abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 februari 2016 @ 08:48:50 #1
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159561695
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_159562221
Wat is t beste als eerste hapje?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159562283
Liga met sinaasappel. :Y)
pi_159562297
Wij zijn met wortel begonnen. Zelfgemaakt, niet uit een potje. Hoewel nu wel veel potjes gebruiken. :')
pi_159562304
Banaan ging er hier wel in, maar toen was ze al ouder dan A.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159562311
Ohja, wortel! Groentedatabase in mijn hoofd is zo klein merk ik :')
pi_159562317
Banaan wacht ik nog even mee ivm harde drollen ;(
pi_159562370
Hier is wortel ook een hit!
Banaan daarentegen hier is :X :N }:|
pi_159562424
Avocado!

Ik heb L. Vannacht geprobeerd uit te leggen dat half 5 geen tijd is om op te staan, maar ze was het er niet mee eens. :'(

Buikgriep heeft hier plaats gemaakt voor keelontsteking. Gok dat L. Er ook last van heeft. Drinken gaat ruk.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 1 februari 2016 @ 10:03:41 #10
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159562457
Zoete aardappel. Vonden de meiden echt lekker. Nog steeds, maar nu in combi met andere groenten.
pi_159562462
Oh, ik heb zojuist iets gedaan waarvan ik gezegd had het nooit zo snel te doen. Ik heb een gesprek aangevraagd op het kdv, omdat mijn gevoel roept dat het niet lekker loopt. En ik (onderwijsachtergrond) heb altijd geroepen geen zeurouder te willen worden :@.

Twix ging vandaag voor de vierde keer en ik trof voor de vierde keer twee totaal andere leidsters aan op de groep, terwijl dit kdv erom bekend staat 'altijd met vaste gezichten te werken'. Dus ik moest me weer voorstellen, weer uitleggen wie Twix is, wat zijn ritme is, hoeveel hij drinkt, dat hij slaapt in een slaapzak en met zijn knuffel, dat hij heel lang over zijn flessen doet maar dat hij nu eenmaal niet sneller kan, dat ik hoop dat ze hem die tijd gunnen, enz. En ik ging er weg met een dichtgeknepen keel. Mijn jongetje :'(. Overleg gehad met man, die voelt hetzelfde. Dus nu een mail gestuurd waarin ik om een gesprek heb gevraagd. Boh, dat voelt naar.

Bloesem, wat rot van je bevalling. Praat het van je af, schrijf het van je af. Mijn PM weet je te vinden en ik wil ook met alle liefde een kop thee komen drinken. :*

Pinq: wortel, broccoli, bloemkool, doperwt, courgette, pompoen, wortel, zoete aardappel
pi_159562501
Vind je jezelf echt een zeurmoeder daardoor maltees? Niet doen hoor, tis zo logisch!
pi_159562586
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:06 schreef pinquit het volgende:
Vind je jezelf echt een zeurmoeder daardoor maltees? Niet doen hoor, tis zo logisch!
Nou ja, eigenlijk niet. Maar wil ook geen zeurmoeder worden. Of dat men vindt dat ik dat ben. Want ik weet hoe er over 'dat soort ouders' gesproken wordt. Maar nu ik zelf mama ben, zie ik het heel anders. Mijn kind! Het gaat over mijn kind en als iets niet goed voelt, kom ik voor hem op. No matter what.
  maandag 1 februari 2016 @ 10:14:15 #14
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159562632
Wat is daar zeurmoeder aan Malteser? Ik zou je alleen een zeurmoeder vinden als je wilt dat ze de fles uitsluitend met hun rechterhand geven omdat je vindt dat linksshandigheid verwerpelijk is.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_159562688
Malteser: alleen maar hartstikke goed dat je om dat gesprek vraagt ^O^ . Als jouw gevoel zegt dat het niet lekker loopt moet je dat aangeven, dat is niks om je naar over te voelen! :*

Bloesem: heb je het idee dat je therapeute iets voor je kan doen nog? Ik kan namelijk ook wel 1 (of 2) dingen verzinnen die wellicht helpend kunnen zijn, mocht je er wat over willen weten; pm gerust.
Zelfde geldt trouwens voor de andere dame's met bevallings"trauma's" (trauma is een rotwoord, maar als je er met een rotgevoel aan terug moet denken..) :*

Hapjes, dat lijkt hier nog zo ver weg, maar W. is alweer 3 maanden :o . Hoe kan het zo omvliegen?

Verder zit ik er ook een beetje doorheen. Ik ga over 2 weken weer werken en ik zie er zo tegenop... Het bij W. weg zijn lijkt me helemaal niks en ook inhoudelijk zie ik tegen m'n werk op, vooral vanwege de hoge werkdruk.
Voorlopig ga ik de ene week 32 en de andere week 24 uur werken, maar misschien wil ik op termijn toch wel gewoon naar 24 uur per week.
Zo gek hoe belangrijk werk was voor mijn zwangerschap etc, ben altijd best ambitieus geweest. Maar nu W. er is lijkt alles bijzaak, behalve hem. Hoe ervaren jullie dat?
pi_159562744
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:14 schreef Mariposas het volgende:
Wat is daar zeurmoeder aan Malteser? Ik zou je alleen een zeurmoeder vinden als je wilt dat ze de fles uitsluitend met hun rechterhand geven omdat je vindt dat linksshandigheid verwerpelijk is.
Misschien hebben zij hun uiterste best gedaan de bezetting rond te krijgen ivm veel zieken oid? Maar ik vind 8 verschillende leidsters een beetje veel.

En al geven ze de fles via de rechterelleboog met hun linkerknie, het zal me een zorg zijn. Maar Twix doet gewoon nogal lang over zijn flessen maar drinkt ze wel leeg als je hem de tijd geeft. En het is zo vervelend als je dat iedere week opnieuw uit moet leggen. En weer vreemde gezichten. Ik vind het niet fijn.
pi_159562753
Ik zou hetzelfde voelen Malteser, dat zit denk ik gewoon in mijn (onze) aard, maar je hebt het goede gedaan! Het gaat om je kostbaarste bezit, logisch dat je het beste wilt. M.i. is het aangaan van een gesprek zelf nooit zeuren, het ligt heel erg aan de manier waarop je je zorgen uit en volgens mij kan je dat prima, zonder zeurend met een vingertje te wijzen.

Jemig, ik kom niet uit mijn woorden deze ochtend, hopelijk kan je er iets van maken. :@
pi_159562755
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:14 schreef Mariposas het volgende:
Wat is daar zeurmoeder aan Malteser? Ik zou je alleen een zeurmoeder vinden als je wilt dat ze de fles uitsluitend met hun rechterhand geven omdat je vindt dat linksshandigheid verwerpelijk is
En dan nog hoor, je betaalt flink voor kwaliteitszorg, en zij worden betaald door de baas. Dan doe je gewoon wat de ouders willen vind ik, zolang het mogelijk is dan. Dus ook met rechts voeden wmb :P

Maar echt. Ze moeten weten dat het heus je hobby niet is om je kind weg te brengen, dat je zekerheid wil voor jou en je baby
pi_159562757
Goed dat je voor hem opkomt hoor Malteser! Zeker als ze op zo'n manier niet aan je verwachtingen voldoen. :*

Avocado is hier ook een hit ja! Dat snaveltje telkens open O+
pi_159562772
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:21 schreef Selvaria het volgende:
Ik zou hetzelfde voelen Malteser, dat zit denk ik gewoon in mijn (onze) aard, maar je hebt het goede gedaan! Het gaat om je kostbaarste bezit, logisch dat je het beste wilt. M.i. is het aangaan van een gesprek zelf nooit zeuren, het ligt heel erg aan de manier waarop je je zorgen uit en volgens mij kan je dat prima, zonder zeurend met een vingertje te wijzen.

Jemig, ik kom niet uit mijn woorden deze ochtend, hopelijk kan je er iets van maken. :@
Ik snap je ;). Thanks!
pi_159562783
Hapjes: wij hebben alleen Rapley gedaan en zoete aardappel/pompoen/boontjes/bloemkool/avocado/wortel gingen vanaf het begin heel goed. Nu ik een paar keer echt voor haar heb gekookt heeft mevrouw al een hele verfijnde smaak gekregen en neemt ze geen genoegen meer met een los stuk groente. :')
pi_159562790
Dank allemaal!

Overigens zijn ze stuk voor stuk heel aardig en ongetwijfeld heel lief voor Twix. Maar ik mis continuiteit. Die is er gewoon totaal niet tot nu toe.
  maandag 1 februari 2016 @ 10:38:09 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159563000
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:20 schreef Malteser het volgende:

[..]

Misschien hebben zij hun uiterste best gedaan de bezetting rond te krijgen ivm veel zieken oid? Maar ik vind 8 verschillende leidsters een beetje veel.

En al geven ze de fles via de rechterelleboog met hun linkerknie, het zal me een zorg zijn. Maar Twix doet gewoon nogal lang over zijn flessen maar drinkt ze wel leeg als je hem de tijd geeft. En het is zo vervelend als je dat iedere week opnieuw uit moet leggen. En weer vreemde gezichten. Ik vind het niet fijn.
Oh dat zal ongetwijfeld. Dat ze moeite hebben met de bezetting. Vriendin van mij had eigen kdv, en de personele bezetting leverde haar zoveel stress op. Ziekte, personeel dat niet functioneert, dat ineens opstapt, etc.
Maar dat neemt niet weg dat je kan vragen wat de reden is van de wisselende bezetting. Sinds september heb ik op onze opvang 6 verschillende leidsters gehad, dus 8 vind ik erg veel.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_159563119
En continuīteit is juist heel belangrijk voor die kleintjes! Je bent echt geen zeurmoeder als je het gesprek aangaat. Als je gevoel zegt dat er iets niet goed zit, dan moet je daar zeker even over kunnen praten.

Sillie: herkenbaar! Volgens mij schreef ik het vorige week ook hier ergens toen het over ouderschapsverlof ging, maar ik voel me hetzelfde. Van fulltime workaholic naar 'partime werken is toch eigenlijk ook best lekker'. Daarbij speelt zowel het moederschap mee als het feit dat het hier op het werk ook zo ontzettend druk is dat het momenteel eigenlijk niet meer zo heel erg leuk is (zeker niet fulltime; de laatste weken van de zwangerschap lag ik 's nachts alleen maar wakker over al die dossiers die ik nog moest behandelen). Ik zit er dus ook aan te denken om definitief minder te gaan werken. (Al is het alleen maar voor mijn eigen stresslevel :P )
pi_159563199
Ik keek echt weer vreselijk uit naar werken, fulltime thuis zitten met een baby is echt niet aan mij besteed. Ik ben heel graag bij N., maar ik heb wel wat balans nodig en hou er ook wel van wat meer met mijn hersens te werken. Ik werk nu 3 dagen en dat is voor mij echt perfect. O+

Succes ermee sillie, hopelijk valt het allemaal weer mee als je eenmaal begonnen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')