dus en niet een met 7uur tussentijd boeken. Dan wordt je gekImmigratie tijd kan verschillen obv. Ligt er net aan wanneer je binnenkomt en wat er net voor je is gearriveerd. Ze hebben wel dat nieuwe system waarbij je gewoon zelf alles doet dmv. computer en alleen bonnetje aan de balie hoeft te laten zien. Gaat stukken sneller (als je niet achter een stel bejaarden staat
) dan vroeger.
Wij ook! Prijzen echt stukken goedkoper, parkeren voor de deur en met de BART in 15min hartje centrum. Ben benieuwd, mijn eerste ervaring met airbnb.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:22 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben toevallig een AirBNB geboekt in Oakland. Ook wij schrokken van de prijzen, maar blijkbaar zijn wij er in een periode dat er ook een evenement o.i.d. te doen is.
En voor onze eerste nacht (na aankomst met het vliegtuig) hebben we ook iets in Oakland geboekt.
Ja, bij ons wordt het ook de eerste ervaring, haha. Tenzij we in LA nog een AirBNB boeken, dan is dat de 1equote:Op woensdag 2 maart 2016 11:04 schreef June. het volgende:
[..]
Wij ook! Prijzen echt stukken goedkoper, parkeren voor de deur en met de BART in 15min hartje centrum. Ben benieuwd, mijn eerste ervaring met airbnb.
Mayflower hotel! Zit midden in de stad, op loopafstand van alles én je kunt er je auto parkeren. Kamer kost rond de 100 euro maar ik vond het echt een toplocatiequote:Op woensdag 2 maart 2016 10:11 schreef Candaasje het volgende:
Oh die overstaptijden, we hebben ons ook suf lopen zoeken. (Maar dat ging vooral om de terugweg. Uiteindelijk wel een gunstige kunnen vinden, maar dat kostte natuurlijk wel weer meer..)
Iemand nog een goede tip voor een enigszins betaalbaar overnachtingsadres in San Francisco? (Of de directe omgeving.) Ik sla een beetje stijl achterover van die prijzen (ik wist dat het duur was hoor, maar allemachtig, Death Valley is er niks bij. )
We komen overigens vanuit SQ NP.
1h50m is prima te doen dachten wij, maar wist ik veel dat je voordat je op je bestemming bent al door de douane moet, bagage moet ophalen, bagage moet afgeven en weer door een security check moet terwijl je nooit je terminal hebt (kunnen) verlaten. Echt een systeem waar niet over nagedacht is. Nou ja, met een beetje rondvragen en RipCity hier heb ik er wel vertrouwen in. Atlanta vliegveld schijnt wel slim gebouwd te zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:11 schreef Candaasje het volgende:
Oh die overstaptijden, we hebben ons ook suf lopen zoeken. (Maar dat ging vooral om de terugweg. Uiteindelijk wel een gunstige kunnen vinden, maar dat kostte natuurlijk wel weer meer..)
Iemand nog een goede tip voor een enigszins betaalbaar overnachtingsadres in San Francisco? (Of de directe omgeving.) Ik sla een beetje stijl achterover van die prijzen (ik wist dat het duur was hoor, maar allemachtig, Death Valley is er niks bij. )
We komen overigens vanuit SQ NP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |