Jaquote:Op maandag 1 februari 2016 09:39 schreef Sedm het volgende:
inmiddels wil mijn vrouw ook de tuin onder handen gaan nemen. Ik vind zelf echter dat we daar het geld niet voor hebben, omdat dan onze spaarrekening te leeg wordt. Terwijl daar nu wel zo'n 15k op staat.
Ben ik te voorzichtig?
Te weinig, want vaak gaan er meerdere achter elkaar stuk.quote:Op maandag 1 februari 2016 09:54 schreef longinus het volgende:
ik heb 2k buffer, als er iets stuk gaat kan ik het opnieuw aanschaffen.
1. Bepaal jij dat?quote:Op maandag 1 februari 2016 10:00 schreef hoas het volgende:
[..]
Te weinig, want vaak gaan er meerdere achter elkaar stuk.
Nou, laat haar lekker. Als zij al haar vrije tijd wil opofferen in de tuin, prima toch?quote:Op maandag 1 februari 2016 09:39 schreef Sedm het volgende:
inmiddels wil mijn vrouw ook de tuin onder handen gaan nemen
Jij hebt helemaal geen buffer he?quote:Op maandag 1 februari 2016 10:15 schreef Deshain het volgende:
[..]
1. Bepaal jij dat?
2. Heb bij enig idee van wat er bij hen te vervangen is en tegen welke kosten?
Als minimale buffer? Dus pas wat aan je tuin gaan doen als je 48k+ gespaard hebt?quote:Op maandag 1 februari 2016 10:56 schreef LXIV het volgende:
Ik zou altijd de belastingvrije voet aanhouden als buffer. Wat daarboven komt kun je beleggen of aflossen op je hypotheek of besteden.
Zoiets als een tuin zou ik altijd doen van de lopende rekening. Daar ga ik geen kapitaal (vermogen) voor aanwenden.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee, je bent niet te voorzichtig, als ik om mij heen zo hoor hoeveel mensen gemiddeld kwijt zijn aan het (laten) doen van de tuin. Mijn absolute minimum ligt op 10k.
[..]
Als minimale buffer? Dus pas wat aan je tuin gaan doen als je 48k+ gespaard hebt?
Ik heb nooit zoveel op de lopende rekening staan dat ik daar een tuin van zou kunnen doen (kosten van een nieuwe tuin zijn gemiddeld 50-100 per m2). Aan het begin van de maand gaat er geld naar de spaarrekening en wat er aan het eind van de maand over is ook.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoiets als een tuin zou ik altijd doen van de lopende rekening. Daar ga ik geen kapitaal (vermogen) voor aanwenden.
Is er geen middenweg mogelijk?quote:Op maandag 1 februari 2016 11:26 schreef Sedm het volgende:
Vrij grote tuin, dus die gaat inderdaad niet goedkoop zijn
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zoveel op de vaste lasten die je hebt. Zie je sparen als een vaste last of als een restpost als alles gedaan is? Wellicht kan je vrouw meer gaan werken om de tuin te bekostigen?quote:Op maandag 1 februari 2016 11:26 schreef Sedm het volgende:
We hebben een huis van 300k dus behoorlijke vaste lasten, maar die kunnen we prima betalen. Werken allebei, mijn vrouw parttime. Vrij grote tuin, dus die gaat inderdaad niet goedkoop zijn. Maar op zich gaat het me meer om die buffer an sich.
We houden elk jaar toch wel redelijk wat over, ongeveer 5k denk ik. Maja, je weet niet wat de toekomst brengt. We hopen nog op gezinsuitbreiding (waar ook weer allemaal worst-case-scenario's op los te laten zijn...), dus ik vind nu sowieso niet het goede moment om zo'n kostenpost op ons te nemen.
Klopt, dat hebben wij afgelopen jaar gedaan. Rip aan de bufferquote:Op maandag 1 februari 2016 11:46 schreef miro86 het volgende:
Mijn pure buffer is 10k. Daarnaast heb ik een aparte rekening voor onderhoud van mijn huis. Daar heb ik nu iets meer dan 20k en stort ik maandelijks 500 euro bij.
Als ik mijn tuin zou willen heraanleggen zou ik geld gebruiken van mijn "huis rekening". Daar haal ik ook geld vanaf als ik ooit een keer mijn dak moet laten repareren ofzo (den dak fixen is erg duur).
welkom op Fok! waar iedereen een kinderarm als leuning heeft, een nymfomane heeft als partner en 30k op z'n bankrekening heeft staatquote:Op maandag 1 februari 2016 11:40 schreef nattermann het volgende:
Jezus, allemaal 20/30k spaargeld? Hoe doe je dat? Wat doe ik verkeerd
OT: 3 of 4k, dan houdt het ver op. De rest gaat allemaal op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |