http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_werkvloer__.htmlquote:DEN HAAG -
Veel bedrijfsongevallen gebeuren doordat mensen op de werkvloer uitglijden, struikelen of op een andere manier vallen. Ook gebeurt het redelijk vaak dat ze worden bedreigd, gebeten of geschopt. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek dinsdag heeft gepubliceerd.
De dienst keek naar de ongelukken waardoor werknemers minstens vier dagen lang niet konden werken. Het gaat daarbij om 88.000 van de in totaal ongeveer 240.000 arbeidsongevallen in 2014. In 29 procent was er sprake van een val, in 22 procent ging het om verbaal of fysiek geweld. Daarnaast is 16 procent door een voorwerp geraakt en is 12 procent bekneld geraakt.
Iets meer dan een kwart van de slachtoffers heeft geestelijk een knauw gekregen door het bedrijfsongeval. Ze hebben ,,bijvoorbeeld psychische schade door bedreiging of een shock door een traumatische ervaring'', aldus het CBS.
Fabrieken en werkplaatsen zijn de gevaarlijkste plekken. Daar gebeurt ruim een kwart van alle ongevallen.
Dat mag, maar het betekent wel dat ongeveer 20.000 mensen niet hebben gewerkt gedurende een aantal dagen en dat kost werkgevers toch behoorlijk wat geld.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:21 schreef hugecooll het volgende:
zou ik eerder lezen als 'thuisbleven'
Da's waarquote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat mag, maar het betekent wel dat ongeveer 20.000 mensen niet hebben gewerkt gedurende een aantal dagen en dat kost werkgevers toch behoorlijk wat geld.
Hoe wil je dat doen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:22 schreef I-care het volgende:
Prima argumenten om fabrieken definitief te automatiseren.
Ja, dat is inderdaad het ergste, dat werkgevers geld verliezen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat mag, maar het betekent wel dat ongeveer 20.000 mensen niet hebben gewerkt gedurende een aantal dagen en dat kost werkgevers toch behoorlijk wat geld.
Geen idee. Maar het idee is goedquote:
Nou dat lijkt mij niet het ergste maar het is wel vreemd in mijn ogen dat werkgevers niet actiever optreden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:31 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad het ergste, dat werkgevers geld verliezen.
Wellicht kost het ze meer moeite en/of geld het op te lossen of aan te pakken...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou dat lijkt mij niet het ergste maar het is wel vreemd in mijn ogen dat werkgevers niet actiever optreden.
Ik kan het me nauwelijks voorstellen want er komt natuurlijk vaak veel meer achterweg en de productiviteit zal vrij lang te lijden hebben onder dergelijke ernstige incidenten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wellicht kost het ze meer moeite en/of geld het op te lossen of aan te pakken...
Sommige mensen passen gewoon niet in het team, dus die helpen wij een handje richting uitgang.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik kan het me nauwelijks voorstellen want er komt natuurlijk vaak veel meer achterweg en de productiviteit zal vrij lang te lijden hebben onder dergelijke ernstige incidenten.
Ik denk eigenlijk dat pesten te veel genegeerd wordt waardoor het escaleert, er moet meer aandacht voor komen bij werkgevers zodat leidinggevenden eerder ingrijpen.
Het idee slaat helemaal nergens op. Fabrieken in Nederland worden doorgaans al zo veel mogelijk geautomatiseerd om zo veel mogelijk geld te besparen. Op dit moment valt simpelwelweg niet alles te automatiseren zonder dat dit gigantisch veel geld kost.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:34 schreef I-care het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het idee is goed
Vast wel mensen te vinden die dat kunnen uitvoeren.
Wie zegt dat ze de details kennen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou dat lijkt mij niet het ergste maar het is wel vreemd in mijn ogen dat werkgevers niet actiever optreden.
Precies, dus is het idee goed. Niet dat het direct overal uitvoerbaar is natuurlijk, maar ben blij om te zien dat de trend ingezet is. Fabriekswerk doe je niet voor je lol vaak. En zodra het kostenefficiënt is gaat men de mens er gewoon uitwerken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het idee slaat helemaal nergens op. Fabrieken in Nederland worden doorgaans al zo veel mogelijk geautomatiseerd om zo veel mogelijk geld te besparen. Op dit moment valt simpelwelweg niet alles te automatiseren zonder dat dit gigantisch veel geld kost.
Ah een idiootquote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:53 schreef hoas het volgende:
[..]
Sommige mensen passen gewoon niet in het team, dus die helpen wij een handje richting uitgang.
Hoezo doe je fabriekswerk niet voor je lol?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:57 schreef I-care het volgende:
[..]
Precies, dus is het idee goed. Niet dat het direct overal uitvoerbaar is natuurlijk, maar ben blij om te zien dat de trend ingezet is. Fabriekswerk doe je niet voor je lol vaak. En zodra het kostenefficiënt is gaat men de mens er gewoon uitwerken.
Daar ging het mij om.
Ik heb geen baas. Ik ben namelijk geen hond. Jij wel?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:58 schreef hoas het volgende:
[..]
De baas belde, hij wil je spreken over die schade van gisteren.
Voor de enkeling die dat wel zou vinden, top. De rest doet het vaak omdat men niet veel meer kan. Ik heb zelf ook al die banen gedaan, en wil er nooit meer naartoequote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo doe je fabriekswerk niet voor je lol?
Ik heb een werkgever.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:59 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ik heb geen baas. Ik ben namelijk geen hond. Jij wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |