SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
Wat voor werk doe je dan?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, is het ook niet.
Het is meer een "Probleem" Dat er van mij wordt verwacht dat ik een vervanger ga zoeken (Geen probleem overigens!) Én dat die vervanger dan maar even in mijn auto gaat rijdenZe hebben een bedrijfsauto
Het is lastig. Maar we moeten iets.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En door dit soort dingen. Begin ik echt zo te twijfelen wat de beste keuze qua toekomst is![]()
Welke richting ik ook op ga, het heeft allemaal zoveel nadelen
Klopt. Maar op een gegeven moment heb je geen vertrouwen meer in je eigen keuzequote:Op zondag 31 januari 2016 17:44 schreef Fera het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je dan?
[..]
Het is lastig. Maar we moeten iets.
Het was een proefdagje koerieren.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:44 schreef Fera het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je dan?
[..]
Het is lastig. Maar we moeten iets.
Natuurlijk. Maar die hebben geen macht op korte termijn om tegen de uitwassen op te boksen.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:40 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik vertrouw de overheid er niet op om moreler/eerlijker te zijn dan een industrie.
Uiteindelijk is het aan de consument om wanzaken te boycotten.
Manman, je hebt dus al 2 dagen gepraat over een baantje wat normaal 18 jarigen doen?quote:
Ik zou dan vooral werken met kortere patenten.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:45 schreef Lokasenna het volgende:
Zoals die prijsstijgingen van 400% op sommige medicatie die je daar dus ziet en die we in Europa vermijden door overheden de grootste grilligheden te laten afdempen voor mensen er last van krijgen.
Want dat maakt veel uit?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:45 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Manman, je hebt dus al 2 dagen gepraat over een baantje wat normaal 18 jarigen doen?
Ik vind je nogal druk maken om iets wat je schijnbaar kut vind, en je zo weg kanquote:Op zondag 31 januari 2016 17:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Want dat maakt veel uit?
Het is "normaal" Wel chill dat werk, maar niet onder deze omstandigheden.
Dan ga ik wel naar een ander bedrijf, eentje zonder waanideeën over werknemers.
Succes.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Want dat maakt veel uit?
Het is "normaal" Wel chill dat werk, maar niet onder deze omstandigheden.
Dan ga ik wel naar een ander bedrijf, eentje zonder waanideeën over werknemers.
Kun je de gaten in je CV niet wat verbloemen, of doe je dat al?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Maar op een gegeven moment heb je geen vertrouwen meer in je eigen keuze
Een of andere fok-legende (lees:malloot) uit KLBquote:
Het corrigeert zich ook uiteindelijk natuurlijk vanzelf. En in de meeste branches vind ik dat prima. Maar zolang dit soort problemen nog kunnen voorkomen al dan niet door tekortkomingen in het huidige systeem, vind ik het een goede zaak dat inmenging nog mogelijk is, omdat het toch om de gezondheid van burgers gaat.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik zou dan vooral werken met kortere patenten.
Laatst toen een medicijn 1000% over de kop gingen, was er binnen een paar weken een fabrikant in India die precies het zelfde medicijn voor de helft van de oude prijs ging produceren.
Ik ben inderdaad een malloot volgens KLB. En mede door mijn postgedrag een legende of whateverquote:Op zondag 31 januari 2016 17:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een of andere fok-legende (lees:malloot) uit KLB
Tja, ik snap je punt.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het corrigeert zich ook uiteindelijk natuurlijk vanzelf. En in de meeste branches vind ik dat prima. Maar zolang dit soort problemen nog kunnen voorkomen al dan niet door tekortkomingen in het huidige systeem, vind ik het een goede zaak dat inmenging nog mogelijk is, omdat het toch om de gezondheid van burgers gaat.
quote:Op zondag 31 januari 2016 17:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Maar op een gegeven moment heb je geen vertrouwen meer in je eigen keuze
Die stagebedrijven in de beveiliging, sowieso in het mbo kijken amper naar cv. Toen ik op gesprek ging paar maanden geleden had ik het ook speciaal uitgeprint en meegenomen, maar dat boeit ze allemaal vrij weinig.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:48 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Kun je de gaten in je CV niet wat verbloemen, of doe je dat al?
Waarom emogifde je me net?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:48 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Iemand die van aanhalingstekens houdt.
Misschien voor andere baantjes?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die stagebedrijven in de beveiliging, sowieso in het mbo kijken amper naar cv. Toen ik op gesprek ging paar maanden geleden had ik het ook speciaal uitgeprint en meegenomen, maar dat boeit ze allemaal vrij weinig.
Leeftijd vinden ze dan wel belangrijker maar dat heb ik al mee
En waarom kap je er na die proefdag dan niet mee en zoek je iets anders?quote:
Jij moet je eens in gaan lezen in de blockchain inso.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik zou dan vooral werken met kortere patenten.
Laatst toen een medicijn 1000% over de kop gingen, was er binnen een paar weken een fabrikant in India die precies het zelfde medicijn voor de helft van de oude prijs ging produceren.
quote:Denk aan het opstellen van een hypotheek bij een NOTARIS. Door het hypotheekcontract in de blockchain te plaatsen en te laten verifiëren wordt een dergelijke rechtspersoon misschien ooit overbodig.
Moet ik inderdaad een keer verder in verdiepen.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:50 schreef Typisch het volgende:
Jij moet je eens in gaan lezen in de blockchain inso.![]()
Paar maanden geleden laatste gesprek?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die stagebedrijven in de beveiliging, sowieso in het mbo kijken amper naar cv. Toen ik op gesprek ging paar maanden geleden had ik het ook speciaal uitgeprint en meegenomen, maar dat boeit ze allemaal vrij weinig.
Leeftijd vinden ze dan wel belangrijker maar dat heb ik al mee
Ik was er redelijk zeker van om hbo te doen, maar dan ga je weer met mensen in gesprek en hoor je hun argumentatie en denk je: Ja, dat is eigenlijk ook wel zo. En je begeeft je op glad ijs. En net op dat moment krijg je weer wat schot in de zaak qua stages.quote:
Dat ga ik ook doen nu.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:50 schreef Fera het volgende:
[..]
En waarom kap je er na die proefdag dan niet mee en zoek je iets anders?
Al je eieren in hetzelfde mandje houden, is dat echt een gezegde?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:52 schreef Insomnia_ het volgende:
Want je moet natuurlijk niet al je eieren in het zelfde mandje houden en alleen op stageplekken solliicteren lijkt me.
Net?quote:
Een Engelse ;$quote:Op zondag 31 januari 2016 17:52 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Al je eieren in hetzelfde mandje houden, is dat echt een gezegde?
In het Engels.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:52 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Al je eieren in hetzelfde mandje houden, is dat echt een gezegde?
Bij jou is het eerder een tekort aan (zelf)vertrouwen dan wat anders geloof ik waarop je dingen stuk laat lopen.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik was er redelijk zeker van om hbo te doen, maar dan ga je weer met mensen in gesprek en hoor je hun argumentatie en denk je: Ja, dat is eigenlijk ook wel zo. En je begeeft je op glad ijs. En net op dat moment krijg je weer wat schot in de zaak qua stages.
Maar wat als dat weer wishful thinking is en je na een paar maanden nog wacht en hbo niet meer kan doen dit jaar. Heb je weer een jaar vergooid. En wat als je hbo gaat doen en je komt er na een jaar achter dat je door wat dan ook weer stuk loopt. Met beide heb ik gewoon het idee dat de kans dat ik stuk ga lopen best groot isx
Ohnee wacht, dat klopt niet. Ik had daarna nog een gesprek in december. Maar dat stagebedrijf bleek niet helemaal betrouwbaar te zijnquote:Op zondag 31 januari 2016 17:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Paar maanden geleden laatste gesprek?
Oh nog congrats dan.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sinds 13 Augustus officieel
En voor dat bedrijf was de 29e een dagje
Tsja, dat weet je nooit van tevoren. Dat is een risico wat je neemt. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik was vrij positief hierover, nu twijfel ik weer. Maar goed, ik heb besloten om de onderzoeken van morgen gewoon af te wachten.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik was er redelijk zeker van om hbo te doen, maar dan ga je weer met mensen in gesprek en hoor je hun argumentatie en denk je: Ja, dat is eigenlijk ook wel zo. En je begeeft je op glad ijs. En net op dat moment krijg je weer wat schot in de zaak qua stages.
Maar wat als dat weer wishful thinking is en je na een paar maanden nog wacht en hbo niet meer kan doen dit jaar. Heb je weer een jaar vergooid. En wat als je hbo gaat doen en je komt er na een jaar achter dat je door wat dan ook weer stuk loopt. Met beide heb ik gewoon het idee dat de kans dat ik stuk ga lopen best groot isx
Ik weet niet of wij er een hebben, behalve "kansen spreiden". We hebben vast wel een leuke analogie, maar kan het even niet bedenken.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik kon niet in het Nederlands een goede bedenken
Ja, dit heb ik ook maar dan dat je stage nog grootste kans hebt. En dan vooral met gedachte in je achterhoofd dat stel dit jaar wordt het niet met beveiliger, dan kun je volgend jaar nog altijd hbo gaan doen.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik vind hem wel leuk.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik kon niet in het Nederlands een goede bedenken
Weet ik. Maar ik denk dan weer: Ja, maar nu ben je 26, en volgend jaar 27. Je word alleen maar ouder dit datquote:Op zondag 31 januari 2016 17:54 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ja, dit heb ik ook maar dan dat je stage nog grootste kans hebt. En dan vooral met gedachte in je achterhoofd dat stel dit jaar wordt het niet met beveiliger, dan kun je volgend jaar nog altijd hbo gaan doen.
Maar dan gooi je nu iig niet die ene kans weg die véél makkelijker en korter en blablabla (allemaal positieve shit) dan nu aan vierjarige hbo opleiding beginnen.
En ook, als je zo twijfelt, hoe slim is het dan uberhaupt om nu weer te gaan veranderen van opleiding?Ook als je zo snel twijfelt als je een gesprek hebt voor stage
quote:
quote:
pffquote:
Wat kunnen die onderzoeken uitwijzen dan?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:54 schreef Fera het volgende:
[..]
Tsja, dat weet je nooit van tevoren. Dat is een risico wat je neemt. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik was vrij positief hierover, nu twijfel ik weer. Maar goed, ik heb besloten om de onderzoeken van morgen gewoon af te wachten.
Niet op één paard wedden.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik weet niet of wij er een hebben, behalve "kansen spreiden". We hebben vast wel een leuke analogie, maar kan het even niet bedenken.
Hoe ik neurologisch en motorisch functioneer.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat kunnen die onderzoeken uitwijzen dan?
Jup, maar als hbo je niet lukt ga je niet nog een keer beginnen aan beveiliging. Wat ben je dan van plan?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Weet ik. Maar ik denk dan weer: Ja, maar nu ben je 26, en volgend jaar 27. Je word alleen maar ouder dit dat
Je hebt natuurlijk gelijk dat je kansen kleiner worden, maar ze zijn niet non-existent.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Weet ik. Maar ik denk dan weer: Ja, maar nu ben je 26, en volgend jaar 27. Je word alleen maar ouder dit dat
Owja, dat is hem.quote:
Nee valt mee. Cognitief en neurologisch zit het allemaal ook niet helemaal 100 bij me.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bij jou is het eerder een tekort aan (zelf)vertrouwen dan wat anders geloof ik waarop je dingen stuk laat lopen.
Hbo kun je altijd nog gaan doen als je gewoon meedraait in de maatschappij.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Goed voorbeeld wel.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar die hebben geen macht op korte termijn om tegen de uitwassen op te boksen.
Zoals die prijsstijgingen van 400% op sommige medicatie die je daar dus ziet en die we in Europa vermijden door overheden de grootste grilligheden te laten afdempen voor mensen er last van krijgen.
En wat heeft je dat tot nu toe opgeleverd?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee valt mee. Cognitief en neurologisch zit het allemaal ook niet helemaal 100 bij me.
En ik zou dat eigenlijk moeten accepteren als iets wat maakt dat dat de reden is dat mijn studies stukgelopen zijn. Maar ik kan dat niet van mezelf accepteren, en daarom neem ik niet genoeg met minder denki k
Ja toen ik zei dat wat ik gewild zou hebben niet echt meer er toe doet op mijn leeftijdquote:Op zondag 31 januari 2016 17:55 schreef Crack_ het volgende:
[..]oke
[..]
[..]
pff![]()
hahahahaha
Ja zoeits van verspreid je kaarten oid weet ik veel, ja we hebben een Nederlandse
Ik snap heel die post niet, maar.. dat hoeft ook nietquote:Op zondag 31 januari 2016 17:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja toen ik zei dat wat ik gewild zou hebben niet echt meer er toe doet op mijn leeftijd
Linzen?quote:Op zondag 31 januari 2016 17:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
Loka heeft voor mijn eten gezorgd.
Zo lief
Nee, restjes van gisteren opwarmen en tortilla.quote:
quote:Op zondag 31 januari 2016 17:59 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik snap heel die post niet, maar.. dat hoeft ook niet
Sorry van smiley
Wat een droomvrouwquote:Op zondag 31 januari 2016 18:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nee, restjes van gisteren opwarmen en tortilla.
En dan loopt ze ook nog lief terug om knoflooksaus te halen.
Nou ja, ik zou het niet vervelend vinden nee. Maar wellicht heb ik daar wel meer zekerheid voor nodig dan nu het geval is jaquote:Op zondag 31 januari 2016 17:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hbo kun je altijd nog gaan doen als je gewoon meedraait in de maatschappij.
Zij het deeltijd/duaal. Dat is echt geen probleem, ik denk dat de eerste prioriteit zou zijn om op de een of andere manier of een stage of werk te vinden.
Want aan de andere kant, zou je 4 jaar full time studeren echt tof vinden?
quote:Op zondag 31 januari 2016 18:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nee, restjes van gisteren opwarmen en tortilla.
En dan loopt ze ook nog lief terug om knoflooksaus te halen.
Daar verschillen de meningen over. De één zegt dat je altijd je dromen moet volgen, door moet zetten, etc. De ander zegt dat het verstandig is om naar andere opties te kijken. Wat dat betreft is er niet één perfect antwoord op die vraag.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou: Op je 18de als je net van de middelabre school af komt kan je nog denken van: Ja ik wil dit en dit en dit doen. En als het dan een keer fout gaat kan je dat nog wel als ambitie hebben, en als het daarna nog een keer fout gaat misschien ook nog wel
Maar als je 26 bent dan moet je hetgeen wat je echt wilt misschien meer uit je hoofd zetten toch?
Ah op die manier, ligt er aan wat dat is lijkt me vooralquote:Op zondag 31 januari 2016 18:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou: Op je 18de als je net van de middelabre school af komt kan je nog denken van: Ja ik wil dit en dit en dit doen. En als het dan een keer fout gaat kan je dat nog wel als ambitie hebben, en als het daarna nog een keer fout gaat misschien ook nog wel
Maar als je 26 bent dan moet je hetgeen wat je echt wilt misschien meer uit je hoofd zetten toch?
Precies dit jaquote:Op zondag 31 januari 2016 18:02 schreef Fera het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen over. De één zegt dat je altijd je dromen moet volgen, door moet zetten, etc. De ander zegt dat het verstandig is om naar andere opties te kijken. Wat dat betreft is er niet één perfect antwoord op die vraag.
Nou ja, als je dat echt wilt moet je het doen.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou het niet vervelend vinden nee. Maar wellicht heb ik daar wel meer zekerheid voor nodig dan nu het geval is ja
Als je alles, maar dan ook alles opzij wilt zetten voor een droom moet je hem altijd nastreven.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:02 schreef Fera het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen over. De één zegt dat je altijd je dromen moet volgen, door moet zetten, etc. De ander zegt dat het verstandig is om naar andere opties te kijken. Wat dat betreft is er niet één perfect antwoord op die vraag.
Waarom?quote:Op zondag 31 januari 2016 18:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja in dit geval is dat dus een diploma op niveau. En een richting wat ik dan nog echt leuk vind. En voor ga.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:02 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ah op die manier, ligt er aan wat dat is lijkt me vooral.
En hoe veel je daar voor over hebt etc etc etc
Ja, tuurlijk. Daar heb ik ook wel over nagedacht. Want ook dan heb ej nog geen ervaringquote:Op zondag 31 januari 2016 18:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nou ja, als je dat echt wilt moet je het doen.
Maar dan wel beseffen dat het dan ook niet allemaal over rozen hoeft te gaan, want op je 30e de arbeidsmarkt opgaan kan ook best een lastig karwei worden qua solliciteren. Niet onmogelijk, helemaal niet. Maar ook daar zullen tegenslagen in plaats vinden.
Ik kan uitstekend liegen.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:05 schreef supersof het volgende:
Kunnen jullie goed liegen?
ik echt totaal niet, ik voel me ook heel snel schuldig
Dat is dus de derde optie. En het is een periode serieus door m`n hoofd gesprongen maar ik vind het onvolwassen van mezelf als ik die keuze maakquote:Op zondag 31 januari 2016 18:04 schreef Fera het volgende:
En anders gewoon al je bezittingen verkopen en een wereldreis maken. Met in elk land een ander baantje.
Ja.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:05 schreef supersof het volgende:
Tja, dan zou ik altijd voor werkervaring opdoen gaan om een groter CV-gat te voorkomen.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Daar heb ik ook wel over nagedacht. Want ook dan heb ej nog geen ervaring
Ja.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:05 schreef supersof het volgende:
Nopequote:Op zondag 31 januari 2016 18:05 schreef supersof het volgende:
Ja, maar je zegt nu 'diploma op niveau'.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja in dit geval is dat dus een diploma op niveau. En een richting wat ik dan nog echt leuk vind. En voor ga.
Want ik bedoel, ja beveiliging. Hartstikke prima als ik straks een stage krijg en ik blijk het wel aardig te vinden in de praktijk. Maar het is niet zo van: Nou dit heb ik altijd al gewild. Ik weet niet eens zeker of het in de praktijk wel wat voor me is
Dat zou me niet tegenhouden. Het lijkt mij vooral eng.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is dus de derde optie. En het is een periode serieus door m`n hoofd gesprongen maar ik vind het onvolwassen van mezelf als ik die keuze maak
quote:
liegen jullie dan ook vaak?quote:
En een tijdelijke oplossing.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is dus de derde optie. En het is een periode serieus door m`n hoofd gesprongen maar ik vind het onvolwassen van mezelf als ik die keuze maak
Je moet jezelf de vraag stellen: wat maakt mij daar dan wel ineens gelukkig/tevreden? En waarom zouden mensen jou daar wel ineens kansen geven en banen aanbieden terwijl je daar in Nederland juist problemen mee hebt.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
of: leugentje voor je eigen bestwilquote:Op zondag 31 januari 2016 18:08 schreef Crack_ het volgende:
Ik ben eigenlijk te eerlijk.
En heb er een schijt hekel aan als mensen liegen, ook al is het iets van 'ja maar jij had al stress'
NOU EN, NIET LIEGEN![]()
![]()
Ja, echtquote:Op zondag 31 januari 2016 18:09 schreef supersof het volgende:
[..]
of: leugentje voor je eigen bestwil
flikker op zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |